قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

طــراحی و ساخت چراغ ال ای دی ، با سوکت لامپ استاندارد

مدیر انجمن: امير معيري

نمایه کاربر
Aghili.Art
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 607
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 9 فروردین 1388, 11:11 pm
نوع خودرو: Mazda3 HatchBack2012

پست سه‌شنبه 18 اسفند 1388, 8:38 am

من هم شدیدا منتظر این لامپهای شما هستم.
البته پیش از این هم از راهنمایی های شما دوست عزیز استفاده کردم و با SMD و مدار کشی در کیلومتر آنالوگ سمند رنگ پشت آمپر هایم را به طور یکنواخت سفید کردم که به زودی توضیحات تکمیلی رو در تاپیک پروژه خودم همراه با عکس خواهم گذاشت..

با تشکر
نمایه کاربر
Agusta
متخصص برق خودرو
پست: 4658
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 14 آبان 1387, 7:47 pm
نوع خودرو: شورولت نوا-MB W107
محل اقامت: تهران-قیطریه-بلوار اندرزگو
Like شده: 1 بار

پست سه‌شنبه 18 اسفند 1388, 10:35 am

با سلام خدمت دوستان
دیروز موفق شدم با استاد گرامی جناب معیری دیداری دوستانه داشته باشیم
کلی راجع به لامپهای ال ای دی و مزایای اون با جناب معیری تبادل نظر شد
بسیار لامپهای مفیدی هستند
عمر طولانی نور بسیار عالی
ولی یه پیشنهاد دارم که خدمت جناب معیری هم عرض کردم
چراغهای کوچیک عقب باید کم نورتر از ترمز باشند
ولی در این نوع ال ای دی که ایشون مصرف کردند من اینطور استنباط کردم که ترمز و چراغ کوچک نوری هم تراز دارند
حالا پیشنهاد
پیشنهاد میکنم که نورهای چراغ کوچک از ترمز کمی کمتر باشند تا وقتی ترمز گرفته میشه خودش رو بیشتر نشون بده
ال ای دی هایی که تو خوروهایی مثل ازرا یا بی ام و یا بنز هستش رو توجه کنید کاسه چراغشون براق هستش
ولی تو ماشینهایی مثل 405 اردی یا شورولت خودم تلق شفاف نیستش و کدر هستش و نمیذاره نور به خوبی خودش رو نشن بده
اقای معیری از کارتون واقعا خوشم اومد عالی بود
:-) :-)
امير معيري
متخصص الكترونيك
پست: 1379
تاریخ عضویت: دوشنبه 27 فروردین 1386, 1:40 pm
نوع خودرو: ROA d runner - 1385
محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
اینستاگرام: siramir45@
Like شده: 6 بار

پست سه‌شنبه 18 اسفند 1388, 11:34 am

Agusta نوشته شده:با سلام خدمت دوستان
دیروز موفق شدم با ........ دیداری دوستانه داشته باشیم
کلی راجع به لامپهای ال ای دی و مزایای اون با جناب معیری تبادل نظر شد
بسیار لامپهای مفیدی هستند
عمر طولانی نور بسیار عالی
ولی یه پیشنهاد دارم که خدمت جناب معیری هم عرض کردم
چراغهای کوچیک عقب باید کم نورتر از ترمز باشند
ولی در این نوع ال ای دی که ایشون مصرف کردند من اینطور استنباط کردم که ترمز و چراغ کوچک نوری هم تراز دارند
حالا پیشنهاد
پیشنهاد میکنم که نورهای چراغ کوچک از ترمز کمی کمتر باشند تا وقتی ترمز گرفته میشه خودش رو بیشتر نشون بده
ال ای دی هایی که تو خوروهایی مثل ازرا یا بی ام و یا بنز هستش رو توجه کنید کاسه چراغشون براق هستش
ولی تو ماشینهایی مثل 405 اردی یا شورولت خودم تلق شفاف نیستش و کدر هستش و نمیذاره نور به خوبی خودش رو نشن بده
اقای معیری از کارتون واقعا خوشم اومد عالی بود
:-) :-)
به همچنین قربان ، سعادتی بود .

در مورد فرمایش شما ، عرض کنم :
دلیل شدت زیاد نور "ال ای دی ها" در این پروتوتایپ ( در قسمت چراغهای کوچک ) بدلیل آزمایش حد بالای تحمل جریان ال ای دی ها در مدت زمان زیاد بوده ، که شدت زیاد بازتاب نور ، بعد از حدود 10 روز ، هنوز به همان صورت اولیه میباشد ( بدون اذیت چشم رانندگان ماشینهای عقبی ) . بعلاوه اینکه از بدو خرید این خودرو "روآ " از سال 85 ، تا بحال ، طلق چراغهای عقب ( از داخل کاسه چراغ ) تنظیف نشده و هیچگونه منعکس کننده نور اضافی ، از قبیل ورق الومینیوم و از این قبیل ، برای انعکاس بیشتر ، در داخل آن قرار داده نشده .
ولی در کل ، در محصول اصلی ، یا با تغییر مقدار ولتاژ و جریان ، و یا با تغییر روشنایی تعداد ال ای دی ها ، در نور چراغهای کوچک ، این مورد قابل تصحیح میباشد .

نظر لطف شماست ، چشماتون قشنگ میبینه .

با احترام
88/12/18
نمایه کاربر
CominG SooN
دنده 4
پست: 4608
تاریخ عضویت: چهارشنبه 21 شهریور 1386, 11:09 am
نوع خودرو: کیا سراتو 2012
محل اقامت: اهـــــــــــواز

پست سه‌شنبه 18 اسفند 1388, 5:52 pm

سلام جناب معیری
خسته نباشید.
خوب مثل اینکه اون چیزی که من 6 ماهه پیش دنبالش میگشتم داره کم کم پیداش میشه.
دستتون درد نکنه. :-) :-)

مشتری اولش خودم.
فقط بگید کی آماده میشه؟!!
امير معيري
متخصص الكترونيك
پست: 1379
تاریخ عضویت: دوشنبه 27 فروردین 1386, 1:40 pm
نوع خودرو: ROA d runner - 1385
محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
اینستاگرام: siramir45@
Like شده: 6 بار

پست چهارشنبه 19 اسفند 1388, 6:24 am

بنام خدا
با سلام
CominG SooN نوشته شده:سلام جناب معیری
خسته نباشید.
خوب مثل اینکه اون چیزی که من 6 ماهه پیش دنبالش میگشتم داره کم کم پیداش میشه.
دستتون درد نکنه. :-) :-)
مشتری اولش خودم.
فقط بگید کی آماده میشه؟!!
برادر عزیزم ، جناب حاج رحیم گرامی
لطف دارید قربان ،
شما همیشه شرمنده میفرمایید .
انشاالله تا آخر این هفته ، نتیجه قطعی رو از این قضیه گرفته و اطلاعات و تصاویر رو در تاپیک ، قرار خواهم داد .

پاینده باشید
با احترام
88/12/19
نمایه کاربر
محمد رضا.
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 553
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 1 آبان 1384, 8:17 pm
نوع خودرو: GOLF MK2 GTi
محل اقامت: وسط دودهاي تهرون

پست چهارشنبه 19 اسفند 1388, 6:32 am

حرکت جالبیه. منم دوست دارم که نصب کنم.
حتی اگه از نظر نوردهی هم با لامپ های رشته ایی فرقی نداشته باشه ولی برای راهنما خیلی قشنگ میشه LED چون سریع خاموش و روشن میشه با حال میشه.
O=======O
a good car take you from point A to point B
but a golf do it better
امير معيري
متخصص الكترونيك
پست: 1379
تاریخ عضویت: دوشنبه 27 فروردین 1386, 1:40 pm
نوع خودرو: ROA d runner - 1385
محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
اینستاگرام: siramir45@
Like شده: 6 بار

پست چهارشنبه 19 اسفند 1388, 11:44 am

بنام خدا
با سلام
محمد رضا. نوشته شده:حرکت جالبیه. منم دوست دارم که نصب کنم.
حتی اگه از نظر نوردهی هم با لامپ های رشته ایی فرقی نداشته باشه ولی برای راهنما خیلی قشنگ میشه LED چون سریع خاموش و روشن میشه با حال میشه.
جناب آقای محمد رضای گرامی
ممنون از حسن نظر شما

البته که شدت بازتاب و انتشار نور این نوع از "چراغ ال ای دی "، کاملا متفاوت و غیر قابل مقایسه با لامپهای فیلامانی ، بوده و انشاالله ، بعد از نصب و روشن شدن ، تفاوت کاملا مشهود خواهد بود .

با احترام
88/12/19
نمایه کاربر
اتومات
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 531
تاریخ عضویت: چهارشنبه 28 شهریور 1386, 1:34 am
محل اقامت: کانادا

پست چهارشنبه 19 اسفند 1388, 1:10 pm

سلام

اگر قیمت مناسبی داشته باشه بکار من هم میاد. چون چراغ پارک رو نصفه نیمه (فقط عقب سمت راننده) فعال کردم و استفاده از این لامپ باعث میشه که حتی اگر یادم بره خاموششون کنم، نگرانی خالی شدن باطری رو نداشته باشم. ولی میخام بدونم که:
اولا توان مصرفی این لامپها چند درصد لامپ فیلامانیه؟ (با یه حساب تقریبی)
دوما آیا نمیشه کاری کرد که نورشون مثل لامپ فیلامانی بشه تا فقط یکیشونو عوض کنم؟
سوما اینکه اگر برای چراغ راهنما استفاده بشن، آیا سرعت راهنما زدن زیاد نمیشه؟
چهارما اینکه آیا نور تولیدی خود این لامپ ها رنگیه؟
پنجما اینکه اگه مورد چهارم درسته، آیا میشه دو کنتاکته، یکی سفید و دیگری زرد، (هر کدوم با نوری معادل لامپ فیلامانی 21 وات) رو هم سفارش داد؟
امير معيري
متخصص الكترونيك
پست: 1379
تاریخ عضویت: دوشنبه 27 فروردین 1386, 1:40 pm
نوع خودرو: ROA d runner - 1385
محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
اینستاگرام: siramir45@
Like شده: 6 بار

پست پنج‌شنبه 20 اسفند 1388, 6:01 am

بنام خدا
با سلام
iman.aghili نوشته شده:من هم شدیدا منتظر این لامپهای شما هستم.
البته پیش از این هم از راهنمایی های شما دوست عزیز استفاده کردم و با SMD و مدار کشی در کیلومتر آنالوگ سمند رنگ پشت آمپر هایم را به طور یکنواخت سفید کردم که به زودی توضیحات تکمیلی رو در تاپیک پروژه خودم همراه با عکس خواهم گذاشت..
با تشکر
جناب عقیلی گرامی
خواهش میکنم ، کار خاصی نکردم ، موفق باشید
=======================================
دوست گرامی
"اتومات"
در پاسخ به فرمایشات شما ، عرض کنم :
اگر قیمت مناسبی داشته باشه بکار من هم میاد.
البته هنوز برآورد قیمتی برای این محصول انجام نشده ، چون از نظر صحت عملکرد هنوز در مرحله تست مخرب قرار داره !
ولی یقینأ ، قیمتش کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود . :smile:
چون چراغ پارک رو نصفه نیمه (فقط عقب سمت راننده) فعال کردم و استفاده از این لامپ باعث میشه که حتی اگر یادم بره خاموششون کنم، نگرانی خالی شدن باطری رو نداشته باشم. ولی میخام بدونم که:
اولا توان مصرفی این لامپها چند درصد لامپ فیلامانیه؟ (با یه حساب تقریبی)
یکی از دلایلی که باعث شد ، در نهایت دست به طراحی و ساخت این نوع چراغ بزنم ، مورد "سیستم چراغ پارک خودرو" بوده .
در مورد راه اندازی سیستم چراغ پارک خودرو ، در این تاپیک بحث زیادی شده
http://www.tuningtalk.com/forum/topic-t22324-15.html

مداری هم با عملکرد کامل برای اجرای این سیستم طراحی شده منتها تنها مشکل موجود ، وجود همین لامپهای فیلامانی " راهنما " و " چراغ کوچک " و سیم کشی های آنها میباشد که در حالت عادی ، در صورتی که چراغهای کوچک یک طرف خودرو روشن باشد ( در خوشبینانه ترین حالت " هر لامپ = 5 وات " ، مصرف جریان این دو لامپ از باطری ، مقدار 833 میلی آمپر ، یا بعبارتی 0.8 آمپر میباشد ، که این مقدار مصرف ، در مدت زمان عملکرد سیستم روشنایی پارک در زمان تاریکی محیط ( از 6 PM تا 6 AM روز بعد ) میتونه ، باعث ضعیف شدن باطری بشه .
که با تعویض لامپهای فعلی با نوع ال ای دی ، این ایراد اساسی هم برطرف خواهد شد .
توان مصرفی این مدل از لامپ ال ای دی ، برای چراغ کوچک ، حد اکثر بین 65 تا 100 میلی آمپر ( بستگی به تعداد ال ای دی بکار رفته دارد ) میباشد . که با استفاده از فرمول W = V*I >> 0.1A * 12V = 1.2W خواهد شد.
البته این مقدار توان مصرفی در زمانیه که این چراغ ال ای دی بصورت ثابت روشن باشه ، ولی در سیستم چراغ پارک خودرو ، با ترفندهایی ، ضمن ثابت نگه داشتن میزان بازتاب نور ، توان مصرفی ، به نیم و یا یک سوم ، کاهش میابد .
(( انشاالله ، سال آینده ، سیستم چراغ پارک خودرو در شب ، هم ارائه خواهد شد ))
دوما آیا نمیشه کاری کرد که نورشون مثل لامپ فیلامانی بشه تا فقط یکیشونو عوض کنم؟
متاسفانه متوجه این مورد نشدم ؟؟
سوما اینکه اگر برای چراغ راهنما استفاده بشن، آیا سرعت راهنما زدن زیاد نمیشه؟
احتمالا اطلاع دارید که برای چشمک زدن چراغهای راهنما از یک رله اتومات استفاده میشود ، در این قطعه ، در حالت عادی " خاموش بودن راهنما " رله خروجی وصل بوده ، و پس از تغییر جهت دسته راهنما ، در وحله اول چراغ راهنما روشن و سپس خاموش میشود ، در این حالت ، زمان استاندارد بین روشن بودن چراغ راهنما تا خاموش شدن آن ،توسط چیپ داخل رله اتومات ، بواسطه جریان مصرفی تمامی لامپهای راهنما ، محاسبه شده و در صورتی که یکی از لامپها بسوزد ، و یا بجای آن از ال ای دی استفاده شود ، بدلیل کمتر شدن جریان مصرفی کل لامپهای راهنما ، در نهایت سرعت چشمک زدن بیشتر میشود " حدود دو برابر " که با تبدیل لامپها به ال ای دی ، این مورد هم بسادگی قابل تغییر به حالت استاندارد میباشد .
چهارما اینکه آیا نور تولیدی خود این لامپ ها رنگیه؟
بله
رنگهای :
قرمز " چراغ کوچک - استپ ترمز"
زرد " راهنما - فلاشر "
سفید " دنده عقب "
پنجما اینکه اگه مورد چهارم درسته، آیا میشه دو کنتاکته، یکی سفید و دیگری زرد، (هر کدوم با نوری معادل لامپ فیلامانی 21 وات) رو هم سفارش داد؟
بله

با احترام
88/12/20
نمایه کاربر
اتومات
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 531
تاریخ عضویت: چهارشنبه 28 شهریور 1386, 1:34 am
محل اقامت: کانادا

پست پنج‌شنبه 20 اسفند 1388, 8:23 am

امير معيري نوشته شده:
دوما آیا نمیشه کاری کرد که نورشون مثل لامپ فیلامانی بشه تا فقط یکیشونو عوض کنم؟
متاسفانه متوجه این مورد نشدم ؟؟
سلام مجدد و ممنون برای جوابها.

همونطوریکه می دونید چراغ پارک عقب روآ در هر طرف دوتا لامپ داره (جمعا4 لامپ در عقب). من کاری کردم که در صورت لزوم فقط یکی از لامپهای طرف راننده روشن بشه و سه تای دیگه خاموش باشن. میخواستم اگر بشه فقط همین یه لامپ رو ال ای دی بکنم ولی مهمه که نورش با بقیه لامپها (از نوع فیلامانی) فرق نکنه.

بازگشت به “روشنایی داخلی - خارجی (لامپ) - (ال ای دی) - (زنون)”