قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

روشن گذاشتن چراغ هاي يك طرف ماشين

مدیر انجمن: امير معيري

ARASH.espero
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 492
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 خرداد 1388, 6:36 am
نوع خودرو: LANDROVER FREELANDER
محل اقامت: سرزميني كه پيشينيان وعده داده بودند

پست سه‌شنبه 4 خرداد 1389, 11:18 am

دست گلتون درد نکنه... واقعا" یه مدت بود دنبال یه همچین چیزی می گشتم ...
خوب عرض شود خدمتتون که من چراغهای جلوم (نور پایین) ال ای دی هستش می تونم از همونها استفاده کنم ؟
و اینکه من یه زنبیل گنده گذاشتم و این رو می خوام ولی عمرا" فکر نکنم بتونم خودم نصبش کنم چون سیمکشی دوو یه کم قر و قاطیه و دو اینکه من از برق هیچی سرم نمی شه.... کسی می تونه کمکم کنه؟!
ARASH.espero
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 492
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 خرداد 1388, 6:36 am
نوع خودرو: LANDROVER FREELANDER
محل اقامت: سرزميني كه پيشينيان وعده داده بودند

پست سه‌شنبه 4 خرداد 1389, 11:38 am

* اصلاحیه: منظور از چراغ جلو لامپ جلو تو کاسه بود که در حالت نور پایین روشن می شن و ال ای دی هستن...///
RVCamper
يار قديمي
پست: 1052
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 تیر 1384, 10:51 pm
نوع خودرو: Jeep Liberty 2003
محل اقامت: North York

پست جمعه 7 خرداد 1389, 10:25 pm

سلام.

من روی کورسا این کار رو انجام دادم این هم تاپیکش:
http://www.tuningtalk.com/forum/topic-t39804.html

خوشبختانه روی اپل ها ( و احتمالا روز دوو ها ) این مساله کاملا پیشبینی شده. هم سیمکشی و فیوز چراغ کوجکهای چپ و راست جداست و هم دسته راهنما سه تا کانکتور اضافه برای این کار داره. این سیستم روی کورسا احتیاج به سیم کشی مختصری داره و روی آسترا های تیپ بالا، اکثر وکترا ها و همه امگا ها به صورت استاندارد هست.
نمایه کاربر
carbon11
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 23 آبان 1387, 12:38 pm
نوع خودرو: آوانته xd

پست پنج‌شنبه 8 مهر 1389, 10:52 am

اینم عکس ماشین مغازه بقلیمون که قولشو داده بودم

تصویر

تصویر
نمایه کاربر
KAMRAN-VW
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 872
تاریخ عضویت: جمعه 24 مهر 1388, 6:56 am
نوع خودرو: WOLF MKII
محل اقامت: Guilan-Lahijan

پست دوشنبه 1 آذر 1389, 3:24 pm

ماشين منم داره !
اوايل كه خريده بودم نميدونستم و فك كردم ايراد از سيستم برق ماشينه !
بعد بردم پيش يه باتري ساز و با خنده بهم گفت اين سيستم پارك ماشينهاي المانيه ! :-D
من اينهارو تو vw و bmw ديدم !
روي ماشين ديگهاي هم هست ! مثلا بنز و اپل و . . . ؟
KAM RUN
RVCamper
يار قديمي
پست: 1052
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 تیر 1384, 10:51 pm
نوع خودرو: Jeep Liberty 2003
محل اقامت: North York

پست شنبه 6 آذر 1389, 2:19 pm

KAMRAN-VW نوشته شده:ماشين منم داره !
اوايل كه خريده بودم نميدونستم و فك كردم ايراد از سيستم برق ماشينه !
بعد بردم پيش يه باتري ساز و با خنده بهم گفت اين سيستم پارك ماشينهاي المانيه ! :-D
من اينهارو تو vw و bmw ديدم !
روي ماشين ديگهاي هم هست ! مثلا بنز و اپل و . . . ؟
توی اپل به صورت آپشن هست. بعضی از وکتراها و تقریبا همه امگا ها دارند. توی سیم کشی پیشبینی شده و من برای آسترا و کورسا با وصل کردن چند تا سیم فعالش کردم.
نمایه کاربر
kayhan3773
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 510
تاریخ عضویت: دوشنبه 20 خرداد 1387, 2:58 pm
نوع خودرو: 405GTI
محل اقامت: junkyard

پست سه‌شنبه 16 آذر 1389, 6:04 pm

من هم برای 405 خودم یدونه ساختم که سرش بی کلاه نمونه !
هزینش هم میشه گفت به زور 3500 تومن شد .
بعد از نصب اگه نتیجه رضایت بخش بود شماتیک مدارش رو میزارم همین جا شاید به درد دوستان بخوره .
فقر ، شب را " بی غذا " سر کردن نیست ..
فقر ، روز را " بی اندیشه" سر کردن است ..
شناسه کاربری قبلی: Kayhan3773-2
نمایه کاربر
kayhan3773
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 510
تاریخ عضویت: دوشنبه 20 خرداد 1387, 2:58 pm
نوع خودرو: 405GTI
محل اقامت: junkyard

پست یک‌شنبه 21 آذر 1389, 6:38 pm

این هم شرح ساخت مدار و توضیحات :
سه سوکت سیم کشی عقب رو به سیم کشی داشبرد وصل میکنن که ما با دوتاش کار داریم .
سوکت 13 پایه خاکستری : پایه ی 2A مربوط میشود به چراغ های عقب سمت راست
سوکت 13 پایه مسکی : پایه 2A مربوط میشود به چراغ های عقب سمت چپ
این دو سیم رو از سوکتهای خودشون بیرون میکشیم و بین راه اونها دیود یکسو ساز نصب میکنیم ( مسیر رو از داشبرد به سمت چراغ های عقب یک طرفه میکنیم ) و از این سیم ها از بعد از دیود انشعاب میگیریم برای چراغ های جلو .
حالا جعبه فیوز رو از محلش خارج میکنیم و سیم v090 رو در سوکت خاکستری پیدا میکنیم و از محل مناسبی قطع میکنیم ، حالا سیمی که از چراغ های سمت چپ انشعاب گرفتیم رو به سیم V090 وصل میکنیم و از سر دیگه ی سیم V090 که از جعبه فیوز بیرون آمده تا صندوق عقب یه سیم میکشیم و به چراغ های پلاک وصل میکنیم .(با این کار چراغ های پلاک فقط زمانی روشن میشن که چراغ های پارک به طور معمول روشن شده باشن )
برای چراغ جلو سمت راست هم یه سیم جدا گانه میکشیم .
نکته ی مهم دیگه این که سیم هایی که توی شماتیک با اسم چراغ مشخص شدن باید به همون سیمهایی که از بعد از دیود انشعاب گرفتیم وصل بشن .
بقیه جزییات هم که توی شماتیک مشخصه
تصویر
این هم مداری که خودم درست کردم
تصویر
البته سیستم این مدار طوریه که وقتی سوییچ رو ببندی برق چراغ های پارک ، نور بالا و پایین قطع میشه
فقر ، شب را " بی غذا " سر کردن نیست ..
فقر ، روز را " بی اندیشه" سر کردن است ..
شناسه کاربری قبلی: Kayhan3773-2
امير معيري
متخصص الكترونيك
پست: 1379
تاریخ عضویت: دوشنبه 27 فروردین 1386, 1:40 pm
نوع خودرو: ROA d runner - 1385
محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
اینستاگرام: siramir45@
Like شده: 6 بار

پست سه‌شنبه 23 آذر 1389, 10:16 am

بنام خدا
با سلام
kayhan3773 نوشته شده:...............
بقیه جزییات هم که توی شماتیک مشخصه
تصویر
................
البته سیستم این مدار طوریه که وقتی سوییچ رو ببندی برق چراغ های پارک ، نور بالا و پایین قطع میشه
جناب آقای کیهان گرامی

ضمن عرض ادب و همینطور خسته نباشید به شما

لطفا در صورت امکان بفرمایید ، مقدار وات و همینطور میزان مصرف جریان لامپهای "عقب و جلو" یک طرف ماشین ، از باطری خودرو ، در زمان کارکرد این سیستم روشنایی پارک ، چقدر میباشد ؟

و اینکه حتما مستحضر هستید ، در زمان خاموش بودن خودرو ( بسته بودن سویچ ) ، امکان استفاده از نور چراغ ( پارک - نور پایین - نور بالا ) برای راننده میسر است .

پس در عملکرد سیستم طراحی شده شما ، دلیل منطقی قطع شدن چراغهای جلو خودرو ( پارک - نور پایین - نور بالا ) ، بعد از بسه شدن سویچ ، چیست ؟

با احترام
89/9/23
نمایه کاربر
kayhan3773
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 510
تاریخ عضویت: دوشنبه 20 خرداد 1387, 2:58 pm
نوع خودرو: 405GTI
محل اقامت: junkyard

پست سه‌شنبه 23 آذر 1389, 4:02 pm

و اینکه حتما مستحضر هستید ، در زمان خاموش بودن خودرو ( بسته بودن سویچ ) ، امکان استفاده از نور چراغ ( پارک - نور پایین - نور بالا ) برای راننده میسر است .
پس در عملکرد سیستم طراحی شده شما ، دلیل منطقی قطع شدن چراغهای جلو خودرو ( پارک - نور پایین - نور بالا ) ، بعد از بسه شدن سویچ ، چیست ؟
سلام به شما
چون من ماشین رو از راه دور خاموش میکنم و نور چراغ های جلو برای بستن درب حیاط در شب برام کمک خوبی هست، برای همین این کار رو کردم و دوم این که تحریکش با تحریک پاور ویندویی که درست کردم یکیه و چند ثانیه بعد از خاموش بودن ماشین برق چراغ ها هم قطع میشه . ( هم کار آمده و هم نمای خوبی داره )
البته بعدها که به سنسور فوتوسل مجهز بشه کاملتر هم میشه .
در مورد ولتاژ و آمپر مصرفی هم چون میخوام برای عقب از LED استفاده کنم برای همین اندازه نگرفتم هنوز ! ( جلو LED هست )
در کل استفاده از این سیستم رو با لامپ های معمولی نمیپسندم .
برای دیگران هم توی شماتیک بالا ، کافیه اون سه تا رله ی اولی رو برداشت تا این امکان حذف بشه .
فقر ، شب را " بی غذا " سر کردن نیست ..
فقر ، روز را " بی اندیشه" سر کردن است ..
شناسه کاربری قبلی: Kayhan3773-2

بازگشت به “روشنایی داخلی - خارجی (لامپ) - (ال ای دی) - (زنون)”