یونیت اتومات خودش مشابه تقویت عمل میکنه و نیازی به نصب تقویت بعد از یونیت نیست ، و کلا نمیشه یونیت و تقویت رو با هم نصب کرد ،
شما تقویت رو حذف کن و برقی که برای تقویت کشیدی رو وصل کن به یونیت مشکلت حل میشه .
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
1. قوانین تیونینگ تاک

2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن

- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ساخت و نصب پاور ویندوز
مدیر انجمن: امير معيري
-
- فعال خودروهای داخلی
- پست: 2775
- تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 7:23 am
- نوع خودرو: 405GTI
- Like شده: 228 بار
-
- پست: 9
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 29 تیر 1390, 11:36 am
- نوع خودرو: پژو 405
- محل اقامت: تهران
با سلام
kayhan3773-2 عزیز ممنون از پاسخ شما فقط منظورتان از یونیت چیست و کجاست؟ سپاسگزارم
kayhan3773-2 عزیز ممنون از پاسخ شما فقط منظورتان از یونیت چیست و کجاست؟ سپاسگزارم
-
- فعال خودروهای داخلی
- پست: 2775
- تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 7:23 am
- نوع خودرو: 405GTI
- Like شده: 228 بار
منظورم یونیت اتومات شیشه بالابر هست . درب راننده رو باز کنین یونیت شیشه بالابر راننده رو داخل درب میبینید.
تقویتی که برای شیشه سمت راننده نصب کردین رو حذف کنین . تا مشکل پله پله بالا رفتن شیشه بر طرف بشه .
اگه شیشه سمت راننده سرعتش کم شده ولتاژ پایه A5 یونیت رو چک کنین و ببینین برقش ضعیف شده یا نه
تقویتی که برای شیشه سمت راننده نصب کردین رو حذف کنین . تا مشکل پله پله بالا رفتن شیشه بر طرف بشه .
اگه شیشه سمت راننده سرعتش کم شده ولتاژ پایه A5 یونیت رو چک کنین و ببینین برقش ضعیف شده یا نه
آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن
شناسه کاربری قبلی: Kayhan3773
شناسه کاربری قبلی: Kayhan3773
-
- پست: 9
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 29 تیر 1390, 11:36 am
- نوع خودرو: پژو 405
- محل اقامت: تهران
kayhan3773-2 عزیز سلام
ممنون از راهنمایی شما
پایه A5 در حالت خاموش 12 ولت ودر زمانی که ماشین روشن است 16-15 ولت برق دارد.
در زمان نصب دزدگیر به پیشنهاد نصاب ،پاور ویندوز هم نصب کردیم متاسفانه این اواخر شیشه سمت راننده با سرعت کمتری بالا می رفت و در بعضی مواقع وسط راه می ایستاد و دیگر تکان نمی خورد ابتدا از طریق روانکاری مسیر حرکت خواستم حرکت موتور را اصلاح کنم که توفیری نداشت ناگزیر مجبور به اضافه کردن تقویت کننده شدم که آن هم مشکلات خودش را داشت و به قول شما پله ای حرکت می کرد اکنون دوباره تقویت کننده را از مدار خارج کردم و به حالت اول برگشته است یعنی با سرعت کمتری پایین یا بالا میرود
توجه داشته باشید زمانی که شیشه را بالا می کشم در 1/4 مانده به آخر سرعت کم میشود و بالعکس زمانی که می خواهم شیشه را پایین بیاورم در همان 1/4 اول سرعت کم است و بعد درست می شود.
به مسیر حرکت گریس و صابون زدم حتی از نظر تاب داشتن ریل هم چک کردم
باز ممنون می شوم چنانچه موردی به خاطرتان میرسد اشاره فرمایید.
ممنون از راهنمایی شما
پایه A5 در حالت خاموش 12 ولت ودر زمانی که ماشین روشن است 16-15 ولت برق دارد.
در زمان نصب دزدگیر به پیشنهاد نصاب ،پاور ویندوز هم نصب کردیم متاسفانه این اواخر شیشه سمت راننده با سرعت کمتری بالا می رفت و در بعضی مواقع وسط راه می ایستاد و دیگر تکان نمی خورد ابتدا از طریق روانکاری مسیر حرکت خواستم حرکت موتور را اصلاح کنم که توفیری نداشت ناگزیر مجبور به اضافه کردن تقویت کننده شدم که آن هم مشکلات خودش را داشت و به قول شما پله ای حرکت می کرد اکنون دوباره تقویت کننده را از مدار خارج کردم و به حالت اول برگشته است یعنی با سرعت کمتری پایین یا بالا میرود
توجه داشته باشید زمانی که شیشه را بالا می کشم در 1/4 مانده به آخر سرعت کم میشود و بالعکس زمانی که می خواهم شیشه را پایین بیاورم در همان 1/4 اول سرعت کم است و بعد درست می شود.
به مسیر حرکت گریس و صابون زدم حتی از نظر تاب داشتن ریل هم چک کردم
باز ممنون می شوم چنانچه موردی به خاطرتان میرسد اشاره فرمایید.
-
- پست: 9
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 29 تیر 1390, 11:36 am
- نوع خودرو: پژو 405
- محل اقامت: تهران
دوستان سلام
من تقویت کننده را از مدار حذف کردم و پس از باز کردن رودری به سیم های دستگاه شیشه بالابر (سیم هایی کا با کار کردن موتور شیشه را به حرکت در می آورند ) گریس زدم مشکل حل شد الان نه گیر میکند و نه زوزه میکشد.
من تقویت کننده را از مدار حذف کردم و پس از باز کردن رودری به سیم های دستگاه شیشه بالابر (سیم هایی کا با کار کردن موتور شیشه را به حرکت در می آورند ) گریس زدم مشکل حل شد الان نه گیر میکند و نه زوزه میکشد.
-
- سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
- پست: 994
- تاریخ عضویت: جمعه 21 اسفند 1388, 11:31 am
- نوع خودرو: H30 Cross
دوستان من ماشینم پاور ویندو داره، چند روز پیش در ماشین سمت راننده باز شد و فیش های قسمت کلیدهای بالابر شیشه جدا شد و فرستاده شد برای صافکاری.
بعد از اینکه مجددا درب بسته شد و فیش ها وصل شد، متوجه شدم که پاور ویندو کار نمیکنه. بررسی کردم و دیدم فیوز پاور ویندو سوخته، فیوزش رو عوض کردم بازم وقتی درو قفل کردم، سریع فیوزش سوخت.
به نظرتون مشکل از کجاست؟
ممکنه فیش های توی در رو جابه جا وصل کرده باشن؟
فقط توجه کنید که در حین باز کردن درب، اصلا فیش و سیم های پاور ویندو دست نخورده بود.
Sent from my SM-N915F using Tapatalk
بعد از اینکه مجددا درب بسته شد و فیش ها وصل شد، متوجه شدم که پاور ویندو کار نمیکنه. بررسی کردم و دیدم فیوز پاور ویندو سوخته، فیوزش رو عوض کردم بازم وقتی درو قفل کردم، سریع فیوزش سوخت.
به نظرتون مشکل از کجاست؟
ممکنه فیش های توی در رو جابه جا وصل کرده باشن؟
فقط توجه کنید که در حین باز کردن درب، اصلا فیش و سیم های پاور ویندو دست نخورده بود.
Sent from my SM-N915F using Tapatalk
-
- سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
- پست: 724
- تاریخ عضویت: دوشنبه 5 آبان 1393, 10:50 am
- نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
- محل اقامت: تهران تهران پارس
- Like شده: 6 بار
با سلام :Saidgta نوشته شده:دوستان من ماشینم پاور ویندو داره، چند روز پیش در ماشین سمت راننده باز شد و فیش های قسمت کلیدهای بالابر شیشه جدا شد و فرستاده شد برای صافکاری.
بعد از اینکه مجددا درب بسته شد و فیش ها وصل شد، متوجه شدم که پاور ویندو کار نمیکنه. بررسی کردم و دیدم فیوز پاور ویندو سوخته، فیوزش رو عوض کردم بازم وقتی درو قفل کردم، سریع فیوزش سوخت.
به نظرتون مشکل از کجاست؟
ممکنه فیش های توی در رو جابه جا وصل کرده باشن؟
فقط توجه کنید که در حین باز کردن درب، اصلا فیش و سیم های پاور ویندو دست نخورده بود.
Sent from my SM-N915F using Tapatalk
بورد پاور ویندوز را از خودرو جدا کرده سپس بورد پاور را با دادن برق به سیم پیچ رله ها آن با توجه به قطب های دیود موازی که با رله بصورت موازی وصل می شوند یعنی + به کاتد دیود رله و _ به آند دیود رله، را آزمایش کنید. این بورد به ازای هر در معمولا یک رله کنترل دارد و برای یک خودروی 4 در 4 عدد رله. هر رله کنترل حداقل 5 پایه دارد، 2 عدد پایه برای برق مثبت و منفی سیم رله ، یک کنتاکت پل (COM)، یک کنتاکت در حالت عادی باز (N.C) و یک کنتاکت عادی بسته (N.C)
1- بادادن برق 12 ولت صدای قطع و وصل رله را باید بشنوید. اگر درست است، مرحله 2
2- با اهمتر کنتاکت پل به N.O را آزمایش کنید نباید وصل باشد، اگر وصل بود رله خراب، اگر درست بود مرحله 3
3- با اهمتر کنتاکت پل به N.C را آزمایس کنید، باید وصل باشد، اگر وصل بود رله سالم،
4- در حالت برق دادن به به رله ها مرحله 2 و 3 باید برعکس یکدیگر باشند.
چون در اکثر مواقع در اثر اتصالی برق کنتاکت های رله ها به پل می چسبند.
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
-
- سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
- پست: 724
- تاریخ عضویت: دوشنبه 5 آبان 1393, 10:50 am
- نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
- محل اقامت: تهران تهران پارس
- Like شده: 6 بار
با سلام :zartari نوشته شده:دوستان سلام
من تقویت کننده را از مدار حذف کردم و پس از باز کردن رودری به سیم های دستگاه شیشه بالابر (سیم هایی کا با کار کردن موتور شیشه را به حرکت در می آورند ) گریس زدم مشکل حل شد الان نه گیر میکند و نه زوزه میکشد.
کاربر گرامی در صورت گیر کردن شیشه بالابر های پاور ویندو یا با موتور برقی درب ها اول سعی کنید گرد و غبار شیشه ها را بدقت از دو طرف داخل و خارج پاک کنید. با یک تکه صابون خشک به مسیر شیار داخلی حرکت شیشه بکشید، قسمت چرخ دنده ها و ریل حرکت را کمی گریس بزنید، نه به سیم های برق گریس بزنید.!!!
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
-
- سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
- پست: 724
- تاریخ عضویت: دوشنبه 5 آبان 1393, 10:50 am
- نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
- محل اقامت: تهران تهران پارس
- Like شده: 6 بار
با سلام :zartari نوشته شده:kayhan3773-2 عزیز سلام
ممنون از راهنمایی شما
پایه A5 در حالت خاموش 12 ولت ودر زمانی که ماشین روشن است 16-15 ولت برق دارد.
در زمان نصب دزدگیر به پیشنهاد نصاب ،پاور ویندوز هم نصب کردیم متاسفانه این اواخر شیشه سمت راننده با سرعت کمتری بالا می رفت و در بعضی مواقع وسط راه می ایستاد و دیگر تکان نمی خورد ابتدا از طریق روانکاری مسیر حرکت خواستم حرکت موتور را اصلاح کنم که توفیری نداشت ناگزیر مجبور به اضافه کردن تقویت کننده شدم که آن هم مشکلات خودش را داشت و به قول شما پله ای حرکت می کرد اکنون دوباره تقویت کننده را از مدار خارج کردم و به حالت اول برگشته است یعنی با سرعت کمتری پایین یا بالا میرود
توجه داشته باشید زمانی که شیشه را بالا می کشم در 1/4 مانده به آخر سرعت کم میشود و بالعکس زمانی که می خواهم شیشه را پایین بیاورم در همان 1/4 اول سرعت کم است و بعد درست می شود.
به مسیر حرکت گریس و صابون زدم حتی از نظر تاب داشتن ریل هم چک کردم
باز ممنون می شوم چنانچه موردی به خاطرتان میرسد اشاره فرمایید.
موتور شیشه بالابر بوسیله سنسور کنترل جریان برق موتورها کنترل می شوند، یعنی هر جا موتور اضافه جریان بکشد، قطع و در همان جا می ایستد . خیلی از مواقع به خاطر کثیفی شیشه از داخل و خارج می باشد، که با تمیز کردن شیشه این مشکل حل می شود، بعضی از مواقع هم بدلیل سفت بودن ریل حرکت شیشه می باشد، که معمولا با کشیدن صابون خشک در داخل شیار ریل شیشه این مشکل حل می شود، اگر با این موارد رفع نشد تعویض سیم های قبلی با سیم های کلفت تر الزامی می باشد.
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
-
- سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
- پست: 994
- تاریخ عضویت: جمعه 21 اسفند 1388, 11:31 am
- نوع خودرو: H30 Cross
ممنون از توضیحات کامل شماتحیری نوشته شده:با سلام :Saidgta نوشته شده:دوستان من ماشینم پاور ویندو داره، چند روز پیش در ماشین سمت راننده باز شد و فیش های قسمت کلیدهای بالابر شیشه جدا شد و فرستاده شد برای صافکاری.
بعد از اینکه مجددا درب بسته شد و فیش ها وصل شد، متوجه شدم که پاور ویندو کار نمیکنه. بررسی کردم و دیدم فیوز پاور ویندو سوخته، فیوزش رو عوض کردم بازم وقتی درو قفل کردم، سریع فیوزش سوخت.
به نظرتون مشکل از کجاست؟
ممکنه فیش های توی در رو جابه جا وصل کرده باشن؟
فقط توجه کنید که در حین باز کردن درب، اصلا فیش و سیم های پاور ویندو دست نخورده بود.
Sent from my SM-N915F using Tapatalk
بورد پاور ویندوز را از خودرو جدا کرده سپس بورد پاور را با دادن برق به سیم پیچ رله ها آن با توجه به قطب های دیود موازی که با رله بصورت موازی وصل می شوند یعنی + به کاتد دیود رله و _ به آند دیود رله، را آزمایش کنید. این بورد به ازای هر در معمولا یک رله کنترل دارد و برای یک خودروی 4 در 4 عدد رله. هر رله کنترل حداقل 5 پایه دارد، 2 عدد پایه برای برق مثبت و منفی سیم رله ، یک کنتاکت پل (COM)، یک کنتاکت در حالت عادی باز (N.C) و یک کنتاکت عادی بسته (N.C)
1- بادادن برق 12 ولت صدای قطع و وصل رله را باید بشنوید. اگر درست است، مرحله 2
2- با اهمتر کنتاکت پل به N.O را آزمایش کنید نباید وصل باشد، اگر وصل بود رله خراب، اگر درست بود مرحله 3
3- با اهمتر کنتاکت پل به N.C را آزمایس کنید، باید وصل باشد، اگر وصل بود رله سالم،
4- در حالت برق دادن به به رله ها مرحله 2 و 3 باید برعکس یکدیگر باشند.
چون در اکثر مواقع در اثر اتصالی برق کنتاکت های رله ها به پل می چسبند.
مشکل من این بود که دوتا سیمی که از پاور به داخل درب خودرو رفته بود، توسط صافکار نا بلد جابه جا وصل شده بود. یعنی یه جورایی مثبت و منفی داشت. با برعکس کردنش مشکل برطرف شد.