قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

گیربکس پرشیا

نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1539
تاریخ عضویت: شنبه 26 اردیبهشت 1388, 5:30 am
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران

پست پنج‌شنبه 11 آبان 1396, 4:32 pm

باسلام
واسکازین اینخودرو می بایست باگرانوری 75-80 استفاده بشود تا در تمام 4فصل سال دنده ها براحتی جا بروند.
بنابراین وقتی مشاهده می شود که خودرو در حالت سردی بخصوص در فصل زمستان ابتدا دنده ها در حالت سردی خودرو بد جا میرود و بعد از گرم شدن کم کم مشکل برطرف می شود این مشکل مربوط به همان گرانوری ویسکوزینه روغن واسکازین می باشد که باید 75- 80 استفاده بشود.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
SIALEX
دنده 1
پست: 1003
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 8 مرداد 1392, 11:02 am
نوع خودرو: SE@92,i20-2017
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 16 آبان 1396, 11:48 am

با درود ، اگر چنانچه از شنیدن صدای زوزه ی گیربکس در تابستان های گرم لذت میبرید واسکازین فابریکی این خودرو را با گرید پایین تر تعویض نمایید تا در زمستان بتوانید بدون ملاحظه دنده عوض کنید .
اگر چنانچه با زوزه مخالف هستید در فصول سرد تا گرم شدن روغن گیربکس دنده ها را با احتیاط و ملاحظه و مکث و فشار مناسب به دسته دنده و رعایت دور موتور تعویض نمایید و مدتی را با دنده 2 برانید . (که این ملاحظات مجموعا کمتر از 5 دقیقه میشود )
نمایه کاربر
mehdi_1986
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 593
تاریخ عضویت: جمعه 10 خرداد 1387, 8:39 pm
نوع خودرو: برلیانس H330-AT
محل اقامت: سرزمين دماي 60 درجه.اميديه
Like شده: 18 بار

پست سه‌شنبه 23 آبان 1396, 5:40 am

سلام دوستان
یه پارس ال ایکس با موتور TU5 دارم 113 هزارتا راه رفته و مدل 92 هست
کلاچ ماشین سفت هست و توی ترافیم خیلی اذیت میکنه طوری که بعد از چند بار کلاچ گرفتن زانو درد میگیرم و دو بار سابقه ی بریدن سیم کلاچ رو هم دارم.میخوام مجموعه ی دیسک و صفحه کلاچ رو عوض کنم دوستانی که تجربه دارن ممنون میشم راهنمایی کنن که تا گیربکس باز شده و رو زمین هست چه چیزی رو عوض کنم و چه کارهایی انجام بدم که سفتی پدال کلاچ به حداقل برسه و نرم بشه.
تعویض دوشاخ کلاچ با دوشاخ بهینه کافیه ؟ کار دیگه ای هست که بشه انجام داد که از شر این سفتی پدال راحت بشم.
لازم به ذکره که هر بار با تعویض دیسک و صفحه کلاچ تا حدود 20 هزار کیلومتر پدال تقریبا نرم هست و مشکلی نداره ولی بعد از اون سفت میشه.
پیشاپیش ممنونم که تجربیات خودتون رو به اشتراک میزارید.
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2791
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: سمندXU7/کرولا۲۰۱۶
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 227 بار

پست سه‌شنبه 23 آبان 1396, 6:10 am

mehdi_1986 نوشته شده:سلام دوستان
یه پارس ال ایکس با موتور TU5 دارم 113 هزارتا راه رفته و مدل 92 هست
کلاچ ماشین سفت هست و توی ترافیم خیلی اذیت میکنه طوری که بعد از چند بار کلاچ گرفتن زانو درد میگیرم و دو بار سابقه ی بریدن سیم کلاچ رو هم دارم.میخوام مجموعه ی دیسک و صفحه کلاچ رو عوض کنم دوستانی که تجربه دارن ممنون میشم راهنمایی کنن که تا گیربکس باز شده و رو زمین هست چه چیزی رو عوض کنم و چه کارهایی انجام بدم که سفتی پدال کلاچ به حداقل برسه و نرم بشه.
تعویض دوشاخ کلاچ با دوشاخ بهینه کافیه ؟ کار دیگه ای هست که بشه انجام داد که از شر این سفتی پدال راحت بشم.
لازم به ذکره که هر بار با تعویض دیسک و صفحه کلاچ تا حدود 20 هزار کیلومتر پدال تقریبا نرم هست و مشکلی نداره ولی بعد از اون سفت میشه.
پیشاپیش ممنونم که تجربیات خودتون رو به اشتراک میزارید.
سلام دوست عزیز.تعویض دوشاخه کلاچ با نوع بهینه از نمایندگی.تعویض دیسک و صفحه و با نوع زانتیایی هزارو هشتصد والعو جعبه سبز دقت کنید فرانسوی باشه و ترک بهتون نندازن.تعویض بلبرینگ کلاچ که معمولا با دیسک و صفحه هست.تعویض سیم کلاچ با شرکتی.اگر دسته دنده لغی داره تعویض ماهک های دنده.تعویض گرایل با نوع مرغوب اگر موعدش رسیده.و در اخر اگر روغن ریزی از ته میل لنگ دارید تعویض کاسه نمد ان قسمت.چک کردن فلایویل.به هیچ عنوان دیسک و صفحه لوک یا شرکتی نصب نکن کلاچ صفت میشه.پیروز باشید. :-)
'-'
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2791
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: سمندXU7/کرولا۲۰۱۶
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 227 بار

پست سه‌شنبه 23 آبان 1396, 6:13 am

ببخشید فک کردم ایکس یو سون هست موتور شما.راجع به اینکه والعو روی تیوفایو نصب بشه یا نه باید بپرسید.یاعلی.
'-'
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2791
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: سمندXU7/کرولا۲۰۱۶
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 227 بار

پست سه‌شنبه 23 آبان 1396, 6:18 am

mehdi_1986 نوشته شده:سلام دوستان
یکی از دوستانم به تازگی یه پارس صفر خریده که از همون اول یه صدایی توی گیربکس داشت صدایی شبیه به صدای خرابی بلبرینگ کلاچ.نمایندگی برده با گارانتی صفحه کلاچ و دیسک رو عوض کردن درست نشد.گرایل رو عوض کردن باز هم درست نشد در نهایت کل گیربکس رو با یه گیربکس دیگه عوض کردن باز هم صدا پا برجا بود جالب اینجاست که گیربکس جدید روی ماشین دیگه امتحان شد صدایی نداشت ولی روی این ماشین همون صدا رو میده.
صدا هم فقط وقتی میاد که پدال کلاچ رو فشار میده .دوستان اگر کسی به همچین مشکلی برخورد کرده من رو راهنمایی کنه ممنون میشم.
سلام دوست عزیز.اگر فقط هنگام فشردن کلاچ صدا ایجاد میشه مشکل از سیستم کلاچ و بلبرینگ کلاچ هست.درضمن دوشاخه کلاچ باید با نوع بهینه تعویض شود.اگر بازهم صدا بود باید یک نفر بره زیر ماشین با گوشی مخصوص که مثل گوشی پزشکی میباشد و راننده کلاچ بگیره تا مشخص بشه صدا از کجاست.درضمن بارها شده جنس نو نصب میشه اما مشکل داره.احتمالا زمان نصب روی ان ماشین دیگر از دیسک و صفحه اون استفاده شده.موفق باشید
'-'

بازگشت به “گیربکس، صفحه کلاچ و... (انتقال قدرت)”