قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاپیک جامع راهنمائی برای خرید و یا فروش خودرو سنگین

مدیران انجمن: hexagon, espero

amiran123456
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 4 اردیبهشت 1389, 2:32 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست شنبه 4 اردیبهشت 1389, 2:44 am

سوال در مورد خرید ماشین کشنده - لطفاً کمک کنید
با سلام خدمت دوستای عزیزم
من یه کمک و نظر کارشناسی میخوام در مورد خرید یه کامیون که به درد راسته کاری ذیل الذکر بخوره
راستش من ساختمون سازم و تا حالا تو فکر داشتن کامیون نبودم
اما یه روز بطور اتفاقی یه معدن دار رو دیدم که پیشنهاد داد واسه حمل ماسه توی یه مسیر 22کیلومتری (تقریباً تمام آسفالت)به ازای هر تن بار 1300 تومان میده به صورت چک 15روزه .قرارداد6ماهه و تضمین 16 ساعت کارمفید در شبانه روز. حقیقت با یه پرس و جو دیدم درآمد خیلی زیادی داره. راستش من 70 میلیون تومان پول نقد دارم وسند ملکی هم دارم. تصمیم دارم کار رو شروع کنم.تصمیم دارم فقط ماشین صفر بخرم.اهل فن میگن یه کشنده اویکو جفت با یه تریلر کمپرسی بزرگ بخر.میخوام واسه ماشین شوفر بگیرم و یه نفر از طرف خودم کنار دستش بذارم تا حواسش جمع باشه.میگن اف هاش ماشین باحالی و واسه دست راننده خطرناکه
حالا از محضر شما دوستای عزیز چند تا سوال دارم.
چه ماشینی بخرم که قوی و سرعتی و کم خرج باشه-فکر میکنین درآمد واقعی من چقدر میتونه باشه-کشنده رو از کجا بخرم که مطمئن باشه و شرایط لیزینگ داشته باشه- تریلر چند تنی بخرم و از کجا و با چه مشخصاتی-
ظرفیت مجاز کشنده پیشنهادیتون چقدره -ظرفیت مجاز راهنمایی و رانندگی چقدره-معنی کمپرسی 4گوش و قایقی و لبه دار و کانتینر چیه-لطفاً در صورت لزوم آدرس محل خریداری هم بدید ضمن اینکه من در استان گلستان هستم-و نهایتاً توصیه و نصیحت شما در مورد این تصمیم چیه؟
ممنون میشم حتی به یه مورد جواب بدین ضمناً اگه لازم باشه آدرس ایمیل من اینه
jadid6@gmail.com
نمایه کاربر
offroader
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 96
تاریخ عضویت: جمعه 13 شهریور 1388, 5:30 pm
محل اقامت: تهران

پست شنبه 4 اردیبهشت 1389, 5:39 pm

عرض سلام و ادب خدمت دوستان :hb:
دوست عزیز جناب amiran123456 به نظر من شما اگه یه ماشین کارکرده سالم ، حالا هرچی ، بگیرید براتون بهتره چون مسیر هم کوتاهه عرض میکنم
کمپرسی قایقی هم اگه اشتباه نکنم یک تریلی بغل داره که قابلیت کمپرس کردن داره که برای شما همین گزینه کاربرد داره ، گزینه هایی که کمپرس نشن فکر نمیکنم به دردتون بخوره
با تشکر و عرض ارادت :hb:
نمایه کاربر
rooh savar
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 آبان 1387, 5:33 am

پست چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389, 8:32 am

اول زیره 100میلیون خربد اگه تونسی ولوو بخر هر مدلیش که باشه خوب بالای 100 تومان رنو پریمیوم 440 بخر فوق العاده کم استهلاک مونتاژ قطعه عالی خدمات پی از فروش خوب قدرت و سرعت خیلی خوب موتور 440اسب 6سیلندر کم مصرف کم صدا گیربکس 8دنده با سبک و سنگین @ ولی زیر 100تومن همون ولوو @درامد ماهیانه تو بستگی به کاره که انجام میدی داره@کشنده رنو را هم از نماینگی اریا دیزل@ولوو را هم از ایران خودرو دیزل با خدمات پس از فروش افتضاح@بهترین تریلی (ایران کاوه) با قیمت 12تومن به بالا سه محور 12متری بعد ماموت هر دوبا بالن هوا@ظرفیت مجاز معمول ایران 23 تن است که بسته به وزن کشنده و تریلی تغییر میکند@کمپرسی 4گوش نه بهش میگن لبه دار قایقی همونجور که دوستمون گفت کمپرس هم میشه 10 متری دو محور کاربردش هم شن و غلات و هر چی که بشه توش ریخت@اخرش هم پیشنهادم اینه که دور رانندگی و ماشین داری یه خط قرمز بکش
نمایه کاربر
falakzadeh
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 56
تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 خرداد 1389, 10:41 pm
نوع خودرو: هیچ

پست جمعه 28 خرداد 1389, 10:12 pm

سلام مای فرند عزیز
بحث طولانی ای میشه فلذا سعی میکنم کوتاه بگم
دوست عزیز همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که شما در ایران زندگی می کنید پس باتوجه به شرایط کشور تصمیم گیری کنید
1-نوع ماشین(کمپرس،کانتینر،کفی،لبه دارو...)غیر ازکمپرسی که مخصوص حمل مصالح است و دارای جک می باشد بقیه مخصوص حمل بارهای بین شهری هستند که باتوجه به شغل شما بهترین گزینه کمپرسی است
2-کامیونهای قدیمی و جدید:خلاصه بگم کامیونهای قدیمی دارای امکانات رفاهی کمتری برای راننده و یک سری امکانات فنی نسبت به خودروهای جدید هستند ولی در عوض بسیار کاربردی تر و استراتژیک ترند و با توجه به سادگی موتورهای قدیمی برای راننده قابل فهم تر و نگهداری آن راحت تر است و صد البته هزینه نگهداری بسیار کمتری نسبت به خودروهای جدید دارند در عوض یک سری امکانات رفاهی و امنیتی در خودروهای جدید وجود دارد که در صورت واقعی بودن موارد اعلام شده از سوی کارخانه سازنده بسیار به دردبخور هستند که بسته به اولویت شما(خرج کم و نگهداری آسان یا راحتی و آسایش راننده)می توانید تصمیم بگیرید دقت کنید جفت آیینه کامل بغل بنز قدیمی زیر 10 هزار تومان و جفت آیینه اف هاش بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد.(قیمت داشت جدیدا قیمت نگرفتم، در باک FM9 70 هزار تومان)
3-مارک خودرو: بدون شک بهترین گزینه برای کسب درآمد و استهلاک کم و هزینه نگهداری پایین با توجه به شرایط کشور انتخاب یک کامیون از گروه بنز(نان درآر) می باشد از مدلهای قدیمی مایلر (با خیال راحت بارگیری کنید در صورت نبود پلیس راه در مسیر هیچ گونه محدودیتی در حمل بار ندارد) و از بین مدلهای جدید آکسور بعلت قدرت زیاد، کم هزینه ترین کامیون جدید، ترمز فوق العاده با ضمانت بنز و... بهترین گزینه است.
4-با توجه به مدت کم قراردادی که گفته اید در نظر داشته باشید آیا بعد از اتمام این پروژه محل دیگری برای کار کامیون خواهید داشت یا نه اگربتوانید یک کار ثابت چند ساله پیدا کنید تریلر کمپرسی بهترین گزینه است اما اگر کار خاصی سراغ ندارید انتخاب ده چرخ کمپرسی گزینه بهتری است زیرا قدرت مانور بیشتری نسبت به تریلر و تناژ بیشتری نسبت به تک کمپرسی دارد و کار آن نیز بیشتر پیدا می شود
4-با احترام به نظر دوستان ماشینهایی مثل رنوپریمیوم نقدی 180 میلیون قیمت دارد و اصلا به درد کار کمپرسی نمی خورد و من هم کمپرسی آن را ندیده ام وظریف تر از آن است که تحمل گرد و خاک داشته باشد البته امکانات آن از یک هتل بیشتر است.
5-درصورتی که خواستید مدلهای قدیمی بخرید حتما یک کارشناس باسابقه(شوفر قدیمی) همراه ببرید چون هزینه تعمیر موتور خودروهای سنگین سرسام آور است
6-اول راننده باوجدان(سوزن در انبار کاه) را پیدا کنید و بعد دنبال خرید کامیون بروید
7-تناژ استاندارد کامیون تک 10 تن ده چرخ 13تا14تن و تریلر حدود 20 تن بار خالص است و ظرفیت غیر مجاز بستگی به خودرودارد(مایلر یه جایی پیشمون کار می کرد کمترین تناژش 33 تن بود ولی ولو ندیدم بتونه بیش از 3تن اضافه بار بزنه) که البته تناژ بالا و اضافه ، استهلاک بیشتر به همراه دارد.
8-از فکر کامیونهای چینی و روسی(هوو،کاماز،دنگو فنگ،جک،کاویان و...) بیرون بیایید که پول آتش زدن است درضمن بسیاری از خودروهای جدید مثل اف ام و مان و ... موجود در بازار غیر از سری های اول همه چینی هستند(امان از دست چین) بنز رو به این زودیها چین نمی تونه بزنه خوشبختانه.
9-وسوسه نشوید نگهداری کامیون مثل سواری نیست و ریزه کاری زیادی دارد از یک میلیون نفر یا حداقل 3 نفر آدم کاربلد سوال کنید.
10-آب و روغن را مرتب چک کنید و مبارک باشد
:git:
به نام آنکه الکترون را باردار کرد
نمایه کاربر
mh_nox
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 578
تاریخ عضویت: شنبه 31 مرداد 1388, 9:43 am
نوع خودرو: تیبا ، R5
محل اقامت: تهران

پست یک‌شنبه 3 مرداد 1389, 10:04 pm

سلام
نمیدونم نظر من به درد بخوره یا نه
یا اصلا خریدین ماشینو یا نه

به هر حال

به نظر من F12 گزینه ی بسیار مناسبیه
کم استهلاک
سگ جون
ماشینه خوبی هم هست
ما خودمون حدود 15 سال داشتیم از این ماشینا
( سفیدای شرکت نفتی )
اینتر کولرا ( هواکش میره بقل اتاق )
واقعا معرکه بود

یادش بخیر
بابام همیشه به خوبی از این ماشین یاد میکنه
arvin1985
شروع حركت
پست: 43
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 مرداد 1389, 9:27 pm
نوع خودرو: PATROL
محل اقامت: زنجان

پست جمعه 8 مرداد 1389, 9:49 pm

سلام
من شرکت حمل و نقل دارم .
پیشنهادم اینه که اول شرایط کاری رو خوب در نظر بگیری
مثلا تو مسیر پلیس هست یا نه؟ تریلی می تونه کار کنه؟
راهش گردنه داره؟ بارگیری و تخلیه چقدر زمان می بره؟ و...
بعد دور ماشین لیزینگی رو خط بکش. چون کار کامیون فصلی هستش و قسطش اذیتت می کنه.
به نظر من ولوو اصلا صلاح نیست چون سرعتش زیاده و خرجش بالا. بنز هم واسه مسیر کوتاه خوب نیست زود می ریزه....
بهترین گزینه ماک با دماق مدل 1975به بالا هستش اگه مطمئن هستی که کار دائمی
ولی کلا راننده ها دوست ندارن تو این جور مسیر ها کار کنن مخصوصا اگه واسشون بپا بزاری!
می تونی هر کامیونی خواستی تو شهرک کامیون تهران پیدا کنی
اگه روزی 150 هزار بندازه ماهی 5/1 میلیون برات می مونه :-x
ا
نمایه کاربر
mh_nox
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 578
تاریخ عضویت: شنبه 31 مرداد 1388, 9:43 am
نوع خودرو: تیبا ، R5
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 19 مرداد 1389, 8:51 pm

اما من با آروین جان اصلا موافق نیستم

این ماک رو بگیره واسه 35 ساله پیشه
بعد اگه بخوان بفروشن سرطانه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:o
arvin1985
شروع حركت
پست: 43
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 مرداد 1389, 9:27 pm
نوع خودرو: PATROL
محل اقامت: زنجان

پست پنج‌شنبه 28 مرداد 1389, 4:46 pm

آره البته این هم حرف خوبیه.
اما حیف که یه ماشین مدل بالا رو بندازی تو کاره معدن. نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمایه کاربر
mh_nox
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 578
تاریخ عضویت: شنبه 31 مرداد 1388, 9:43 am
نوع خودرو: تیبا ، R5
محل اقامت: تهران

پست پنج‌شنبه 28 مرداد 1389, 8:51 pm

دقیقا همینطوره
حیفه
اما F12 که من پیشنهاد دادم به نظر خودم منطقیه

چون ماشینه خیلی سگ جون و کم استهلاکیه
نمایه کاربر
ford branko
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 662
تاریخ عضویت: شنبه 5 تیر 1389, 10:41 am
نوع خودرو: roniz_pars
محل اقامت: تهران

پست جمعه 29 مرداد 1389, 11:58 am

سلام دوست من.
به نظر من دور ماشین مدل بالا رو خیط بکش!چون اگه خودت پشتش باشی خیلی خوبه ولی برا دست شوفر خرجش پیرت می کنه.به نظر من اگر مسیرت کفه یه زیر مایلر بگیر برا این مایلر نه که سوپرداره و کمی حساسه و اگه سر بالایی داره همون f12بهترین گزینه هست.چون استهلاکش خیلی پایینه و گیربوکس اوور دارش و موتور قدرتمندش برای سربالایی مناسبش کرده.
حالا دوستان یه کمکی به من فلکزده بکنید gh) .با 50تا60میلیون یه کمپرسی ده چرخ می خام بگیرم و یه راننده روش بذاریم.فقط توجه داشته باشید نقد باشه و چون مسیرمون سر بالایی و طولانیه جونش تو سر بالایی خیلی مهمه.یه سوال دیگه اگه بشه می خایم اکسور تکو با قسط بفروشیم72تومن و10تا15تومن بذاریم روش یه ده چرخ دیگه مدل بالا با قسط بگیریم.سه تا گزینه فکر کنم داشته باشیم.ولووnhبا قسط..بنز اکتروس3331.بنز اکسور 3335البته همش با قسط.حالا بگین کدوم یکی از این سه تا رو می تونیم انتخاب کنیم و کدومش برای کار ماسه کشی بهتره و قیمت هر کدوم با قسط چنده؟
ممنون..
دنیا را گشتیم.جای آرامش نبود...

بازگشت به “خودروهای سنگین و نیمه سنگین”