قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

سراتو یا مزدا ۳ ؟؟؟

مدیران انجمن: hexagon, espero

eleanor
دنده 1
پست: 1420
تاریخ عضویت: جمعه 21 آبان 1389, 6:24 pm
Like شده: 6 بار

پست یک‌شنبه 15 دی 1398, 8:38 pm

سلام
خوشحالم سایت دوباره برگشته

دوستان من سال ۹۵ همینجا با مشاوره شما یه سراتو سایپا غیر اپشنال خریدم
الان ۲۵ هزارکیلومتر کارکرده و در شرایط بسیار خوبی هست
ولی خب برای تنوع میخوام اگر بشه عوضش کنم
از اونجایی که ماشین صفر می‌خوام و پولم هم زیاد نیست گزینه های زیادی ندارم
فکر میکنم فقط مزدا ۳ و سیتروئن سی۳ میشه خرید با پول من
و ترجیح من مزدا هست

ولی خیلی مردد هستم که اصلا ارزش داره ماشین خودم رو بدم و حدود ۱۵۰ میلیون هم بزارم روش و مزدا بخرم یا نه ...
و از طرف دیگه هم با این وضع به هم ریخته بازار فکر میکنم اگر الان عوض نکنم دیگه تا آخر عمر باید به همین سراتو قانع باشم
گفتم از شما مشورت بگیرم
ممنون میشم نظرات و پیشنهادات خودتون رو بگید
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
خبرت هست ؟
که بی روی تو آرامم نیست ...
_______________________________________
نمایه کاربر
arshan95
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه 9 آذر 1398, 6:44 pm
نوع خودرو: مزدا 3 نيو
محل اقامت: بندرعباس
اینستاگرام: rezaei.mehdi
Like شده: 12 بار

پست دوشنبه 16 دی 1398, 4:00 am

من هر دو تا امتحان كردم به نظرم مزدا نظرت جلب ميكنه و تنوع خوبي هست شما كه سراتو سوار بودي c3 جاش كمه و ممكنه پشيمونت كنه اما مزدا از نظر جا بهتره و نزديك كلاس سراتو هست ولي با اپشن بيشتر مزدا معمولا نقد تر هست و چون طالب داره اگر تميز و بدون ضربه باشه راحت تر فروش ميره فقط اول ماشين جديد اوكي كن بعد بفروش كه اگر فروختي و صبر كردي از بازار ركب ميخوري و جا ميموني انشاالله هر ماشيني گرفتي چرخش برات بچرخه و ركاب داشته باشه
my son, my life, my world
eleanor
دنده 1
پست: 1420
تاریخ عضویت: جمعه 21 آبان 1389, 6:24 pm
Like شده: 6 بار

پست دوشنبه 16 دی 1398, 10:36 am

arshan95 نوشته شده:
دوشنبه 16 دی 1398, 4:00 am
من هر دو تا امتحان كردم به نظرم مزدا نظرت جلب ميكنه و تنوع خوبي هست شما كه سراتو سوار بودي c3 جاش كمه و ممكنه پشيمونت كنه اما مزدا از نظر جا بهتره و نزديك كلاس سراتو هست ولي با اپشن بيشتر مزدا معمولا نقد تر هست و چون طالب داره اگر تميز و بدون ضربه باشه راحت تر فروش ميره فقط اول ماشين جديد اوكي كن بعد بفروش كه اگر فروختي و صبر كردي از بازار ركب ميخوري و جا ميموني انشاالله هر ماشيني گرفتي چرخش برات بچرخه و ركاب داشته باشه
ممنون از راهنماییت رفیق
امیدوارم شما هم همیشه شاد و سلامت باشید

نمیتونم ماشین بخرم بعد ماشین خودمو بفروشم
پول ندارم و باید اول سراتو فروش بره تا بتونم مزدا بخرم
ولی سعی میکنم تا میشه هم زمان باشه
خیلی مردد هستم و احساس میکنم مزدا ارزش این اختلاف قیمت رو نداره
من روزی که سراتو خریدم ۹۰ میلیون مزدا ۱۲۰ بود
الان چرا باید این مقدار اختلاف قیمت پیدا کرده باشه با سراتو؟!
برای همین مردد هستم که بابت پولی که می‌خوام هزینه کنم چیزی گیرم میاد یا نه ...
از طرفی هم گزینه‌ی دیگه ای ندارم و اگر بخوام ماشین بگیرم فقط مزدا هست برای انتخاب
همون طور که گفتید سیتروئن گزینه ی مناسبی بعد از سراتو نیست

اگرم کلا بیخیال بشم که می‌دونم دیگه نمیتونم ماشین عوض کنم
و باید همین سراتو رو تا آخر داشته باشم

خیلی گیج شدم ...
_______________________________________
_______________________________________
_______________________________________
خبرت هست ؟
که بی روی تو آرامم نیست ...
_______________________________________
نمایه کاربر
arshan95
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه 9 آذر 1398, 6:44 pm
نوع خودرو: مزدا 3 نيو
محل اقامت: بندرعباس
اینستاگرام: rezaei.mehdi
Like شده: 12 بار

پست دوشنبه 16 دی 1398, 5:41 pm

هزینه های مزدا خیلی فرقی با سراتو نداره فقط لوازمش گرون تره از نظر سرعت و قدرت سراتو خیلی عالیه و نزدیک مزدا تنها چیزی که منو ترغیب کرد به خرید مزدا esp بود که خیلی عالی جواب میده یه چی فقط بگم اگر این 150 گذاشتی برای ماشین و نیازش نداری ماشینت بخر و از داشتنش لذت ببر 96 و 97 کم کار هم پیدا میشه من خودم ماه گذشته 97 با 1500 تا کار گرفتم بگردی هست
my son, my life, my world
نمایه کاربر
AminZ4
دنده 2
پست: 2622
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 اسفند 1384, 5:39 am
نوع خودرو: MAZDA3-N
محل اقامت: 68&11
Like شده: 10 بار

پست سه‌شنبه 17 دی 1398, 8:45 am

eleanor نوشته شده:
دوشنبه 16 دی 1398, 10:36 am
arshan95 نوشته شده:
دوشنبه 16 دی 1398, 4:00 am
ممنون از راهنماییت رفیق
امیدوارم شما هم همیشه شاد و سلامت باشید

نمیتونم ماشین بخرم بعد ماشین خودمو بفروشم
پول ندارم و باید اول سراتو فروش بره تا بتونم مزدا بخرم
ولی سعی میکنم تا میشه هم زمان باشه
خیلی مردد هستم و احساس میکنم مزدا ارزش این اختلاف قیمت رو نداره
من روزی که سراتو خریدم ۹۰ میلیون مزدا ۱۲۰ بود
الان چرا باید این مقدار اختلاف قیمت پیدا کرده باشه با سراتو؟!
برای همین مردد هستم که بابت پولی که می‌خوام هزینه کنم چیزی گیرم میاد یا نه ...
از طرفی هم گزینه‌ی دیگه ای ندارم و اگر بخوام ماشین بگیرم فقط مزدا هست برای انتخاب
همون طور که گفتید سیتروئن گزینه ی مناسبی بعد از سراتو نیست

اگرم کلا بیخیال بشم که می‌دونم دیگه نمیتونم ماشین عوض کنم
و باید همین سراتو رو تا آخر داشته باشم

خیلی گیج شدم ...
خب اون زمان قیمت سراتو رو زیادی بالا گذاشته بودن برای ماشین بی اپشنی که حتی ترمز عقبش کاسه ای بود و مهمتر اینکه الان متاسفانه قیمت گذاری ها دست دلال هاست و هیچ ملاک و معیاری وجود نداره و قیمتا متاسفانه فضایی شده
به عنوان کسی که ۵ سال ۵ تا مزدا نیو داشتم ۲ تا ۸۹ یه ۹۰ یه ۹۵ و یه ۹۷ باز هم بخوام تو رنج قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ ماشینی بگیرم بازم انتخابم مزداس
هندلینگ این ماشین نزدیک به سری۳ بی ام و هست و اپشن هایی که ۱۰ سال پیش داشته هنوزم جز اپشن های کاربردی محصولات دیگه هست
مزدا رو همیشه ماشین پرشتابی میدونن ولی از نظر من که حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر با این ماشین رانندگی کردم کاش موتورش حداقل ۲۵۰۰ بود یا ۶ سیلندر ۳۰۰۰ که عالی میشد ولی به هرحال نسبت به یه موتور ۲۰۰۰ هنوز هم حرفایی برای گفتن داره از نظر زیبایی بیرونی و داخلی که خیلی با سراتو فاصله داره
جالبه تو کامنت ها میبینم چرا هنوز میگن مزدا نیو مزدا هزارتا مدل تولید کرده بعد این اتاق خب جواب اینه که شرکت بهمن یه اتاق مزدا از سال ۸۶ اورد اسمشم مزدا ۳ بود بعدش سال ۸۹ اتاق جدیدشو اورد به خاطر اینکه اسمش یکی نباشه گذاشت مزدا ۳ نیو و بعد اونم مدلای جدیدترشو نیاوردن که بشه مزدا ۳ نیو نیوتر 😉 حالا اینکه میگن چرا هنوز میگید نیو خب اسمش هست میخواست بهمن به جای نیو بذاره مزدا ۳ ممد مثلا که خاطر دوستان مکدر نشه یا یسری که فقط از محصولات سایپا و ایرانخودرو استفاده کردن و تجربه سوار شدن ماشینای وارداتی یا مزدا به عنوان شاگرد هم نداشتن چه برسه به راننده میگن کفش میگیره اولا که همه ماشین های وارداتی ارتفاع پایینی دارن چون برای سرعت گیر و چاله چوله های ما ساخته نشدن دوما من فول سرنشین هم به سرعت گیر های استاندارد گیر نکردم مگه دیگه یا تپه باشه یا خندق که ماشین افرودی نیازه
اینارو خدمتتون عرض کردم که خیلی به حرف عوام گوش ندید
تو این رنج شما میتونی پژو ۲۰۰۸ هم بررسی کنید به لطف توربو شتاب خوبی داره البته فقط مسیر مستقیم چون هندلینگ ضعیفی داره و تو سرعت های بالا همون عدم پایداری ۲۰۶ رو داره و به نظر من یه ۲۰۶ بروز و اپدیت شده هست و البته ماشین تو شهری خوبی هست
در نهایت همش تجربه و دیدگاه شخصی من بود
خلاصه 700 صفحه ابتدایی تاپیک MAZDA3 NEW : (http://uplod.ir/9bmlrlxee91o/mazda_note.pdf.htm)
نمایه کاربر
arshan95
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه 9 آذر 1398, 6:44 pm
نوع خودرو: مزدا 3 نيو
محل اقامت: بندرعباس
اینستاگرام: rezaei.mehdi
Like شده: 12 بار

پست جمعه 20 دی 1398, 4:25 pm

AminZ4 نوشته شده:
سه‌شنبه 17 دی 1398, 8:45 am
eleanor نوشته شده:
دوشنبه 16 دی 1398, 10:36 am
arshan95 نوشته شده:
دوشنبه 16 دی 1398, 4:00 am
ممنون از راهنماییت رفیق
امیدوارم شما هم همیشه شاد و سلامت باشید

نمیتونم ماشین بخرم بعد ماشین خودمو بفروشم
پول ندارم و باید اول سراتو فروش بره تا بتونم مزدا بخرم
ولی سعی میکنم تا میشه هم زمان باشه
خیلی مردد هستم و احساس میکنم مزدا ارزش این اختلاف قیمت رو نداره
من روزی که سراتو خریدم ۹۰ میلیون مزدا ۱۲۰ بود
الان چرا باید این مقدار اختلاف قیمت پیدا کرده باشه با سراتو؟!
برای همین مردد هستم که بابت پولی که می‌خوام هزینه کنم چیزی گیرم میاد یا نه ...
از طرفی هم گزینه‌ی دیگه ای ندارم و اگر بخوام ماشین بگیرم فقط مزدا هست برای انتخاب
همون طور که گفتید سیتروئن گزینه ی مناسبی بعد از سراتو نیست

اگرم کلا بیخیال بشم که می‌دونم دیگه نمیتونم ماشین عوض کنم
و باید همین سراتو رو تا آخر داشته باشم

خیلی گیج شدم ...
خب اون زمان قیمت سراتو رو زیادی بالا گذاشته بودن برای ماشین بی اپشنی که حتی ترمز عقبش کاسه ای بود و مهمتر اینکه الان متاسفانه قیمت گذاری ها دست دلال هاست و هیچ ملاک و معیاری وجود نداره و قیمتا متاسفانه فضایی شده
به عنوان کسی که ۵ سال ۵ تا مزدا نیو داشتم ۲ تا ۸۹ یه ۹۰ یه ۹۵ و یه ۹۷ باز هم بخوام تو رنج قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ ماشینی بگیرم بازم انتخابم مزداس
هندلینگ این ماشین نزدیک به سری۳ بی ام و هست و اپشن هایی که ۱۰ سال پیش داشته هنوزم جز اپشن های کاربردی محصولات دیگه هست
مزدا رو همیشه ماشین پرشتابی میدونن ولی از نظر من که حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر با این ماشین رانندگی کردم کاش موتورش حداقل ۲۵۰۰ بود یا ۶ سیلندر ۳۰۰۰ که عالی میشد ولی به هرحال نسبت به یه موتور ۲۰۰۰ هنوز هم حرفایی برای گفتن داره از نظر زیبایی بیرونی و داخلی که خیلی با سراتو فاصله داره
جالبه تو کامنت ها میبینم چرا هنوز میگن مزدا نیو مزدا هزارتا مدل تولید کرده بعد این اتاق خب جواب اینه که شرکت بهمن یه اتاق مزدا از سال ۸۶ اورد اسمشم مزدا ۳ بود بعدش سال ۸۹ اتاق جدیدشو اورد به خاطر اینکه اسمش یکی نباشه گذاشت مزدا ۳ نیو و بعد اونم مدلای جدیدترشو نیاوردن که بشه مزدا ۳ نیو نیوتر 😉 حالا اینکه میگن چرا هنوز میگید نیو خب اسمش هست میخواست بهمن به جای نیو بذاره مزدا ۳ ممد مثلا که خاطر دوستان مکدر نشه یا یسری که فقط از محصولات سایپا و ایرانخودرو استفاده کردن و تجربه سوار شدن ماشینای وارداتی یا مزدا به عنوان شاگرد هم نداشتن چه برسه به راننده میگن کفش میگیره اولا که همه ماشین های وارداتی ارتفاع پایینی دارن چون برای سرعت گیر و چاله چوله های ما ساخته نشدن دوما من فول سرنشین هم به سرعت گیر های استاندارد گیر نکردم مگه دیگه یا تپه باشه یا خندق که ماشین افرودی نیازه
اینارو خدمتتون عرض کردم که خیلی به حرف عوام گوش ندید
تو این رنج شما میتونی پژو ۲۰۰۸ هم بررسی کنید به لطف توربو شتاب خوبی داره البته فقط مسیر مستقیم چون هندلینگ ضعیفی داره و تو سرعت های بالا همون عدم پایداری ۲۰۶ رو داره و به نظر من یه ۲۰۶ بروز و اپدیت شده هست و البته ماشین تو شهری خوبی هست
در نهایت همش تجربه و دیدگاه شخصی من بود
سلام دوست عزیز لینک جدید از خلاصه ۷۰۰ صفحه اولیه دارید بزارید دانلودش کنیم
my son, my life, my world
نمایه کاربر
ahmad1986
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 797
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 شهریور 1389, 3:15 pm
نوع خودرو: Cerato TD
محل اقامت: تهران - لواسان

پست دوشنبه 12 اسفند 1398, 5:05 pm

به به دوستان قدیمی
حالو احوال
چ خاکی گرفته اینجا😬
اقا منم بعد ۳ سال سراتو سواری میخام تنوع بدم
بودجه هم ۴۰۰ ولی نمیدونم چی بگیرم😐
نمایه کاربر
atteesh
دنده 1
پست: 1880
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 17 دی 1387, 9:51 am
Like شده: 8 بار

پست دوشنبه 12 اسفند 1398, 6:32 pm

ahmad1986 نوشته شده:
دوشنبه 12 اسفند 1398, 5:05 pm
به به دوستان قدیمی
حالو احوال
چ خاکی گرفته اینجا😬
اقا منم بعد ۳ سال سراتو سواری میخام تنوع بدم
بودجه هم ۴۰۰ ولی نمیدونم چی بگیرم😐

اگه مشکلی با دست دوم خریدن ندارید که خب خیلی چیزها میشه با پول سراتو خرید.
اما باید توجه کرد که سراتو هر چی نداشته باشه موتور و گیربکس فوق العاده خوبی داره  البته منظورم سراتو  ۲۰۰۰ و گیربکس ۶ دنده است . آپشنالش هم که بالاخره در زمینه اپشن یک کارهایی کرده .
اما اینکه چی میتونه جایگزین سراتو با مشخصات بالا بشود نزدیک ترین گزینه اش همین مزدا است که البته در تست شتاب و درگ شاید پا به پا یا حتی کمی عقب هستش اما در زمینه آپشن بخصوص آپشن ایمنی بالاتره و اسم ژاپنی را دنبال خود یدک میکشد و کابین با کیفیت تری دارد اما محدودیت فضای سرنشین عقب نسبت به سراتو  و کف گیر بودن که البته سراتو سوار اگه باشید عادت دارید و خود به خود  خود رعایت میکنید .
هندلینگ مزدا قاعدتا باید بهتر از سراتو باشد چونکه سراتو هندینگ نسبتا معمولی و نه خیلی خاصی دارد .
قطعات بدنه مزدا ۳ تقریبا ۳ برابر سراتو قیمت دارد برای نمونه میتوانید همین الان قیمت  جفت چراغهای جلوی سراتو و مزدا ۳ را از نزدیک ترین فروشگاههای محل زندگی تان استعلام کنید .
اختلاف قیمت فعلی مزدا ۳ و سراتو از نظر من توجیه پذیر نیست . اما انتخابها محدود است و برای کسی که دنبال تغییر و تنوع باشد هیچ راهی جز هزینه کردن نیست .
405 و پرشیا و سمند و تندر و 206 همگی 170-180 تا آخرش راه می روند اما اینکه در جاده های غیر مناسب و پر خطر ایران کدام یک تندتراز 110-120 می رود فقط و فقط بستگی به درجه حماقت راننده اش دارد .
نمایه کاربر
ahmad1986
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 797
تاریخ عضویت: دوشنبه 8 شهریور 1389, 3:15 pm
نوع خودرو: Cerato TD
محل اقامت: تهران - لواسان

پست چهارشنبه 14 اسفند 1398, 3:31 pm

من همیشه دست دوم کم کار میگیرم سراغ صفر نمیرم
والا منکه تو این ۳ سال ازش راضی بودم برای منم اتوماته و موتور گیربکس خوبی داره در رابطه با مزدام تو درایو سراتو یکم جلوتره و تو منوال چون مزدا دور موتور رو بالاتر از رد لاین میبره مزدا یکم جلوتره
مزدا ماشین بهتریه در کل ولی به نظر منم انقدر تفاوت قیمت با سراتو منطقی نیست بیشتر رو ۲۰۰۸ فکر میکردم که خب شتاب معرکه ای داره ولی چون تاحالا توربو نداشتم یکم ریسکش بالاس مخصوصا با این داستان سهمیه بندی بنزین و کمبود سوپر و خلاصه داستان نگهداری توربو
یه نیم نگاهیم به ویتارا و‌ تیوولی دارم اونام نقطه ضعف قوت خودشونو دارن کلا نسبت به بودجم خیلی مطمئن نیستم چی بگیرم که هم ارزش اضافه پرداخت نسبت به سراتو رو داشته باشه هم به دلم بشینه قیمتام که سر به فلک کشیده!

بازگشت به “[180 میلیون به بالا]”