قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

خرید کدام سمند ef7 یا xu7؟

مدیران انجمن: hexagon, espero

نمایه کاربر
erteash
دنده 3
پست: 3802
تاریخ عضویت: چهارشنبه 25 خرداد 1390, 8:10 am
نوع خودرو: 405xu7_تیبا_ریسر

پست جمعه 1 تیر 1397, 5:28 pm

همه حرفای دوستان رو تخم چشمم
ولی همشون یک طرف ، این که شما در کدوم شهر زندگی میکنید یک طرف
اگر در ده کلانشهر بزرگ ایران زندگی میکنید ای اف بگیرید
در سایر شهرها ایکس یو
MOHAMMAD
ما سینه زدیم ، بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم، آنها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس، شهدا را چیدند
نمایه کاربر
عمید س
شروع حركت
پست: 24
تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 مهر 1396, 6:22 pm
نوع خودرو: سورن توربو
Like شده: 1 بار

پست جمعه 1 تیر 1397, 7:27 pm

نظر دوستان کاملا محترم و مهمه و شخصا از نظرات دوستان بسیار استفاده میکنم و وقتی نظر تحلیلی و فنی دوستان رو میبینم خیلی خوشحال میشم.
اما XU7 (حتی با کم کیفیت ترین قطعات) هر دوسال واشرسرسیلندر نمیسوزونه.
مگر این که نکات مهم نگهداری، استفاده و اصول تعمیرات اون رعایت نشده باشه. عمده مشکل سوختن واشرسرسیلندر XU7 متأسفانه ناشی از عدم رعایت اصول تعمیرات این موتور با بوش تر هست و مشکل دیگه استفاده از بنزین معمولی با عدد اکتان 87 (اگه واقعا اکتانش بالای 85 باشه). XU7 برای استفاده از بنزین با اکتان 95 (سوپر) طراحی شده و با استفاده از این سوخت مصرفش هم کاهش پیدا میکنه. متأسفانه به این نکته کم توجهی میشه.
در مورد EF7 هم مشکلات مشابهی وجود داره با این تفاوت که با نسبت تراکم 11 بنزین سوپر با اکتان 95 هم برای EF7 کمه . . .
البته کیفیت تولیدات خودروسازها و خدمات فنی پس از فروششون و همچنین کیفیت سوخت تولیدی پالایشگاههامون خیلی پایینه و امیدوارم یعنی ملت امیدوارند که بهتر بشه.
نمایه کاربر
عمید س
شروع حركت
پست: 24
تاریخ عضویت: چهارشنبه 26 مهر 1396, 6:22 pm
نوع خودرو: سورن توربو
Like شده: 1 بار

پست شنبه 2 تیر 1397, 1:55 am

در مورد موتور tu5 (فعلا پارس و 405SLXو 206) و (k4m (L90 و مقایسه اونها با EF7 , XU7 باید درنظر گرفت که tu5 , k4m به هیچ وجه از نظر توان و گشتاور و حجم موتور قابل مقایسه با EF7 , XU7 نیستند. البته موتور tu5 موتور خوبی هست ولی tu5 هم از نظر فنی مشکلاتی داره و موتور (k4m (L90 هم ظاهرا در تولیدات جدید قدری با اُفت کیفیت مواجه شده و گران بودن و مشکل تر بودن دسترسی به قطعات اصل و با کیفیت بالا از مشکلات موتور اِل90 هست.
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2622
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 131 بار

پست شنبه 2 تیر 1397, 12:37 pm

سلام دوست عزیز
من هم در خصوص نظر فنی صحیح ،با شما موافقم.
درمورد واشر زدن ایکس سون
یک نظر سنجی در همین فروم انجام شده و گزینه دونیم سال بیشترین رای رو آورده.بجز آن اگر تایپیک های مرتبط را بخوانید اکثر افراد این تجربه رو هر یک سال و نیم و یا کمتر و هر پنجاه هزار کیلومتر داشته اند.
خودم هم به همین صورت.ضمن آنکه من تمام اصول لازم را همیشه به مکانیک گوشزد کردم و بالاسر کار هستم و جنس اصلی استفاده میکنم.
اما بازهم کارکرد واشر تعمیری بالای دوسال نخواهد شد.این را در نظر داشته باشید استفاده من از ماشین مورد نظر ماهیانه هزار کیلومتر بوده است.و هیچ وقت حرارت از نصف عبور نمیکرد‌.در مدل های پایین تر ماشین تا چهارسال هم مشکلی نداشت و علت اصلی آن قطعات اورجینال بود.مکانیک اون ماشین ها الان هم دارن کار میکنن پس نمیشه گفت مشکل از مکانیک هست.موفق و پایدار باشید.
'-'
نمایه کاربر
پارسا.
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 905
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 24 مرداد 1391, 7:06 am
محل اقامت: تهران
Like شده: 3 بار

پست شنبه 2 تیر 1397, 4:05 pm

ممل-امریکایی نوشته شده:
شنبه 2 تیر 1397, 12:37 pm
سلام دوست عزیز
من هم در خصوص نظر فنی صحیح ،با شما موافقم.
درمورد واشر زدن ایکس سون
یک نظر سنجی در همین فروم انجام شده و گزینه دونیم سال بیشترین رای رو آورده.بجز آن اگر تایپیک های مرتبط را بخوانید اکثر افراد این تجربه رو هر یک سال و نیم و یا کمتر و هر پنجاه هزار کیلومتر داشته اند.
خودم هم به همین صورت.ضمن آنکه من تمام اصول لازم را همیشه به مکانیک گوشزد کردم و بالاسر کار هستم و جنس اصلی استفاده میکنم.
اما بازهم کارکرد واشر تعمیری بالای دوسال نخواهد شد.این را در نظر داشته باشید استفاده من از ماشین مورد نظر ماهیانه هزار کیلومتر بوده است.و هیچ وقت حرارت از نصف عبور نمیکرد‌.در مدل های پایین تر ماشین تا چهارسال هم مشکلی نداشت و علت اصلی آن قطعات اورجینال بود.مکانیک اون ماشین ها الان هم دارن کار میکنن پس نمیشه گفت مشکل از مکانیک هست.موفق و پایدار باشید.
سلام.
اتفاقا مشکل دقیقا از مکانیک هست اینکه مکانیک هنوز داره کار میکنه ربطی به درستی کار مکانیک نداره کلا 99% مکانیک های ایران سواد علمی ندارن و فقط لبریز از ادعا هستن در ضمن شما بفرمایید اصول لازمی که به مکانیک گوشزد میکنید دقیقا چیا هستن شاید اشکالی توش باشه
در کل موتور xu7 اگر صفر باشه که اگر رسیدگی و مراقبت بشه از سیستم خنک کنندش تا سالها واشر نمیزنه اگرم دست دو باشه و سرسیلندرش باز شده باشه دیگه کارش تموم چون دیگه اصولی تعمیر نمیشن پشت هم واشر میزنن اینجوری میشه که بدنام میشه
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2622
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 131 بار

پست شنبه 2 تیر 1397, 6:46 pm

سلام
همان مکانیکی که سال۸۴ برام ماشین تعمیر میکرد و تا چها و پنج سال خبری از واشر زدن نبود ،همون هم الان داره برام تعمیر میکنه حتی تراشکار هم عوض نشده.کلا من تمام ماشین های شخصیم و ماشین های کاریم رو فقط پیش یه افراد خاص میبرم یک برقکار،یک مکانیک،یک صافکار یک نقاش و حتی یک یدک فروش .
اصول همونی هست که به تمام دوستان مرتب گفتم و راهنمایی کردم.
'-'

بازگشت به “مشاوره خرید خودرو قدیم!”