قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

راهنما جهت نصب آپشن های خودرو

masimili
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 79
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 بهمن 1392, 1:37 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395, 12:34 pm

معرفي آپشن كلاچ برقي:
کلاچ گیری در خودرو یکی از عملیات مکرر رانندگی است که بویژه در شرایط ترافیکی سنگین شهری تنش های عصبی و خستگی های بسیار مزمن و شدیدی را برای رانندگان ایجاد می کند. بعلاوه استفاده از پدال کلاچ برای کلیه رانندگانی که از دردهای مزمن کمر ، پا و ستون فقرات رنج می برند ، غیر ممکن یا بسیار مشکل است. طرح کلاچ اتوماتیک هوشمند یک سیستم کاملا مکاترونیکی است که عملکرد آن براساس پردازش اطلاعات دریافتی از درخواست راننده ی خودرو (تحریک پدال های گاز و ترمز) و سیگنال های متعارف سیستم مدیریت موتور (EMS) ، با استفاده از پردازشگر کامپیوتری مجهز به میکرو کنترلر و نرم افزار خاص عملکرد کلاچ می باشد.
کلاچ اتوماتیک هوشمند محصولی است که جایگزین کلاچ گیری با پا شده و شامل قطعات و مجموعه های زیر است :
1- عملگر كلاچ برقي
2- برد کنترلی
3- دسته سيم
4-سر دنده شستی دار
سیستم کنترلی هوشمند با استفاده از گرفتن اطلاعات و دیتاهای ارسال شده از ECU خودرو از دور موتور اطلاع پیدا کرده و با بالا رفتن دور موتور ابتدا خودرو نیم کلاچ کرده و سپس رها سازی کلاچ به طور کامل انجام می گیرد.
در موقع تعویض سایر دنده ها نیز این کار ( یعنی فشردن شستی روی دسته دنده ) انجام می گیرد. در هنگام ترمز شدید و با کاهش ناگهانی دور موتور، هنگامی که دور موتور از حد استاندارد پایین تر بیاید ابتدا سیستم به صورت برقی نیم کلاچ گرفته و با توقف کامل، عمل کلاچ گیری به صورت کامل انجام می گیرد و پس از آن در هنگام رها سازی پدال ترمز به صورت هوشمند و برقی عمل نیم کلاچ انجام می گیرد و با فشار دادن پدال گاز و بالا رفتن دور موتور خودرو شروع به حرکت کرده و عمل رها سازی کلاچ به صورت کامل انجام می گیرد.
در شیبهای کم این سیستم از عقب روی خودرو در روی شیبها جلوگیری می نماید. ولی در شیب های زیاد می بایست از ترمز دستی جهت عقب نرفتن خودرو کمک گرفت.
این سیستم در آستانه حرکت خودرو (دنده 1) در ترافیکهای سنگین خزنده شهری مشابه خودروهای کاملا اتوماتیک عمل می کند و در دنده های بالاتر (دنده 2 به بالا) کلاچ گیری با فشردن دگمه الکترونیکی که روی دسته دنده نصب شده همزمان با تعویض دنده انجام می شود.

Sent from my HUAWEI SCL-U31 using Tapatalk

بازگشت به “گیربکس، صفحه کلاچ و... (انتقال قدرت)”