قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

انتخاب بین ساینا صفر سمند 86 یا 206 دسته دوم

مدیران انجمن: hexagon, espero

samoh
شروع حركت
پست: 29
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 25 مهر 1389, 6:33 pm
نوع خودرو: saina
Like شده: 3 بار

پست جمعه 15 آذر 1398, 6:42 pm

سلام بنده پارسال یه ساینا ثبت نام کردم به عنوان اولین ماشینم.اصلا نمیدونستم ساینا چیه گفتم فعلا یه چیزی ثبت نام کنم برای استفاده شخصی نه فروش و اینا.حالا واقعیتش بعد کلی تحقیق و مشاوره دوستان گفتن که ماشین از لحاظ فنی خیلی خوبه و فقط با قیافه ماشین باید کنار بیایی با اینکه میدونم ماشین آنچنان زشتی نیست ولی نمیدونم هرکاری میکنم به دلم نمیشینه و میترسم دلمو بزنه و مطمعنم بعدا چیزی که به دل نشینه بعدا مشکل ساز خواهد شد.حالا از یه طرف هم پدرم سمند 86 xu7 دوگانه دستی داره که فعلا دست منه و واقعا به عنوان ماشین 12-13 ساله خوب و تمیز مونده و همین الانشم همش مشتری براش پیدا میشه ولییییییی در کل یه جورایی عمرشو کرده دیگه .از یه طرفم سایپا به هیچ عنوان معلوم نیست ماشینو کی تحویل بده همین الانشم 5-6 ماهه از وقت تحویل ماشین گذشته.حالا من موندم با یه قیمت ارزونتر از بازار حواله ساینا رو بدم بره یه 206 (ماشین مورد علاقم) مثلا حالا مدل 92-3 اینا بگیرم یا سمندو چند سال دیگه هم نگه دارم یا منتظر بمونم ساینا بیاد و باهاش کنار بیام ؟به عنوان اولین ماشین مطمعنا چیز مهمیه تو زندگی .از یه طرفیم دخل و خرجم یجوریه از خرج ماشین یکم میترسم.جالب اینجاس همین ساینا با اینکه ماشین ارزون قیمتیه میگن از یه رنگی درش استفاده شده یه رنگ سپر ساده چیزی حدود 600-700 خرج برمیداره یا اینکه یه چراغ ساینا قیمتی حدود 300 تومن داره(خودم قیمت کردم) تقریبا 2 برابر قیمت یک جفت چراغ 206 :( . صفر بودن ساینا با اینکه زشته و تو دل برو نیست از یه طرف .علاقم به 206 یه طرف.سمندم با اینکه میترستم یهویی خرج بزاره رو دستم اما ماشین با غیرتیه و اینکه این ماشین یجواریی برام مفت درمیاد :smile: و گاز سوز هم هست با این وضعیت. دوستان ببخشید طولانی شد ولی نظراتشونو اگه لطف کنن خیلی ممنون میشم واقعا یه مدته همش فکرم مشغول این موضوعه
ehtiaty
پست: 4
تاریخ عضویت: شنبه 25 تیر 1384, 12:47 pm

پست شنبه 16 آذر 1398, 8:25 am

سلام
نسبت به تجربه ای که با206 تیپ دو مدل 85 که داشتم پس از چند سال استفاده و با اینکه کیلومتر کارکرد ماشین بالا نبود شروع به اذیت کردن کرد و هر جاش رو درست می کردیم جای دیگه ایراد پیدا می کرد و نمی گذاشت یه دو ماه در آسایش باشیم ولی این ماشین از لحاض حس رانندگی به نظرم بهتر از ساینا هست ولی با خرابیها و هزینه هایی که داره فکر کنم ساینا انتخاب بهتری باشه البته ماشین صفر هم شانسی هست اما من که شانسم توی ماشین صفر بد نبوده و تا حالا اذیت نشدم پس انتخاب من ساینا صفره تا 206 کارکرده در مورد نگهداری ماشین قدیمی هم به نظر من جالب نیست چون ایرادهای غیر مترقبه زیاد براش پیش میاد و میتونه اطمینان آدم رو از ماشین پایین بیاره و آدم با خیال راحت نتونه باش سفر بره البته هزینه بنزین هم بالا رفته اگر مصرف آدم زیاد باشه باید لحاظ بشه و میتونه اختلاف میلیونی بین مصرف گاز و بنزین رو در سال برای آدم ایجاد کنه
نمایه کاربر
Masoud Valiei
يار همراه
پست: 2968
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 24 خرداد 1384, 5:39 am
نوع خودرو: ام وی ام 530
محل اقامت: کرج
اینستاگرام: masoudvaliei
Like شده: 2 بار

پست شنبه 16 آذر 1398, 10:44 am

سلام

بستگی داره کاربردتون چیه؟

اگر خانوادگی سفر تشریف میبرید یا اگر اغلب در جاده و اتوبان هستین یا اگر اهل عیب یابی شخصی به عنوان یک تعمیرکار هستین ( این موضوع عیب یابی شخصی در همه دنیا رایج هستش و مختص خودروهای وطنی نیست و همه رانندگان باید نسبت به ایرادات و مشاهداتشون از خودرو حساس باشند)

برای همه موارد فوق انتخاب های متفاوتی بهتون پیشنهاد میشه کرد
این نیز بگذرد . . .
samoh
شروع حركت
پست: 29
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 25 مهر 1389, 6:33 pm
نوع خودرو: saina
Like شده: 3 بار

پست یک‌شنبه 17 آذر 1398, 3:59 am

Masoud Valiei نوشته شده:
شنبه 16 آذر 1398, 10:44 am
سلام

بستگی داره کاربردتون چیه؟

اگر خانوادگی سفر تشریف میبرید یا اگر اغلب در جاده و اتوبان هستین یا اگر اهل عیب یابی شخصی به عنوان یک تعمیرکار هستین ( این موضوع عیب یابی شخصی در همه دنیا رایج هستش و مختص خودروهای وطنی نیست و همه رانندگان باید نسبت به ایرادات و مشاهداتشون از خودرو حساس باشند)

برای همه موارد فوق انتخاب های متفاوتی بهتون پیشنهاد میشه کرد
استفاده از ماشین خیلی عادی روزی 22 کیلومتر تا سرکار میام و برمیگردم.از کمربندی.و اینکه آخر هفته ها شاید یه گردش بیرون شهری برم .والله ماشینای امروزی کلا سیستمشون کامپیوتریه و نه دست به آچار نیستم که بگم بله بلدم خودم تعمیرکنم.ولی سعی میکنم همین سمند مدل پایینمون با کوچکترین ایراد هم میبرم مکانیک تا زود حل شه. منظور شما برای همین سمنده دیگه درسته؟
نمایه کاربر
Masoud Valiei
يار همراه
پست: 2968
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 24 خرداد 1384, 5:39 am
نوع خودرو: ام وی ام 530
محل اقامت: کرج
اینستاگرام: masoudvaliei
Like شده: 2 بار

پست یک‌شنبه 17 آذر 1398, 4:49 am

samoh نوشته شده:
یک‌شنبه 17 آذر 1398, 3:59 am
Masoud Valiei نوشته شده:
شنبه 16 آذر 1398, 10:44 am
سلام

بستگی داره کاربردتون چیه؟

اگر خانوادگی سفر تشریف میبرید یا اگر اغلب در جاده و اتوبان هستین یا اگر اهل عیب یابی شخصی به عنوان یک تعمیرکار هستین ( این موضوع عیب یابی شخصی در همه دنیا رایج هستش و مختص خودروهای وطنی نیست و همه رانندگان باید نسبت به ایرادات و مشاهداتشون از خودرو حساس باشند)

برای همه موارد فوق انتخاب های متفاوتی بهتون پیشنهاد میشه کرد
استفاده از ماشین خیلی عادی روزی 22 کیلومتر تا سرکار میام و برمیگردم.از کمربندی.و اینکه آخر هفته ها شاید یه گردش بیرون شهری برم .والله ماشینای امروزی کلا سیستمشون کامپیوتریه و نه دست به آچار نیستم که بگم بله بلدم خودم تعمیرکنم.ولی سعی میکنم همین سمند مدل پایینمون با کوچکترین ایراد هم میبرم مکانیک تا زود حل شه. منظور شما برای همین سمنده دیگه درسته؟

پس پیشنهاد من به شما ساینا صفر کیلومتر هستش
این نیز بگذرد . . .
samoh
شروع حركت
پست: 29
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 25 مهر 1389, 6:33 pm
نوع خودرو: saina
Like شده: 3 بار

پست یک‌شنبه 17 آذر 1398, 9:41 am

با تشکر از دوستان خیلی حس خوبی میده این فروم بعد این همه مدت باز کاربراش به خوبی جواب میدن.
در مورد ساینا هم همه پیشنهاد میدن که ساینا رو نگه دارم ولی متاسفانه به دلایلی که گفتم (هزینه زیاد نسبت به قیمتش و پرستیژ ماشین و همچینن ظاهرش که هر کی یه اسمی براش گذاشته مثل دمپایی یا لاک پشت واقعا هم یجواریی راس میگن در مورد ظاهرش) سمندم همین دو هفته پیش یه میلیون برا زیر بندیش هزینه کردم.واقعا انتخاب سختیه
نمایه کاربر
reza6662
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: دوشنبه 26 آبان 1393, 9:38 am
نوع خودرو: پارس دوگانه 94
Like شده: 2 بار

پست شنبه 23 آذر 1398, 8:58 am

دوست گرامی، با این وضعیت بنزین 3000 تومنی که با توجه به تحریم ها شاید سال دیگه به 5000 یا 6000 تومن افزایش پیدا کنه، دوگانه های خیلی به صرفه اند. مصرف من هم مثل شما دقیقن روزی 22 ک.م هست که با پارس دوگانه تردد می کنم. راه دور هم هفته ای یا دوهفته ای میرم. فقط سربالایی ها رو با بنزین پیمایش دارم.
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2622
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 131 بار

پست دوشنبه 25 آذر 1398, 9:13 am

باسلام دوست عزیز
اگر مصرف شما روزی بیست کیلومتر هست و با ماشین کار نمیکنید هزینه بنزین آنچنان زیاد نیست و بطور کلی استفاده از سیستم گاز بدلیل هزینه های بعدی صرف ندارد.در مورد ۲۰۶ دست دوم اونهم با عمر شش سال بطور کلی قیدش رو بزن مطمعن باش پشیمان میشی اگر بخری مگر اینکه از ادم مطمعن و دوست نزدیک که ماشین از صفر دستش بوده و خوب نگهداری کرده خرید کنی وگرنه بنگاه و بازار اصلا بدرد نمیخوره.درضمن هزینه های ۲۰۶ خیلی بالا هست.در خصوص ساینا اگر دوست نداری و امکانش هست صبر کن تا تحویل بگیری بعد با قیمت خوب بفروشش.تو اون زمان با سمند گذران کن.بهرحال اگر قصد خرید دست دوم با عمر بالای یک سال داری اونهم ایرانی ،بهتر هست روی سمند بمونی.مطمعن باش بهتر از ماشین های بازار کار میده خوده شما اگر سمند خوب بود و توی خرج نبود نمیفروختی ؟!اونی هم که میخای ۲۰۶ بخری ازش همین حالت رو داره.من جای شما یا سعی میکنم ساینا نگه دارم و یا به زور وام و فروش اون یه ۲۰۶ شش ماه یا یکسال کارکرده میگیرم.در ضمن شاید بدنه ساینا گرون باشه ولی الباقی قطعات چندان تفاوتی با پراید ندارن.موفق باشید.
'-'
samoh
شروع حركت
پست: 29
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 25 مهر 1389, 6:33 pm
نوع خودرو: saina
Like شده: 3 بار

پست چهارشنبه 27 آذر 1398, 4:24 am

بازم با تشکر از دوستان تا اینجا کسی 206 دسته دوم پیشنهاد نداده در کل بنا به صحبت های دوستان تو انجمن تا الان انتخاب اولم سمنده خودمه(به خاطر cng).بعدش ساینا بعدش اگه به قول دوستمون 206 تمیز از آشنا پیدا کردم بردارم.

بازگشت به “[30 تا 80 میلیون]”