قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

Proton Wira Aeroback

تصویر مباحث مربوط به پروتون

مدیر انجمن: دينگاليگا

نمایه کاربر
پاگانی
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 791
تاریخ عضویت: دوشنبه 4 بهمن 1389, 9:46 am
نوع خودرو: لنسر 92 -پروتون ويرا
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 26 آذر 1392, 2:59 pm

حامد جان خسته نباشي واقعا تميز و بدون هيچ مورد اضافه اي كار ميكني
من هم تو فكر گل پخش كن هستم منتها نميدونم همچين جنسي كه عكسهاشو گذاشتم رو از مجا تهيه كنم و مثل عكس برش بزنم و نصب كنم البته علي مقيمي قولشو بهم داده بدجوري تو فكرشم كه همچين جنس لاستيكي رو از كجا پيدا كنم
تصویر
تصویر
نمایه کاربر
scarce
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 939
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 فروردین 1389, 4:06 pm
نوع خودرو: 206Orange,405Silver
محل اقامت: TehRan

پست سه‌شنبه 26 آذر 1392, 8:13 pm

حامد خان دمت گرم ، خیلی از کارات و فکرای قشنگت خوشم اومد .

منم ایشالا تو اولین فرصت یه فکرایی برای ماشین دارم و با کارایی که قبلاً برای ماشین انجام دادم تو این تاپیک یا یه تایپ جدا عکس و توضیحاتش رو میزارم

اون سپر عقب رو خیلی قشنگ کار کردی ، چراغی که روش نصب کردی راحت نصب شد ؟؟ از داخل به جایی گیر نمیکنه ؟ چون فکر خودمم بود ولی چراغ مناسبی پیدا نکردم برای این کار ، من میخواستم پروژکتور عقب رو رو سپر وصل کنم
نمایه کاربر
4G63
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 283
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 1 بهمن 1388, 5:45 pm
نوع خودرو: OPEL ASTRA
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 27 آذر 1392, 4:56 am

سلام دوستان
درمورد گل پخش کن من هم میخاستم قرمز یا آبی باشه ولی باید اولا وجود داشته باشه و اگه قراره دست ساز باشه نباید 1 بار مصرف باشه و همش یجاش خراب شه یا رنگش بریزه.دوما باید به رنگ ماشین بخوره و هارمونی داشته باشه.من همیشه قبل از اینکه ی کاری رو ماشین کنم 1 ماه سرچ میکنم و نزدیک 500 تا عکس و کلیپ دانلود میکنم تا ببینم چه رنگهایی با چه رنگهایی هارمونی بیشتری دارن.بعدامیام توو فوتوشاپ عکسهای ماشینو بارینگهاو سایر موارد مختلف پرو میکنم و در نهایت اونچیزی که بهترینه رو میخرم ورنگ آمیزی میکنم.من دنبال این جنس گل پخش کن رفتم ولی چیز خیلی خوبی پیدا نکردم و همشون جنسشون خیلی خشک بود و لاتیکیش هم چیز مناسب و خوش رنگی نبود.از این لاستیک های کف پایی ماشین هست ،از اینا توو بازار پیدا میشه متریه و میتونی بخری و برش بدی ولی توو برش باید خیلی دقت کنی تاتمیز دربیاد.من یکم توو برش کاری ضعیفم و ترجیح دادم کاپرایی بگیرم با خیال راحت و البته جنسش فوق العاده نرم و انعطاف پذیره.مال پاترول جفتی 7 تومن بود :smile: و حالت به هم میخوره اگه جنسشو ببینی اینارو جفتی 50 گرفتم.


ممنونم scarce

اون چراغای داخل سپر رو از چراغ برق گرفتم یونیورسال هست و به همه ماشینها میخوره
خوشبختانه اون ذغال لامپی که من براش گرفتم انقدر کوچیکه که به هیچجا گیر نکرد و راحت نصب شد.ذغال لامپ و لامپ رو خود چراغ نیست و جدا باید یگیری.من ذغال لامپ کیلومتر پرایدی گرفتم و راحت جا رفت.

مه شکن عقب سیمش توو در صندوقه و میشه راحت آوردش پشت سپر ولی من چراغی که توو سپر عقب بشه نصب کرد من چیز مناسبی پیدا نکردم و بیشتر دنبال چراغ فابریک مه شکن دار هستم برای عقب.
سلطاني 2
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 386
تاریخ عضویت: شنبه 16 اردیبهشت 1391, 4:23 am
نوع خودرو: خودرو ملی مالزی
محل اقامت: اراک

پست چهارشنبه 27 آذر 1392, 10:02 am

خسته نباشی مهندس :-) :-)
یه سوال کوچولو :
برای تعویض لامپهای چراغ جلو ، باید با روش شما شیشه اصلی رو درآورد یا از پشت کاسه چراغ امکانش وجود داره ؟؟

ممنون
نمایه کاربر
shehsanelloo
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 267
تاریخ عضویت: شنبه 4 شهریور 1391, 8:12 am
نوع خودرو: PROTON WIRA SEDAN
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 27 آذر 1392, 11:18 am

درود بر تو حامد جان
کارایی که کردی خیلی عالی و خلاقانست
آفرین ....
ایشاللا که مغازه رو زدی میایم پیشت
راستی آچارکشی که گفتی مربوط به فنر بندی هم هست؟؟
این اتول ما از وقتی این رینگ ها رو انداختم به سر و صدا افتاده... یه راهنمایی کن چه کنیم
تصویر
تصویر

راستی این رینگ ها رو هم میشه رنگ کرد؟؟؟ مارکش sky میباشد...
ممنون از تجربیاتت که در اختیارمون قرار میدی
صداي فرياد را همه ميشوند هنر، شنيدن سكوت است
نمایه کاربر
4G63
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 283
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 1 بهمن 1388, 5:45 pm
نوع خودرو: OPEL ASTRA
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 27 آذر 1392, 12:18 pm

ممنونم دوستان :)

جناب سلطاني 2

از پشت کاسه چراغ سوکت بزرگ 3 سیم که مال برق لامپ هست رو جدا میکنید (ممکنه خیلی سخت جدا بشه بعلت آب شدن پلاستیک سوکت دراثرگرمای لامپ) بعد یدونه لاستیک گرد برای آب بندی وجود داره که اونو میکشید بیدون اول (فقط بااحتیاط چون ممکنه بعلت گرما و سرما دیدن یخورده پوسیده باشه و پاره بشه ولی ظاهرش سالم باشه) بعد یدونه تیغه نازک از دوطرف لامپ از پایین چراغ اومده تا بالا فقط کافیه اونارو فشار بدید و بچرخونید پایین و لامپ در میاد.


جناب shehsanelloo

فکر میکنم رینگهای ماشینتون 15" هست درسته؟
اگه 15 باشه یخورده سرو صدا طبیعیه بعد از گذشت مدت چند ماه واگر سروصدابیش از حالت طبیعیه باید ماشین رو آچار کشی کنی و جلوبندی و عقب بندی رو چک کنی ببینی بوش یا لاستیک داخل تبق ها سالم هست و ترک نداره و بعد از این باید کمک فنرهاتو چک کنی ببینی روغن نزده باشه یا خوب Damp میکنه یا نه.در اتاقهای هاچ بک و لیفت بک سرو صدای تاقچه عقب و صندوق عقب طبیعیه ولی میشه خیلی کم کرد صداشو.من همه قاب های پلاستیکی ماشین رو باز کردم و کلا چسب درز گیر چسبوندم و دوباره بستم واقعا دیگه هیچ صدایی از عقب نمیاد جز تاقچه عقب توو دست اندازها که اون هم بخاطر اینه که ماشین من تاقچه عقبش یکطرفش خار نگهدارنده حلالی شکل که داخلش ی فنر هم داره رو نداره و تاقچه یطرفش وله.باید در اولین فرصت براش یچیزی بسازم و تاقچه رو مهار کنم.
تجهیزات پلاستیکی عقب رو باز کردن به دقت و مهارت احتیاج داره چون پشت همه جاش پراز خارهاییه که اگه بد دربیار یا بد جابزنی ممکنه بشکنه پس با دقت و حوصله روش کار کن.
کمکی نیاز بود بنده در خدمتم.
این رینگها هم میشه رنگ بشه فقط قبلش باید زیر کار دربیاری یعنی سمباده نرم بزنی که رینگ یخورده زبر بشه که رنگ بشینه روش و لیز نخوره-آستر بپاشی که زیر کارت سیقلی بشه-سمباده خیس نرم بزنی که سیقلیتر بشه و آماده رنگ-اسپری خارجی و با کیفیت و دوام و زود خشک شه و بعد از خشک شدن و گرما دیدن تغییر حالت نده و طیف رنگ تغییر نکنه.
به نظر من مشکی مات-طلایی چرک-قهوه ای خیلی خیلی تیره نزدیک به مشکی بهش بزنی با ماشینت هارمونی داره

---- اضافه شده در تاریخ 27 آذر 92, 17:14 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

آموزش تعویض لامپ ویرا از لینک زیر استفاده کنید

http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 3#p2799643


راستی میخاستم چراغامو اینجوری کنم وقتی بازشون کرده بودم که بیخیال شدم آخه ساده و کلاسیک بیشتر دوست دارم
اگر کسی خوشش اومد مثل روش من چراغو باز کنه بعد کل قسمتهای شفاف رفلکتور رو به غیر از اونجایی که میخاد مشکی شه چسب کاغذی بزنه (2 لایه هم بزنید که نم پس نده) بعد خیلی نرم اسپری خارجی بپاشه .

تصویر
نمایه کاربر
shehsanelloo
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 267
تاریخ عضویت: شنبه 4 شهریور 1391, 8:12 am
نوع خودرو: PROTON WIRA SEDAN
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 27 آذر 1392, 3:52 pm

حامد جان دمت گرم
درست گفتی ... رینگ ها 15 هستن و لاستیک ها 185 - 60
ممنون از وقتی که گذاشتی
در ضمن اسمم احسان هست
واقعا خوشبختم از آشناییت
صداي فرياد را همه ميشوند هنر، شنيدن سكوت است
نمایه کاربر
scarce
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 939
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 فروردین 1389, 4:06 pm
نوع خودرو: 206Orange,405Silver
محل اقامت: TehRan

پست جمعه 29 آذر 1392, 4:01 pm

آقا حامد این کارای رنگ کاری و باز و بسته کردن سپر و ... خودت تنهایی تو پارکینگ خونه انجام دادی ؟؟؟ یا تو گاراژی جایی با کمک کسی ؟؟

داخل کاپوت ماشینت خیلی تمیز و خوی بود ، مثل یه ماشین صفر ، برای تمیز کردن از چی استفاده کردی ؟ اسپری موتور شور گرفتم ولی زیاد خوب عمل نمیکنه!!
نمایه کاربر
4G63
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 283
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 1 بهمن 1388, 5:45 pm
نوع خودرو: OPEL ASTRA
محل اقامت: تهران

پست شنبه 30 آذر 1392, 8:12 am

ممنونم دوستان تشویق های شما به من دلگرمی میده ممنونم :hb:
بله من کلا تنهایی و با حوصله رو ماشینام کار میکنم چون دوس ندارم کسی توو کارم دخالت کنه و خدایی نکرده خرابکاری کنه.
همه کار ها توو پارکینگ خونه و با ابزار محدود انجام میشه مثلا برای جوشکاری یا برشکاری آهن مجبورم برم اگزوز سازی دوستم.

والا من از روزی که ماشینو خریدم هنوز آب بهش نزدم :smile: و موتورش از ابتدا تمیزو نو بود و سیم کشی ماشین دست نخورده بود و همه قطعات فابریک.من واسه خرید ماشین دنبال ماشین دست نخورده و کم کارکرد بودم که خداروشکر نصیبم شد.داخل اتاقش هم در حد صفر هست و هیچ ضعفی نداره چون از صفر روکش روش بوده و من تاخریدم روکشش رو کندم ریختم دور کلا از روکش متنفرم و همیشه مواظب روکش فابریک هستم که خراب نشه.قدیما با گازوئیل میشستم که کار جالبی نیست و ماشین تا ی مدت طولانی بوی بدی میگیره وقتی داغ میشه موتور.فکر کنم عمر شیلنگها و قطعات لاستیکی رو هم کم کنه.بهترین روش برای تمیز شدن موتور اینه که تک تک قطعات با دست باز شه تمیز شه و بسته شه و اگه نشد کارواش آبگرم روی پوسته گیربکس رو تمیز میکنه و کمی اسپری تمیز کننده موتور با سمباده نرم خیلی موثره.

احسان جان من هم از آشنایی باشما بسیار خوشبختم ایشالا بتونیم از تجارب هم استفاده کنیم.رینگ 15 از 14 یخورده خشکتر میکنه ماشین رو ولی اگر سرو صدا از رو دریها و داشبود و تاقچه و کلا از لوازم داخل اتاق باشه امکان کاهشش به حد خیلی زیادی وجود داره ولی اگه از زیربندی و کمک ها باشه یکم پرهزینه هست و باید تمام بوش ها و سیبک ها و کمک هارو تعویض کنی تا مثل اولش بشه و در ضمن دیگه مثل اولش ممکنه نشه و خیلی زود دوباره صدا بیفته.کلا یذره سرو صدا برای داخل اتاق لنسر و پروتون ویرا طبیعیه چون همشون همینن.بازهم اگه من ببینمتون و صدای ماشینو بشنوم میتونم تشخیص بدم از کجاست .
نمایه کاربر
پاگانی
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 791
تاریخ عضویت: دوشنبه 4 بهمن 1389, 9:46 am
نوع خودرو: لنسر 92 -پروتون ويرا
محل اقامت: تهران

پست دوشنبه 23 دی 1392, 10:53 am

حامد جان سلام اميدوارم به زودي با دست پر برگردي با اجازت دوتا عكس از ماشينم اينجا ميزارم البته كه به رخش شما نميرسه
تصویر
تصویر

بازگشت به “كلوپ پروتون Proton”