تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

B50,B50F,B30,...

مدیر انجمن: دينگاليگا

نمایه کاربر
safir_na
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 11 آذر 1389, 12:49 pm
نوع خودرو: Daewoo Matiz
محل اقامت: مشهد

تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط safir_na » جمعه 8 فروردین 1393, 10:46 pm

سلام..
اول بگم که میدونم یک پست به نام مونتاژ خودروی چینی در گروه بهمن یک مقدار خیلی کمی در مورد این ماشین بحث کرده..ولی اسمش هیچ ربطی نداشت به اسم خودروی مورد بحث نداشت و واسه ی کاربری که دنبال تاپیکش میگرده توی گوگل,خیلی سخت میشه..اونجا هم اصلا بحث تخصصی نداشتن..ولی اینجا میخواییم به همراه تجربه ی سواریه خودم و دوستان ماشین رو به همه بشناسونیم..

ماشین 68.500.000 واسم آب خورد.. :(

ماشین بدی به نظر نمیاد..به ظاهر چینی نمیاد..مثل ام جی که اصلا چینی بودن بهش نمیاد..ماشین چینی اصل یک سری مشخصات خیلی تابلویی داره که از بین 1000تا ماشین هم قابل شناساییه..از جمله مشخصات ماشین چیینی اصل میشه به رینگ کوچیک نسبت به بدنه(نمونه ی بارزش ام وی ام 315) که واسه ی کمتر کردن مصرف بنزین ماشین اینکارو انجام میدن..نشونه ی دیگه ی ماشین چینی اصل فاصله ی مسخره ی بین محور هاست(نمونش جک توجوی) و آخرین نشونش ارتفاع بسیار بالای ماشین نسبت به زمینه..که همین مشکل باعث میشه سره پیچ ها,هرچقدر هم که ماشین خودشو توی پیچ نگه می داره,ولی راننده احساس کنه که داره از پیچ پرت میشه بیرون..ولی بسترن با رینگ 15 اینچی و لاستیکای 195 و با ارتفاع کم از زمین,اصلا چینی به نظر نمیاد..

حالا یک مقایسه ای براتون میگم که متوجه شین چرا میگم چینی به نظر نمیاد..یک مقایسه ی ساده بین بسترن با ماشین باکیفیت و پرطرفدار مثل مزدا 3 نیو ( که قبل این ماشین بسترن,مردا 3 نیو داشتیم)..مقایسه ای که باعث میشه حتی اگه ماشین رو ندیدیدن,بازم بفهمین از نظر اندازه با چه ماشینی سروکار دارین..

طول : آسا = 4600میلیمتر ---- مزدا 3 نیو = 4580 میلی متر
عرض : آسا = 1785 میلیمتر --- مزدا 3 نیو = 1755 میلی متر
ارتفاع : آسا = 1435 میلیمتر --- مزدا 3 نیو = 1470 میلی متر
فاصله ی محور ها : آسا 2675 میلیمتر --- مزدا 3 نیو 2640 میلی متر

پس ماشین بلند و کم ارتفاعه ( LONG & LOW)..

مقایسه ی درستی نیست,ولی به خاطر این با مزدا 3 نیو مقایسش کردم,چون مزدا ماشینیه که همه دیدنش و میدونن از نظر اندازه ماشینه بزرگیه..
ظاهر:
از نظر ظاهر بیرونی,از نظر من مه شکن های جلوی ماشین واقعا قیافه ی ماشین رو خراب کرده,یک دایره ی کاملا بی روح که اصلا به کل ماشین نمیاد..که صد البته این که همون مه شکن دایره ای توی یک مربع مشکی قرار گرفته مشکل رو حادتر هم کرده..چون اصلا همخونی نداره با ماشین..بقیه ماشین مشکلی نداره از نظر من..همه جاش به هم دیگه میخونه..یک کار جالبی که کردن چراغ های راهنمای پشت آینه بغل هاست..همه ی ماشین ها به این صورت هستن که شما اگه به کیلومتر دقت نکنی,نمیفهمی که داری راهنما میزنی,یا اگه صداشو نشنوی,اینا اومدن 2 یا 3 تا ال ای دی گذاشتن توی آینه بغل طوری که خودت ببینیشون که داری راهنما میزنی..که به نظر من خیلی نکته ی جالبی بود..ندیده بودم توی بقیه ی ماشینا

داخل:
داخل ماشین هم مثل همه ی ماشینای چینی پر از امکاناته..از جمله امکانات ویژه اش,کروز کنترلشه..و یک چیزه دیگه که من هرچی توی دفترچه اش نگاه کردم ندیدم که به صورت استاندارد داشته باشه,آینه فوتوکروم بود..که توی خود آینه امکاناتی مثل درجه هوا,قطب نما,نمایشگر سنسور دنده عقب جاسازی شده..جای یو اس بی هم خیلی عالی تعبیه شده..واسه همه ی .ماشینا یو اس بی همیشه توی چشمه و فلشی که وصل میکنی کلاس داشبورد رو عوض میکنه..توی این ماشین اومدن گذاشتنش زیره فرمون..حالا اینا همه رو با عکس خدمتتون نشون میدم..

سواری:
سواری ماشین خوب بود..مثل ام و ام تنبل و به درد نخور نبود..وقتی پاتو میاری روی گاز همون قدری که میخوای,ماشین خودشو جمع و جور میکنه..دنده ها هم به نرمی عوض میشد..فقط تنها چیزی که به نظرم اومد که اونم هنوز مطمئن نیستم,اینه که به خاطر 6 سرعته بودن گیربکسش,ماشین یک سره مشغول عوض کردنه دنده اس..نمیدونه کدوم و انتخاب کنه..بعضی مواقع یکی کم می کنه,یا زیاد میکنه.یکبار اومدم روی دنده ی مانوئل,ببینم دنده چند داره میره,دیدم با یک سرعت معمولی و متوسط داره با 6 میره..گیجه به نظرم..حالا فعلا روی این قضیه زیاد مانور نمیدم تا مطمئن شم..فعلا فقط 15 کیلومتر کار کرده..
سیستم تعلیقش خیلی عالیه..اگه همینطوری بمونه,حرف نداره..قبلا تجربه ی داشتن ماشین های چینی مثل لیفان 620 و 520..جک توجوی..ام و ام 315 و 110 رو داشتم..همشون کلا جنسشون طوریه که کلا نرم هستن و دست اندازارو زیاد نشون نمیدن,ولی این یکی دیگه واقعا نشون نمیداد..به محض سوار شدن متوجه میشین که سیستم تعلیقش حرفایی واسه گفتن داره..فرمونشم خوب بود..حساس به سرعته

اشکالی که از همون لحظه ی اول داشت اینه که وقتی یواش گاز میدی داشبورد میلرزه..که امیدوارم نمایندگی درستش کنه واسم..چون اصلا خوش نمیاد..دزدگیرشم فقط درب راننده رو باز میکنه..

اطلاعات بیشتر در مورد ماشین رو بعد از تجربه ی بیشتر واستون میزارم..حتما مزایای بیشتر و صد البته معایب دیگه ای هم داره..فعلا فقط 22 کیلومتر راه رفته ماشین..

اینم چند تا عکس خدمت دوستان..این فعلا شروع کاره..از بابت کیفیت عکس ها هم شرمنده..دوربین بهتر دمه دستم نیست..

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

موفق باشید :hb:


the language of heart is universal
FARDiNcarlos
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 139
تاریخ عضویت: جمعه 24 تیر 1390, 1:30 am
نوع خودرو: سمند lx
محل اقامت: تبریز

Re: تاپیک جامع بسترن B50 فاو (تجربه سواری - مزایا و معایب)

پست توسط FARDiNcarlos » شنبه 9 فروردین 1393, 12:18 am

اگرچه اینجا جای تشکر کردن نیست.با این حال چون خیلی زحمت کشیدید. واقعا دستتون درد نکنه. خیلی ممنون


نمایه کاربر
ramtin329
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 338
تاریخ عضویت: جمعه 14 بهمن 1384, 10:08 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: Arak
تماس:

Re: تاپیک جامع بسترن B50 فاو (تجربه سواری - مزایا و معایب)

پست توسط ramtin329 » شنبه 9 فروردین 1393, 8:14 am

این چینی ها معلوم نیست نشانگر کیلومتر خودروها را بر چه استانداردی تنظیم می کنند ... این یکی دیگه زده روی دست بقیه ! تا 240 کیلومتر یعنی این میره ؟؟؟ با این قدرت موتور مشخصات ؟؟؟!!!


نمایه کاربر
متین فر
دنده 1
پست: 1800
تاریخ عضویت: شنبه 9 دی 1391, 6:00 pm
نوع خودرو: 405-PAZHAN-CAPRA-131
محل اقامت: ایلام : IR-98
تماس:

Re: تاپیک جامع بسترن B50 فاو (تجربه سواری - مزایا و معایب)

پست توسط متین فر » شنبه 9 فروردین 1393, 10:13 am

آقا مبارک باشه ایشاءالله به سلامتی و دل خوش بهره ببرید.
بعد ممنون که بی منت خودتون این تاپیک را راه اندازی کردید. من هم مدت ها برام سوال بود که این ماشین جدید گروه بهمن دست بچه های تی تی هست یا نه ؟؟

به هر حال ماشین جالب و راحتی باید باشه. اتومات هم که هست دیگه عالیه .
راجع به اون مشکلات هم که نوشتی نگران نباش چون این جور مسائل طبیعی هست و نمیشه مشکل حسابش کرد که توی اکثر ماشین های چینی وجود داره.
امکانتش هم کامله . پس با این قیمت ارزش داره خریدش..

این هم واسه کسانی که هنوز با مشخصات این ماشین جدید الورود آشنایی ندارند.
تصویر


نمایه کاربر
LOVE CAR
روحش شاد
پست: 2953
تاریخ عضویت: شنبه 21 دی 1392, 7:03 pm
نوع خودرو: ف برای ازادی رفیق
محل اقامت: اصفهان (سپاهان شهر)
تماس:

Re: تاپیک جامع بسترن B50 فاو (تجربه سواری - مزایا و معایب)

پست توسط LOVE CAR » شنبه 9 فروردین 1393, 12:02 pm

مبارک باشه دوست عزیز انشاا.. به سلامتی و دل خوشی سوارشید

دوست عزیز به دلیل بعضی مسائل از جمله قوای محرکه و قیمت زیاد و گم نام بودن استقبال مناسبی از ان به عمل نیامده
در صورتی که به نظر محصولی با کیفیت و مطمئنو با اپشنهای مناسب میرسد
برای همین جا دارد شما به عنوان اولین دارنده این خودرو همت کرده و شروع به قرار دادن پستهای مرتبط با کیفیت - عملکرد فنی در شزایط مختلف - مزایا و معایب این خودرو کنید که هم اطلاع رسانی خوبی باشد. هم شبه ها بر طرف شود زیرا نگاه شما از یک تجربه نزدیک است
خودم به شخصه این خودرو را از نزدیک دیده ام طراحی متفاوتی دارد و شبیه هیچ خودرو دیگری نیست و خیلی خاص جلوه میکند مخصوصا بخاطر طراحی کشیده کاپوت و ارتفاع کم اتاق که طرحی تهاجمی و مدرن را نمایان میکند

به هر حال ما بی صبرانه منتظر پستهای شما ( تست . مزایا . معایب ) هستیم و مطمئن باشید دوستان عزیز فروم خودروهای چینی در این راه همکاری و همراهی لازم را خواهند داشت
خیلی وقت بود منتظر بودیم که تاپیک b50 نیز فعال شود



امیدوارم پیروز باشید


(محسن)
نمایه کاربر
متین فر
دنده 1
پست: 1800
تاریخ عضویت: شنبه 9 دی 1391, 6:00 pm
نوع خودرو: 405-PAZHAN-CAPRA-131
محل اقامت: ایلام : IR-98
تماس:

Re: تاپیک جامع بسترن B50 فاو (تجربه سواری - مزایا و معایب)

پست توسط متین فر » شنبه 9 فروردین 1393, 12:50 pm

اینم مرکز بهمن موتور و آسا در کنار مزدا 3
تصویر
آماده تحویل !!!!
تصویر
اینم خط تولید :
تصویر


نمایه کاربر
safir_na
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 11 آذر 1389, 12:49 pm
نوع خودرو: Daewoo Matiz
محل اقامت: مشهد

Re: تاپیک جامع بسترن B50 فاو (تجربه سواری - مزایا و معایب)

پست توسط safir_na » شنبه 9 فروردین 1393, 8:32 pm

تشکر میکنم از همه ی بچه ها..ایشالله شما هم بخرین لذتشو ببرین..
خواهش میکنم دوستان..من در خدمت همه ی بچه های تی تی هستم..

دوستان امروز دیگه واسم کامل واضح شد که گیربکسش گیج میزنه..ما قیل این مزدا 3 نیو داشتیم..خیلی هوشمند بود..واقعا همونی که توی ذهنت بود ماشین همون کارو میکرد موقع تعویض دنده ها..ولی این یا داره دنده عوض میکنه..یا دنده هاشو اشتباه عوض میکنه خودش برمیگردونه از سره سریع..یعنی نه این که اشتباه عوض کنه ها...منظورم اینه که اونی میخوای نیست..البته شاید در مقابله منی که مزدا داشتم انتظارم بالاست.

از دوستانی که دارن خواهش میکنم یک تستی بکنن..ببینم با من موافقن یا من زیادی حساسم..

امروز پلاک هم شد..

تهویه اش رو هم تست کردم امروز..خیلی عالی جواب داد و تاثیری روی عملکرد ماشین نداشت..فعلا راضیم از انتخابم..

بعد یک خوبی که داره اینه که از اون ماشیناییه که ازت میپرسن این چیه..چقدر خریدی..نمیفروشی؟؟مخصوصا این که ماشین سربی هم هست,دیگه کلا توی چشمه... :-(


the language of heart is universal
نمایه کاربر
LOVE CAR
روحش شاد
پست: 2953
تاریخ عضویت: شنبه 21 دی 1392, 7:03 pm
نوع خودرو: ف برای ازادی رفیق
محل اقامت: اصفهان (سپاهان شهر)
تماس:

Re: تاپیک جامع بسترن B50 فاو (تجربه سواری - مزایا و معایب)

پست توسط LOVE CAR » یک‌شنبه 10 فروردین 1393, 1:01 pm

عکسهای مدل جدید عرضه شده b50 که هم از نظر طراحی بهتر و هم قوای محرکه بهتری دارد
و ای کاش این مدل فیس لیفت شده به بازار ایران نیز عرضه میشد که رقیبی جدی برای تمام خودروهای چینی و حتی وارداتی بود

b50 2014
engines:new 1.8 with 139hp and 172nm, mated to the same six-speed automatic.or five-speed manual

تصویر
تصویر

تصویر

تصویر

نمونه دستی
تصویر

نمونه اتومانیک
تصویر


(محسن)
drlilp
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 131
تاریخ عضویت: شنبه 20 آذر 1389, 11:48 pm
نوع خودرو: Maxima - Wingle 5
تماس:

Re: تاپیک جامع بسترن B50 فاو (تجربه سواری - مزایا و معایب)

پست توسط drlilp » یک‌شنبه 10 فروردین 1393, 3:30 pm

با تبریک فراوان به همه دوستانی که بسترن رو انتخاب کردید.
من در نمایندگی از نزدیک ماشین رو دیدم و حدود 10 دقیقه ای فرصت رانندگی و تست رو هم تونستم داشته باشم.
کلا ماشین شیک و بروز، اسپرت و خوش رخی هست. اابته خیلی جا دار و لوکس خانوادگی هم نیست ولی خول واسه یه خانواده حداکثر 4 نفری قابل قبوله. صنذوق عقب فضای مناسبی داره ولی متاسفانه سرنشینان اونطوری که باید روی صندلی ها احساس راحتی داشته باشند نیست (مثل همه اقوام چینی خودش). کمک ها نرم، قدرت و صدای موتور و نرمی فرمان هم کاملا راضی کننده هست. ظاهرا گیربکس پیشرفته CVT هم روی این خودرو نصب شده ولی من خیلی نتونستم نرمی اون رو حس کنم (البته خیلی هم نشد سواری و گاز بدم!). روی آینه وسط هم کمی ژانگولر هست که خوب بدک نیست، مثلا قطب نما یا نشانگر درها. خبری از چرم و چوب و کروم و طرح کربن و ... هیج جا حتی در صندلی ها هم نیست. صدای موتور هم خیلی شنیده نمیشد و کلا آزار دهنده نبود. داشبورد و پنل ها جداب ولی با متریالی با کیفیت متوسط منتها در حد قابل قبول (میتونست خیلی بهتر از این باشه) ساخته شدن.
از جمله برگ برنده این ماشین میتونه گیربکس پیشرفته و آپشن کروز باشه.
خلاصه به نظر ماشین بدی نمیاد تا ببینیم بعد از یکی دو سال چقدر خودش رو میتونه محبوب کنه!


آرامش: محصول تفکر نيست ! آرامش: هنرنينديشيدن به انبوه مسائليست که ارزش فکر کردن ندارند !
لحظه هايتان آرام . . . .
نمایه کاربر
LOVE CAR
روحش شاد
پست: 2953
تاریخ عضویت: شنبه 21 دی 1392, 7:03 pm
نوع خودرو: ف برای ازادی رفیق
محل اقامت: اصفهان (سپاهان شهر)
تماس:

Re: تاپیک جامع بسترن B50 فاو (تجربه سواری - مزایا و معایب)

پست توسط LOVE CAR » یک‌شنبه 17 فروردین 1393, 6:34 pm

دوست عزیزsafir_na

همچنان منتظر پست (تست جامع ) شما هستیم :srch:


(محسن)
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “اف اي دبليو (فاو) بسترن FAW Besturn”