قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاپيك جامع ديسك و صفحه کلاچ خودروهای خانواده 405

نمایه کاربر
Reza-ir
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 147
تاریخ عضویت: چهارشنبه 19 آذر 1393, 9:57 am
نوع خودرو: Logan-samand lx
محل اقامت: Tbz

پست چهارشنبه 23 خرداد 1397, 10:24 am

با سلام
واقعیتش بین سه گزینه موندم
گزینه 1 . کیت کلاچ سکو (SECO) اصل پری دمپر زانتیایی ساخت کره - قیمت : 343,750 تومان( نوع پژویی ش : 293,750 تومان)
تصویر

گزینه 2 . کیت کلاچ پژو 405 والئو سبز (VALEO) اصل پری دمپر فرانسه -شماره فنی: 833651- قیمت : 337,500 تومان( نوع بدون پری دمپر : 322,500 تومان)
تصویر

گزینه 3 . کلاچ کیت کلاچ مدل زانتيايي والئو سبز (VALEO) فرانسه - شماره فنی: 821333- قیمت :411,250 تومان
تصویر

البته گزینه 1 و 2 گویا پری دمپر هستن همچنین کیت کلاج خودم والئو کره ای هست که راضی نیستم هر چند شتاب ماشین خوبه ولی خیلی سفت و خشک ه
ممنون میشم راهنمایی کنید
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2791
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: سمندXU7/کرولا۲۰۱۶
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 227 بار

پست چهارشنبه 23 خرداد 1397, 6:35 pm

باسلام
گزینه سوم اگر هولگرام هرینگتون داره و به شرط اصل میفروشه ،بنظر من بهتر میباشد هرچند قیمت بالایی داره...همیشه همزمان با تعویض دیسک و صفحه یکسری کارهای سرویس کاری و جانبی باید انجام بشه تا بصورت ایده آل کار کنه.مثل تعویض بوش های دوشاخه کلاچ ،تعویض بلبرینگ وسط میل پلوس،بررسی و یا تعویض سیم کلاچ و همچنین تعویض ماهک های دنده در صورت خرابی و چک کردن دسته گیربکس و تعویض واسکازین با نوع مرغوب و ویسکوزیته مناسب.چک کاسه نمد ته میل لنگ و...موفق باشید.
'-'
نمایه کاربر
Reza-ir
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 147
تاریخ عضویت: چهارشنبه 19 آذر 1393, 9:57 am
نوع خودرو: Logan-samand lx
محل اقامت: Tbz

پست پنج‌شنبه 24 خرداد 1397, 5:16 pm

ممل-امریکایی نوشته شده:
چهارشنبه 23 خرداد 1397, 6:35 pm
باسلام
گزینه سوم اگر هولگرام هرینگتون داره و به شرط اصل میفروشه ،بنظر من بهتر میباشد هرچند قیمت بالایی داره...همیشه همزمان با تعویض دیسک و صفحه یکسری کارهای سرویس کاری و جانبی باید انجام بشه تا بصورت ایده آل کار کنه.مثل تعویض بوش های دوشاخه کلاچ ،تعویض بلبرینگ وسط میل پلوس،بررسی و یا تعویض سیم کلاچ و همچنین تعویض ماهک های دنده در صورت خرابی و چک کردن دسته گیربکس و تعویض واسکازین با نوع مرغوب و ویسکوزیته مناسب.چک کاسه نمد ته میل لنگ و...موفق باشید.
ممنونم
نمایه کاربر
Reza-ir
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 147
تاریخ عضویت: چهارشنبه 19 آذر 1393, 9:57 am
نوع خودرو: Logan-samand lx
محل اقامت: Tbz

پست پنج‌شنبه 24 خرداد 1397, 5:20 pm

فقط یه سوال، چه فرقی بین پری دمپر و معمولی هست؟ البته میدونم دیسک معمولی یه برآمده دیگی داره که پری دمپر نداره
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1539
تاریخ عضویت: شنبه 26 اردیبهشت 1388, 5:30 am
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 5:07 am

Reza11t نوشته شده:
یک‌شنبه 20 خرداد 1397, 6:55 am
سلام دوستان
اساتید محترم من سال گذشته دیسک و صفحه پژو 405 عوض کردم (مدل ماشین 93) والو سبز فرانسه گرفتم بعد تعویض ماشین توی دنده 2 و 3 روی دور موتور 2000 میره زوزه میکشه دنده 3 هم بعضی اوقات با صدای میره جا (به هی چیزی سائیده میشه) دنده عقب بعضی اوقات جا نمیره و جالبتر اینکه هر وقت پدال کلاج تنظیم میکنم پایین باشه بعد 3 روز رانندگی کلاج کاملا میاد بالا. از زمان تعویض دیسک صحفه و کلاج ماشین 15000 هزار کار کرده.
احتمال داره بوربلینگ کلاج باشه؟ یا سیم کلاج؟
سلام
وضعیت واسکازین خودرو را چک کنید.
سیم کلاچ را هم تعویض کنید.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
Reza11t
شروع حركت
پست: 23
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 20 مهر 1396, 8:42 pm
نوع خودرو: پژو 405

پست شنبه 2 تیر 1397, 6:22 am

powerclutch نوشته شده:
سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 5:07 am
Reza11t نوشته شده:
یک‌شنبه 20 خرداد 1397, 6:55 am
سلام دوستان
اساتید محترم من سال گذشته دیسک و صفحه پژو 405 عوض کردم (مدل ماشین 93) والو سبز فرانسه گرفتم بعد تعویض ماشین توی دنده 2 و 3 روی دور موتور 2000 میره زوزه میکشه دنده 3 هم بعضی اوقات با صدای میره جا (به هی چیزی سائیده میشه) دنده عقب بعضی اوقات جا نمیره و جالبتر اینکه هر وقت پدال کلاج تنظیم میکنم پایین باشه بعد 3 روز رانندگی کلاج کاملا میاد بالا. از زمان تعویض دیسک صحفه و کلاج ماشین 15000 هزار کار کرده.
احتمال داره بوربلینگ کلاج باشه؟ یا سیم کلاج؟
سلام
وضعیت واسکازین خودرو را چک کنید.
سیم کلاچ را هم تعویض کنید.
سیم کلاچ تعویض نکردم ولی واسگازین سال گذشته لیکومولی ریختم
به نظرتون لازمه باز چک کنم؟
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1539
تاریخ عضویت: شنبه 26 اردیبهشت 1388, 5:30 am
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 5 تیر 1397, 9:03 pm

Reza11t نوشته شده:
شنبه 2 تیر 1397, 6:22 am
powerclutch نوشته شده:
سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 5:07 am
Reza11t نوشته شده:
یک‌شنبه 20 خرداد 1397, 6:55 am
سلام دوستان
اساتید محترم من سال گذشته دیسک و صفحه پژو 405 عوض کردم (مدل ماشین 93) والو سبز فرانسه گرفتم بعد تعویض ماشین توی دنده 2 و 3 روی دور موتور 2000 میره زوزه میکشه دنده 3 هم بعضی اوقات با صدای میره جا (به هی چیزی سائیده میشه) دنده عقب بعضی اوقات جا نمیره و جالبتر اینکه هر وقت پدال کلاج تنظیم میکنم پایین باشه بعد 3 روز رانندگی کلاج کاملا میاد بالا. از زمان تعویض دیسک صحفه و کلاج ماشین 15000 هزار کار کرده.
احتمال داره بوربلینگ کلاج باشه؟ یا سیم کلاج؟
سلام
وضعیت واسکازین خودرو را چک کنید.
سیم کلاچ را هم تعویض کنید.
سیم کلاچ تعویض نکردم ولی واسگازین سال گذشته لیکومولی ریختم
به نظرتون لازمه باز چک کنم؟
خرابی سیم کلاچ که بوضوح مشخص میشه
هنگام فشردن پدال کلاچ جیر جیر میکنه
زیر میشه
بالا میگیره و یا پایین گیر میکنه
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
Reza11t
شروع حركت
پست: 23
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 20 مهر 1396, 8:42 pm
نوع خودرو: پژو 405

پست چهارشنبه 6 تیر 1397, 6:13 am

powerclutch نوشته شده:
سه‌شنبه 5 تیر 1397, 9:03 pm
Reza11t نوشته شده:
شنبه 2 تیر 1397, 6:22 am
powerclutch نوشته شده:
سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 5:07 am
Reza11t نوشته شده:
یک‌شنبه 20 خرداد 1397, 6:55 am
سلام دوستان
اساتید محترم من سال گذشته دیسک و صفحه پژو 405 عوض کردم (مدل ماشین 93) والو سبز فرانسه گرفتم بعد تعویض ماشین توی دنده 2 و 3 روی دور موتور 2000 میره زوزه میکشه دنده 3 هم بعضی اوقات با صدای میره جا (به هی چیزی سائیده میشه) دنده عقب بعضی اوقات جا نمیره و جالبتر اینکه هر وقت پدال کلاج تنظیم میکنم پایین باشه بعد 3 روز رانندگی کلاج کاملا میاد بالا. از زمان تعویض دیسک صحفه و کلاج ماشین 15000 هزار کار کرده.
احتمال داره بوربلینگ کلاج باشه؟ یا سیم کلاج؟
سلام
وضعیت واسکازین خودرو را چک کنید.
سیم کلاچ را هم تعویض کنید.
سیم کلاچ تعویض نکردم ولی واسگازین سال گذشته لیکومولی ریختم
به نظرتون لازمه باز چک کنم؟
خرابی سیم کلاچ که بوضوح مشخص میشه
هنگام فشردن پدال کلاچ جیر جیر میکنه
زیر میشه
بالا میگیره و یا پایین گیر میکنه
واقعیتش همچین مشکلاتی نداره تنها چیزی که هست امروز کلاچ میبرم پایین بعد 3 روز کلاج اومده بالا سر جای اولش یعنی همیشه کلاچ ماشین بالاست و یه جورایی خلاصی نداره . به نظرتون جایی که تنظیم میشه پیچ هرز نشده؟
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1539
تاریخ عضویت: شنبه 26 اردیبهشت 1388, 5:30 am
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران

پست شنبه 9 تیر 1397, 8:34 am

سلام
اگر با شل کرده مهره سرسیم کلاچ پدال پایین تنظیم بشود وبعد دوباره بالا بیایید خوب این تنظیم مجدد باعث می شود مهره سرسیم کلاچ تا قسمت انتهای رزوه سیم کلاچ کشیده شود واین یعنی سیم کلاچ ایراد دارد
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
haji405
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 416
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 14 شهریور 1391, 2:21 pm
نوع خودرو: TU5 405
Like شده: 5 بار

پست شنبه 9 تیر 1397, 9:42 am

سلام دوستان دیسک و صفحه 405 xu7 و 405 tu5 با هم فرق دارن؟
تو یک سایتی دیسک و صفحه دیامکس ظاهرا ساخت فرانسه دیدم ۱۷۰ت. شمع دیامکس قبلا گرفتم با کیفیت بود و میخورد بهش ک اصلی باشه
سپاس

بازگشت به “گیربکس، صفحه کلاچ و... (انتقال قدرت)”