قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

اضافه كردن آپشن هاي حذف شده فلوئنس

نمایه کاربر
امير2007
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 59
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 مرداد 1386, 2:24 pm
نوع خودرو: فلوئنس MT 2015 سفيد

پست سه‌شنبه 17 فروردین 1395, 12:56 pm

دور فرمون چرمي هست و براي اينكه بند كروز را مخفي كنه و هم راحت باز بشه انداختم
قبول دارم عكسش خيلي جالب نشون نميده برخلاف خودش كه خوبه



ehsan 1045 نوشته شده:درود
این کروز مگه نصبش غیر ممکن نبود؟
این کروز ایرانی که نصب کردید
چه سیستمی داره؟
اين كروز خودش يك ECU داره و ربطي به كروز ماشين نداره كه اندازه ecu كوچيكه و زير داشبورد قرار مي گيره (كمي بزرگتر از قوطي كبريت). دو سه تا خروجي از پشت پدال گاز و كلاچ و ترمز گرفته و هيچ سيمي هم قطعه نشده البته سيم كشي هم ديده نميشه و دسته كروز با ECU بصورت امواج ارتباط برقرار ميكنه
سيمي هم به سمت فرمون نمياد و ميشه راحت دسته كروز رو باز كرد و نمايندگي هم متوجه نميشه (البته چون دستكاري تو سيم كشي نشده فكر نميكنم به گارانتي لطمه اي بزنه)

شركتي كه طراحي و نصب كرده طرف قرارداد نصب كروز براي ايران خودرو و سايپاست.

روش كارش هم به اينصورت هست كه تو حركت پاور كروز رو ميزنيم.
وقتی سرعت خودرو را به حد مطلوب رساندیم مثلا 118 کیلومتر، با فشردن دکمه کروز ماشین در همون سرعت به مسیر ادامه می ده و می تونيم پا را از روی گاز برداریم.

با فشردن پدال ترمز، کلاچ و یا دکمه پاور ، ماشين از حالت کروز خارج می شه
برای بازیابی سرعت قبلی دکمه Res رو ميزنيم

براي سبقت هم سرعت خودرو رو افزايش ميديم و بعد پا رو كه از روي گاز بر ميداريم خودرو با سرعت قبلی كروز ادامه مسیر می ده يعني با افزايش سرعت، كروز خارج نميشه هر چند سرعت زياد ميشه


- وقتي ماشين رو كروز حركت ميكنه ميشه با دكمه set و res سرعت كروز رو يك كيلومتر زياد و كم كرد مثلا 118 رو بكنيم 119

- يك دكمه حافظه دائم داره كه توضيحش اينجا لازم نيست
سئوالي بود در خدمتم


==
نمایه کاربر
امير2007
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 59
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 مرداد 1386, 2:24 pm
نوع خودرو: فلوئنس MT 2015 سفيد

پست چهارشنبه 25 فروردین 1395, 4:30 am

آموزش نصب ساعت سمند lx بر روي فلوئنس (آموزش رو ميزارم ولي فكر نميكنم اينجا كسي انجام بده)


متاسفانه تو فلوئنس دنده اي ديسپلي بالاي داشبورد هيچ كاربردي نداره و صداي بوق نبستن كمربند در حدي زياد هست كه نياز نباشه به اون ديسپلي نگاه كنيم كه كمر بند بسته هست يا نه.
من اين ديسپلي رو بهمراه سوكت از جاش در آوردم و در همون زير محفظه رها كردم و بجاش ساعت نصب كردم
و اما مراحل نصب ساعت.


عكس ساعت lx قبل از نصب

تصویر



و عكس ساعت نصب شده بهمراه دسته كروز (خارج از اين بحث - نكته در مورد كروز كه قبلا گفتم اون دور فرموني رو انداختم تا بند كروزو بگيره، البته ميشه دسته كروز كه بصورت ريموت عمل ميكنه نبست و مثل كنترل ضبط ماشين دست گرفت و سرعت كروز رو set كرد)
بايد بگم اين عكس رو ابتدا گذاشتم تا قبل از اينكه عكس هاي بعدي رو ببينيد واحيانا وحشت كنيد خروجي رو ديده باشيد


تصویر



براي نصب ساعت ابتدا قاب بالا رو باز مي كنيم باينصورت كه ابتدا از قسمت عقب و چب با ناخن يكم لبه را جدا كنيد بعد يك كارت عابر بانك بذاريد زيرش كه دوباره نچسبه – يكم ديگه با ناخن يا همون كارت بلندش كنيد و يك وسيله بزرگتر مثل پيچ گوشتي بزاريد زيرش كه پائين نره و بعد هم كم كم از دورتا دور با دست بلند كنيد تا در بياد- فقط هيچ فشاري با جسم فلزي وارد نكنيد)
قاب بعد از باز شدن

تصویر



بعد ديسپلي نمايش كمر بند رو از محلش كه با خار به قاب چسبيده در بياريد و همونجا رها كنيد.
و با يك چاقو كه مرحله به مرحله داغ مي كنيد محل نگه داري قاب ديسپلي رو به اين روز بندازيد. مراقب باشيد اگر چاقو داغ هست محفظه رو سوراخ نكنه و از اون طرفش در نياد (اگر يك زماني بخواهيم ديسپلي رو سر جاش بزنيم با چسب دو طرفه از قاب خودش ميشه محكمتر سر جاش چسبوند) فقط باندازه قرارگرفتن فريم ساعت برش مي زنيم - توجه كنيد فقط نگه دارنده قاب رو مي بريم و به سوراخ محفظه كه محل نمايش هست كاري نداريم


تصویر




ميريم سراغ سيم كشي كه بسيار ساده هست
ساعت چهار تا پايه داره BATE
پايه 1 يا B برق حافظه ساعت هست كه بايد هميشه برق دار باشه تا حافظه ساعت پاك نشه. اين سيم رو از محلي كه تو عكس بعد نشون دادم رد ميكنيم و به پشت يكي از سيم هاي قرمز زير جعبه فيوز كه هم شون هميشه برق دار هستند ميزنيم. يك فيوز 5 آمپر همون پائين سر راه سيم قرار بديد. پايه هاي هاي فيوز يا سر سيم ها رو با چسب برق بپوشونيد تا بجايي اتصالي نده .
پايه 2 يا A وقتي برق دار بشه ديسپلي ساعت روشن ميشه – اين پايه هم خيلي راحت با يك فيوز 5 آمپر به پشت سيم قرمز سوكت ديسپلي كمربند كه همون بالا هست بزنيد. (يا يك سوزن ته گرد در انتهاي سير سيم سوكت فرو كنيد يا اگر سيم قرمز را كمي لخت ميكنيد مراقب باشيد قطع نشه) وقتي درب ماشين باز ميشه اين سيم برق دار ميشه و لامپ ساعت روشن ميشه و همچنين يكي دو دقيقه بعد از خاموش شدن ماشين كه برق ماشين قطع ميشه همزمان ساعت هم خاموش ميشه)
با پايه T كار نداريم (وقتي برق دار باشه نور ساعت مقداري كمتر ميشه )
پايه E هم منفي ساعت هست كه همون بالا تو محفظه قاب كه نزديكترين جاهست براحتي يكي از پيچها رو شل كنيد و اتصال بديد

در ضمن بايد بگم سوكت ساعت پيدا ميشه كه اگر بگيريد كار خيلي تميزتر در مياد ولي من نرفتم دنبالش و سيمها رو با سر سيم وصل كردم



تصویر




محل عبور سيم برق حافظه ساعت (ميتونيد به يك سيم ضخيم مثل سيم آنتن با چسب برق بزنيد وعبور بديد. با چراغ قوه نور بندازيد مسير رو پيدا كنيد. زير پاي راننده چون سيم بايد بياد سمت چپ پشت جعبه فيوز، مراقب باشيد به قسمت ميله فرمون كه متحرك هست وصل نشه و فاصله داشته باشه . اين سيم هم كه عبور ميديد روكش مناسبي داشته باشه)

تصویر




در پايان هم ساعت رو با چسب دو طرفه لا دقت بچسبانيم.
من حدود دو ماه هست كه نصب كردم و بدون ثاتيه اي خطا داره كار ميكنه.
فقط براي تنظيم اول چون كليدهاي تنظيم رفتن پشت قاب ، بايد فيوز پائين رو كه براي برق حافظه ساعت گذاشتيم در بياريم و هماهنگ با ساعت 1 جا بزنيم. (وقتي ساعت برق دار ميشه ساعت يك رو نشون ميده).
و اين هم نماي نزديكتراز ساعت
تصویر

بازگشت به “فلوئنس - FLUENCE”