تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

B50,B50F,B30,...

مدیر انجمن: دينگاليگا

مهران س
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 خرداد 1397, 1:39 pm
نوع خودرو: بسترن B30

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط مهران س » چهارشنبه 6 تیر 1397, 8:41 am

Ariana@Or نوشته شده:
چهارشنبه 6 تیر 1397, 8:25 am
با سلام دوستان-پایین مانیتور سه عدد کلید چرخشی هست اولی از سمت چپ مال کولر و تنظیم سرمایش وسطی برای سرعت فن و جهت ورود هواست سوال من اینه که وقتی این کلید را فشار میدی و چراغش روشن میشه هوا از بیرون ماشین میاد یا از داخل و کلا موقعی که کولر روشن میشه باید کلید وسطی روشن باشه یا خاموش-ممنون
ضمنا دوستی که مانیتور اندروئید نصب کردن توضیحی ندادن لطفا توضیح بدن در مورد این مانیتور قیمت و عملکرد و تفاوت ها و بحث گارانتی
سلام این کلید را که شما فشار میدی و چراغش روشن میشه هوا از داخل ماشین میاد نه از بیرون و طبعا کولر خنک تر میکنه


نمایه کاربر
BlueBird56
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 320
تاریخ عضویت: جمعه 18 فروردین 1391, 11:40 am
نوع خودرو: GEN2008+Spotag13+B30
محل اقامت: شهریار

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط BlueBird56 » چهارشنبه 6 تیر 1397, 1:31 pm

چند روزی کولر ماشن خیلی زود کمپرسور رو قطع وصل میکنه و یه لحظه باد گرم میده. به عنوان مثال توی یه سربالایی باشیب خیلی کم کمپرسور از مدار خارج میشه و چند ثانیه بعد وصل میشه و لحظاتی باد گرم از دریچه ها میاد. برای شما هم توی این روزای گرم اینطوری شده؟


مهران س
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 خرداد 1397, 1:39 pm
نوع خودرو: بسترن B30

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط مهران س » چهارشنبه 6 تیر 1397, 1:40 pm

BlueBird56 نوشته شده:
چهارشنبه 6 تیر 1397, 1:31 pm
چند روزی کولر ماشن خیلی زود کمپرسور رو قطع وصل میکنه و یه لحظه باد گرم میده. به عنوان مثال توی یه سربالایی باشیب خیلی کم کمپرسور از مدار خارج میشه و چند ثانیه بعد وصل میشه و لحظاتی باد گرم از دریچه ها میاد. برای شما هم توی این روزای گرم اینطوری شده؟
در این حالت دنده در حالت درایو هست یا اسپورت؟


نمایه کاربر
mhmahdavian
پست: 7
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 12 فروردین 1395, 11:07 pm
نوع خودرو: بسترن b30

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط mhmahdavian » چهارشنبه 6 تیر 1397, 6:13 pm

سلام دوستان کسی رو ماشینش کاری کرده که دی لایت و هد لایت تو شب هردو روشن باشن ممنون میشم اگر توضیح بفرمایید


نمایه کاربر
mhmahdavian
پست: 7
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 12 فروردین 1395, 11:07 pm
نوع خودرو: بسترن b30

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط mhmahdavian » چهارشنبه 6 تیر 1397, 6:24 pm

سلام به دوستان بسترن سوار فشار بادکولرازدریچه های کناری خیلی کمترازوسطه ،آیا راه حلی داره؟ تشکر


نمایه کاربر
BlueBird56
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 320
تاریخ عضویت: جمعه 18 فروردین 1391, 11:40 am
نوع خودرو: GEN2008+Spotag13+B30
محل اقامت: شهریار

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط BlueBird56 » پنج‌شنبه 7 تیر 1397, 12:39 pm

مهران س نوشته شده:
چهارشنبه 6 تیر 1397, 1:40 pm
BlueBird56 نوشته شده:
چهارشنبه 6 تیر 1397, 1:31 pm
چند روزی کولر ماشن خیلی زود کمپرسور رو قطع وصل میکنه و یه لحظه باد گرم میده. به عنوان مثال توی یه سربالایی باشیب خیلی کم کمپرسور از مدار خارج میشه و چند ثانیه بعد وصل میشه و لحظاتی باد گرم از دریچه ها میاد. برای شما هم توی این روزای گرم اینطوری شده؟
در این حالت دنده در حالت درایو هست یا اسپورت؟
من تقریبا همیشه با مد اسپورت رانندگی میکنم


مهران س
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 خرداد 1397, 1:39 pm
نوع خودرو: بسترن B30

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط مهران س » پنج‌شنبه 7 تیر 1397, 2:10 pm

BlueBird56 نوشته شده:
پنج‌شنبه 7 تیر 1397, 12:39 pm
مهران س نوشته شده:
چهارشنبه 6 تیر 1397, 1:40 pm
BlueBird56 نوشته شده:
چهارشنبه 6 تیر 1397, 1:31 pm
چند روزی کولر ماشن خیلی زود کمپرسور رو قطع وصل میکنه و یه لحظه باد گرم میده. به عنوان مثال توی یه سربالایی باشیب خیلی کم کمپرسور از مدار خارج میشه و چند ثانیه بعد وصل میشه و لحظاتی باد گرم از دریچه ها میاد. برای شما هم توی این روزای گرم اینطوری شده؟
در این حالت دنده در حالت درایو هست یا اسپورت؟
من تقریبا همیشه با مد اسپورت رانندگی میکنم
کولر ماشین من هم در مقایسه با پژو 206 خیلی خنک نمیکنه بخصوص توی آفتاب داغ اینروزها ، من امروز از تعمیرگاه مرکزی پرسیدم گفتند نباید با کولر 206 که فرانسویه مقایسه اش کنید البته گفتند میتونید بیارید کولر را چک کنیم من برای سرویس 5000 کیلومتر حتما خواهم برد اونجا


ahmadb30
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 74
تاریخ عضویت: دوشنبه 15 آبان 1396, 8:22 am
نوع خودرو: بسترن B30

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط ahmadb30 » پنج‌شنبه 7 تیر 1397, 2:46 pm

باسلام خدمت دوستان
به طور کلی کولر ماشینای چینی چنگی به دل نمی زنه و کولر B30 هم از این قاعده مستثنی نیست و فعلا گروه بهمن راهکاری برای حل این مشکل پیدا نکرده و بااین وضعیت تحریمها و هرج ومرجی که دامن کشور را گرفته بعید میدونم کاری هم بتونن بکنن، همین که فاو جمع نکنه و از ایران نره جای شکرداره که به نظر من این اتفاق هم خواهد افتاد


نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 294
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 فروردین 1395, 3:04 am
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط Clarkson » پنج‌شنبه 7 تیر 1397, 11:48 pm

دوستای گلم کولر چینی و غیر چینی نداره. یه فرآیند ساده و تکراریه که اگر ساخت افغانستان هم باشه و درست تنظیم شده باشه و گاز باکیفیت تو سیکلش باشه به راحتی منجمدتون میکنه. در مورد 206 فضای کوچیک و شیشه های آنتی یو وی موثر واقع میشه نه فرانسوی بودنش. کولر 206 ایرانی و برای شرکت سندن هست و برخی قطعات کولر هم واسه شرکت سردساز خودرو. کولر رنو فلوئنس فرانسوی و میتسوبیشی asx ژاپنیه. پس باید تو این خودرو ها از سرما بلرزین!؟ ولی واقعیت اینه که باید بادبزن همراهتون باشه.
پارامتر هایی که توی سیستم کولر نقش بازی می کنن :
1-مقدار (گرم) گاز در سیکل .
2-کیفیت گاز در سیکل.
3-کیفیت سنسورهای فشار و دما و کالیبره بودنشون.
4-برنامه ecu مربوط به ایرکاندیشن.
و حالا مشکل کجاست و راه حل چیست.
1-اگر مقدار گاز بیشتر از حد تعریف شده در سیکل باشه با کمی فشار به سیکل سنسور فشار زودتر عمل میکنه و برای حفاظت از کمپرسور و مدار ، فرمان قطع صادر میکنه. راه حل کم کردن مقدار گاز هست. اگر گاز کم باشه راندمان خنک کنندگی سیستم علیرغم کار کردن کمپرسور پایینه.
2-خلوص گاز تاثیر بسزای در سرما سازی داره. طبیعتا دسترسی شرکت های مادر به گازهای با کیفیت بهتر از مراکز خدماتی بیرون هست. پس گازی که گروه بهمن تو سیستم تزریق کرده بهتر از خدمات بیرون هست.
3-کیفیت سنسور فشار به راحتی قابل چک کردن هست توسط گیج و دستگاه، ولی کیفیت و کالیبره بودن سنسور دما که نقش مهمی در ارسال داده به ecu داره جای بحث داره که عمده مشکل در همین سنسور هست.
راه حل هم در همین نقطه هست و اصلاح این سنسور آبیست بر روی آتیش که نمایندگی مرکزی به هیچ وجه اجازه این کار رو نداره و همتون رو به شکلهای مختلف می پیچونه. از تناقض هایی که در صحبتهاشون هست به راحتی می تونید پی ببرید که نمی خوان کار مفیدی انجام بدن و با آسمون ریسمون بافتن سعی در قانع کردن مشتری دارن.
4- برنامه ecu قابل تغییر نیست و در حافظه ROM کامپیوتر هست و شرکت فاو برای کشورهای مختلف یک مدل برنامه بیشتر نداده و حاضر به تغییر و تعویض این کامپیوتر برای ما نیست.
من الآن دوسال هست (در b50f) با اصلاح سنسور دما و کمک گرفتن از یه مقاومت متغیر بدون دستکاری اساسی در مدار خنک کننده ، تونستم دمای داخل کابین رو تا هر مقدار که بخوام پایین بیارم. تمام مسیرم هم در بیابونهای مرکزی و داغ هست که کمتر خودرویی توان خنک کنندگی در این مسیر رو دارن و تا قبل از این تغییر حاضر بودم ماشین صفرم رو با افت قیمت بسیار زیاد بفروشم و خودم رو از تبخیر شدن نجات بدم. با مطالعه و مشورت و تستهای موفق و بعضا ناموفق نهایتا به خواسته ام رسیدم و اگر تصادف سنگین نکنم تا سالیان سال از خودروم استفاده خواهم کرد و به هیچ وجه حاضر به تعویضش نیستم.
درضمن تجربه خودم رو با مسئولای گروه بهمن به اشتراک گذاشتم و جز به به و احسنت خالی چیزی نشنیدم.
اینا فقط فروشنده هستن و به محض فروش مابقی مسائل رو می خوان با حرف حل کنن . مثل همه مسایل روز کشور که با حرف قراره حل بشه. انشالله.


اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
Zahramoafi
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: شنبه 19 خرداد 1397, 9:00 pm
نوع خودرو: بسترن b30

Re: تاپيك جامع بسترن B30 - تجربه سواري و مزايا و معايب

پست توسط Zahramoafi » جمعه 8 تیر 1397, 12:34 am

توضیحات واقعا جامعی بود.مقاومت متغییر رو کجا نصب کردید؟


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “اف اي دبليو (فاو) بسترن FAW Besturn”