قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

ساخت و نصب پاور ویندوز

مدیر انجمن: امير معيري

نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست چهارشنبه 18 شهریور 1388, 10:03 am

mohsen_d_62 نوشته شده:آق امیر دیگه داری میری رو اعصاب من . شوخی
اصلا توضیحات منو خوندی ؟ هر چند اسم دقیق و علمیش برده نشده ولی شما باید رله ای داشته باشی که وقتی موتور به دلیل بالا رسیدن شیشیه روش فشار میاد کلید رو قطع کنه . میدونی مثل چی میمونه ؟ راهنما رو دیدی داخلش چه جوری عمل میکه ؟ وقتی پلاتین پلاتین چسبیده چون گرم میشه تغییر حالت میده و زاویه اش عوض میشه . در این حالت چون از پایه ای که روشه جدا میشه برق قطع میشه . اینم یه چیزی شبیه اون . من یه اتومات راهنمای موتور رو کالبد شکافی کردم و این چیزی که نوشتم رو باهاش روبرو شدم
ای بابااااا
اسمش چیه؟ اسسسم!

نوکرتم من اگه برم در مغازه این اصطلاحاتو بگم که میندازنم بیرووووون
من اسمشو میخام که برم بگم فلان چیزو بده !
امروز پاور ویندوز قیمت کردم 20 تومن و من مصمم تر شدم واسه ساختش
نمایه کاربر
Y.a.s.h.a.r
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 640
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1388, 8:20 pm
نوع خودرو: 1,323cc
محل اقامت: شیراز

پست چهارشنبه 18 شهریور 1388, 10:29 am

آقا منم دارم اینترنت رو شخم میزنم ولی تا حالا چیزه درست و درمونی پیدا نکردم.
شما باید بگی مداری میخوام که با آمپر کشیدن بیش از یه مقداری جریان برق مدار رو قطع کنه.
چون وقتی موتور ها شیشه ها رو به انتها میرسونن آمپر بیشتری از مدار میکشن.
با مدار تایمر مخالفم و اکثر پاور های ارزون قیمت تایمر دار هستن و این برای موتور مضره چون چه شیشه بالا باشه یا پایین موتور را روشن میکنه.
اگه یه نفر یه عکس از دل و روده این کلید های اتوماتیک پراید یا 405 میگذاشت میتونستم ردیفش کنم.
reza_h
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1385, 6:52 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست پنج‌شنبه 19 شهریور 1388, 6:40 am

Y.a.s.h.a.r نوشته شده:آقا منم دارم اینترنت رو شخم میزنم ولی تا حالا چیزه درست و درمونی پیدا نکردم.
شما باید بگی مداری میخوام که با آمپر کشیدن بیش از یه مقداری جریان برق مدار رو قطع کنه.
چون وقتی موتور ها شیشه ها رو به انتها میرسونن آمپر بیشتری از مدار میکشن.
با مدار تایمر مخالفم و اکثر پاور های ارزون قیمت تایمر دار هستن و این برای موتور مضره چون چه شیشه بالا باشه یا پایین موتور را روشن میکنه.
اگه یه نفر یه عکس از دل و روده این کلید های اتوماتیک پراید یا 405 میگذاشت میتونستم ردیفش کنم.
دوستان سلام.
اگه توضیحات بنده رو کاملاً مطالعه بفرمایید این مدار رو بهتر متوجه می شید.
اون تایمر برای فعال نگه داشتن کل مدار هست نه موتور ها. موتورها زمانی روشن می شوند که شیشه ها پایین باشند
طراحی مداری که با کشیدن جریان موتور کار کنه به مراتب مشکل تر و پیچیده تر از قرار دادن سوئیچ برای تک تک شیشه هاست.
در ضمن کلید های اتوماتیک شامل مدار های الکترونیکی هستند و چیزی نیست که با دین عکس اونها بشه از روشون ساخت.
M0EIN
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 306
تاریخ عضویت: دوشنبه 1 مرداد 1386, 8:47 pm
نوع خودرو: Mazda3 n
محل اقامت: تهران

پست پنج‌شنبه 19 شهریور 1388, 7:57 am

اول جریان رو باید اندازه بگیرید چون وقتی موتور نتونه حرکت کنه جریان بیشتری از منبع میکشه . راه راحت تر اینه که ولتاژو اندازه بگیریم . این کارو میتونید با گذاشتن یه مقاومت کوچیک سر راه سیم و اندازه گیری ولتاژ دو سر مقاومت انجام بدید . حالا ADC یه میکروی AVR یا PIC ولتاژ رو اندازه میگیره و فرمان قطع و وصل شدن رله ها رو میده . حالا شما یه الکترونیک کار نیاز دارین که اینو براتون اجرا کنه :-D
Honda cb400 super four -> 2002 Yamaha R6 -> 2006 Honda cbr600rr -> 2008 Yamaha R6 -> 2006 Yamaha R1
Suzuki Gsxr 1000 2011 -> 2013 Suzuki Gsxr 1000 One million edition
نمایه کاربر
CNC_IR
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 53
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 بهمن 1387, 9:01 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تبریز

پست جمعه 20 شهریور 1388, 9:51 pm

سلام
دوستان عزیزم ، اتومبیل من سمنده و منهم در مورد نحوه کار پاور ویندو کنجکاوی کردم ولی
هنوز از محتوای مدار کنترل اون بیخبرم. بهر حال مهم نیست چون برای تمام مواردی که شما
بدرستی به اونها اشاره کردید و ایده دادید راه حلی وجود دارد.
در مورد سمند ، پاور ویندو فقط برای طرف راننده اتومات داره ، وقتی که شستی رو بسمت
بالا یا پایین میزنیم ، شیشه تا هنگام رسیدن به ابتدا یا انتهای مسیر حرکت میکنه و بعد از
رسیدن به پایان مسیر در عرض حداکثر یک ثانیه متوقف میشه. یعنی هیچ اثری از تایمر دیده
نمیشه(چون شیشه در هر ارتفاعی که باشه زمان توقف یکسانه).
پس طبق گفته دوستان ممکنه از خاصیت کنترل جریان استفاده شده باشه. خوب حالا رسیدیم
به این قسمت که آیا مدار با استفاده از روش آنالوگ ساخته شده یا با استفاده از میکرو ، بنظر
من استفاده از میکرو معقولتره چون مدار آنالوگ قطعات بیشتری لازم خواهد داشت.
اگر مدار آنالوگ بود میبایست از یک OpAmp برای مقایسه استفاده میشد ، یعنی جریان مصرفی
بالابر از یک مقاومت بسیار کم اهم(برای تلف نشدن توان) عبور داده شده و با ولتاژ رفرنسی که
بصورت ثابت و پیش‌فرض تنظیم شده(جریان حالت عادی موتور به هنگام حرکت شیشه) مقایسه
میشد ، در این صورت به هنگام رسیدن شیشه به انتهای مسیر بار بیشتری به موتور وارد و
متعاقب آن جریان بیشتر و در نتیجه سیستم بلادرنگ این حالت را تشخیص میداد.
اما این تمامی ماجرا نیست ، قطعات دیگری لازم است تا نتیجه این عمل را بصورت فیدبک به
مدار کلید اعمال کند و تا زمانی که از موتور جریان زیادی کشیده میشود آنرا تشخیص و مانع
این عمل شود. در صورتیکه تمامی این اعمال و تلفیقی از دیگر وظایف توسط مدار مجهز به
میکرو بسادگی قابل طراحی و ساخت میباشد.
reza_h
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1385, 6:52 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست شنبه 21 شهریور 1388, 9:46 am

سلام؛
البته جسارت نشه به اساتید . طراحی چنین مداری خیلی هم سخت و پیچیده نیست.
-5 تا رله 10 تا 15 آمپری
-چهار عدد(برای چهار شیشه) سوئیچ (لا دری)که باید طوری تعبیه بشه که اگر هرکدام از شیشه ها پایین باشند منفی(بدنه) بدهد که هر منفی رو به یک از چهار رله (سیم پیچ رله) و صل می کنیم. پس اگر هرشیشه ای پایین باشه فقط رله مربوط به اون شیشه برق منفی داره و به محض رسیدن شیشه به بالا برق منفی رله اون شیشه قطع می شه. مثبت رله ها هم از طریق مدار تایمر و رله پنجم تأمین می شه.
تایمر هم باید زمانی فعال بشه که دربها قفل بشن(پالس فعال کننده از طریق دزدگیر یا رله قفل مرکزی تأمین می شه).
متأسفانه الان به شدت مشغولم وگرنه مدارش رو طراحی می کرد وبرای دوستان می گذاشتم.
یک خواهش هم از استاد گرامی آقای CNC_IR دارم خواهشاً جواب سوال منو تو این تاپیک :
http://www.tuningtalk.com/forum/ecu-t29714.html
مرقوم بفرمایید.
بسیار سپاسگزارم.
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست شنبه 21 شهریور 1388, 9:58 am

reza_h نوشته شده:سلام؛
البته جسارت نشه به اساتید . طراحی چنین مداری خیلی هم سخت و پیچیده نیست.
-5 تا رله 10 تا 15 آمپری
-چهار عدد(برای چهار شیشه) سوئیچ (لا دری)که باید طوری تعبیه بشه که اگر هرکدام از شیشه ها پایین باشند منفی(بدنه) بدهد که هر منفی رو به یک از چهار رله (سیم پیچ رله) و صل می کنیم. پس اگر هرشیشه ای پایین باشه فقط رله مربوط به اون شیشه برق منفی داره و به محض رسیدن شیشه به بالا برق منفی رله اون شیشه قطع می شه. مثبت رله ها هم از طریق مدار تایمر و رله پنجم تأمین می شه.
تایمر هم باید زمانی فعال بشه که دربها قفل بشن(پالس فعال کننده از طریق دزدگیر یا رله قفل مرکزی تأمین می شه).
متأسفانه الان به شدت مشغولم وگرنه مدارش رو طراحی می کرد وبرای دوستان می گذاشتم.
یک خواهش هم از استاد گرامی آقای CNC_IR دارم خواهشاً جواب سوال منو تو این تاپیک :
http://www.tuningtalk.com/forum/ecu-t29714.html
مرقوم بفرمایید.
بسیار سپاسگزارم.
آقا رضا ما منتظریم سرت خلوت شه استادی بفرمایی
خیلی مخلصیمااااا
نمایه کاربر
CNC_IR
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 53
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 بهمن 1387, 9:01 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تبریز

پست شنبه 21 شهریور 1388, 11:26 pm

reza_h نوشته شده:سلام؛
البته جسارت نشه به اساتید . طراحی چنین مداری خیلی هم سخت و پیچیده نیست.
-5 تا رله 10 تا 15 آمپری
-چهار عدد(برای چهار شیشه) سوئیچ (لا دری)که باید طوری تعبیه بشه که اگر هرکدام از شیشه ها پایین باشند منفی(بدنه) بدهد که هر منفی رو به یک از چهار رله (سیم پیچ رله) و صل می کنیم. پس اگر هرشیشه ای پایین باشه فقط رله مربوط به اون شیشه برق منفی داره و به محض رسیدن شیشه به بالا برق منفی رله اون شیشه قطع می شه. مثبت رله ها هم از طریق مدار تایمر و رله پنجم تأمین می شه.
تایمر هم باید زمانی فعال بشه که دربها قفل بشن(پالس فعال کننده از طریق دزدگیر یا رله قفل مرکزی تأمین می شه).
متأسفانه الان به شدت مشغولم وگرنه مدارش رو طراحی می کرد وبرای دوستان می گذاشتم.
یک خواهش هم از استاد گرامی آقای CNC_IR دارم خواهشاً جواب سوال منو تو این تاپیک :
http://www.tuningtalk.com/forum/ecu-t29714.html
مرقوم بفرمایید.
بسیار سپاسگزارم.
سلام
رضا جان ، توضیحات لازم رو در تاپیک مورد نظر دادم.
در مورد پاور ویندو حق با شماست و زیاد پیچیده نیست.
در مورد مشغله هم آرزو نمیکنم جای من باشی ، لطفا کمی در مورد مدارت توضیح بده شاید من
فرصت کردم و طرحش رو تا آخر هفته آماده کردم.
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست پنج‌شنبه 26 شهریور 1388, 8:23 am

اساتیییید چی شد ؟
بابا شما ظاهرا خیلی سرتون شلوغه هاااا
کمک کنییییم باباااا
ما منتظریم کمکی هم خواستید بگید در خدمتم
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست پنج‌شنبه 26 شهریور 1388, 10:46 am

سلام دوستان
آقا ما بالاخره دست به کار شدیم در رو باز کردیم عکس گرفتیم و حالا کمک میخایم
این عکسا :

این همینطوری ول بود و نمیدونم مال چیه؟ (ماشین روآ هست و احتمالا مال آینه برقیه و ایشالا بعد به خدمتش میرسیم)

تصویر

نمای کلی در(سمت راست سوکت های کلید شیشه بالابر 2 طرف-سمت چپ سوکت قفل مرکزی)
تصویر
سوکت قفل مرکزی (2 تاست)
تصویر
مدار قطع کن و رله های سمت راننده ( گمونم سمت شاگرد این رو نداره اصلا)
تصویر
مدار قطع کن و رله های سمت راننده ( گمونم سمت شاگرد این رو نداره اصلا)
تصویر
سوکت ها
تصویر



کمک کمک کمک واسه پاور ویندوز

بازگشت به “پاور ویندوز - شیشه بالابر”