قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تعویض لنت و کاسه ترمز عقب 405

نمایه کاربر
gamekhor2007
دنده 2
پست: 2575
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 27 بهمن 1387, 2:21 am
نوع خودرو: 83 مدل 405
محل اقامت: خوزستان
Like شده: 3 بار

پست جمعه 1 تیر 1397, 11:11 am

تعویض لنت و کاسه ترمز عقب 405

با سلام.این آموزش رو میزارم دوستان استفاده کنند.لطفا اول ایمنی را رعایت کنید.هیچ موقع یکی از کاسه ها رو فقط تعویض کنید.حتما دوتاشو با هم تعویض کنید.اگر هم فنی نیستید دست نزنید و عواقب کار با خودتون هست
1.برید زیر ماشین و نزدیک باک سیم ترمز دستی رو پیدا کنید و مهره که توی عکس مشخصه شل شل کنید تا سیم آزاد آزاد بشه
تصویر

2.پیچ های تایر رو شل میکنید و جک میزنید و تایر رو درمیارید میزارید زیر ماشین
تصویر

3.پیچ کاسه چرخ رو باز میکنید و اگر کاسه گیر داشت با چکش به لبه پشت کاسه بزنید تا کاسه آزاد بشه و بکشیدش بیرون
تصویر

4.بعد از باز کردن کاسه اول سیم ترمز دستی رو با یه دم باریک آزاد کنید(شماره 1).بعد دو عدد فنر مربوط به کفشک و سیستم ریگلاژ رو آزاد کنید(به محل فنر ها برای بستن دوباره دقت داشته باشید).سپس با یه انبر دست روی گیره های نگهدارنده کفشک ها(شماره 2) فشار وارد کنید و همزمان بچرخونید تا خار آزاد بشه و بزاریدشون کنار.بعد با یکمقدار زور کفشکی که گیره ترمز دستی روش نیست رو بکشید بالا از جاش و بیارید بیرون تا فنر پایین آزاد بشه و میتونید دوتا کفشک رو آزاد کنید و در بیارید(فنر های بلند کفشک هارو جدا بزارید اشتباه نکنید)
تصویر

5.خوب روی زمین دو تا کفشک رو میزارید(این برای سمت رانندست) و اول فنر های ریگلاژ (1) رو سر جاشون نصب کنید(توجه داشته باشید که فنر ریگلاژ سمت ترمز دستی به صورت درستش نصب بشه که توی عکس بالا تقریبا مشخصه و قبل از درآوردنش قشنگ توجه کنید بهش).بعد فنر بالایی کفشک رو از زیر یکی رو وصل کنید (2) و سپس سر کفشک مقابل رو خم کنید و اون فنر رو سر جاش بزنید و توی همین حالت برش دارید برای جا زدن و دقت کنید فک های ریگلاژ سرجاشون محکم باشن
تصویر

6.خوب کفشک ها رو به این حالت برمیدارید و با یکزره تکون دادن و فشار جا بزنید( یک قسمت کفشک رو وارد پمپ ترمز کنید تا راحتتر جا بره فقط حواستون به گردگیر های پمپ ترمز باشه خرابشون نکید) و بعد از جا زدن قسمت بالا پایین کفشکهارو سر جاشون بزارید.بعد فنر قسمت پایین هم یک سرش جا بزنید و اون سر رو با دم باریک بکشید و توی جای خودش بزارید و چک کنید که تمام فنر ها سر جای خودشون و محکم هستن
تصویر
تصویر

7.خار رو از پشت پوسته وارید کنید تا از لنت هم رد بشه و فنر هم بزارید و بصورت عکس زیر با انبر دست فشار بدید و همزمان تاب بدید تا جا بیوفته قفل کنش و چک کنید که قفل باشه حتما
تصویر

8.با دمباریک فنر مربوط به ترمز دستی رو بکشید مثل عکس زیر و جا بزنید
تصویر

9.بعد نوبت به ریگلاژ کفشکها میرسه و باید اول قفل کن چرخدنده ریگلا رو که حالت فنری داره به عقب بدید(یه پیچ گوشتی بزارید زیرش که فاصله بگیره)و بعد چرخدنده رو موافق یا مخالف تاب بدید تا یه ریگلاژ مناسبی پیدا کنید که فاصله کاسه و کفشک نه خیلی زیاد باشه و نه کاسه به سختی بره جا. کاسه ترمز و پیچش رو میبندید و بعد با چکش دوتا بزنید پشت کاسه اگه جا نرفته خوب جا بره و پیچش محکمتر کنید (برای تست درستر ریگلاژ کاری که خودم میکنم با احتیاط و رعایت ایمنی اینکه کاسه ترمز و پیچش رو که بستم ماشین رو خلاص و روشن میکنم و چند تا ترمز میزنم و دوباره وضعیت ریگلاژ رو با چرخوندن کاسه چک میکنم که اگر لازم بود دوباره تنظیم کنم توی تمام این حالت جک زیر ماشین هست و دنده هم خلاص) و در نهایت تایر میزنید سر جاش
تصویر

10.بعد از بستن دوتا کاسه و چرخ میرید زیر ماشین و ترمز دستی رو بوسیله مهره مربوطه اندازه ای که خواستید ریگلاز و تست میکنید.امیدوارم این آموزش بدردتون بخوره

با تشکر.تهیه کننده gamekhor2007
نمایه کاربر
gamekhor2007
دنده 2
پست: 2575
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 27 بهمن 1387, 2:21 am
نوع خودرو: 83 مدل 405
محل اقامت: خوزستان
Like شده: 3 بار

پست شنبه 2 تیر 1397, 6:10 pm

یک مورد یادم رفت بگم.بعد از مدتی دور زدن با ماشین به کاسه ترمز دست بزنید.اگر دیدید یکی از کاسه ها از اونیکی داغتر هست یعنی اینکه کاسه داغتر بیشتر درگیر هست و نیاز به ریگلاژ داره

بازگشت به “سیستم ترمز”