قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

پیکاپ گلپاد-Great Wall Wingle5-محصول دیار خودرو

تصویر هاوال H6 Haval ، M4 ، ولکس C30 ، وینگل 3 ، وینگل 5

مدیر انجمن: دينگاليگا

drlilp
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 131
تاریخ عضویت: شنبه 20 آذر 1389, 8:18 pm
نوع خودرو: Maxima - Wingle 5

پست چهارشنبه 6 فروردین 1393, 10:09 pm

درود بر شما! مهمترين علت رو خوب اومدين دوست عزيز! ... كه فرموديد دليل اصلي هست كه فعلا مجوز پلاك واسه دو ديف دوكابين وينگل ٥ داده نشده!
با فرمايشات جناب فرهاد كاملا موافقم. جهت تأكيد و البته تأييد نظرات شما بخشي نظرم رو از پست هاي پيشين رو مجددا تكرار ميكنم:
بحث انتخاب بين وينگل و كاپرا تا حدودي سليقه اي و بر اساس انتظارات بايد باشه. از لحاظ موتور و فني تقريبا در يك رده هستند.
بزرگترين و البته به نظر شخص بنده تنها برگ برنده كاپرا ميتونه وجود ديفرانسيل كمكي باشه
فرمان بسيار روان، راحتي بيشتر بخصوص در صندلي هاي جلو كه عاليه، نرمي، تسلط مطمئن بر جاده و ماشين در سرعت بالا، صداي كمتر موتور داخل كابين، جذابيت بيشتر در ظاهر (خارجي، در داخل كاپرا ميتونه بهتر باشه گرچه وينگل هم ايرادي نداره)، قطعات و مونتاژي با كيفيت نسبتا قابل قبول، ECU بروز تر و احتمالا مصرف سوخت پايين تر...
در سمت مقابل در كنار ديفرانسيل دوم با كنترل الكتريكي، با پيكاپ خوش تراشي روبرو هستيم كه بعد از چند سال تونسته اعتماد مردم رو در اصناف كاربري مختلف بدست بياره و زير سايه خدمات و نمايندگي هاي گسترده و متعدد شركت خوشنام بهمن خودش رو كاملا به عنوان رقيبي قدرتمند براي پيكاپ هاي بسيار محدود مشابه وارد ميدون كنه.
خوب شايد قضيه با گذشت كمي زمان و ورود وينگل هاي دو ديفرانسيل، وينگل هاي يورو ورژن و فوتون هاي توربو كاملا با چيزي كه الان ميبينيم فرق كنه. بين وينگل ٥ دو دف و كاپرا دو دف (هر دو دوكابين) انتخاب كاملا مشخصه درسته؟!
آرامش: محصول تفکر نيست ! آرامش: هنرنينديشيدن به انبوه مسائليست که ارزش فکر کردن ندارند !
لحظه هايتان آرام . . . .
msad820
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 506
تاریخ عضویت: جمعه 30 اردیبهشت 1390, 11:40 am
نوع خودرو: بابام SOREN

پست پنج‌شنبه 7 فروردین 1393, 7:30 am

دوستان سلام اولا عیدتون مبارک در جواب دوستمون میتینفر هایلوکس سه برابر کاپرا قیمت داره و سه برابر اون کار میده اگه کاپرا دیسکش 2 سال جوابد بده من مطمئنم هایلوکس 4یا 5سال جواب میده در ضمن اکثرا شنیدم که کاپرا دیسکش خیلی ضعیفه زود بو میده همچنین نیاسان پیکاپ اگه وینگل 2 کابین رو به با قیمت کاپرا دو دف بدن حالا 5تومن بالا پایین مطمئنم مطمئنم که رو دست کاپرا میزنه ولی من این ورژن اروپایی که دیدم معلومه 90به بالا پولشه وقتی تک دفش رو میدن 65 راحت 90به بالا دو دف اروپایی رو میدن که بنده به شخصه یه کاپرا و یه سواری میخریدم چون هردو ماشین از یه موتور استفاده میکنن 70کاپرا میخریدم و باقیشو یه سواری به نظر من منتقیه نه
در ضمن هیچ وقت هیچ وقت دوستان هایلوکس رو با کاپرا و وینگل و نیسان پیکاپ مقایسه نکنید سه برابر اینا قیمت داره از همه لحاظ نامبر وانه کاپرا از همه اینا شتابش افتضاحه پیکاپ بهتره از لحاظ شتاب و همینطور نفوذ صدا و هندلینگش فقط ضعفش صندلی عقبش هست در ضمن چن روز پیش عموم میگفت یکی با پیکاپ اومد نمایشگاه دوستش میگفت کاپرا داره واسه فروش گذاشته و میخواد وانت یاشا خودرو همون گونو تک دیف بخره میگه قبلا داشته ازش خیلی راضیه میگه کاپرا با وینگل آشغالن و از این حرفا میگفت این پیکاپ ماله عموشه که تو ماشینا تکه سالاره از هایلوکس بیشتر دوستش داره البته با توجه به کارش گفته قبول داره که هایلوکس سره قضاوت با خوتان
کسی اینجا پمپ بنزین داره خبرم کنه
msad820
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 506
تاریخ عضویت: جمعه 30 اردیبهشت 1390, 11:40 am
نوع خودرو: بابام SOREN

پست پنج‌شنبه 7 فروردین 1393, 7:30 am

دوستان سلام اولا عیدتون مبارک در جواب دوستمون میتینفر هایلوکس سه برابر کاپرا قیمت داره و سه برابر اون کار میده اگه کاپرا دیسکش 2 سال جوابد بده من مطمئنم هایلوکس 4یا 5سال جواب میده در ضمن اکثرا شنیدم که کاپرا دیسکش خیلی ضعیفه زود بو میده همچنین نیاسان پیکاپ اگه وینگل 2 کابین رو به با قیمت کاپرا دو دف بدن حالا 5تومن بالا پایین مطمئنم مطمئنم که رو دست کاپرا میزنه ولی من این ورژن اروپایی که دیدم معلومه 90به بالا پولشه وقتی تک دفش رو میدن 65 راحت 90به بالا دو دف اروپایی رو میدن که بنده به شخصه یه کاپرا و یه سواری میخریدم چون هردو ماشین از یه موتور استفاده میکنن 70کاپرا میخریدم و باقیشو یه سواری به نظر من منتقیه نه
در ضمن هیچ وقت هیچ وقت دوستان هایلوکس رو با کاپرا و وینگل و نیسان پیکاپ مقایسه نکنید سه برابر اینا قیمت داره از همه لحاظ نامبر وانه کاپرا از همه اینا شتابش افتضاحه پیکاپ بهتره از لحاظ شتاب و همینطور نفوذ صدا و هندلینگش فقط ضعفش صندلی عقبش هست در ضمن چن روز پیش عموم میگفت یکی با پیکاپ اومد نمایشگاه دوستش میگفت کاپرا داره واسه فروش گذاشته و میخواد وانت یاشا خودرو همون گونو تک دیف بخره میگه قبلا داشته ازش خیلی راضیه میگه کاپرا با وینگل آشغالن و از این حرفا میگفت این پیکاپ ماله عموشه که تو ماشینا تکه سالاره از هایلوکس بیشتر دوستش داره البته با توجه به کارش گفته قبول داره که هایلوکس سره قضاوت با خوتان

-- 7 فروردین 1393, 12:01 --

دوستان سلام اولا عیدتون مبارک در جواب دوستمون میتینفر هایلوکس سه برابر کاپرا قیمت داره و سه برابر اون کار میده اگه کاپرا دیسکش 2 سال جوابد بده من مطمئنم هایلوکس 4یا 5سال جواب میده در ضمن اکثرا شنیدم که کاپرا دیسکش خیلی ضعیفه زود بو میده همچنین نیاسان پیکاپ اگه وینگل 2 کابین رو به با قیمت کاپرا دو دف بدن حالا 5تومن بالا پایین مطمئنم مطمئنم که رو دست کاپرا میزنه ولی من این ورژن اروپایی که دیدم معلومه 90به بالا پولشه وقتی تک دفش رو میدن 65 راحت 90به بالا دو دف اروپایی رو میدن که بنده به شخصه یه کاپرا و یه سواری میخریدم چون هردو ماشین از یه موتور استفاده میکنن 70کاپرا میخریدم و باقیشو یه سواری به نظر من منتقیه نه
در ضمن هیچ وقت هیچ وقت دوستان هایلوکس رو با کاپرا و وینگل و نیسان پیکاپ مقایسه نکنید سه برابر اینا قیمت داره از همه لحاظ نامبر وانه کاپرا از همه اینا شتابش افتضاحه پیکاپ بهتره از لحاظ شتاب و همینطور نفوذ صدا و هندلینگش فقط ضعفش صندلی عقبش هست در ضمن چن روز پیش عموم میگفت یکی با پیکاپ اومد نمایشگاه دوستش میگفت کاپرا داره واسه فروش گذاشته و میخواد وانت یاشا خودرو همون گونو تک دیف بخره میگه قبلا داشته ازش خیلی راضیه میگه کاپرا با وینگل آشغالن و از این حرفا میگفت این پیکاپ ماله عموشه که تو ماشینا تکه سالاره از هایلوکس بیشتر دوستش داره البته با توجه به کارش گفته قبول داره که هایلوکس سره قضاوت با خوتان
کسی اینجا پمپ بنزین داره خبرم کنه
iran2000
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 51
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 مرداد 1389, 4:46 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست پنج‌شنبه 7 فروردین 1393, 7:54 am

در تکمیل صحبتهای msad820 عزیز باید عرض کنم دوستان توجه داشته باشند در خرید خودرو اول باید به کیفیت قطعات و کیفیت مونتاژ توجه کنند هایلوکس که دوستمون گفتند در این زمینه حرف اول را میزنه و در رتبه بعدی نیسان پیکاپ از دوستانی که نیسان پیکاپ داشتند بپرسید که به عنوان مثال دیسک و صفحه فابریک را بعد از چند هزار کیلومتر تعویض کردند معمولا دیسک و صفحه در نیسان پیکاپ بالای 150 هزار کیلومتر کار میکنه و این مثال در قسمتهای مختلف قابل ذکر هست از نظر کیفیت . اما خوب کاپرا هم مزیت هایی داره اما دوستان توجه داشته باشند که خودروهای چینی اکثرا ظاهر سازی دارند و بیشتر از اینکه به بالا بردن کیفیت قطعات توجه داشته باشند به ظاهر کار توجه دارند و از کیفیت کار کم میکنند همین است که میبینید مثلا آلیاژ موتور کاپرا به راحتی دچار فرسودگی و زنگ زدگی میشود و یا ضعف در دیسک کلاچ و .... اما ببینید دوستانی که بیشتر از 6 7 یا حتی 10 سال از خرید هایلوکس یا نیسان پیکاپشان میگذرد آیا چنین مواردی را گزارش کرده اند از پایین بودن کیفیت یا نقص در قطعات خودرو .
از دوستان درخواست میکنم از روی تعصب نظر ندهند و کمی منطقی با این گونه موراد برخورد کنند.
drlilp
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 131
تاریخ عضویت: شنبه 20 آذر 1389, 8:18 pm
نوع خودرو: Maxima - Wingle 5

پست پنج‌شنبه 7 فروردین 1393, 8:30 am

آقايون از قديم گفتن هر چقدر پول بدي آش ميخوري! (يه همچين چيزي)
اصلا در كيفيت و سواري هايلوكس تيوتا هيچ بحثي نيست (البته در مقايسه با اين وانت چيني ها و پيكاپ و ...)
هايلوكس رو مثلا با وانت f150 فورد مقايسه كنيم. آخه يه وانت ٦٠ تومني با ١٦٠ تومني نبايد فرق داشته باشن؟
مثلا بياييم وانت باردو ايران خودرو رو با وينگل مقايسه كنيم!! يا وانت پرايد رو با كاپرا!
بنده هم موافقم كه نيسان پيكاپ هم دو ديف هست و هم موتور قويتري داره و كاپرا هم ديفرانسيل كمكي داره كه خوب هر دوشون عالي هستن.
بحث ما اينجا توي اين تاپيك وينگل هستش و نهايتا مقايسه با هم رده اي هاي خودش.
چند نفر از شما وينگل رو سوار شدين و واقعا تستش كردين؟ مگر كاپرا ايراد داشته كه الان كل ايران دارن سوار ميشن و عموما هم كاملا راضي هستند؟ حالا يه تازه وارد چيني ديگه اومده به اسم وينگل كه خوب حداقل اگر دو ديفش رو مجوز بدن شايد جاي كاپرا رو بگيره. نيسان پيكاپ هم كه كلا دلائل كاملا منطقي و سليقه اي خاص خودش رو داره. مگر وانت فوتون قرار نيست وارد رقابت شه؟ خوب هر كدوم يه قيمتي دارن و يه سري مزايا و معايب. مثلا يه نفر با ١٠٠ ميليون ميره يه هايلوكس دسته دوم تر و تميز ميخره و يه نفر هم يه فوتون صفر و سرحال. حالا نبايد تعصب داشته باشيم كه چرا اين يا چرا اون و ...
وينگل هم همين طوره، اگر آفري يا تجربه اي يا نقدي در مورد اين وانت چيني داريم يا شنيديم جا داره در اين تاپيك مطرح كنيم و با دوستان به اشتراك بزاريم نه همش بگيم كه هايلوكس بهتره پيكاپ بهتره كاپرا بهتره و ...
خيلي از افراد علاقمند و مردد شايد با مطالعه همين مطالب اينترنتي نهايتا ماشين انتخاب ميكنند. پس نقد منصفانه و بدور از تعصب داشته باشيم.
در مورد چيني بودن وينگل هم چيزي نيمشه گفت. تا چند سال ديگه چين بازار خودرو رو هم تسخير ميكنه. فعلا هم خوب حالا چيني هست، عالي نيست ولي بالاخره بد هم نيست. نبايد به همين راحتي مهر جنس بي كيفيت چيني رو روي هر محصول چين زد. خودرو سازهاي مثلا بزرگ وطني هم دارن رو ميارند به أتون وبيل چيني. وانت فوتون در ايران خودرو، s300 در سايپا، فاو بسترن در بهمن، ليفان و mvm در كرمان خودرو و ...
حالا همش گير بدين به اين وينگل بي زبون! اين ماشين با همين كيفيت و موتور در اروپا و استراليا هم داره فروخته ميشه، ولي فرقش اينه كه ما ايراني ها داريم ماشين رو (مثل خيلي ماشين هاي ديگه) با حداقل امكانات و با قيمت خون پدرمون به مردم ميفروشيم. به قول معروف همينه كه هست! چند برابر قيمت با پايين ترين آپشن ها، اين شده وضع ما...
كجاي دنيا ماشين ٢٠ سال پيش كره رو به مردمشون با منت قالب ميكنند؟
آرامش: محصول تفکر نيست ! آرامش: هنرنينديشيدن به انبوه مسائليست که ارزش فکر کردن ندارند !
لحظه هايتان آرام . . . .
نمایه کاربر
farhadx
دنده 2
پست: 2684
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اسفند 1387, 10:11 am
نوع خودرو: BMW530 &NX200T
محل اقامت: کره زمین

پست پنج‌شنبه 7 فروردین 1393, 9:46 am

محصولات گریت وال (مخصوصا وینگل3 و 5 ) چند ساله که تو ایتالیا فروش میره و نسبتا هم فروش خوبی داشته. کاش کشور ما هم یک بازار ازاد و رقابتی داشت که هر خودرو قیمت واقعی خودش رو میداشت در اونصورت بازهم همه خودرو ها مشتری خودشون رو داشتند.
مثلا وینگل و کاپرا 15 میلیونی همه گیر میشد و کشاورزا و دامداران زحمت کش و شریف که الان از سر ناچاری نیسان گاوی 50 سال پیش سوار میشن و نه امنیتی و نه اسایشی و.... از کاپرا و وینگل استفاده میکردن و یک طبقه بالاتر همین دوستانی که الان و در حال حاضر کاپرا و وینگل دارند با توجه به بوجشون سوار هایلوکس و اماروک و لنسر200 وسایر پیکاپ های روز و با کیفیت میشدند و اون قشری که الان هایلوکس رو با قیمت بالای صد میلیون سوار میشن اون موقع فورد و شورلت های قول سوار میشدن
نمایه کاربر
LOVE CAR
روحش شاد
پست: 2953
تاریخ عضویت: شنبه 21 دی 1392, 3:33 pm
نوع خودرو: ف برای ازادی رفیق
محل اقامت: اصفهان (سپاهان شهر)

پست پنج‌شنبه 7 فروردین 1393, 10:00 am

drlilp نوشته شده: چند نفر از شما وينگل رو سوار شدين و واقعا تستش كردين؟
خوب هر كدوم يه قيمتي دارن و يه سري مزايا و معايب.
مثلا يه نفر با ١٠٠ ميليون ميره يه هايلوكس دسته دوم تر و تميز ميخره و يه نفر هم يه فوتون صفر و سرحال. حالا نبايد تعصب داشته باشيم كه چرا اين يا چرا اون و ...
.
..
كجاي دنيا ماشين ٢٠ سال پيش كره رو به مردمشون با منت قالب ميكنند؟
:-) :-)
farhadx نوشته شده: کاش کشور ما هم یک بازار ازاد و رقابتی داشت که هر خودرو قیمت واقعی خودش رو میداشت در اونصورت بازهم همه خودرو ها مشتری خودشون رو داشتند.
دادا شما کلا و همیشه گل میگی :-) :-)

دوستانی که پست قرار میدهند و در بحث شرکت میکنند توجه داشته باشند

این تاپیک وینگل 5 است و به معرفی و مزایا ومعایب این خودرو می پردازد و بحثهای فنی و مرتبط به ان مطرح میشود

اگر قصد مقایسه و یا ارجحیت انتخاب دارید تاپیک جدید و یا در بخش بازار مطرح کنید و بحث را منحرف نکنید :old:


یک سوال فنی از جناب متین فر داشتم
جناب بر اساس مشخصات فنی مشترک کاپرا و وینگل ایا به صورت شخصی میتوان دیفرانسل (دو دف ) کاپرا را بر روی وینگل قرار داد تا وینگل هم با قابلیت دو دف هماهنگ شود اگر امکانش باشد ایا به صرفه هست و میشود با پرداخت هزینه ای این کار را انجام داد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگر بشود واقعا با طراحی زیبا وینگل 5 و اضافه کردن قابلیت دو دف گزینه بسیار مناسبی میشود
(محسن)
نمایه کاربر
متین فر
دنده 1
پست: 1800
تاریخ عضویت: شنبه 9 دی 1391, 2:30 pm
نوع خودرو: 405-PAZHAN-CAPRA-131
محل اقامت: ایلام : IR-98

پست پنج‌شنبه 7 فروردین 1393, 1:02 pm

msad820 نوشته شده:دوستان سلام اولا عیدتون مبارک در جواب دوستمون میتینفر هایلوکس سه برابر کاپرا قیمت داره و سه برابر اون کار میده اگه کاپرا دیسکش 2 سال جوابد بده من مطمئنم هایلوکس 4یا 5سال جواب میده در ضمن اکثرا شنیدم که کاپرا دیسکش خیلی ضعیفه زود بو میده همچنین نیاسان پیکاپ اگه وینگل 2 کابین رو به با قیمت کاپرا دو دف بدن حالا 5تومن بالا پایین مطمئنم مطمئنم که رو دست کاپرا میزنه ولی من این ورژن اروپایی که دیدم معلومه 90به بالا پولشه وقتی تک دفش رو میدن 65 راحت 90به بالا دو دف اروپایی رو میدن که بنده به شخصه یه کاپرا و یه سواری میخریدم چون هردو ماشین از یه موتور استفاده میکنن 70کاپرا میخریدم و باقیشو یه سواری به نظر من منتقیه نه
در ضمن هیچ وقت هیچ وقت دوستان هایلوکس رو با کاپرا و وینگل و نیسان پیکاپ مقایسه نکنید سه برابر اینا قیمت داره از همه لحاظ نامبر وانه کاپرا از همه اینا شتابش افتضاحه پیکاپ بهتره از لحاظ شتاب و همینطور نفوذ صدا و هندلینگش فقط ضعفش صندلی عقبش هست در ضمن چن روز پیش عموم میگفت یکی با پیکاپ اومد نمایشگاه دوستش میگفت کاپرا داره واسه فروش گذاشته و میخواد وانت یاشا خودرو همون گونو تک دیف بخره میگه قبلا داشته ازش خیلی راضیه میگه کاپرا با وینگل آشغالن و از این حرفا میگفت این پیکاپ ماله عموشه که تو ماشینا تکه سالاره از هایلوکس بیشتر دوستش داره البته با توجه به کارش گفته قبول داره که هایلوکس سره قضاوت با خوتان
دوست عزیز. کاپرای عموی بنده مدل تیر ماه 89 هست و تا کنون هم 150 هزار تا کارکرده است ولی هنوز هم صفحش قوی هست. و ازش هم خیلی راضیه.
شنیدن کی بود مانند دیدن. بعد اینکه مقایسه هایلوکس با کاپرا اصلا عادلانه نیست چون هایلوکس اصلا ساخت ایران نیست که با خوردوهای داخلی قیاس بشه.
از طرفی پیکاپ هم ماشین خوبی هست اما دیگه قدیمی شده و از طرفی قیمتش خیلی بالاست و ارزشش نداره. و الان هم این پیکاپ های جدید مثل پیکاپ های ژاپنی اون کیفیت رو ندارند. چون جنس های نامرغوب هم پارس خودرو قاطیش میکنه.
بعد کاپرا همون دیف جلوش شرف داره به صد تا یاشا. چون این ماشین نه قیافه داره و نه تولید شرکت معتبری هست. و همه چیزش کپی هست و اصلا معلوم نیست تکنولوزیش از کجا اومده.
drlilp نوشته شده:آقايون از قديم گفتن هر چقدر پول بدي آش ميخوري! (يه همچين چيزي)
اصلا در كيفيت و سواري هايلوكس تيوتا هيچ بحثي نيست (البته در مقايسه با اين وانت چيني ها و پيكاپ و ...)
هايلوكس رو مثلا با وانت f150 فورد مقايسه كنيم. آخه يه وانت ٦٠ تومني با ١٦٠ تومني نبايد فرق داشته باشن؟
مثلا بياييم وانت باردو ايران خودرو رو با وينگل مقايسه كنيم!! يا وانت پرايد رو با كاپرا!
بنده هم موافقم كه نيسان پيكاپ هم دو ديف هست و هم موتور قويتري داره و كاپرا هم ديفرانسيل كمكي داره كه خوب هر دوشون عالي هستن.
بحث ما اينجا توي اين تاپيك وينگل هستش و نهايتا مقايسه با هم رده اي هاي خودش.
چند نفر از شما وينگل رو سوار شدين و واقعا تستش كردين؟ مگر كاپرا ايراد داشته كه الان كل ايران دارن سوار ميشن و عموما هم كاملا راضي هستند؟ حالا يه تازه وارد چيني ديگه اومده به اسم وينگل كه خوب حداقل اگر دو ديفش رو مجوز بدن شايد جاي كاپرا رو بگيره. نيسان پيكاپ هم كه كلا دلائل كاملا منطقي و سليقه اي خاص خودش رو داره. مگر وانت فوتون قرار نيست وارد رقابت شه؟ خوب هر كدوم يه قيمتي دارن و يه سري مزايا و معايب. مثلا يه نفر با ١٠٠ ميليون ميره يه هايلوكس دسته دوم تر و تميز ميخره و يه نفر هم يه فوتون صفر و سرحال. حالا نبايد تعصب داشته باشيم كه چرا اين يا چرا اون و ...
وينگل هم همين طوره، اگر آفري يا تجربه اي يا نقدي در مورد اين وانت چيني داريم يا شنيديم جا داره در اين تاپيك مطرح كنيم و با دوستان به اشتراك بزاريم نه همش بگيم كه هايلوكس بهتره پيكاپ بهتره كاپرا بهتره و ...
خيلي از افراد علاقمند و مردد شايد با مطالعه همين مطالب اينترنتي نهايتا ماشين انتخاب ميكنند. پس نقد منصفانه و بدور از تعصب داشته باشيم.
در مورد چيني بودن وينگل هم چيزي نيمشه گفت. تا چند سال ديگه چين بازار خودرو رو هم تسخير ميكنه. فعلا هم خوب حالا چيني هست، عالي نيست ولي بالاخره بد هم نيست. نبايد به همين راحتي مهر جنس بي كيفيت چيني رو روي هر محصول چين زد. خودرو سازهاي مثلا بزرگ وطني هم دارن رو ميارند به أتون وبيل چيني. وانت فوتون در ايران خودرو، s300 در سايپا، فاو بسترن در بهمن، ليفان و mvm در كرمان خودرو و ...
حالا همش گير بدين به اين وينگل بي زبون! اين ماشين با همين كيفيت و موتور در اروپا و استراليا هم داره فروخته ميشه، ولي فرقش اينه كه ما ايراني ها داريم ماشين رو (مثل خيلي ماشين هاي ديگه) با حداقل امكانات و با قيمت خون پدرمون به مردم ميفروشيم. به قول معروف همينه كه هست! چند برابر قيمت با پايين ترين آپشن ها، اين شده وضع ما...
كجاي دنيا ماشين ٢٠ سال پيش كره رو به مردمشون با منت قالب ميكنند؟
محمد جان شما خودت رو ناراحت نکن ماشین خوبی رو انتخاب کردی. حالا سلیقه شخصیت هر چی بوده به ما مربوط نیست. خوب شما چشمت وینگل رو گرفته.
امیدوارم مبارکت باشه و به سلامتی استفاده کنی. خواهشا به حرف دوستانی که این ماشین رو ندارن و حتی یکبار هم توش ننشستند گوش نده.
iran2000 نوشته شده:در تکمیل صحبتهای msad820 عزیز باید عرض کنم دوستان توجه داشته باشند در خرید خودرو اول باید به کیفیت قطعات و کیفیت مونتاژ توجه کنند هایلوکس که دوستمون گفتند در این زمینه حرف اول را میزنه و در رتبه بعدی نیسان پیکاپ از دوستانی که نیسان پیکاپ داشتند بپرسید که به عنوان مثال دیسک و صفحه فابریک را بعد از چند هزار کیلومتر تعویض کردند معمولا دیسک و صفحه در نیسان پیکاپ بالای 150 هزار کیلومتر کار میکنه و این مثال در قسمتهای مختلف قابل ذکر هست از نظر کیفیت . اما خوب کاپرا هم مزیت هایی داره اما دوستان توجه داشته باشند که خودروهای چینی اکثرا ظاهر سازی دارند و بیشتر از اینکه به بالا بردن کیفیت قطعات توجه داشته باشند به ظاهر کار توجه دارند و از کیفیت کار کم میکنند همین است که میبینید مثلا آلیاژ موتور کاپرا به راحتی دچار فرسودگی و زنگ زدگی میشود و یا ضعف در دیسک کلاچ و .... اما ببینید دوستانی که بیشتر از 6 7 یا حتی 10 سال از خرید هایلوکس یا نیسان پیکاپشان میگذرد آیا چنین مواردی را گزارش کرده اند از پایین بودن کیفیت یا نقص در قطعات خودرو .
از دوستان درخواست میکنم از روی تعصب نظر ندهند و کمی منطقی با این گونه موراد برخورد کنند.
دوست گرامی این رو هم در نظر داشته باش که طرز استفاده از ماشین هم شرط اصلی هست.
من که توی این 3 سال هیچ مشکلی باهاش نداشتم. نه موتورش زنگ زده و نه دیسکش جایی کم اورده است.
خواهشنا یه حرف دیگران گوش ندهید تا خودتون تجربه نکردید باور نکنید.

-- 7 فروردین 1393, 16:35 --
farhadx نوشته شده:محصولات گریت وال (مخصوصا وینگل3 و 5 ) چند ساله که تو ایتالیا فروش میره و نسبتا هم فروش خوبی داشته. کاش کشور ما هم یک بازار ازاد و رقابتی داشت که هر خودرو قیمت واقعی خودش رو میداشت در اونصورت بازهم همه خودرو ها مشتری خودشون رو داشتند.
مثلا وینگل و کاپرا 15 میلیونی همه گیر میشد و کشاورزا و دامداران زحمت کش و شریف که الان از سر ناچاری نیسان گاوی 50 سال پیش سوار میشن و نه امنیتی و نه اسایشی و.... از کاپرا و وینگل استفاده میکردن و یک طبقه بالاتر همین دوستانی که الان و در حال حاضر کاپرا و وینگل دارند با توجه به بوجشون سوار هایلوکس و اماروک و لنسر200 وسایر پیکاپ های روز و با کیفیت میشدند و اون قشری که الان هایلوکس رو با قیمت بالای صد میلیون سوار میشن اون موقع فورد و شورلت های قول سوار میشدن
حرفات رو چشم می ذارم. چون این هایی که شما فرمودی واقعا حرف دل من هم هست. اگه قیمت ها مناسب باشه همه می تونند در کمال ارامش و آسایش انتخابشون رو انجام بدند.
نمایه کاربر
LOVE CAR
روحش شاد
پست: 2953
تاریخ عضویت: شنبه 21 دی 1392, 3:33 pm
نوع خودرو: ف برای ازادی رفیق
محل اقامت: اصفهان (سپاهان شهر)

پست پنج‌شنبه 7 فروردین 1393, 1:51 pm

LOVE CAR نوشته شده: یک سوال فنی از جناب متین فر داشتم
جناب بر اساس مشخصات فنی مشترک کاپرا و وینگل ایا به صورت شخصی میتوان دیفرانسل (دو دف ) کاپرا را بر روی وینگل قرار داد تا وینگل هم با قابلیت دو دف هماهنگ شود اگر امکانش باشد ایا به صرفه هست و میشود با پرداخت هزینه ای این کار را انجام داد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگر بشود واقعا با طراحی زیبا وینگل 5 و اضافه کردن قابلیت دو دف گزینه بسیار مناسبی میشود
:ques: :ques: :ques: :excl:
(محسن)
msad820
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 506
تاریخ عضویت: جمعه 30 اردیبهشت 1390, 11:40 am
نوع خودرو: بابام SOREN

پست پنج‌شنبه 7 فروردین 1393, 1:54 pm

دوستان حرفای شما درست منم میگم اختلاف قیمت سر محصولات زیاده الات وینگل 5 و کاپرا اگه تو یه قیمت باشن خوب میشه بازار رقابتی خوبی بوجود میاد الان تک دیف این با کاپرا هم قیمته دو دیفش بیاد میشه 90 اختلاف 15 تومنی میشه که زیاده
درجواب دوستمون سوار نشدیم ولی خیلی شنیدیم یادمه یه رفیقی دارم بهش گفتم (به قول ارسطو)آآآقاااا به جای این وینگل برو پیکاپ بخر صفر نه ولی با این بودجت نمیدونم چقد بوود اون زمان یه پیکاپ کارکرده بخر قبول نکرد هم خودش هم باباش گفتن نه اینجوریه اونجوریه یادمه یه بار بنزین زدیم امیدیم یکم گاز داد تیکاف خورد همه گفتیم ااااا عین هایلوکسه عقب سبک یکم گاز اسفالتم زیرش قیر زیاد بوده خلاصه من گفتم نه بدک نیس تا اینکه یه روز میرن سر زمین ماشین کارکردش 30هزار تا بود 12کیسه کود روش نمیتونه از یه تپه بره بالا خودش اومد بهم گفت اشتباه کردیم گفت کاش پیکاپ میگرفتیم همون شیبو ماشیین .......اینا (دوستم )پیکاپ با20کیسه کود راحت رفت بالا حتی خالی هم میگن زیاد نمیتونه من شنیدم غیر از اونم یه چن نفری که قبلا پیکاپ سوار شدن میگفتم هم کاپرا هم وینگل یخورده نرم تره از پیکاپ از همه لحاظ پیکاپ سره رفیق بابام سال 80پیکاپ خرید تا اوایل سال 89که کاپرا اومد فروخت کاپرا خرید خدا شاهده خدا شاهده فقط یه هفته سوار شد خوابوند بعد 40 روز فروختش دیگه وانت نخرید تا وینگل سه چون کارخونه آجر داره وضعش توپه اونم یه ماه سوار شد گفت از تیپ که خدا بیامرزه از لحاظ هندلینگ از کاپرا خیلی بهتره ولی کیفیت قدرت پهلوان پنبه هست فروخت دیگه نخرید ولی همش میگه پیکاپ فقط پیکاپ به هرحال بنده 45تومن داشتم میرفتم کاپرا میخریدم از نظر من واسه من که نیمچه آفرود میرم خوبه زیادم هست حیف جیب خالی و آروزهای محال قسمت مام بشه شاید وقتی که از دهن همه افتاد و رفت تو طرح ما خریدیم شایدم یه شانسی پولی چیزی گیرمون بیاد خریدیم
در آخر ماشین فقط فقط فقط فقط فقط دو دف بقیه رو گلاب به روتون ب ش ا ش ت و ش ماشینی که یه جار فتی از کوچکتری تپه یا سنگ یا چیزی زیرش بخوره بدرد لای جرز دیوار میخوره البته هیچ بقالی نمیگه ماستم ترشه منم وینگل یا کاپرا داشتم کوچیکترین ایرادی نمیگرفتم ازش تازه از پیکاپ و هایلوکسم جلو میزدم تو تعریف

-- 7 فروردین 1393, 18:30 --

جناب متیفر بنده هم همینو میگم شما گفتین کاپرا اله هایلوکس بله منم میگم قابل قیاس نیست جفتشون بنده هم اگه پول داشتم 45تومنی کاپرای کارکرده میگرفتم راستی سال 92 چقدر پول دارایی دادین ؟در مورد پیکاپ بگم درسته قدیمیه هایلوکس های مزایده ای هم قدیمیه ولی هرکی عاشق یه چیز هست به هرحال پدر کاپرا و وینگل (میتسوبیشی)هم حرفی برای گفتن نداشت چون موتورشون ضعیفه یکی رو میشناسم که ال دویست داشت همش روغن سوزی میفتاد آخرش فروخت ولی تو نرمی هیچ وانتی بهشون نمیرسه اینا شنیدهای بنده هست در مورد این ماشین حتی از این ارگانیا که میان میپرسم کدوم بهتره بین هایلوکس و میتسو میگن هایلوکس فقط
کسی اینجا پمپ بنزین داره خبرم کنه

بازگشت به “گریت وال Great-Wall”