تاپیک جامع تجربه ی سواری برلیانس H330 دنده اي - مزایاو معایب

تصویر H330,H320,H220,H230 ، V5

مدیر انجمن: دينگاليگا

ارسال پست
نمایه کاربر
safir_na
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2010, 12:49
نوع خودرو: Daewoo Matiz
محل اقامت: مشهد

تاپیک جامع تجربه ی سواری برلیانس H330 دنده اي - مزایاو معایب

پست توسط safir_na » 30 ژوئن 2015, 03:28

سلام خدمت همه ی دوستان..

اول از خدمت دوستانی که توی صفحه ی مربوط به معرفی این ماشین با هم در ارتباط بودیم عذر خواهی میکنم که این تاپیک رو درست کردم..ولی مشکل اون صفحه این بود که به صفخه ی 17 رسیده بود,ولی هنوز هیچ کسی اطلاعی از این ماشین به صورت درست نداشت و کسی هنوز این ماشین رو تحویل نگرفته بود که بخواد تستش کنه و با استفاده از تجربه ی سواری بتونه به سوالات پاسخ بده..این صفحه خوبیش اینه که از اول با استفاده از تجربه ی سواری و عکس های مربوط به ماشین شروع میشه که میتونه راهنمای بسیار خوبی واسه ی دوستانی باشه که شاید 10 سال دیگه بخوان به این تاپیک مراجعه کنند باشه..با اجازه پس شروع میکنم..

همون طور که میدونین,شرکت برلیانس,توی چین,محصولات (بی ام و) رو مونتاژ میکنه و خود این شرکت هم زیر مجموعه ی خود همین (بی ام و) هم حساب میشه.. پس شباهت بعضی جاهای محصولات برلیانس زیاد جای تعجب نداره که شبیه بی ام و باشه..

این ماشین رو در تاریخ 94/4/7 خریدیم با قیمت تقریبا 47تومن..ماشین 11 کیلومتر کار کرده بود..توی این زمانی که ما خریدیم,زمینه ی این ماشین توی بازار خیلی کمه,که باعث میشه خیلی خاص باشه,مخصوصا این که قیافه ی این ماشین طوری هست که بتونه توجه افراد رو جلب کنه..

تصویر

یک سری اطلاعات در مورد مشخصات فنی ماشین بهتون میدم :

حجم موتور:1498 سی سی

قدرت:77 کیلو وات برابر با 103 اسب بخار

گشتاور:143 نیوتون متر

گیربکس:5 سرعته دستی

انتقال قدرت:چرخ های جلو

ترمز:چرخ های جلو دیسکی خنک شونده-چرخ های عقب کاسه ای :x

حداکثر سرعت:175 کیلومتر در ساعت با گیربکس دستی

مصرف سوخت ترکیبی:6.3 لیتر در صد کیلومتر ( این ماله کارخونه اس که معتبر نیست,در حال حاضر باکش رو پر کردم,ببینم مصرفش توی شهر به چه صورته)

حجم باک:55 لیتر

استاندارد آلایندگی:یورو 5

طول:4510 میلیمتر

عرض:1755 میلیمتر

ارتفاع:1460 میلیمتر

فاصله بین دو محور:2580 میلیمتر

وزن:1250کیلوگرم مدل دنده ای

حجم صندوق عقب:460 لیتر

اندازه چرخ ها:195/65R15

ظاهر :

ماشین زیبایه..گرچه که هر کس نظر خودشو داره,ولی فکر میکنم خیلی از دوستان با من موافق باشن که ضعفی توی ظاهر نداره..تقریبا 70% ماشین های چینی از یک سری زوایایی مشکل ظاهرشون پدیدار میشه,ولی توی این ماشین,من چیزی به نظرم نیومد.چراغ های جلو آدم رو یاد ام جی 6 میندازه.کیفیت ساخت ماشین خیلی خوبه,خیلی دقت کردم که بتونم چیزی پیدا کنم که توی مونتاژ و ساخت عیب بگیرم,ولی متاسفانه پیدا نشد..کیفیت رنگ هم خوبه..

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

داخل :

اولین چیزی که وقتی وارد ماشین میشین و نظرتونو بعد از دست زدن به داشبورد ماشین جلب مینه, کیفیت خوبه داشبورد و ادوات داخل ماشینه..ماشین های چینی معمولا بخش عظیمی از داشبورد و بغل دری رو از جنس پلاستیک درجه ی 10 استفاده میکنن که ماشین ارزون در بیاد..ولی توی این ماشین خیلی از جاهای داشبورد از مواد خیلی خوب استفاده شده,نمیگم عالی مثل ماشین هایی مثل ام جی,ولی خیلی خوبه..ارگونومی خوبی داره و همه چیز در دسترسه و لازم نیست واسه ی دسترسی به ادوات داخلی,موقعیتتون از روی صندلی به هم بزنین..کولر خوب و با داشتن 4 درجه برای سرعت باد تهویه,باد خیلی پر قدرتی رو تولید میکنه و خیلی سریع محیط جمع و جور ماشین رو گرم یا سرد میکنه..کیفیت ساخت دکمه ها خوبه و مثل ماشین های چینی دیگه تیز,و جنس بد نیست..متاسفانه ضبط ماشین در حد این ماشین نیست..دیسپلی ضعیف و بدون هیجانش خیلی احساس بدی رو به آدم میده..خیلی ساده اس..دور موتور و سرعت سنج و مجموعه ی کیلومتر بد نیست و با روشن شدن چراغ پشت کیلومتر به محض چرخاندن کلید,تسلط راننده به مجموعه ی کیلومتر رو بیشتر میکنه..روی فرمون جای دکمه هایی مثا کروز یا دکمه هایی واسه ضبط هست ولی دکمه هاشو نداره..جای پای افراد در صندلی عقب قابل قبول و صندوق جاداری داره..

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تجربه ی سواری :

اولین کلمه ای که به ذهنتون میرسه بعد از راه افتادن این کلمه است((( چقدر نرمه این ماشین)))..سواری بسیار نرمی داره..من ماشین چینی زیاد داشتم..ولی این نرمی رو تجربه نکردم..موتور خیلی نرم,گیربکس فوق نرم کار میکنه..دنده ها خیلی نرم جا میخوره..کسه دیگه هم پشت فرمون ماشین نشست,فورا به این مسائل نظرش جلب شد..با توجه به این که موتورش 1500 هست,اصلا حس 1500 به آدم نمیده..من قبلا ام وی ام 315 داشتم,میدونم وقتی اسم موتور 1500 و قدرت 103 اسب بخاری مخصوصا و 100 البته برای ماشین های چینی میاد وسط,یعنی شتاب متوسط و در بعضی موارد مثل ام وی ام 315,امکان انجام کارایی مثل تیکاف تقریبا محاله..مگر این که واقعا بخوای که ماشین واست تیکاف بکشه..ولی برلیانس H330 با این موتور اصلا این حس رو به آدم نمیده..موتور و گیربکس خیلی سرحال و زنده و خیلی مچ با هم کار میکنن..وقتی پا رو روی گاز میزاری,حس 1500 بهت نمیده.دقیقا مثل ریو که انتظار اون شتاب رو نداری ازش,ولی وقتی گاز بهش میدی,مثل جت میره..شتاب ماشین و عملکرد موتور و گیربکس خیلی خوبه..سر و صدا توی ماشین زیاد نیست و شنیده نمیشه مگر توی دور بالا..کیفیت ضبط راضی کننده نیست..صندلی ها بد نیستن..فرمون ماشین در حد این ماشین نیست..ماله ام وی ام 315 نرمیه مثال زدنی داشت,ولی فرمون این ماشین سفت تره..گرجه زود عادت میکنی بهش,ولی اگه با ماشین هایی با فرمون نرم رانندگی کرده باشی,متوجه میشی که این فرمون به نرمیه اونا نیست..ولی آزاردهنده هم نیست.نور ماشین عالیه

مزایا و معایب :
اول در مورد مزایا میگم که دلمون یکم شاد شه و به این ماشین امیدوار باشیم:
1- عملکرد خوب و قابل توجه موتور و گیربکس در حد بیش از انتظار
2- کیفیت ساخت و مونتاژ خوب
3- نرمی و کیفیت سواری خوب ماشین
4- تهویه خوب
5- شتاب خوب با توجه به 1500 بودن ماشین

معایب(کلام دوستانه):
معایب این ماشین گرچه در بعضی از موارد به صورت ذاتی و کارخانه ایه..ولی واقعا آدم رو خجالت رده میکنه..
1- سوئیچ ماشین : توی سال 2015 میلادی که حتی روی ارزون ترین و بی کیفیت ترین ماشین مونتاز ایران مثل پراید و ام وی ام 110,قفل مرکزی و امکانی مثل بالابر شیشه ماشین بعد از قفل کردن ماشین,یک امکان فوق ساده و پیش افتاده اس.و زمانی که الان ماشین ها روی تکنولوژی کی لس مانور میدن.شما با ماشین 47 میلیونی تون,باید تا دمه ماشین بری و تازه سوئیچتو در بیاری بکنی توی قفل,بچرخونی,تا درب ماشین باز شه..واقعا تاسف برانگیزه

تصویر

2- فرش کف ماشین : خوب یکی نیست بگه آخه عزیزه من,مگه فرش کف ماشین آپشنه که برشداشتین؟؟مگه میشه ماشین بدون فرش,اگه چیزی بریزه کف ماشین,باید چیکار کنی؟؟اگه این ماشین سوپراسپرت بود که میگفتیم واسه ی کمتر کردن وزن این کارو کردن یک چیزی,ولی این ماشین قراره توی شهر کار کنه,جایی که ممکنه روزی 1000تا مایع مختلف یریزه کف ماشین..حتی یک ذره از بعضی موار مثل دوغ,میتونه بویی تولید کنه توی ماشین,که یک عمر واست خاطره شه و واسه ی دوستانت,به عنوان یکی از بدترین خاطراتت تعریفش کنی..مجبور شدم فرش 206 بگیرم واسش..از این لاستیکی ها نه,از این طرح موکت ها..مشکیه.بهش میاد..ولی اسم 206 روی فرشه خیلی ضایعص..

تصویر

3-آینه بغل های دستی:نمیدونم از برداشتن امکان تنظیم برقیه آینه ها,راجع به مردم چی فکر میکن..این یعنی واسه کسی که توی پارک کردن مشکل داره و هر بار میخواد پارک کنه باید آینه هارو تنظیم کنه,باید کمربند رو باز کنه,بلند شه از روی صندلی,بره آینه رو تنظیم کنه,دوباری بشینه روی صندلی ببینه تنظیم شده واسش یا نه,بعد پارک کنه..بماند که این پروسه چند با دیگه برای تنظیم دوباره استفاده ی روزمره باید اتفاق بیفته..

4- ترمز های عقب کاسه ای : 47 میلیون پول ماشین و ترمز عقب کاسه ای مثل پراید :x ( البته قدرت ترمز گرفتنش بدک نیست,حالا فیلمشو میزارم واستون)..

5-مه شکن جلو : خیلی حس بدی به آدم دست میده از این که جای مه شکن داشته باشه و نزاشته باشن واسش..هرکی ندونه فکر میکنه چقدر ماشینه بی امکاناته که همین مه شکن هم نداره..

6- ضبط و پخش بی هیجان: دیسپلی ضبطی که روی پراید میزارن از این بهتره..این فقط ساعتو نشون میده..اونم ساده ی ساده..

7- تیز بودن لبه های قاب دور ضبط و تهویه: همون قابی که توی عکس به صورت نقره ای است..وقتی پاتو تکیه میدی بهش که مثلا استراحت کنه پات,متوجه تیز بودن و درد اون ناحیه از پا میشی..واسه من قابل کنار اومدن نیست..باید یک فکری به حالش بکنم..

تصویر

8 - نبود تنظیم گودی کمر : که باعث شد برم از این روی های صندلی بگیرم که یک مقدار گودی کمرم رو پر کنه..در نبودش درد کمر میاره..

متاسفانه معایب این ماشین رو به هر کس بگی,اگه سواره ماشین نشده باشه و ندونه زیره کاپوتش چه خبره,ممکنه باعث پشیمون شدن از خرید بشه با توجه به قیمتی که داره..چون توی این رنج قیمت پای ماشین هایی مثل جک جی5 با موتور 1800 دنده اتومات دسته دوم میاد وسط..درسته ماشینه واقعا بی کیفیته,ولی قبول کنین افرادی که به این چیزایی که من و شما دقت میکنیم,خیلی کمتر هستن نسبت به آدم هایی که فقط ماشین رو سوار میشن و مهم نیست براشون که تکنولوژی ماشین ماله 10 سال پیشه,یا 2015..

در کل میگم دوستان,ماشینی با این قیمت واقعا کم لطفیه در حقش که این امکانات ساده و بیسیک رو نداشته باشه در صورتی که شاید با 200 تومن بالا تر,همه ی این موارد رو میتونیست پوشش بده..حداقل اون سوئیچش و فرشش و مه شکن و تنظیم آینه هاش..حالا ترمز دیسکی واسه عقب یکم هزینش بالاتره..ولی منظوره من اون ایرادات ضایعه ماشینه..

کلام آخر: اگر شرکت پارس خودرو مدلی رو تولید کنه که بین مدل گیربکس اتومات و مدل دستی که همه این ضعف هارو پوشش بده فقط فرقش بین گیربکسشون باشه,رو تولید کنه,100% عالی میشه..این مدل رو بزاره واسه کسایی که مثلا مدل E0 ال 90 رو انتخاب میکنن که امکاناتی نداره و ارزون تره..اگه این معایب رفع بشه,این ماشین با این قیمت 100% و مطمئنا حرفی برای گفتن داره..مخصوصا وقتی دسته دوم بشه و افتش رو کرده باشه و پا به قلمروی قیمت پارس و ال 90 بزاره اون وقته که برگ برنده با برلیانس H330 هست..این ماشین رو اگه شرکت پارس خودرو با توجه به قدرتی که توی راضی نگه داشتن مشتری و پشتیبانی و خدمات پس از فروش خوبش داره و با یک مقدار تبلیغات و چاشنیه کنار اومدن سره قیمت و شرایط فروش با مشتری,میتونه فروش خوبی داشته باشه..
در صورتی که شما دوست عزیز در خرید این ماشین شک دارید . پول این ماشین رو دارید و نمیدونین این ماشین رو بخرید یانه,من به عنوانه کسی که تجربه ی سواری این ماشین رو داشته,بهتون پیشنهاد میکنم که در خرید این ماشین تردید نکنید..ماشین خوبیه.. :hb:
the language of heart is universal
arashomran
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 71
تاریخ عضویت: 19 نوامبر 2011, 19:44
نوع خودرو: وی 8 لیمیتد- تیبا sx

Re: تاپیک جامع برلیانس H330 (تجربه ی سواری-تست فنی-مزایاو مع

پست توسط arashomran » 30 ژوئن 2015, 11:12

سلام خدمت شما و تشکر بسیار :-) که سرانجام تاپیک این ماشین رو از بی رونقی نجات دادید انصافا کامل و جامع بود ولی یه نکته شما که وضعت خوبه چرا اتومات نگرفتی که امکاناتش واقعا نسبت به قیمت 55 میلیونی عالیه و دیگه مشکلاتی از قبیل سوییچ و نمیدونم مه شکن رو نداره. یه سوال داشتم در خصوص فضای سرنشین عقب اگر امکان داره با ماشین هایی مثل 206 و سمند و ال نود مقایسه کنید. منتظر ادامه ازمایش هستیم...
نمایه کاربر
alireza_r
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 344
تاریخ عضویت: 14 ژانویه 2015, 01:33
نوع خودرو: کیا سراتو YD-ام جی 6
محل اقامت: مشهد

Re: تاپیک جامع برلیانس H330 (تجربه ی سواری-تست فنی-مزایاو مع

پست توسط alireza_r » 30 ژوئن 2015, 12:03

دوست گرامی با تشکر از شما و متن کامل و جامعتون و تبریک بابت ماشینتون. :-)
توصیه من به شما اینه که سعی کنین اون نقاط ضعف رو زیاد برای خودتون پر رنگ نکنین. هر ماشینی نسبت به خودش کم و کاستی هایی داره. به نظر من به جای ایراد گرفتن از ماشینتون که می تونه باعث دل چرکین شدن بشه، سعی کنین از نقاط قوتش لذت ببرین. من فکر می کنم پارس خودرو این ماشین رو به این دلیل آورده که جای خالی ال نود رو که تولیدش به علت مشکلات با رنو به شدت افت کرده، پر کنه. در نتجه آپشن های اون رو هم مشابه ال نود در نظر گرفته. البته مونتاژ کار های ایرانی که ید طولایی در دزدیدن آپشن های ماشین دارن! بدبختی اینه که حتی ماشین های چینی رو هم نمی تونیم فول آپشن بگیریم! :x
اما به هر حال، الان که این ماشین رو انتخاب کردین سعی کنین از اون لذت ببرین. اگر هم تونستین چند تا کلیپ از تست شتاب و قدرت موتورش برامون بذارین.
ضمنا یه نکته رو هم باید اشاره کنم. برلیانس فقط شریک تجاری BMW هست، نه زیر مجموعه اون.
نمایه کاربر
دينگاليگا
يار قديمي
پست: 5276
تاریخ عضویت: 25 اکتبر 2005, 16:24
نوع خودرو: 207,L90,ChanganCS35
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع برلیانس H330 (تجربه ی سواری-تست فنی-مزایاو مع

پست توسط دينگاليگا » 30 ژوئن 2015, 14:55

ممنون از ريويوي كامل و بي تعصب و خوبتون :-)
اتفاقا منم ديروز توي نمايندگي پارس خودرو رفتم از نزديك ماشين رو ديدم. به نظر من از نظر طراحي خارجي بسيار خوب عمل شده و طراحي داخلي هم قابل قبوله ولي منم دقيقا به اين لبه هاي تيز برخي از قطعات تزئيني ميخواستم اشاره كنم كه وقتي عقب نشسته بودم دستگيره نصب شده روي سقف لبه هاي تيز و دنده اي داشت و همينطور برخي از جاهاي ديگه ماشين به نظر ميومد از نظر قالب گيري يا فينيش بعدش يه مقدار ضعف دارن. از نظر جنس صندلي ها و مخصوصا جنس روكش سقف به نظرم خوب بود و فرمون به نظرم جنسش هم يه مقدار بي كيفيت بود البته دور فرمون توي مدل اتومات چرم دوزي داشت كه جنسش خوب بود ولي حتي مدل اتومات هم كروز نداشت. و همينطور كه شما اشاره كرديد حذف تجهيزات جزئي از مدل دنده اي به نظر من اوج كج سليقگي پارس خودرو رو نشون ميده.
بعضي از امكانات توي اين دوره زمونه واقعا آپشن هم حساب نميشن و يه "بايد" هستند. حتي تيبا هم كليدش روش دكمه باز و بسته شدن در رو داره اونوقت ماشين هاي چيني كه محبوبيت اوليه شون به خاطر آپشن هاي زيادشون بود الان بايد توسط توليد كننده داخلي ما با اين حال و روز تحويل بشه.
مورد ديگه كه به عنوان ضعف به چشمم خورد ارتفاع كفي صندلي عقب بود كه موقع نشستن باعث ميشه وضعيت قرارگيري پاها زياد جالب نباشه و يه مقدار پا در هوا بمونيد :smile: ولي در عوض فاصله سر از سقف روي صندلي عقب هم عاليه و حتي يه قوس كوچيكي توي اتاق روي سقف ميبينيد كه باعث ميشه فضاي قرار گيري سر سرنشين بهتر هم باشه.
باز و بسته شدن در ها و ساير موارد به نظرم در كل خوب بود و جنس داشبورد و .. هم مناسب بود.
در كل بهترين و جامع ترين بررسي رو دوستمون انجام دادن كه ضمن تشكر ازشون ميخوام اين تاپيك رو همراهي كنن تا ساير دوستان هم در آينده با تحويل ماشينشون بتونن توي بحث ها شركت كنند.
You laugh at us we're different.. & we laugh 'cause you're all the same
نمایه کاربر
MCP
Moderator's Assistant
پست: 2084
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2005, 16:40
نوع خودرو: JAC S5
محل اقامت: شمال

Re: تاپیک جامع تجربه ی سواری برلیانس H330 دنده اي - مزایاو م

پست توسط MCP » 30 ژوئن 2015, 16:59

اول از بررسی مفصل و دقیق شما تشکر میکنم. :hb:

بعد دو تا نکته دیدم :

1- پارس خودرو که آرم جلو ،عقب و رینگ رو به نام خودش زده ، انگار آرم روی فرمون رو فراموش کرده عوض کنه!

2- برای پلاک عقب ، به نظرم باید قاب پلاک تهیه کنید و مقداری پایین تر نصب کنید تا اون دو تا جای پیچ رو هم بپوشاند. شبیه این موضوع در S5 نیز هست.
نمایه کاربر
daniel 08523
دنده 1
پست: 1125
تاریخ عضویت: 19 ژولای 2014, 12:45

Re: تاپیک جامع تجربه ی سواری برلیانس H330 دنده اي - مزایاو م

پست توسط daniel 08523 » 30 ژوئن 2015, 17:09

سلام
دوست عزیز ممنون از ریویو کاملتون :-)
من از پشت ماشین بیشتر از جلوش خوشم اومد بنظرم اگه چراغ ها و فرم سپر و مه شکن ها با مدل 320 یکی بود زیباتر میشد
راستی کامپیوتر سفری چه اطلاعاتی رو نشون میده ؟؟؟؟
بنظرتون جنس و ضخامت ورق های بکار رفته و سپر به چه صورته؟؟؟
نمایه کاربر
safir_na
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2010, 12:49
نوع خودرو: Daewoo Matiz
محل اقامت: مشهد

Re: تاپیک جامع برلیانس H330 (تجربه ی سواری-تست فنی-مزایاو مع

پست توسط safir_na » 30 ژوئن 2015, 18:20

arashomran نوشته شده:سلام خدمت شما و تشکر بسیار :-) که سرانجام تاپیک این ماشین رو از بی رونقی نجات دادید انصافا کامل و جامع بود ولی یه نکته شما که وضعت خوبه چرا اتومات نگرفتی که امکاناتش واقعا نسبت به قیمت 55 میلیونی عالیه و دیگه مشکلاتی از قبیل سوییچ و نمیدونم مه شکن رو نداره. یه سوال داشتم در خصوص فضای سرنشین عقب اگر امکان داره با ماشین هایی مثل 206 و سمند و ال نود مقایسه کنید. منتظر ادامه ازمایش هستیم...
سلام..خواهش میکنم..لطف دارید..
والا به خاطر همین مسائل مالی مجبور به فروش MG550 شدیم.الان پول رو واسه ی جای دیگه لازم دارم.مگه نه کسی که ام جی رو سوار شده باشه,دیگه نمیخواد بفروشتش.. :mrgr:
بعد یک مورد دیگه هم هست,اینه که هنوز سواره اتوماتش نشدم که ببینم چطوریه..چون این موضوع که چه گیربکسی روی ماشین سوار شده و به درد میخوره یا نه خیلی مهمه..مثلا یک گیربکس میشه گیربکس مزدا 3 که کاملا هوشمند و عالیه..یک گیربکس هم میشه بسترن B50 که خنگه و نمیدونه باید چیکار کنه..اگه یک روزی پیداش کنم و سوار شم ببینم خوبه حتما میرم سراغش..

والا این ماشیناسس که گفتین دورو برم نیست..ولی بازم چشم..اونم پیگیرش میشم..
the language of heart is universal
نمایه کاربر
safir_na
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2010, 12:49
نوع خودرو: Daewoo Matiz
محل اقامت: مشهد

Re: تاپیک جامع برلیانس H330 (تجربه ی سواری-تست فنی-مزایاو مع

پست توسط safir_na » 30 ژوئن 2015, 18:24

alireza_r نوشته شده:دوست گرامی با تشکر از شما و متن کامل و جامعتون و تبریک بابت ماشینتون. :-)
توصیه من به شما اینه که سعی کنین اون نقاط ضعف رو زیاد برای خودتون پر رنگ نکنین. هر ماشینی نسبت به خودش کم و کاستی هایی داره. به نظر من به جای ایراد گرفتن از ماشینتون که می تونه باعث دل چرکین شدن بشه، سعی کنین از نقاط قوتش لذت ببرین. من فکر می کنم پارس خودرو این ماشین رو به این دلیل آورده که جای خالی ال نود رو که تولیدش به علت مشکلات با رنو به شدت افت کرده، پر کنه. در نتجه آپشن های اون رو هم مشابه ال نود در نظر گرفته. البته مونتاژ کار های ایرانی که ید طولایی در دزدیدن آپشن های ماشین دارن! بدبختی اینه که حتی ماشین های چینی رو هم نمی تونیم فول آپشن بگیریم! :x
اما به هر حال، الان که این ماشین رو انتخاب کردین سعی کنین از اون لذت ببرین. اگر هم تونستین چند تا کلیپ از تست شتاب و قدرت موتورش برامون بذارین.
ضمنا یه نکته رو هم باید اشاره کنم. برلیانس فقط شریک تجاری BMW هست، نه زیر مجموعه اون.

سلام..تشکر..
والا نقاط ضعفش ضاعع اس..ولی وقتی سواره ماشین میشی,این ضعفاش یادت میره..حالا پیگیرم که اون ضعفاشو بپوشونم..فعلا که فرش رو حل کردم..پیگیره بقیشم..
کلیپ هم پیگیرش هستم یک تایمی آزاد شه واسم برم یک جای استاندارد واسه ی تست,یک فیلم از تست شتابش و ترمزش,و اگرم ماشینی پیدا کردم که همرده اس باشه,یک مسابقه درگ بزارم باهاشون..
the language of heart is universal
نمایه کاربر
safir_na
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2010, 12:49
نوع خودرو: Daewoo Matiz
محل اقامت: مشهد

Re: تاپیک جامع برلیانس H330 (تجربه ی سواری-تست فنی-مزایاو مع

پست توسط safir_na » 30 ژوئن 2015, 18:27

دينگاليگا نوشته شده:ممنون از ريويوي كامل و بي تعصب و خوبتون :-)
اتفاقا منم ديروز توي نمايندگي پارس خودرو رفتم از نزديك ماشين رو ديدم. به نظر من از نظر طراحي خارجي بسيار خوب عمل شده و طراحي داخلي هم قابل قبوله ولي منم دقيقا به اين لبه هاي تيز برخي از قطعات تزئيني ميخواستم اشاره كنم كه وقتي عقب نشسته بودم دستگيره نصب شده روي سقف لبه هاي تيز و دنده اي داشت و همينطور برخي از جاهاي ديگه ماشين به نظر ميومد از نظر قالب گيري يا فينيش بعدش يه مقدار ضعف دارن. از نظر جنس صندلي ها و مخصوصا جنس روكش سقف به نظرم خوب بود و فرمون به نظرم جنسش هم يه مقدار بي كيفيت بود البته دور فرمون توي مدل اتومات چرم دوزي داشت كه جنسش خوب بود ولي حتي مدل اتومات هم كروز نداشت. و همينطور كه شما اشاره كرديد حذف تجهيزات جزئي از مدل دنده اي به نظر من اوج كج سليقگي پارس خودرو رو نشون ميده.
بعضي از امكانات توي اين دوره زمونه واقعا آپشن هم حساب نميشن و يه "بايد" هستند. حتي تيبا هم كليدش روش دكمه باز و بسته شدن در رو داره اونوقت ماشين هاي چيني كه محبوبيت اوليه شون به خاطر آپشن هاي زيادشون بود الان بايد توسط توليد كننده داخلي ما با اين حال و روز تحويل بشه.
مورد ديگه كه به عنوان ضعف به چشمم خورد ارتفاع كفي صندلي عقب بود كه موقع نشستن باعث ميشه وضعيت قرارگيري پاها زياد جالب نباشه و يه مقدار پا در هوا بمونيد :smile: ولي در عوض فاصله سر از سقف روي صندلي عقب هم عاليه و حتي يه قوس كوچيكي توي اتاق روي سقف ميبينيد كه باعث ميشه فضاي قرار گيري سر سرنشين بهتر هم باشه.
باز و بسته شدن در ها و ساير موارد به نظرم در كل خوب بود و جنس داشبورد و .. هم مناسب بود.
در كل بهترين و جامع ترين بررسي رو دوستمون انجام دادن كه ضمن تشكر ازشون ميخوام اين تاپيك رو همراهي كنن تا ساير دوستان هم در آينده با تحويل ماشينشون بتونن توي بحث ها شركت كنند.
سلام..سپاس عزیز..
با کل نظرتون موافقم..ماشینه چینیه و امکاناته بی حساب کتابش..اگه نباشه به دل آدم خوش نمیاد..حالا انشالله ضعفاشو میپوشونم..
باورت میشه مهندس هنوز صندلیه عقب نشستم؟؟میشینم,عکس میگیریم,میزارم که دوستان هم در جریان قرار بگیرن..
the language of heart is universal
نمایه کاربر
safir_na
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2010, 12:49
نوع خودرو: Daewoo Matiz
محل اقامت: مشهد

Re: تاپیک جامع تجربه ی سواری برلیانس H330 دنده اي - مزایاو م

پست توسط safir_na » 30 ژوئن 2015, 18:29

MCP نوشته شده:اول از بررسی مفصل و دقیق شما تشکر میکنم. :hb:

بعد دو تا نکته دیدم :

1- پارس خودرو که آرم جلو ،عقب و رینگ رو به نام خودش زده ، انگار آرم روی فرمون رو فراموش کرده عوض کنه!

2- برای پلاک عقب ، به نظرم باید قاب پلاک تهیه کنید و مقداری پایین تر نصب کنید تا اون دو تا جای پیچ رو هم بپوشاند. شبیه این موضوع در S5 نیز هست.
سلام..قابل نداشت دوست عزیز

اگه آرم رو فرمونشم عوض میکرد,دیگه نمیشد فعمید این ماشین چینیه..هر کی نمیدونست فکر میکرد خوده سایپا تولیدش کرده.. :-(

پلاک والا به نامم نیست..تعویض کنم 100% میزارم..خودم طرفدار قاب پلاکم..از پلاک محافظت میکنه..
the language of heart is universal
ارسال پست

بازگشت به “برلیانس Brilliance”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان