قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاپیک جامع راهنمائی برای خرید و یا فروش کامیونت

مدیران انجمن: hexagon, espero

نمایه کاربر
distur
شروع حركت
پست: 41
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اردیبهشت 1390, 11:38 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست پنج‌شنبه 14 آذر 1392, 9:43 pm

سلام
دوستان این ایسوزوهای جدید مدل 92 میگن ساخت چین شده دیگه کیفیت قدیم رو نداره درسته؟
یعنی دیگه جنساش ژاپنی نیست دیگه درسته؟
تا چه مدلی ژاپنی بود؟
و اینکه به نظرتون قیمتا پایین میاد دست نگه دارم بعد عید بخرم اخه میگن دلار قراره بشه 2500 تومن؟
و اینکه تو این رنج قیمت بین 60 تا 100 تومن چه کامیون یا کامیونتی رو پیشنهاد میکنید که 10 تن باشه حالا اگه قیمت یکم بیشتر شد هم چیز بهتری بود بگید
صفر باشه بهتر شرایطی قسطی لیزینگ :)
زندگی حال است نه دیروز نه فردا
نمایه کاربر
distur
شروع حركت
پست: 41
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اردیبهشت 1390, 11:38 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست پنج‌شنبه 5 دی 1392, 4:51 pm

خب مثل اینکه دلار شد 2650 تومن و کسی هم جواب مارو نداد
دوستان کی ایسوزو ژاپنی داشته و الان چینیش رو داره لطفا جواب بدید از نظر کیفیت چجوریاست
الان کاویان 8تن چینی هست -فوتون 8.5تن چینی که هردو موتورشون یکی هست کومنز- و ایسوزو 8.5 تن که اون هم گویا قطعاتشو از چین میارن
زندگی حال است نه دیروز نه فردا
mirza47824
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 659
تاریخ عضویت: دوشنبه 26 مهر 1389, 1:46 pm
نوع خودرو: peykan
محل اقامت: پشت فرمون
Like شده: 1 بار

پست جمعه 6 دی 1392, 8:31 am

distur نوشته شده:سلام
تو رنج قیمت بین 60 تا 100 تومن چه کامیون یا کامیونتی رو پیشنهاد میکنید که 10 تن باشه حالا اگه قیمت یکم بیشتر شد هم چیز بهتری بود بگید
صفر باشه بهتر شرایطی قسطی لیزینگ :)
بنز 911 تمیز پیدا کنی خوبه ولی اتاقش امکانات این کامیون جدیدا رو نداره ولی چندتا 911 دیدم خیلی تمیز و کولردار گیربکس اور دار لاستیک ها تیوبلس مسقف چادری بنز خرابیش خیلی کمه تقریبا تو جاده نمیمونه (البته نه اینکه بی خیال رسیدگی بهش بشی) یا کاویان 10 تن یا جی ای سی 10 تن (مجموع وزن بار و کامیون) دو سه سال کارکرده که موتورش رو تعویض کرده باشن یعنی موتور بنز روش گذاشته باشن پیدا کن . هم تو جاده مطمئن تره هم استهلاک کمتری داره . خرابی موتورهای چینی زیاده و از اون بدتر تو جاده موندش خیلی مشکله تو سرما یا تو گرما بار مردم هم تو ماشین تو جاده کسی به دادت نمیرسه .
sherlock holmes
دنده 2
پست: 2296
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 10 آبان 1388, 9:13 pm
نوع خودرو: ESPERO 94
محل اقامت: تهران

پست جمعه 6 دی 1392, 12:03 pm

من تو یه شرکت کار میکردم ایسوزوهای 84 به بالا داشتیم که به وضوح میشد افت کیفیت رو تو ایسوزوهای جدید دید. البته تا جایی که میدونم تا مدل 88 که در دسترس بود موتورها یکی بودن ولی بازم میگم دقیقاً نمیتونم اظهارنظر کنم. ایسوزو هم فوق العاده باکیفیت و عالی بود یه فوتون هم داشتیم که بدون تعصب بخوام اظهارنظر کنم به لعنت خدا نمیارزید در برابر ایسوزو
نمایه کاربر
distur
شروع حركت
پست: 41
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اردیبهشت 1390, 11:38 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست یک‌شنبه 8 دی 1392, 4:00 pm

عزیز این کاویان که میگی 2-3 سال کارکرده باشه چه قیمتی هست(10تنش)؟
بعد این موتور بنزی که میگی باید گزاشت روش چند کیلو هست وزنش؟ (یعنی موتور بنز 911 رو بزارم رو کاویان؟)
بعد این موتوری که میگی تنگ بست هست (اکبند قیمتش چنده)؟
و اینکه الان فک کنم قطعات بنز رو هم دارن از چین میارن مثل همین ایسوزو درسته؟
اصلا راهنمایی و رانندگی مجوز این کارو میده (گیر نمیده-اذیت نمیکنه)؟ چقدر طول میکشه؟
و اصلا جای این کار بهتر نیست یه 911 پوکیده بگیرم موتور تنگ بست بزارم روش؟
2-3 سال پیش با 120 میلیون fh420 میدادن خریت کردم نگرفتم حالا ببین به چه وضعی اوفتادیم :(
زندگی حال است نه دیروز نه فردا
mountrix
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 129
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 29 تیر 1389, 12:07 pm
محل اقامت: اایران

پست یک‌شنبه 8 دی 1392, 6:18 pm

distur نوشته شده:عزیز این کاویان که میگی 2-3 سال کارکرده باشه چه قیمتی هست(10تنش)؟
بعد این موتور بنزی که میگی باید گزاشت روش چند کیلو هست وزنش؟ (یعنی موتور بنز 911 رو بزارم رو کاویان؟)
بعد این موتوری که میگی تنگ بست هست (اکبند قیمتش چنده)؟
و اینکه الان فک کنم قطعات بنز رو هم دارن از چین میارن مثل همین ایسوزو درسته؟
اصلا راهنمایی و رانندگی مجوز این کارو میده (گیر نمیده-اذیت نمیکنه)؟ چقدر طول میکشه؟
و اصلا جای این کار بهتر نیست یه 911 پوکیده بگیرم موتور تنگ بست بزارم روش؟
2-3 سال پیش با 120 میلیون fh420 میدادن خریت کردم نگرفتم حالا ببین به چه وضعی اوفتادیم :(
کاویان جدیداش رو بگیر 90 به بالا (موتورها عوض شده وقوتر شده و کیفیت بالاتری برخورداره (کلا از زمین تا اسمون فرق داره با مدل زیر 90)

112kتناژ مورد شما کاویان 112 مجموع وزنش 12 تنه ماشینهای خوبی هستن قیمت نو 90 م

کار کرده کاویان 112 هم اگه خاصی پسر عموم یه دونه داره میخواد بفرشه خیلی تمیز و کم کار کرد برای اتاقش هم کمک گذاشته حسابی هم نرم شده
کاویان های جدید(90 به بالا) به حدی خوب شده که پسر عموم میخواد تک کاویان 219 بگیره خیلی تعریف میکنه

راهنمایی و رانندگی مجوز تعویض موتور برای 110 نمیده موتر اتوبوس 6 سیلندر و کاویان 110 4 سیلندره به هیچ وجه نمیشه قانونی عوض کنی
mirza47824
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 659
تاریخ عضویت: دوشنبه 26 مهر 1389, 1:46 pm
نوع خودرو: peykan
محل اقامت: پشت فرمون
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 9 دی 1392, 7:01 am

distur نوشته شده:عزیز این کاویان که میگی 2-3 سال کارکرده باشه چه قیمتی هست(10تنش)؟
جدیدا از قیمت ها بی اطلاعم
distur نوشته شده:بعد این موتور بنزی که میگی باید گزاشت روش چند کیلو هست وزنش؟ (یعنی موتور بنز 911 رو بزارم رو کاویان؟)
به نظرم حدود 400 کیلو باشه
distur نوشته شده:و اینکه الان فک کنم قطعات بنز رو هم دارن از چین میارن مثل همین ایسوزو درسته؟
تقریبا بیشتر قطعات بنز رو ایران میزنه و کیفیت خوبی داره . قطعات هندی هم تو بازار هست . از نمونه های چینی بی اطلاعم
distur نوشته شده:اصلا راهنمایی و رانندگی مجوز این کارو میده (گیر نمیده-اذیت نمیکنه)؟ چقدر طول میکشه؟
به لحاظ قانونی راهنمایی مجوز نمیده شما باید موتور خود کاویان رو نگه داری و هر وقت خواستی بفروشیش موتور خودشو بزاری رو ماشین . اگه بخوای هم ماشین مطمئن داشته باشی هم اینکه پول زیادی پاش ندی و هم اینکه مدلش بالا باشه راهش همینه . کلا دور رو بر چینی ها نرو . کامیون های اسم و رسم دار اکثرا سالم و ردیف از کار درمیاد و کم پیش میاد که صاحب ماشین رو اذیت کنه ولی کامیون های چینی اکثرا خراب از کار درمیان و خیلی خیلی کم پیش میاد که یکیشون سالم باشه و چند سالی بدون اذیت کار کنه . بقول معروف چیزی که عیان است و همه میگن دیگه جای شک و شبهه ای نداره حالا اگه یکی از دوستان کامیون چینیش خوب از کار دراومده و میگه اذیتش نکرده ملاک نیست چون عمومیت نداره . با این تناژی که شما دنبال کامیون هستی پای کامیون خیلی پول نده چون کرایه ای نداره که بخوای حدود 100 میلیون پول بدی . طرف میره یه خاور یا یه چیز مشابه با 30 میلیون میخره یه اتاق بزرگ میندازه روش و بار سبک و حجمی میزنه کرایه تک رو میگیره و ادم هم داریم میره تک میخره 100 میلیون 12 تن بار هم میزنه و کرایه کمتری از اون خاور میگیره یه فوت های کوزه گری داره که یکیش ماشین سالم هست و یکی دیگش اتاق با عرض و طول و ارتفاع زیاد که هم زود بار سبک گیرت بیاد و هم کرایه بالا باشه وقتی هم که مدام بار سبک بزنی استهلاک ماشینت میاد پایین و پول کرایه میمونه تو جیبت و هم تو سربالایی ماشین راحتتر و سریعتر میره و هم تو سرپایینی ترمز داری هم لاستیک ها دیر صاف میشه دیسک و صفحه کلاچت دیرتر خراب میشه گیربکس و دف دیرتر به زوزه میوفته . خلاصه ما که رفتیم و تجربه کردیم خواه پند گیر خواه ملال
distur نوشته شده:و اصلا جای این کار بهتر نیست یه 911 پوکیده بگیرم موتور تنگ بست بزارم روش؟
این هم بهترین کار هست . ولی حتما لازم نیست پوکیده باشه . اگه یه 911 تمیز پیدا کنی که همه کاراشو کرده باشن و نیازی به گاراژ نداشته باشه بهتره . چون وقتی خیلی گاراژ بری حالت گرفته میشه و کلا قید ماشین داری رو میزنی . و باید دنبال اخرین مدل 911 باشی میگن تا حدود سال 71-72 شمسی تولید میشده .
distur نوشته شده: م.2 - 3 سال پیش با 120 میلیون fh420 میدادن خریت کردم نگرفتم حالا ببین به چه وضعی اوفتادیم :(
ما هم مثل شما شدیم البته اینقدر پول نداشتیم ولی وقت ارزونی ها می تونستیم یه ایسوزو یا هیوندا صفر بگیرم اونوقت شرایط نقد و اقساط و لیزینگ خیلی خوب بود ایسوزو رو با 6 میلیون تحویل میدادن و اقساط ماهیانه 340 هزارتومن . مفت بود
نمایه کاربر
distur
شروع حركت
پست: 41
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اردیبهشت 1390, 11:38 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست دوشنبه 9 دی 1392, 9:58 am

تعویض کردن موتور منتفی شد / والا ما همینجوری راه هم که میریم پلیس چوبشو برامون راست میکنه چه برسه بخایم بزنیم جاده خاکی دیگه واویلا / به قول دوستان کفگیر که میاد بالا باید پولو بصرفی / کافیه فقط بره پارکینگ ماشین

کاویان هم جدیداش رو نمیدونم ولی قدیمیاش با الوند تو یه سطح بود و حرفی برا گفتن نداشت به جز اتاق خاب
الان هم که موتور کاویان 8.5تن با فوتون 8.5 تن یکی شده موتور کومنز امریکا(چین) هر دو هم اتاق خاب دارن که فک کنم هیچکدوم هم هنوز تحویل مشتری داده نشدن اخه من تا حالا ندیدم هیچکدومو تو جاده
این هم بهترین کار هست . ولی حتما لازم نیست پوکیده باشه . اگه یه 911 تمیز پیدا کنی که همه کاراشو کرده باشن و نیازی به گاراژ نداشته باشه بهتره . چون وقتی خیلی گاراژ بری حالت گرفته میشه و کلا قید ماشین داری رو میزنی . و باید دنبال اخرین مدل 911 باشی میگن تا حدود سال 71-72 شمسی تولید میشده .
والا من زیاد سردر نمیارم از سلامت ماشین اشنا هم ندارم رو همین حساب بیشتر نظرم رو صفر بود(حتی چینی) حداقل میدونی ماشین دست خودته کجاهاش خرج داره کجاهاش سالمه
یه چند روز دیگه میرم شهرک ببینم چی میشه بلکه یه ماشین تمیز گیرم بیاد بگیرمش :)

این بهمن خودرو هم سیاستش کثیف شده یه 2-3 سال ماشین ژاپنی داد دست مردم یواش یواش کردش چینی صداشم در نیاورد / افسوس
زندگی حال است نه دیروز نه فردا
mirza47824
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 659
تاریخ عضویت: دوشنبه 26 مهر 1389, 1:46 pm
نوع خودرو: peykan
محل اقامت: پشت فرمون
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 9 دی 1392, 11:41 am

برا تعویض موتور تو جاده پلیس گیر نمیده جریمه و پارکینگ هم نداره . فقط موقع تعویض پلاک که بازدید می کنن گیر میدن که باید موتور خود ماشین روش باشه . صفر میخوای بگیری هیوندا بگیر میگن حدود 70 میلیونه و به نسبت مدل های چینی پدر مادر دارتر هست
نمایه کاربر
m.pia
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 197
تاریخ عضویت: شنبه 27 مهر 1392, 4:27 pm

پست شنبه 28 دی 1392, 5:10 pm

هیوندا ماشین خوبی است .
دست دوم تمیزش هم ،زیر 70 میلیون ،گیر میاد.لوازم اش هم نسبتا ارزان و فراوان است. هم شهری وهم در بیابان بی ازار است.
ان خشت بود که پر توان زد

بازگشت به “خودروهای سنگین و نیمه سنگین”