قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

ساخت و نصب پاور ویندوز

مدیر انجمن: امير معيري

نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست سه‌شنبه 31 شهریور 1388, 7:09 pm

به‌ به‌

ایول

عالیه

ادامه بدید

این جزئیات کلیدها که آقا رضا فرمودن خیلی‌ مهمه من منتظرشم

ممنونم از همه دوستان
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست سه‌شنبه 31 شهریور 1388, 7:40 pm

امير سلطان نوشته شده:من پاور ويندو 15 قيمت دارم.
ساختش چقدر هزينش مي شه.
البته بازم میگم

۱ مهم قیمت نیست و سر در آوردن از عملکرد و مکانیزمه

۲ این مداری که دوست خوبم آقا رضا پیشنهاد کردن فوق العادست چون همونطوری که میدونید این پاور ویندوز‌های تو بازار به موتور شیشه بالابر فشار میارن ولی‌ این مداری که مهندس طراحی فرمودن به هیچ قسمتی‌ فشار نمیاره و فوق‌العاده هوشمندانه طراحی شده :grin:

آقای CNC_IR اون فایلو گرفتم عالی بود
ولی مدارای پاور رو که نگاه کردن احساس میکنم خیلی بیخود شلوغش کرده نمیدونم نظر دوستان چیه ؟
در کل عالی بود ممنونم
من در مورد اون پروژه هرچی از دستم بیاد در خدمتم
نمایه کاربر
CNC_IR
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 53
تاریخ عضویت: دوشنبه 7 بهمن 1387, 9:01 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تبریز

پست سه‌شنبه 31 شهریور 1388, 8:20 pm

سلام
آقا رضا ، توی اون نقشه دومی DOOR1 تا DOOR4 همون میکروسویچهای لای درب هستن؟
اون LOCK-DOOR چطور؟ آیا رله مربوط به دزدگیره؟
پس کنترل جریانش چی؟ ضمنا" اون UP-1 تا UP-4 به کجا متصل میشن؟

دیدی امیر آقا ، نقشه ها زیاد هم شلوغ نیستن ولی اینجور بنظر میرسن!!
آقا رضا ، دست وردار نیستیم ، جزئیات و توضیحات !؟ :-)
البته من باز هم تاکید میکنم میکروئیش کنیم بهتره‌ هاهاهاهاهاهاهاهاها!!
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست سه‌شنبه 31 شهریور 1388, 9:06 pm

CNC_IR نوشته شده:سلام
آقا رضا ، توی اون نقشه دومی DOOR1 تا DOOR4 همون میکروسویچهای لای درب هستن؟
اون LOCK-DOOR چطور؟ آیا رله مربوط به دزدگیره؟
پس کنترل جریانش چی؟ ضمنا" اون UP-1 تا UP-4 به کجا متصل میشن؟

دیدی امیر آقا ، نقشه ها زیاد هم شلوغ نیستن ولی اینجور بنظر میرسن!!
آقا رضا ، دست وردار نیستیم ، جزئیات و توضیحات !؟ :-)
البته من باز هم تاکید میکنم میکروئیش کنیم بهتره‌ هاهاهاهاهاهاهاهاها!!
آره دیگه

اون لاک دور که سیگنال ورودی دزدگیر یا پمپ قفل مرکزیه

اون دور۱ تا دور۴ همون میکروسویچهای لای درب هست

کماکان تو کف جزییات سوئیچ هام
reza_h
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1385, 6:52 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 1 مهر 1388, 5:00 am

سلام دوستان؛
ممنون از همگی . فکر نمی کردم این طرخ ناقص بنده اینهمه مشتاق داشته باشه
به هر حال:
خوبی این مدار اینه که مستقل از هر قسمتی عمل می کنه :
سوئیچ lock door یک سوئیچ فشاری هست که عایق از بدنه نزدیک اهرم قفل مرکزی باید نصب بشه و 12+ بهش بدید وبا اهرمی چیزی اونو با اهرم فقل (درب راننده) ارتباط بدید تا زمانی که درب راننده رو فقل می کنید(با ریموت یا سوئیچ ماشین) اون کلید وصل بشه و با باز کردن درب قطع بشه. اینجوری مدار فقط وقتی عمل می کنه که درب راننده قفل بشه.
و اما کلیدهای doo1 -4 سوئیچ هایی هستند که در حالت رها خروجی اونا بدنه یا همون 12- هست و اینها باید یه جایی نزدیک آخرین محل قرار گیری شیشه هر درب نصب بشن طوری که زمانی به حالت قطع در بیان که شیشه کاملاً بالا باشه اینجوری مشکل جریان کشیدن اضافی هم حل می شه یعنی تا شیشه به انتها رسید برق منفی رله مربوظ به اون شیشه قطع می شه و موتور می ایسته.
واما برای اینکه همزمان بیشتر ازیک شیشه اگه پایین باشه کارنکنه برق رله ها بصورت سری تأمین شده یعنی رله 4 زمانی کار می کنه که رله های 1 تا 3 قطع باشند و رله 3 زمانی کار می کنه که رله 1 و2 قطع باشند ورله 2 هم زمانی کار می کنه که رله 1 قطع باشه به عبارتی اولویت به ترتیب شماره هست. اول 1 بالا مره بعد 2 و... آخر هم 4.
و اما خروجی های up1-4 در واقع برق مثبت کلید up هر شیشه هست. اگر ماشین از این رله های تقویت داشته باشه مستقیماً به یک طرف از سیم موتور که در صورت مثبت بودن بالامره وصل می شه و اگر هم نداشته باشه باید برای هر موتور از مدار زیر استفاده کنید:
http://h.imagehost.org/0120/pr-3.jpg
ببخشید اشکال نرم افزاریه دیگه! اونجایی که" ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ "خورده نوشتم خروجی موتور از دسته درب یعنی دوسیم خروجی از دسته درب که به موتور می آید رو به اینجا وصل کنید ساده تر بگم سیمی که به هر موتور وصل هست رو قطع کنید و به این قسمت وصل کنید و خروجی این مدار رو به موتور وصل کنید. اگر کار کلیدها برعکس شد سیمهایی که به موتور وصل شدن رو جابجا کنید.
این مدار علاوه بر ایمنی سیم کشی با عث تقویت شیشه بالابرها هم می شه .
در ضمن این مدار آخری بعنوان تقویت شیشه بالابر می قروشن که ساختش برای هر درب کمتر از هزار تومنه.
موفق باشید.
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست چهارشنبه 1 مهر 1388, 8:14 am

کولاک نمودید رضا جان

این مدار که گفتیدو قبلان خرید بودم واسه پریدم یادش بخیر

وقتی‌ خریدم تازه دیدم ساختش راحت بود که الان شما با نقشه کار خیلیا رو راحت کردید

جالب بود یون سری کردن رله‌ها گفتم که واقعا هوشمندانه بود

و اممما من مردم

هنوز تو کفه اون سوویچ‌های که واسه شیشه گذاشتیدم

دقیقا می‌خوام بدونم چیه (با عکس) و اینکه چطور کار بذارم که شیشه رو هم خط نندازه (گمونم باید تو ریل جا سازی بشه)

به هر حل منتظرم هنوز

مدار رو امروز سر هم می‌کنم منتظر میمونم تا عنایت کنید
reza_h
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1385, 6:52 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 1 مهر 1388, 9:41 am

سلام. سپاسگزارم؛
راستش اونا سوئیچهای خاصی نیستند تو پست های قبلی هم عرض کردم باید طوری باشند که در حالتی که فشار نمی دید وصل باشه( برعکس کلید فشاری ) , از کلید های لای درب پراید هم می تونید استفاده کنید.
مهم جاسازی اون هست که فکر کنم باید با اهرمی چیزی انجام بشه. همونطور که گفتید توی ریل جای مناسبی باید باشه. که باید بادقت و حوصله یک جا و روش مناسب براش پیدا کنید. مهم اینه که شیشه که به انتها رسید به این کلید فشار بیاره و قطع کنه.
بقیه دوستان هم اگه نظر یا تجربه دارن خوشحال می شیم بشنویم.
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست پنج‌شنبه 2 مهر 1388, 10:20 am

سلام

آقا من دس به کار شدم

رله و میکرسویچ خریدم

البته متوقف شدم

چن جارو هم سوراخ کردمو نهایت سعیمو کردم واسه کاشتن میکرو سویچ ها

ولی‌ موفق نشدم اگه جاشو ببینید (داخل دره پژو) با من هم نظر میشید

کسی‌ تجربه نداره تو این زمینه ؟


http://www.superdroidrobots.com/images/TE-044-000.jpg



اینم شکل میکرو سویچ 5 آمپر من
reza_h
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1385, 6:52 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست شنبه 4 مهر 1388, 5:04 am

سلام .
امیر جان به پشتکارت تبریک می گم.
راستش من درب پژو رو نمی دونم چجوریه اگه می تونستی یک عکس از انتهای محلی که شیشه در حال بالابودن کامل هست بذاری بهتر می شدنظر داد.
این نوع سوئیچی که شما گرفتید بسیار مناسب هست و حالت تبدیل داره یعنی یک پین مشترک داره که در خالت باز به یکی از پین ها وصل و در حالت بسته به دیگری . و اون اهرمی هم که داره کار رو راحت تر می کنه چون شیب دار هست و حالت فنری هم داره . و این نکته هم بگم که تمام سوئیچها رو می تونید از این استفاده کنید. حتی اون سوئیچ lock door. البته لازم نبود 5 آمپر می گرفتید چو این سوئیچ ها رله رو تغذیه می کنه و نوع نیم آمپری هم کفایت می کنه.
به هر حال چیزی که به ذهن من می رسه اینه که شیشه رو تا آخر بالابدید بعد نگاه کنید ببینید انتهای شیشه در کجا قرار داره و سوئیچ رو در نزدیک انتهای شیشه نصب کنید. طوری که به محض پایین اومدن شیشه به اهرم سوئیچ برخورد کنه و ارتباط رو برقرار کنه. بهتر محل برخورد شیشه و سوئیچ لبه شیشه (ضخامت) باشه تا رو ی شیشه هم خش نندازه . شکل فرضیش هم کشیدم . البته من نقاشیم خوب نیست :smile:

http://h.imagehost.org/0853/pr-4.jpg

امیدوارم موفق باشید.
نمایه کاربر
amirkms
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 2 مهر 1385, 1:14 pm
نوع خودرو: پژو روآ
محل اقامت: شیراز - همت شمالی

پست شنبه 4 مهر 1388, 7:16 am

reza_h نوشته شده:سلام .
امیر جان به پشتکارت تبریک می گم.
راستش من درب پژو رو نمی دونم چجوریه اگه می تونستی یک عکس از انتهای محلی که شیشه در حال بالابودن کامل هست بذاری بهتر می شدنظر داد.
این نوع سوئیچی که شما گرفتید بسیار مناسب هست و حالت تبدیل داره یعنی یک پین مشترک داره که در خالت باز به یکی از پین ها وصل و در حالت بسته به دیگری . و اون اهرمی هم که داره کار رو راحت تر می کنه چون شیب دار هست و حالت فنری هم داره . و این نکته هم بگم که تمام سوئیچها رو می تونید از این استفاده کنید. حتی اون سوئیچ lock door. البته لازم نبود 5 آمپر می گرفتید چو این سوئیچ ها رله رو تغذیه می کنه و نوع نیم آمپری هم کفایت می کنه.
به هر حال چیزی که به ذهن من می رسه اینه که شیشه رو تا آخر بالابدید بعد نگاه کنید ببینید انتهای شیشه در کجا قرار داره و سوئیچ رو در نزدیک انتهای شیشه نصب کنید. طوری که به محض پایین اومدن شیشه به اهرم سوئیچ برخورد کنه و ارتباط رو برقرار کنه. بهتر محل برخورد شیشه و سوئیچ لبه شیشه (ضخامت) باشه تا رو ی شیشه هم خش نندازه . شکل فرضیش هم کشیدم . البته من نقاشیم خوب نیست :smile:

http://h.imagehost.org/0853/pr-4.jpg

امیدوارم موفق باشید.
فرمایشات کاملا درسته مهندس
من یادمه شیشه پراید خیلی راحت بود با همون ذهنیت هم این سوئیچ رو گرفتم ولی پژو کلافم کرد اصلا یه جوریه
ریل از بالا تا پائین نداره یه تیکه 5 سانتی خیلیم بد جاست و پر از لاستیک ضربه گیر و صدا گیره که همین کارو خراب میکنه
پراید فقط 1 لاستیک داخل ریل هست پائین تا بالا

در مورد سوئیچ هم این تنها نمونه بود روشو خوندم نوشته بود 5 آمپر
مخلصیم :git:

بازگشت به “پاور ویندوز - شیشه بالابر”