تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

B50,B50F,B30,...

مدیر انجمن: دينگاليگا

r.jafari59
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 93
تاریخ عضویت: شنبه 4 اردیبهشت 1389, 9:47 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط r.jafari59 » شنبه 26 خرداد 1397, 1:40 pm

hamede65 نوشته شده:
جمعه 25 خرداد 1397, 8:25 pm
r.jafari59 نوشته شده:
جمعه 25 خرداد 1397, 4:31 pm
باسلام خدمت دوستان عزیز.عید سعید فطر را تبریک میگویم.من امروز یه نکته ای که در خصوص کولر بسترن متوجه شدم بعضی ها گفتن خنکی کمی داره عرض کنم. و این هست امروز داخل موتور را نگاه کردم دیدم مسیر لوله رفت گاز کولر به داخل اواپراتور که بیش‌تر از یک متر هست هیچ گونه عایقی نداره و به هر جای لوله دست می زنی سرد هست و این مسیر طی میشه تا به داخل خودرو برسه و باعث می شه سرمای کولر حجم زیادی از بین برود(باتوجه به حرارت زیاد موتور اون هم در تابستان) و به نظرم باعث می شه خنکی کمی داشته باشه .البته من توی بقیه خودرو ها دیدم که بخشی از این لوله رفت عایق نداره ولی مال بسترن دیگه اصلا عایق نداره.و راه حلش هم این هست که عایق شماره شانزده یا بیش‌تر مال لوله کولر اسپیلت را بخرید و لوله را عایق کاری کنید که من تصمیم دارم این کار را بکنم.که به نظرم تاثیر زیادی تو جلوگیری از هدر رفتن سرما داره
با سلام

در سرویس 5000تا عایق توسط نمایندگی مرکزی برای ماشین بنده نصب گردید
سلام کدوم نمایندگی تهران یا شهرستان؟


ahmad5300
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: دوشنبه 27 آذر 1391, 7:46 pm
نوع خودرو: 405-2000cc

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط ahmad5300 » یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 11:56 pm

سلام
اون لوله ای که شما دستتون را گذاشتین روش و سرد بوده مربوط به برگشت گاز کولره.لوله رفت باریک تر و داغه. دمای لوله ها تاثیر زیادی نداره و صرفا اختلاف فشار گاز (کاهش فشار گاز) هست که باعث ایجاد سرما میشه.عایق برا حفاظت از لوله ها توصیه مشه. همچنین میتومه لرزش لوله ها را هم کاهش بده که نشتی ندن


نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 294
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 فروردین 1395, 3:04 am
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط Clarkson » دوشنبه 28 خرداد 1397, 1:44 am

ahmad5300 نوشته شده:
یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 11:56 pm
سلام
اون لوله ای که شما دستتون را گذاشتین روش و سرد بوده مربوط به برگشت گاز کولره.لوله رفت باریک تر و داغه. دمای لوله ها تاثیر زیادی نداره و صرفا اختلاف فشار گاز (کاهش فشار گاز) هست که باعث ایجاد سرما میشه.عایق برا حفاظت از لوله ها توصیه مشه. همچنین میتومه لرزش لوله ها را هم کاهش بده که نشتی ندن
سلام کاملا صحیح می فرمایید. نکته ای که نباید از قلم بیافته در این میان این هست که ترموستات های جدید که برای جلوگیری از یخ زدگی اواپراتور تعبیه شده از نوع مقاومت سرامیکی هست که با افزایش دما مقاومتش کم و با کاهش دما مقاومتش زیاد میشه. ولی منحنی این تغییرات با خطای کمی مواجه هست که در ظاهر کم اهمیت جلوه میکنه ولی در واقعیت این خطا موجب تاخیر در استارت کمپرسور میشه. در عالم تئوری کمپرسور باید در دمای 5 درجه استارت و در 4 درجه استوپ کنه ولی در واقعیت در 6 درجه استارت و در 5 درجه استوپ میکنه. این به معنای کمتر کار کردن کمپرسور در دمای پایین هست. ممکنه بگید یک درجه اصلا قابل لمس نیست ولی وقفه در استارت و زودتر خارج شدن کمپرسور از مدار به معنای برتری انرژی تابشی بر قدرت خنک کنندگی کابین هست. مسابقه ای شبیه به مسابقه خرگوش و لاکپشت که خرگوشه کمپرسور ، و لاکپشته انرژی تابشی خورشید هست.
در خودرو های قدیمی تر که ترموستات الکترو مکانیکی بود با تنظیم فنر ترموستات میزان روشن موندن کمپرسور رو میشد تنظیم کرد. در خودرو های جدید با توجه به اقلیمی که خودرو مورد استفاده قرار میگیره باید مقاومت الکتریکی ترموستات اواپراتور رو تغییر داد و به نوعی به کامپیوتر القا کرد که به این زودی کمپرسور رو از مدار خارج نکن و دمای کابین هنوز بالاتر از حدیست که فکر میکنی و به کار ادامه بده و نگران یخ زدگی و برفک اواپراتور نباش.
برای این کار با موازی کردن یک مقاومت در حد 47 کیلو اهم با مقاومت سرامیکی به خواسته معقولتون با توجه به اقلیم تهران می رسید. طبیعتا در شهر های جنوبی و گرمتر مقاومت رو باید کمی بیشتر کاهش بدین ، تا زمان در مدار موندن کمپرسور بیشتر بشه.
برای عایق کردن لوله های مربوطه بنده از خرطومی های نسوز در صنعت برق در سایز مناسب استفاده کردم و با برش طولی روی لوله رو کاملا عایق کردم. هر چند که تأثیر واضحی در عملکرد نداشت. بیشترین عامل موثر همین مقاومت سرامیکی اواپراتور بود که به دلخواهتون ( از هوای قطب جنوب تا استوا ) قابل تنظیم هست.


اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
Amir.Arsalan.Kia
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 152
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 9 دی 1395, 5:12 pm

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط Amir.Arsalan.Kia » دوشنبه 28 خرداد 1397, 1:42 pm

دوستان بنظرتون این ماشین به قیمت ۷۰ تومن ارزش داره؟
من ۲۰۶ دارم و خیلی هم راضی ام برای تنوع بسترن نوشتم
لطفاً کسایی که دارن نظر بدن که از لحاظ کشش و قدرت موتور نسبت به ۲۰۶ چطوره
کیفیت سواری و نرمی ماشینم بفرمایین
ممنون.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk



nickpayam
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 خرداد 1397, 3:21 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط nickpayam » دوشنبه 28 خرداد 1397, 3:23 pm

Clarkson نوشته شده:
دوشنبه 28 خرداد 1397, 1:44 am
ahmad5300 نوشته شده:
یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 11:56 pm
سلام
اون لوله ای که شما دستتون را گذاشتین روش و سرد بوده مربوط به برگشت گاز کولره.لوله رفت باریک تر و داغه. دمای لوله ها تاثیر زیادی نداره و صرفا اختلاف فشار گاز (کاهش فشار گاز) هست که باعث ایجاد سرما میشه.عایق برا حفاظت از لوله ها توصیه مشه. همچنین میتومه لرزش لوله ها را هم کاهش بده که نشتی ندن
سلام کاملا صحیح می فرمایید. نکته ای که نباید از قلم بیافته در این میان این هست که ترموستات های جدید که برای جلوگیری از یخ زدگی اواپراتور تعبیه شده از نوع مقاومت سرامیکی هست که با افزایش دما مقاومتش کم و با کاهش دما مقاومتش زیاد میشه. ولی منحنی این تغییرات با خطای کمی مواجه هست که در ظاهر کم اهمیت جلوه میکنه ولی در واقعیت این خطا موجب تاخیر در استارت کمپرسور میشه. در عالم تئوری کمپرسور باید در دمای 5 درجه استارت و در 4 درجه استوپ کنه ولی در واقعیت در 6 درجه استارت و در 5 درجه استوپ میکنه. این به معنای کمتر کار کردن کمپرسور در دمای پایین هست. ممکنه بگید یک درجه اصلا قابل لمس نیست ولی وقفه در استارت و زودتر خارج شدن کمپرسور از مدار به معنای برتری انرژی تابشی بر قدرت خنک کنندگی کابین هست. مسابقه ای شبیه به مسابقه خرگوش و لاکپشت که خرگوشه کمپرسور ، و لاکپشته انرژی تابشی خورشید هست.
در خودرو های قدیمی تر که ترموستات الکترو مکانیکی بود با تنظیم فنر ترموستات میزان روشن موندن کمپرسور رو میشد تنظیم کرد. در خودرو های جدید با توجه به اقلیمی که خودرو مورد استفاده قرار میگیره باید مقاومت الکتریکی ترموستات اواپراتور رو تغییر داد و به نوعی به کامپیوتر القا کرد که به این زودی کمپرسور رو از مدار خارج نکن و دمای کابین هنوز بالاتر از حدیست که فکر میکنی و به کار ادامه بده و نگران یخ زدگی و برفک اواپراتور نباش.
برای این کار با موازی کردن یک مقاومت در حد 47 کیلو اهم با مقاومت سرامیکی به خواسته معقولتون با توجه به اقلیم تهران می رسید. طبیعتا در شهر های جنوبی و گرمتر مقاومت رو باید کمی بیشتر کاهش بدین ، تا زمان در مدار موندن کمپرسور بیشتر بشه.
برای عایق کردن لوله های مربوطه بنده از خرطومی های نسوز در صنعت برق در سایز مناسب استفاده کردم و با برش طولی روی لوله رو کاملا عایق کردم. هر چند که تأثیر واضحی در عملکرد نداشت. بیشترین عامل موثر همین مقاومت سرامیکی اواپراتور بود که به دلخواهتون ( از هوای قطب جنوب تا استوا ) قابل تنظیم هست.
ممنون از راهنمایی خوبتون. این تغییراتی که گفتید رو چجوری انجام بدیم که گارانتی خودرو باطل نشه؟ آیا خود نمایندگی انجام میده؟


hr104
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 26 آذر 1396, 9:23 pm
نوع خودرو: b30

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط hr104 » دوشنبه 28 خرداد 1397, 4:24 pm

Amir.Arsalan.Kia نوشته شده:
دوشنبه 28 خرداد 1397, 1:42 pm
دوستان بنظرتون این ماشین به قیمت ۷۰ تومن ارزش داره؟
من ۲۰۶ دارم و خیلی هم راضی ام برای تنوع بسترن نوشتم
لطفاً کسایی که دارن نظر بدن که از لحاظ کشش و قدرت موتور نسبت به ۲۰۶ چطوره
کیفیت سواری و نرمی ماشینم بفرمایین
ممنون.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk
عزیز دل برادر در این تاپیک ۱۶۵۵ پست وجود داره که تماماً درباره موضوع شما بیان شده و بحثهای مفصلی صورت گرفته،لطف کنید بخونید حتماً به جواب میرسید.صرفاً جهت جلوگیری از تکرار مکررات، پاینده باشید


Amir.Arsalan.Kia
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 152
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 9 دی 1395, 5:12 pm

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط Amir.Arsalan.Kia » دوشنبه 28 خرداد 1397, 7:34 pm

hr104 نوشته شده:
Amir.Arsalan.Kia نوشته شده:
دوشنبه 28 خرداد 1397, 1:42 pm
دوستان بنظرتون این ماشین به قیمت ۷۰ تومن ارزش داره؟
من ۲۰۶ دارم و خیلی هم راضی ام برای تنوع بسترن نوشتم
لطفاً کسایی که دارن نظر بدن که از لحاظ کشش و قدرت موتور نسبت به ۲۰۶ چطوره
کیفیت سواری و نرمی ماشینم بفرمایین
ممنون.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk
عزیز دل برادر در این تاپیک ۱۶۵۵ پست وجود داره که تماماً درباره موضوع شما بیان شده و بحثهای مفصلی صورت گرفته،لطف کنید بخونید حتماً به جواب میرسید.صرفاً جهت جلوگیری از تکرار مکررات، پاینده باشید
سلام ممنون از توضیحتون
اما بنده قبل اینکه شما لطف کنین و جواب بدین این راه به ذهنم رسید و نه همه اما بیشتر صفحات مرور کردم
اما مطالبی که بتونه جواب سوالم باشه پیدا نکردم و سوالی پرسیدم اگه کسی از دوستان هر دو این خودروها و داشته جواب بدن
هدف از این جمع هم رسیدن به این جواب هاست حالا شاید تکرار برخی مطالب هم صورت بگیره که اینم از نکات مثبت تاپیکه
الان در همین صفحات موضوعی نیست که تکرار شده باشه و این موضوع اولیه؟
بهتر جای اینگونه جواب ها تجربه شخصیتونو بیان کنین
چون ممکنه نظرات متفاوت باشه نصبت به این ماشین و باید دید نظر جمعی به کدوم رو هستش.
ممنون از کامنتتون.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk



نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 294
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 فروردین 1395, 3:04 am
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط Clarkson » سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 12:21 am

nickpayam نوشته شده:
دوشنبه 28 خرداد 1397, 3:23 pm
Clarkson نوشته شده:
دوشنبه 28 خرداد 1397, 1:44 am
ahmad5300 نوشته شده:
یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 11:56 pm
سلام
اون لوله ای که شما دستتون را گذاشتین روش و سرد بوده مربوط به برگشت گاز کولره.لوله رفت باریک تر و داغه. دمای لوله ها تاثیر زیادی نداره و صرفا اختلاف فشار گاز (کاهش فشار گاز) هست که باعث ایجاد سرما میشه.عایق برا حفاظت از لوله ها توصیه مشه. همچنین میتومه لرزش لوله ها را هم کاهش بده که نشتی ندن
سلام کاملا صحیح می فرمایید. نکته ای که نباید از قلم بیافته در این میان این هست که ترموستات های جدید که برای جلوگیری از یخ زدگی اواپراتور تعبیه شده از نوع مقاومت سرامیکی هست که با افزایش دما مقاومتش کم و با کاهش دما مقاومتش زیاد میشه. ولی منحنی این تغییرات با خطای کمی مواجه هست که در ظاهر کم اهمیت جلوه میکنه ولی در واقعیت این خطا موجب تاخیر در استارت کمپرسور میشه. در عالم تئوری کمپرسور باید در دمای 5 درجه استارت و در 4 درجه استوپ کنه ولی در واقعیت در 6 درجه استارت و در 5 درجه استوپ میکنه. این به معنای کمتر کار کردن کمپرسور در دمای پایین هست. ممکنه بگید یک درجه اصلا قابل لمس نیست ولی وقفه در استارت و زودتر خارج شدن کمپرسور از مدار به معنای برتری انرژی تابشی بر قدرت خنک کنندگی کابین هست. مسابقه ای شبیه به مسابقه خرگوش و لاکپشت که خرگوشه کمپرسور ، و لاکپشته انرژی تابشی خورشید هست.
در خودرو های قدیمی تر که ترموستات الکترو مکانیکی بود با تنظیم فنر ترموستات میزان روشن موندن کمپرسور رو میشد تنظیم کرد. در خودرو های جدید با توجه به اقلیمی که خودرو مورد استفاده قرار میگیره باید مقاومت الکتریکی ترموستات اواپراتور رو تغییر داد و به نوعی به کامپیوتر القا کرد که به این زودی کمپرسور رو از مدار خارج نکن و دمای کابین هنوز بالاتر از حدیست که فکر میکنی و به کار ادامه بده و نگران یخ زدگی و برفک اواپراتور نباش.
برای این کار با موازی کردن یک مقاومت در حد 47 کیلو اهم با مقاومت سرامیکی به خواسته معقولتون با توجه به اقلیم تهران می رسید. طبیعتا در شهر های جنوبی و گرمتر مقاومت رو باید کمی بیشتر کاهش بدین ، تا زمان در مدار موندن کمپرسور بیشتر بشه.
برای عایق کردن لوله های مربوطه بنده از خرطومی های نسوز در صنعت برق در سایز مناسب استفاده کردم و با برش طولی روی لوله رو کاملا عایق کردم. هر چند که تأثیر واضحی در عملکرد نداشت. بیشترین عامل موثر همین مقاومت سرامیکی اواپراتور بود که به دلخواهتون ( از هوای قطب جنوب تا استوا ) قابل تنظیم هست.
ممنون از راهنمایی خوبتون. این تغییراتی که گفتید رو چجوری انجام بدیم که گارانتی خودرو باطل نشه؟ آیا خود نمایندگی انجام میده؟
من انجام دادم و به گارانتی هم ربطی پیدا نکرد. کاراگاه ندارن که بخوان کشف کنن. یه مقاومت هست که با این مقاومت سرامیکی موازی میشه. همین.
نمایندگی به هیچ وجه اجازه انجام این کار رو نداره. فقط کمپانی مادر اونهم با تغییر برنامه کامپیوتر ایرکاندیشن که براش هزینه بره و میگه کولر همینه. فکر سینوزیت ما رو می کنن دوستان چینی.
در گذشته یه پیچ بود که با چرخوندنش روی ترموستات این کار انجام میشد. حالا الکترونیکی شده و باید کامپیوتر اصلاح بشه.
خودرو های زیادی با این مشکل مواجه هستن. فلوءنس و میتسوبیشی اوتلندر رو خبر دارم. بقیه رو الله اعلم.


اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
hr104
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 26 آذر 1396, 9:23 pm
نوع خودرو: b30

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط hr104 » سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 12:51 am

Amir.Arsalan.Kia نوشته شده:
دوشنبه 28 خرداد 1397, 7:34 pm
hr104 نوشته شده:
Amir.Arsalan.Kia نوشته شده:
دوشنبه 28 خرداد 1397, 1:42 pm
دوستان بنظرتون این ماشین به قیمت ۷۰ تومن ارزش داره؟
من ۲۰۶ دارم و خیلی هم راضی ام برای تنوع بسترن نوشتم
لطفاً کسایی که دارن نظر بدن که از لحاظ کشش و قدرت موتور نسبت به ۲۰۶ چطوره
کیفیت سواری و نرمی ماشینم بفرمایین
ممنون.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk
عزیز دل برادر در این تاپیک ۱۶۵۵ پست وجود داره که تماماً درباره موضوع شما بیان شده و بحثهای مفصلی صورت گرفته،لطف کنید بخونید حتماً به جواب میرسید.صرفاً جهت جلوگیری از تکرار مکررات، پاینده باشید
سلام ممنون از توضیحتون
اما بنده قبل اینکه شما لطف کنین و جواب بدین این راه به ذهنم رسید و نه همه اما بیشتر صفحات مرور کردم
اما مطالبی که بتونه جواب سوالم باشه پیدا نکردم و سوالی پرسیدم اگه کسی از دوستان هر دو این خودروها و داشته جواب بدن
هدف از این جمع هم رسیدن به این جواب هاست حالا شاید تکرار برخی مطالب هم صورت بگیره که اینم از نکات مثبت تاپیکه
الان در همین صفحات موضوعی نیست که تکرار شده باشه و این موضوع اولیه؟
بهتر جای اینگونه جواب ها تجربه شخصیتونو بیان کنین
چون ممکنه نظرات متفاوت باشه نصبت به این ماشین و باید دید نظر جمعی به کدوم رو هستش.
ممنون از کامنتتون.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk
دوست گرامی اولا این ماشین رو اصلا با ۲۰۶ مقایسه نکنید که از هر لحاظ سرتره ثانیاً قیمت این خودرو بیشتره پس انتظار بیشتری هم ازش میره خیالتون از نظر کشش در سربالایی راحت چون خودم تو این چهار ماهه خیلی از گردنه ها مثل گدوک در فیروزکوه اسدآباد در همدان منطقه دوهزار در تنکابن و.....رفته ام و هیچ مشکلی نداشته بخصوص گیربکس در حالت اسپرت خوب جواب میده حتی در گردن های با پیچهای U شکل با استفاده از حالت دستی گیربکس، ماشین کاملاً در اختیار شماست تا با سرعت دلخواه بالا برید از نظر نرمی وراحتی سرنشینان اصلا با ۲۰۶ مقایسه نکنید به همین دلایل وسایر امکانات این خودرو در بازار افسار گسیخته ایران قطعا بالای ۷۰ میلیون ارزش خرید داره.


rezarngh
پست: 6
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1397, 7:59 am
نوع خودرو: بسترن B30

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط rezarngh » سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 8:19 am

Clarkson نوشته شده:
سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 12:21 am
nickpayam نوشته شده:
دوشنبه 28 خرداد 1397, 3:23 pm
Clarkson نوشته شده:
دوشنبه 28 خرداد 1397, 1:44 am
ahmad5300 نوشته شده:
یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 11:56 pm
سلام
اون لوله ای که شما دستتون را گذاشتین روش و سرد بوده مربوط به برگشت گاز کولره.لوله رفت باریک تر و داغه. دمای لوله ها تاثیر زیادی نداره و صرفا اختلاف فشار گاز (کاهش فشار گاز) هست که باعث ایجاد سرما میشه.عایق برا حفاظت از لوله ها توصیه مشه. همچنین میتومه لرزش لوله ها را هم کاهش بده که نشتی ندن
سلام کاملا صحیح می فرمایید. نکته ای که نباید از قلم بیافته در این میان این هست که ترموستات های جدید که برای جلوگیری از یخ زدگی اواپراتور تعبیه شده از نوع مقاومت سرامیکی هست که با افزایش دما مقاومتش کم و با کاهش دما مقاومتش زیاد میشه. ولی منحنی این تغییرات با خطای کمی مواجه هست که در ظاهر کم اهمیت جلوه میکنه ولی در واقعیت این خطا موجب تاخیر در استارت کمپرسور میشه. در عالم تئوری کمپرسور باید در دمای 5 درجه استارت و در 4 درجه استوپ کنه ولی در واقعیت در 6 درجه استارت و در 5 درجه استوپ میکنه. این به معنای کمتر کار کردن کمپرسور در دمای پایین هست. ممکنه بگید یک درجه اصلا قابل لمس نیست ولی وقفه در استارت و زودتر خارج شدن کمپرسور از مدار به معنای برتری انرژی تابشی بر قدرت خنک کنندگی کابین هست. مسابقه ای شبیه به مسابقه خرگوش و لاکپشت که خرگوشه کمپرسور ، و لاکپشته انرژی تابشی خورشید هست.
در خودرو های قدیمی تر که ترموستات الکترو مکانیکی بود با تنظیم فنر ترموستات میزان روشن موندن کمپرسور رو میشد تنظیم کرد. در خودرو های جدید با توجه به اقلیمی که خودرو مورد استفاده قرار میگیره باید مقاومت الکتریکی ترموستات اواپراتور رو تغییر داد و به نوعی به کامپیوتر القا کرد که به این زودی کمپرسور رو از مدار خارج نکن و دمای کابین هنوز بالاتر از حدیست که فکر میکنی و به کار ادامه بده و نگران یخ زدگی و برفک اواپراتور نباش.
برای این کار با موازی کردن یک مقاومت در حد 47 کیلو اهم با مقاومت سرامیکی به خواسته معقولتون با توجه به اقلیم تهران می رسید. طبیعتا در شهر های جنوبی و گرمتر مقاومت رو باید کمی بیشتر کاهش بدین ، تا زمان در مدار موندن کمپرسور بیشتر بشه.
برای عایق کردن لوله های مربوطه بنده از خرطومی های نسوز در صنعت برق در سایز مناسب استفاده کردم و با برش طولی روی لوله رو کاملا عایق کردم. هر چند که تأثیر واضحی در عملکرد نداشت. بیشترین عامل موثر همین مقاومت سرامیکی اواپراتور بود که به دلخواهتون ( از هوای قطب جنوب تا استوا ) قابل تنظیم هست.



ممنون از راهنمایی خوبتون. این تغییراتی که گفتید رو چجوری انجام بدیم که گارانتی خودرو باطل نشه؟ آیا خود نمایندگی انجام میده؟
من انجام دادم و به گارانتی هم ربطی پیدا نکرد. کاراگاه ندارن که بخوان کشف کنن. یه مقاومت هست که با این مقاومت سرامیکی موازی میشه. همین.
نمایندگی به هیچ وجه اجازه انجام این کار رو نداره. فقط کمپانی مادر اونهم با تغییر برنامه کامپیوتر ایرکاندیشن که براش هزینه بره و میگه کولر همینه. فکر سینوزیت ما رو می کنن دوستان چینی.
در گذشته یه پیچ بود که با چرخوندنش روی ترموستات این کار انجام میشد. حالا الکترونیکی شده و باید کامپیوتر اصلاح بشه.
خودرو های زیادی با این مشکل مواجه هستن. فلوءنس و میتسوبیشی اوتلندر رو خبر دارم. بقیه رو الله اعلم.
سلام
ممنون از راهنمایی
برای موازی کردن مقاومت 47 کیلو اهم از کجا میتونم به مقاومت سرامیکی یا سیمهای اون دسترسی پیدا کنم ؟


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “اف اي دبليو (فاو) بسترن FAW Besturn”