
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
1. قوانین تیونینگ تاک

2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن

- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
روشن گذاشتن چراغ هاي يك طرف ماشين
مدیر انجمن: امير معيري
-
- سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
- پست: 553
- تاریخ عضویت: یکشنبه 1 آبان 1384, 8:17 pm
- نوع خودرو: GOLF MK2 GTi
- محل اقامت: وسط دودهاي تهرون
گویا آلمانی ها این سیستم رو دارن. آخه نسل یک منم داره. 

O=======O
a good car take you from point A to point B
but a golf do it better
a good car take you from point A to point B
but a golf do it better
-
- متخصص الكترونيك
- پست: 1379
- تاریخ عضویت: دوشنبه 27 فروردین 1386, 1:40 pm
- نوع خودرو: ROA d runner - 1385
- محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
- اینستاگرام: siramir45@
- Like شده: 7 بار
بنام خدا
با سلام
بله ، بر روی خودروهای آلمانی ، این سیستم موجود میباشد " حد اقل از سال 1970 که بنده اطلاع دارم " و احتمالا طراح و مخترع این شیوه هم ، آلمانیها بوده اند .
انشاالله بزودی .
سیستم به گونه ای طراحی شده که تغییرات در سیم کشی برقی فابریک خودرو ، به حد اقل رسیده و استفاده از ال ای دی ، برای روشنایی ، و همچنین ، سنسور روشنایی محیط ، مصرف جریان سیستم از باطری خودرو را در طول زمان تاریکی محیط ، بسیار کم نموده است .
با احترام
89/1/11
با سلام
جناب آقای محمد رضای گرامیمحمد رضا. نوشته شده:گویا آلمانی ها این سیستم رو دارن. آخه نسل یک منم داره.
بله ، بر روی خودروهای آلمانی ، این سیستم موجود میباشد " حد اقل از سال 1970 که بنده اطلاع دارم " و احتمالا طراح و مخترع این شیوه هم ، آلمانیها بوده اند .
برادر ارزشمندم فرزین گرامیAgusta نوشته شده:پس انشالله به صورت کیت ساخته میشه درست جناب معیری
انشاالله بزودی .
سیستم به گونه ای طراحی شده که تغییرات در سیم کشی برقی فابریک خودرو ، به حد اقل رسیده و استفاده از ال ای دی ، برای روشنایی ، و همچنین ، سنسور روشنایی محیط ، مصرف جریان سیستم از باطری خودرو را در طول زمان تاریکی محیط ، بسیار کم نموده است .
با احترام
89/1/11
-
- متخصص برق خودرو
- پست: 4658
- تاریخ عضویت: سهشنبه 14 آبان 1387, 7:47 pm
- نوع خودرو: شورولت نوا-MB W107
- محل اقامت: تهران-قیطریه-بلوار اندرزگو
- Like شده: 1 بار
بله درستهمحمد رضا. نوشته شده:گویا آلمانی ها این سیستم رو دارن. آخه نسل یک منم داره.
اگه درست خاطرم باشه المانی ها از سال 1965 این سیستم رو دارن
با سلام خدمت استاد معیری عزیزسیستم به گونه ای طراحی شده که تغییرات در سیم کشی برقی فابریک خودرو ، به حد اقل رسیده و استفاده از ال ای دی ، برای روشنایی ، و همچنین ، سنسور روشنایی محیط ، مصرف جریان سیستم از باطری خودرو را در طول زمان تاریکی محیط ، بسیار کم نموده است .
جناب معیری این سیستم کیت چراغ پارک با لامپهای فیلامینی هم کار میکنه
یا حتما باید ال ای دی باشه
بعد از همه مهمتر قابل نصب برروی هر اتومبیلی هستش بعدها به سیستم دسته صدمه ای نمیزنه
ممنونم
-
- متخصص الكترونيك
- پست: 1379
- تاریخ عضویت: دوشنبه 27 فروردین 1386, 1:40 pm
- نوع خودرو: ROA d runner - 1385
- محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
- اینستاگرام: siramir45@
- Like شده: 7 بار
بنام خدا
با سلام
عرض کنم ، بدلایلی از جمله مواردی که در زیر آورده شده ، در اجرای این طرح تصمیم گرفتم که از ال ای دی ، بجای لامپ استفاده کنم.
همانطور که اطلاع دارید ، لامپهای فیلامانی در خودرو دارای مصرف جریان بالایی است ، و مدلهای مرسوم استفاده شده در خودرو ، 5 وات - 21 وات ... .
روشن بودن این لامپها در زمان استفاده از خودرو ، بدلیل تامین انرژی توسط دینام ، ایرادی را در مدت زمان زیاد بوجود نمی آورد .
ولی در زمان خاموش بودن خودرو ، آن هم به مدت حد اقل 7 ساعت در مدت زمان تاریکی محیط ، با توجه به وجود مصرف کننده های الکترونیکی دیگر در خودرو ، از جمله دزدگیر و ... ، جریان زیادی را از باطری خودرو کشیده میشود .( اگر فرض کنیم ، دو لامپ راهنما 21 وات ، برای چراغ پارک استفاده شود " یک طرف" ، حدود 3.5 آمپر ، از باطری خودرو جریان میکشد ).
و اینکه اگر قرار باشد ، چراغهای کوچک خودرو را بعنوان چراغ پارک در این سیستم "در خودروهای فاقد این سیستم "استفاده نماییم ، بدلیل نوع طراحی و سیم بندی چراغها، مجبور به تغییرات زیادی در سیمکشی میشویم "جدا نمودن برق چراغهای کوچک چپ و راست "، ( در حالت مرسوم ، برق چراغهای کوچک چپ و راست خودرو مجزا نیستند) .
منتها نصب و راه اندازی این سیستم ، بسیار آسان میباشد و
حد اکثر تغییر در سیم کشی برقی فابریک خودرو ، همان 3 سیم در دسته راهنما .
بعد از آن ، نصب 4 عدد چراغ ال ای دی ، در 4 نقطه دلخواه در داخل محفظه چراغهای عقب و جلو خودرو ( در محفظه راهنما ، یا چراغ کوچک - .... ) و همینطور نصب سنسور روشنایی محیط ، در داخل اطاق .
تمامی قطعات سیستم توسط سوکتهای مربوطه ، به سیستم ارتباط می یابد ( ال ای دی ها - سیمهای دسته راهنما - سنسور روشنایی محیط ....)
تمامی ورودیها و خروجیهای این سیستم ، عبارتند از :
ورودی ها:
1- + تغذیه باطری
2- شاسی
3- سیم وضعیت 1 سویچ
4- سنسور روشنایی محیط
5- سیمهای "مشترک - چپ - راست" دسته راهنما
خروجی ها:
1- 4 کانکتور ال ای دی
پاینده باشید
با احترام
89/1/11
با سلام
فرزین گرامیAgusta نوشته شده: با سلام....
....این سیستم کیت چراغ پارک با لامپهای فیلامینی هم کار میکنه
یا حتما باید ال ای دی باشه
بعد از همه مهمتر قابل نصب برروی هر اتومبیلی هستش بعدها به سیستم دسته صدمه ای نمیزنه
ممنونم
عرض کنم ، بدلایلی از جمله مواردی که در زیر آورده شده ، در اجرای این طرح تصمیم گرفتم که از ال ای دی ، بجای لامپ استفاده کنم.
همانطور که اطلاع دارید ، لامپهای فیلامانی در خودرو دارای مصرف جریان بالایی است ، و مدلهای مرسوم استفاده شده در خودرو ، 5 وات - 21 وات ... .
روشن بودن این لامپها در زمان استفاده از خودرو ، بدلیل تامین انرژی توسط دینام ، ایرادی را در مدت زمان زیاد بوجود نمی آورد .
ولی در زمان خاموش بودن خودرو ، آن هم به مدت حد اقل 7 ساعت در مدت زمان تاریکی محیط ، با توجه به وجود مصرف کننده های الکترونیکی دیگر در خودرو ، از جمله دزدگیر و ... ، جریان زیادی را از باطری خودرو کشیده میشود .( اگر فرض کنیم ، دو لامپ راهنما 21 وات ، برای چراغ پارک استفاده شود " یک طرف" ، حدود 3.5 آمپر ، از باطری خودرو جریان میکشد ).
و اینکه اگر قرار باشد ، چراغهای کوچک خودرو را بعنوان چراغ پارک در این سیستم "در خودروهای فاقد این سیستم "استفاده نماییم ، بدلیل نوع طراحی و سیم بندی چراغها، مجبور به تغییرات زیادی در سیمکشی میشویم "جدا نمودن برق چراغهای کوچک چپ و راست "، ( در حالت مرسوم ، برق چراغهای کوچک چپ و راست خودرو مجزا نیستند) .
منتها نصب و راه اندازی این سیستم ، بسیار آسان میباشد و
حد اکثر تغییر در سیم کشی برقی فابریک خودرو ، همان 3 سیم در دسته راهنما .
بعد از آن ، نصب 4 عدد چراغ ال ای دی ، در 4 نقطه دلخواه در داخل محفظه چراغهای عقب و جلو خودرو ( در محفظه راهنما ، یا چراغ کوچک - .... ) و همینطور نصب سنسور روشنایی محیط ، در داخل اطاق .
تمامی قطعات سیستم توسط سوکتهای مربوطه ، به سیستم ارتباط می یابد ( ال ای دی ها - سیمهای دسته راهنما - سنسور روشنایی محیط ....)
تمامی ورودیها و خروجیهای این سیستم ، عبارتند از :
ورودی ها:
1- + تغذیه باطری
2- شاسی
3- سیم وضعیت 1 سویچ
4- سنسور روشنایی محیط
5- سیمهای "مشترک - چپ - راست" دسته راهنما
خروجی ها:
1- 4 کانکتور ال ای دی
پاینده باشید
با احترام
89/1/11
-
- مدیر کلوپ 405
- پست: 4673
- تاریخ عضویت: پنجشنبه 11 مهر 1387, 7:53 am
- Like شده: 6 بار
درود
جناب معيری همونطور كه استحضار دارين اطلاعات برق و الكترونيك من در حد صفره ! يك سوال :
سنسور روشنايی محيط چه ضرورتی داره ؟ مگه قراره اين سيستم خودكار كار كنه؟
تو ماشينهايی كه من ديدم بنا به خواست خود راننده در سمت دلخواه ميشه چراغ پارك رو روشن كرد .
ضمن اينكه همونطور كه بچه ها هم گفتن اين سيستم رو ماشينهایی به طور استاندارد لامپ معمولی دارن هم وجود داره.
به نظر مياد كه اين سيستم برای موارد اضطراری و موقت بيشتر كاربرد داشته باشه تا اينكه يه ماشين كه شب تا صبح ميخواد جايی پارك بشه .
جناب معيری همونطور كه استحضار دارين اطلاعات برق و الكترونيك من در حد صفره ! يك سوال :
سنسور روشنايی محيط چه ضرورتی داره ؟ مگه قراره اين سيستم خودكار كار كنه؟
تو ماشينهايی كه من ديدم بنا به خواست خود راننده در سمت دلخواه ميشه چراغ پارك رو روشن كرد .
ضمن اينكه همونطور كه بچه ها هم گفتن اين سيستم رو ماشينهایی به طور استاندارد لامپ معمولی دارن هم وجود داره.
به نظر مياد كه اين سيستم برای موارد اضطراری و موقت بيشتر كاربرد داشته باشه تا اينكه يه ماشين كه شب تا صبح ميخواد جايی پارك بشه .
-
- متخصص برق خودرو
- پست: 4658
- تاریخ عضویت: سهشنبه 14 آبان 1387, 7:47 pm
- نوع خودرو: شورولت نوا-MB W107
- محل اقامت: تهران-قیطریه-بلوار اندرزگو
- Like شده: 1 بار
درود بر اشکان بزرگ
این سیستم هیچ گاه خودکار کار نمیکنه چون اصلا خودکار بودنش بدرد نمیخوره
باید با انتخاب شما باشه
بقیه صحبتهای شما هم درسته
این سیستم هیچ گاه خودکار کار نمیکنه چون اصلا خودکار بودنش بدرد نمیخوره
باید با انتخاب شما باشه
بقیه صحبتهای شما هم درسته
-
- متخصص الكترونيك
- پست: 1379
- تاریخ عضویت: دوشنبه 27 فروردین 1386, 1:40 pm
- نوع خودرو: ROA d runner - 1385
- محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
- اینستاگرام: siramir45@
- Like شده: 7 بار
بنام خدا
با سلام
محضر شریفتون عرض کنم ، خیر ، خودکار ، به اون شکلی که تصور میشه نیست ، شما در زمانی که ماشین را پارک نموده و خاموش میکنید ، توسط دسته راهنما ، فرمان روشن شدن "چراغهای کوچک خودرو" سمت خیابان را صادر میکنید و سیستم شروع بکار میکند . فرض میکنیم ، شما بعد از ظهر ماشینتون رو در کنار خیابان پارک میکنید ، و به هر دلیلی تا روز بعد ، خودرو ، در همان وضعیت پارک میماند ، که به نظر میاد ، در زمان روشن بودن محیط خیابان ، نیازی به روشن بودن چراغ پارک خودرو نباشه " مانند سیستم اتوماتیک روشنایی چراغهای کنار خیابان " . سنسور روشنایی محیط رو به همین دلیل ، بصورت "آپشن" ، برای این طرح در نظر گرفتم، که فقط در زمان تاریکی محیط ، چراغهای پارک را روشن میکند " مصرف بهینه از باطری خودرو " ، ولی سیستم ، از زمانی که شما "جهت دسته راهنما" را انتخاب میکنید فعال میشود . .
بله ، سیستم چراغ پارک خودرو در ماشینهای آلمانی ، وجود داره ، ولی در طراحی سیم کشی برقی چراغهای این خودروها ، با این سیستم هماهنگی کاملی وجود داره .
" حتی در بعضی از آنها ، نظیر یک بنز 220 مدل 71 که در گذشته داشتیم ، سویچ این سیستم ، بصورت مجزا ، در جلو داشبورد سمت چپ فرمان بود و ارتباطی به دسته راهنما نداشت " ..
البته تا اونجایی که اکثرأ مشاهده میشه ، ماشینهای "دارای این سیستم" ، در صورت پارک در کنار خیابان ، این سیستم رو فعال میکنند . چه در روز و چه در شب .
با احترام
89/1/11
با سلام
ATANLOULOU نوشته شده:درود
......! يك سوال :
سنسور روشنايی محيط چه ضرورتی داره ؟ مگه قراره اين سيستم خودكار كار كنه؟
تو ماشينهايی كه من ديدم بنا به خواست خود راننده در سمت دلخواه ميشه چراغ پارك رو روشن كرد .
ضمن اينكه همونطور كه بچه ها هم گفتن اين سيستم رو ماشينهایی به طور استاندارد لامپ معمولی دارن هم وجود داره.
به نظر مياد كه اين سيستم برای موارد اضطراری و موقت بيشتر كاربرد داشته باشه تا اينكه يه ماشين كه شب تا صبح ميخواد جايی پارك بشه .
برادران عزیزم اشکان و فرزینAgusta نوشته شده:درود بر اشکان بزرگ
این سیستم هیچ گاه خودکار کار نمیکنه چون اصلا خودکار بودنش بدرد نمیخوره
باید با انتخاب شما باشه
بقیه صحبتهای شما هم درسته
محضر شریفتون عرض کنم ، خیر ، خودکار ، به اون شکلی که تصور میشه نیست ، شما در زمانی که ماشین را پارک نموده و خاموش میکنید ، توسط دسته راهنما ، فرمان روشن شدن "چراغهای کوچک خودرو" سمت خیابان را صادر میکنید و سیستم شروع بکار میکند . فرض میکنیم ، شما بعد از ظهر ماشینتون رو در کنار خیابان پارک میکنید ، و به هر دلیلی تا روز بعد ، خودرو ، در همان وضعیت پارک میماند ، که به نظر میاد ، در زمان روشن بودن محیط خیابان ، نیازی به روشن بودن چراغ پارک خودرو نباشه " مانند سیستم اتوماتیک روشنایی چراغهای کنار خیابان " . سنسور روشنایی محیط رو به همین دلیل ، بصورت "آپشن" ، برای این طرح در نظر گرفتم، که فقط در زمان تاریکی محیط ، چراغهای پارک را روشن میکند " مصرف بهینه از باطری خودرو " ، ولی سیستم ، از زمانی که شما "جهت دسته راهنما" را انتخاب میکنید فعال میشود . .
بله ، سیستم چراغ پارک خودرو در ماشینهای آلمانی ، وجود داره ، ولی در طراحی سیم کشی برقی چراغهای این خودروها ، با این سیستم هماهنگی کاملی وجود داره .
" حتی در بعضی از آنها ، نظیر یک بنز 220 مدل 71 که در گذشته داشتیم ، سویچ این سیستم ، بصورت مجزا ، در جلو داشبورد سمت چپ فرمان بود و ارتباطی به دسته راهنما نداشت " ..
البته تا اونجایی که اکثرأ مشاهده میشه ، ماشینهای "دارای این سیستم" ، در صورت پارک در کنار خیابان ، این سیستم رو فعال میکنند . چه در روز و چه در شب .
با احترام
89/1/11
-
- متخصص الكترونيك
- پست: 1379
- تاریخ عضویت: دوشنبه 27 فروردین 1386, 1:40 pm
- نوع خودرو: ROA d runner - 1385
- محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
- اینستاگرام: siramir45@
- Like شده: 7 بار
بنام خدا
با سلام خدمت دوستان گرامی فروم
جهت آگاهی علاقه مندان استفاده از " سیستم روشنایی پارک خودرو در کنار خیابان " .
عرض کنم ، طراحی ، ساخت ، مونتاژ و تست کامل این محصول ، به اتمام رسید .
این دستگاه در دو مدل ،
"لامپی"
و
" ال ای دی "
طراحی شده .
جهت نصب و راه اندازی این دستگاه بر روی خودرو ، نیاز به " حد اقل " تغییراتی در سیم کشی میباشد .
که کل تغییر و دستکاری در سیم کشی برقی خودرو عبارتست از :
تغییر در مسیر سیمهای دسته راهنما ( سه سیم مربوط به راهنمای چپ و راست )
تغییر در آرایش دسته سیمهای چراغهای کوچک ( جدا نمودن ذوج چراغهای سمت چپ و راست ) "در مدل لامپی "
در مدل "ال ای دی" ، نیازی به تغییر در دسته سیم چراغهای کوچک نبوده ، و بجای آن ، از 4 عدد "لامپ ال ای دی" ، که در دو طرف ( داخل کاسه چراغ ) تعبیه میشود ، استفاده گردیده .
مزیت این روش در مدل "ال ای دی " نسبت به مدل "لامپی" ، مصرف بسیار کم دستگاه ، در زمان کارکرد ، از باطری خودرو میباشد .
"روشن و خاموش شدن ال ای دی ها ، در این مدل ، بصورت فلاشر و با سرعت روشن و خاموش شدن 100 بار در ثانیه میباشد".
علاوه بر آن ، دستگاه ( در هر دو مدل ) دارای "سنسور روشنایی محیط" بصورت آپشنال بوده ، که این آیتم نیز ، در جهت هرچه بهینه تر شدن مصرف جریان از باطری در زمان خاموش بودن خودرو میباشد .
" با استفاده از این آپشن ، چراغهای پارک ، فقط در زمان تاریکی محیط اطراف خودرو ، روشن میشوند"
به جهت انجام کارهایی از جمله ثبت قانونی شماره محصول و تامین قطعات مورد نیاز ، احتمالا دستگاه ، از اوایل اردیبهشت و یا خرداد و بنا به سفارش ، ساخته و ارائه شده و قیمت نیز ، پس از برآورد دقیق ، به آگاهی خواهد رسید .
پاینده باشید
با احترام
89/1/18
با سلام خدمت دوستان گرامی فروم
جهت آگاهی علاقه مندان استفاده از " سیستم روشنایی پارک خودرو در کنار خیابان " .
عرض کنم ، طراحی ، ساخت ، مونتاژ و تست کامل این محصول ، به اتمام رسید .
این دستگاه در دو مدل ،
"لامپی"
و
" ال ای دی "
طراحی شده .
جهت نصب و راه اندازی این دستگاه بر روی خودرو ، نیاز به " حد اقل " تغییراتی در سیم کشی میباشد .
که کل تغییر و دستکاری در سیم کشی برقی خودرو عبارتست از :
تغییر در مسیر سیمهای دسته راهنما ( سه سیم مربوط به راهنمای چپ و راست )
تغییر در آرایش دسته سیمهای چراغهای کوچک ( جدا نمودن ذوج چراغهای سمت چپ و راست ) "در مدل لامپی "
در مدل "ال ای دی" ، نیازی به تغییر در دسته سیم چراغهای کوچک نبوده ، و بجای آن ، از 4 عدد "لامپ ال ای دی" ، که در دو طرف ( داخل کاسه چراغ ) تعبیه میشود ، استفاده گردیده .
مزیت این روش در مدل "ال ای دی " نسبت به مدل "لامپی" ، مصرف بسیار کم دستگاه ، در زمان کارکرد ، از باطری خودرو میباشد .
"روشن و خاموش شدن ال ای دی ها ، در این مدل ، بصورت فلاشر و با سرعت روشن و خاموش شدن 100 بار در ثانیه میباشد".
علاوه بر آن ، دستگاه ( در هر دو مدل ) دارای "سنسور روشنایی محیط" بصورت آپشنال بوده ، که این آیتم نیز ، در جهت هرچه بهینه تر شدن مصرف جریان از باطری در زمان خاموش بودن خودرو میباشد .
" با استفاده از این آپشن ، چراغهای پارک ، فقط در زمان تاریکی محیط اطراف خودرو ، روشن میشوند"
به جهت انجام کارهایی از جمله ثبت قانونی شماره محصول و تامین قطعات مورد نیاز ، احتمالا دستگاه ، از اوایل اردیبهشت و یا خرداد و بنا به سفارش ، ساخته و ارائه شده و قیمت نیز ، پس از برآورد دقیق ، به آگاهی خواهد رسید .
پاینده باشید
با احترام
89/1/18
-
- متخصص الكترونيك
- پست: 1379
- تاریخ عضویت: دوشنبه 27 فروردین 1386, 1:40 pm
- نوع خودرو: ROA d runner - 1385
- محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
- اینستاگرام: siramir45@
- Like شده: 7 بار
بنام خدا
با سلام
نتیجه نصب و راه اندازی مدل شماره 2 سیستم "روشنایی پارک خودرو ، در کنار خیابان "
همانطور که قبلا عرض شد ، در مدل شماره 2 ، نیازی به تغییر در سیم کشی و جدا نمودن ذوج سیمهای چراغهای کوچک عقب نبوده و وظیفه روشنایی ، بعهده لامپهای ال ای دی میباشد .

با احترام
89/1/21
با سلام
نتیجه نصب و راه اندازی مدل شماره 2 سیستم "روشنایی پارک خودرو ، در کنار خیابان "
همانطور که قبلا عرض شد ، در مدل شماره 2 ، نیازی به تغییر در سیم کشی و جدا نمودن ذوج سیمهای چراغهای کوچک عقب نبوده و وظیفه روشنایی ، بعهده لامپهای ال ای دی میباشد .

با احترام
89/1/21