قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

ساخت و نصب پاور ویندوز

مدیر انجمن: امير معيري

نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست جمعه 13 شهریور 1388, 1:48 am

سلام دوستان
من دنبال مدار الکترونیکی پاور ویندوز هستم
گمونم چیزی تداره و در نهایت با یکی 2 تا رله میشه ساخت
اگه کسی تجربه داره ممنون میشم
کمک کنید نصب میکنم و با تصویر میزارم واسه باقی دوستان
در ضمن ماشین پژو هست دزدگیر هم نداره
ممنوووون
نمایه کاربر
ATOS
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 314
تاریخ عضویت: شنبه 16 خرداد 1388, 3:22 pm
نوع خودرو: پژو 405 GLX

پست جمعه 13 شهریور 1388, 6:33 am

این چه کاریه آقا؟؟
20 تومن دادم و جنس 1 رو خریدم و الانم مثل چی داره کار میکنه :evil:
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست جمعه 13 شهریور 1388, 8:46 am

عزیزم همینو میتونی با زیر 10 تومن خودت بسازی
تازه جنس رله هاشم دست خودته که توپ بندازی
و اینکه مهمتر از همه شوق ساختنش هست مهندسسسس
اگه حوصلت میشه از داخل درها عکس بگیر بزار
اگه ببینم میتونم آنالیزش کنم
ممنوون
نمایه کاربر
mohsen_d_62
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 224
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 اردیبهشت 1388, 5:05 pm
نوع خودرو: ساینا EX
Like شده: 1 بار

پست جمعه 13 شهریور 1388, 9:00 am

عزیز جان شما میگی از در عکس بگیر که آنالیز کنی ؟ چیو میخوای آنالیز کنی ؟ سیم کشی یا مدار داخل پاور ویندو رو ؟ شما دنبال نقشه مدار هستی یا طرز و طرح سیم کشی ؟ الان با این پست شما من یکی موندم که شما دنبال کدوم یکی هستی
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست جمعه 13 شهریور 1388, 9:14 am

پاور مدار خاصی نداره
از رله تشکیل شده و سیم همین (اگه اشتباه میکنم لطفا بگید)
من سیم کشی رو میخام آنالیز کنم و کلا ازش الهام بگیرم
نمایه کاربر
mohsen_d_62
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 224
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 اردیبهشت 1388, 5:05 pm
نوع خودرو: ساینا EX
Like شده: 1 بار

پست جمعه 13 شهریور 1388, 9:41 am

خب این شد یه چیزی . در مورد سیم کشی در حالت استفاده از دزدگیر توی همنی قسمت بحث هم شده . فکر کنم اونا به درد شما بخوره . ولی میمونه یه چیزی . رله و آفتامات آیا فرقی با هم دارن ؟ ما چیو میگیم رله و چیو میگیم آفتامات .

ببین دوست عزیز من واقعا نمیخوام بگم شما یا دیگران اینا رو نمیدونن ولی برای مرور اینا رو بخونیم بعد بریم سراغ ادامه بحث که آیا کیت رو آماده بخریم و نصب کنیم یا با دست بسازیم . اینکه شما میفرمایید پاور ویندو رله داره خب ما هم داریم همون رله رو میگیم که آماده بخر شما . دیگه سیم کشی که اسم قطعه رو به خودش نمیگیره . این مطالب زیر رو هم میذارم برای خودم و امثال خودم که نمیدونن رله چیه .

رله نوعی کلید الکتریکی است که با هدایت یک مدار الکتریکی دیگر باز و بسته می‌شود.

رله را جوزف هنری در سال ۱۸۳۵ اختراع کرد.

از آنجا که رله می‌تواند جریانی قوی‌تر از جریان ورودی را هدایت کند، به معنی وسیع‌تر می‌توان آن را نوعی تقویت کننده دانست.

در گذشته رله‌ها معمولا با سیم‌پیچ ساخته می‌شد و از جریان برق برای تولید میدان مغناطیسی و باز و بسته کردن مدار سود می‌برد. امروزه بسیاری از رله‌ها به صورت حالت جامد ساخته می‌شوند و اجزای متحرک ندارند. انواع رله های قدرت عبارتند از : رله دیستانس ، رله دیفرانسیل و رله بوخهولتز

رله سنجشی : ‏ ‏ رله ایست که بادقت و حساسیت معینی در موقع تغییر کردن یک کمیت الکتریکی و یا ‏یک کمیت فیزیکی دیگری شروع به کار کند. چنین رله ای برای مقدار معینی از یک ‏کمیت مشخص تنظیم می شود و اگر ان کمیت از مقدار تعیین و تنظیم شده کمتر ویا ‏بیشتر باشد رله ان تفییرات را می سنجد رله سنجشی بر دو نوع است: ساده و مرکب. ‏ ‏ رله سنجشی ساده اغلب دارای یک سیم پیچی تحریک شونده می باشد که در اثر ‏تغییر جریان ویا ولتاژ تحریک و موجب وصل شدن کنتاکتی می شود.(رله حرارتی و رله ‏جریان زیاد و رله فشار کم) رله سنجشی مرکب دارای دو سیم پیچی تحریک شونده ‏میباشد مثل رله ای که نسبت ولتاژ و جریان را می سنجد (رله سنجش مقاومت ظاهری) ‏به کمک چنین سنجشی می توان ان قسمت از شبکه را که اتصالی شده است از مدار جدا ‏کرد رله دیستانس. ‏ ‏ رله زمانی :‏ ‏ رله زمانی نه تنها در حفاظت تاسیسات الکتریکی بلکه در خود کار کردن انها نیز مورد ‏استعمال بسیار دارد رله زمانی هیچ وقت به تنهایی به کار برده نمی شود بلکه با رله ‏سنجشی با حفاظت شبکه الکتریکی مصرف می شود و مورد استعمال ان در موقعی است ‏که تاخیری عمدی در عمل قطع و وصل مورد نظر باشد. ‏


رله جهت یاب :‏ ‏ برای کنترل و سنجش جهت توان و نبرو در شبکه الکتریکی و یا قسمتی از شبکه ‏جریان متناوب از رله جهت یاب استفاده می شود تعیین جهت نیرو برای حفاظت محلی و ‏سلکتیو در اغلب شبکه ها کاملا ضروری و لازم است به کمک رله جهت یاب می توان فقط ‏ان قسمت از شبکه که خسارت دیده و معیوب شده از مدار خارج کرد حتی می توان از این ‏رله جهت حفاظت ژنراتور و توربین در موقع برگشت وات و نیرو نیز استفاده نمود در ‏جریان دائم برای تعیین و مشخص کردن نیرو تنها سنجش جریان کافی است و احتیاج به ‏سنجش توان ندارد. ‏
reza_h
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1385, 6:52 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست یک‌شنبه 15 شهریور 1388, 3:24 am

amirkms نوشته شده:سلام دوستان
من دنبال مدار الکترونیکی پاور ویندوز هستم
گمونم چیزی تداره و در نهایت با یکی 2 تا رله میشه ساخت
اگه کسی تجربه داره ممنون میشم
کمک کنید نصب میکنم و با تصویر میزارم واسه باقی دوستان
در ضمن ماشین پژو هست دزدگیر هم نداره
ممنوووون
با سلام؛
دوست عزیز من نمی دونم اطلاعات شما از الکترونیک تا چه حدی است اما یک مدار پاور ویندوز باید به صورت زیر عمل کنه:
1- با یک پالس تحریک که می تونه قفل شدن دربها باشه و یا پالسی باشه که از دزد گیر ارسال می شه ؛ فعال بشه .
2- همزمان با فعال شدنش یک تایمر هم فعال بشه که تا زمان بالارفتن تمام شیشه ها فعال بمونه مثلاً خد اکثر 4 دقیقه برای چهار تا شیشه
3- شیشه ها باید یکی یکی بالا برن که می تونیم به اونها اولویت بدیم مثلاً 1-شیشه راننده 2- عقب چپ 3- جلو
راست 4- عقب راست.
4-به محض رسیدن هر شیشه به بالا باید ولتاژ مربوط به آن شیشه قطع و به شیشه دیگری که پایین هست به ترتیب اولویت وصل بشه و به همین ترتیب ...
5- مدار باید طوری عمل کنه که با باز کردن دربها یا سیگنال ارسالی از دزدگیر متوقف بشه .
پس بطور کلی می تونیم مدار رو به دوقسمت کلی تقسیم کنیم :
1- مدار راه انداز که شامل یک تایمر با امکان در یافت پالس شروع و توقف هست.
2- مدار با نوعی سیم بندی خاص با استفاده از رله و چند قطعه الکترونیکی دیگر که شیشه ها رو درصورت پایین بودن یکی یکی با لا ببره.
این آنالیز تئوری یک مدار پاور ویندوز هست.

توضیح بیشتری خواستید در خدمتم.
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست یک‌شنبه 15 شهریور 1388, 4:18 pm

reza_h نوشته شده:
amirkms نوشته شده:سلام دوستان
من دنبال مدار الکترونیکی پاور ویندوز هستم
گمونم چیزی تداره و در نهایت با یکی 2 تا رله میشه ساخت
اگه کسی تجربه داره ممنون میشم
کمک کنید نصب میکنم و با تصویر میزارم واسه باقی دوستان
در ضمن ماشین پژو هست دزدگیر هم نداره
ممنوووون
با سلام؛
دوست عزیز من نمی دونم اطلاعات شما از الکترونیک تا چه حدی است اما یک مدار پاور ویندوز باید به صورت زیر عمل کنه:
1- با یک پالس تحریک که می تونه قفل شدن دربها باشه و یا پالسی باشه که از دزد گیر ارسال می شه ؛ فعال بشه .
2- همزمان با فعال شدنش یک تایمر هم فعال بشه که تا زمان بالارفتن تمام شیشه ها فعال بمونه مثلاً خد اکثر 4 دقیقه برای چهار تا شیشه
3- شیشه ها باید یکی یکی بالا برن که می تونیم به اونها اولویت بدیم مثلاً 1-شیشه راننده 2- عقب چپ 3- جلو
راست 4- عقب راست.
4-به محض رسیدن هر شیشه به بالا باید ولتاژ مربوط به آن شیشه قطع و به شیشه دیگری که پایین هست به ترتیب اولویت وصل بشه و به همین ترتیب ...
5- مدار باید طوری عمل کنه که با باز کردن دربها یا سیگنال ارسالی از دزدگیر متوقف بشه .
پس بطور کلی می تونیم مدار رو به دوقسمت کلی تقسیم کنیم :
1- مدار راه انداز که شامل یک تایمر با امکان در یافت پالس شروع و توقف هست.
2- مدار با نوعی سیم بندی خاص با استفاده از رله و چند قطعه الکترونیکی دیگر که شیشه ها رو درصورت پایین بودن یکی یکی با لا ببره.
این آنالیز تئوری یک مدار پاور ویندوز هست.

توضیح بیشتری خواستید در خدمتم.
ممنون ممنون ممنون
آقا من همینو میخام
من مشکلی واسه بالا بردن شیشه ها ندارم
مشکل من اینه که شیشه که رفت بالا و بسته شد چطور قطع کنه مدار رو
دیدی شیشه های سمت راننده 405 یه حالت آتو داره که وقتی کلید رو تا پایین فشار میدید فعال میشه و شیشه یک سره بالا میره و وقتی بالا رفت چند ثانیه بعد برق موتور شیشه بالابر قطع میشه؟
خب من فک نمیکنم این کار تایمر باشه و گمون میکنم کار یه جور کنترل بار هست که وقتی شیشه به بالا میرسه و موتور توی زور میره مدار رو قطع میکنه. آره ؟
اگه اشتباه میکنم بگو و بگو که این کار رو چی انجام میده (ممنون میشم اگه با ذکر مشخصات قطعه بگی :grin:
kazem1979
متخصص فنی خودرو
پست: 7066
تاریخ عضویت: چهارشنبه 14 اسفند 1387, 4:12 pm
محل اقامت: مشهد
Like شده: 1 بار

پست یک‌شنبه 15 شهریور 1388, 4:32 pm

هم نحوه سیم کشی همین پاور های آماده رو هم بگید بسه
شما ها که طرز ساختنشو نمی گید
لا اقل اینو بگید
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
مدیر کلوپ خودروهای آمریکایی
پست: 13314
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 مهر 1383, 7:17 am
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
Like شده: 22 بار

پست یک‌شنبه 15 شهریور 1388, 5:35 pm

تايمر به درد نميخورهفقط واسه اين خوبه كه تا زماني كه شيشه ها همه بالا بره برق رو به كل مدار وصل كنه

من از الكترونيك زياد سر در نميارم
اما اينو ميدونم كه بايد تو قطعات الكترونيكي وجود داشته باشه
وقتي برق به موتور ميره و موتور عمل ميكنه و شيشه بالا ميره خوب مشكلي نيست
اما به محض اينكه موتور متوقف ميشه به سيم ها فشار مياد و يه مقدار داغ ميكنه
حالا بايد يه چيزي باشه كه با اين اتفاق خودش سيستم رو قطع كنه
اما نميدونم چيه :smile: فقط ميدونم حتما هست

ميتونيد يه ميكرو سوئيچ هم بذاريد جايي كه با بالا رفتن شيشه برق قطع بشه :smile:

بازگشت به “پاور ویندوز - شیشه بالابر”