تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

B50,B50F,B30,...

مدیر انجمن: دينگاليگا

HAMIDT2
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 111
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 13 اسفند 1394, 11:39 am
نوع خودرو: B50F

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط HAMIDT2 » یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 1:21 am

Clarkson نوشته شده:
شنبه 26 خرداد 1397, 10:43 pm
mehrvarz2000 نوشته شده:
شنبه 26 خرداد 1397, 7:28 pm
mehrvarz2000 نوشته شده:
جمعه 25 خرداد 1397, 3:36 pm
دوستان لوازم بسترن b50f راحت گیر میاد؟ با توجه به توقف تولید ممکنه لوازمش نایاب بشه؟
آخه دیروز به نمایندگی آزادی زنگ زدم، کسی که گوشی و برداشت گفت این ماشین ۲ ساله تولید نمیشه و برای فروش نداریم. گفت دست دومشم نخر، لوازمش گیر نمیاد. لطفا راهنمایی کنید.
من می خواستم یه بسترن b50f بخرم که این مطلب متوقفم کرد:
http://www.javankhodro.ir/49890/کابوس-خ ... ترن-سوارا/
عزیز دلم عکس b50f رو تو مقاله گذاشته در حالی که b50 یه چیز دیگست. موتور b50 از نوع 1.6 فولکس واگن جتا هست. تعداد محدودی تا سال 93 مونتاژ شد و به علت عدم استقبال مردم سریعا متوقف شد. موتور b50f از نوع 1.8 مزدا 6 سری GG سال 2008.
طراحی داخلی و خارجی سیستم الکترونیک ، گیربکس و هزاران قطعه دیگه هم با b50 متفاوت هست.
به هر شکل هیچ کدام از خودرو های باکیفیت در داخل تولید ایران نیستن و قطعات وابسته به واردات و روابط تجار ایرانی با کشور سازنده خودرو هست.
از نظر روابط تجاری ، ایران فعلا با چین همکاری داره و بقیه کشورها موانعی رو برای ارسال قطعه به ایران مطرح می کنن.
دوستم شیشه جلوی سانروف رو سقف خودروش شکسته بود. خودرو هیوندای سوناتا وای اف 2012 بود که ماشالله مثل پشکل تو خیابونا رژه میرن. طبیعیه که نمایندگی و یا بازار بشه گیرش آورد. ولی متاسفانه گیر نیومد و با بارندگی های اخیر ماشینش زمین گیر شد. یه قطعه پلاستیکی براش طراحی و با چسب آببندی کردم تا بتونه فعلا از خودروش بصورت محدود استفاده کنه. پس از تماسی که از نمایندگی باهش گرفتن مراجعه کرد برای تعویض این قطعه حیاتی. تو نمایندگی بهش گفتن این چیه چسبوندی و ... . بکن اینو. این بنده خدا هم کنده بود. پس از انتظار چند ساعته گفته بودن اشتباه شده و قطعه شما هنوز بدستمون نرسیده . این رفیق ما مجدد با دماغ آویزون اومد پیش من و گفت به دادم برس! یکی دیگه از اون قطعاتی که برای سقفم ساختی درست کن که بیچاره شدم.
خلاصه اینکه یا باید قطعه کمیاب خارجی استفاده کنید و یا خودرو ایرانی با قطعات فوق العاده بی کیفیت ولی فراوان. :smile:
در مورد مشکل کولر با یه تنظیم ساده سنسور دمای اواپراتور مشکل حل میشه و بحثی که در مورد ارتفاع کف خودرو مطرح کرده بود در مورد بسیاری از خودرو ها این داستان بدتر از بسترن هست و بهتر نیست. مثل سراتو مثل مزدا 3 مثل سوناتا یا حتی خودرو قدیمی تری مثل ماکسیما. خودرو هایی که طراحی نیمچه اسپرتی دارن و ارتفاع خودرو به خاطر هندلینگ و تعادل بهتر در پیچها کمتر از ال نود یا سمند ویا 405 هست.
سلام در ادامه صحبتهای جناب کلارکسون دوستان اگه حوصله داشته باشن از صفحه اول این تاپیک یک دوری بزنن میبینن که بقیر از صحبت از کولر و گاز باک و تنظیم لیور دنده و بعضی موارد در مورد رگلاژ سانروف و چراغ ایربک هیچ هیچ هیچ مشکل دیگه ای از این خودرو
در موردش صحبت نشده و تمام این به ظاهر مشکل هیچ احتیاجی به بردن به تعمیرگاه و نشون دادن به متخصص نداره و تمام عزیزان خودشون اگه باهاش برخورد کردن میتونن برطرفش کنن من تقریبا تمام کارهای ماشینمو خودم با کمک بعضی از دوستان انجام میدم مثل تعویض لنت ، شستن دریچه گاز ، کولر و گاز باک و خیلی چیزای دیگه . این ماشین بر عکس خیلی از ماشینای دیگه دسترسی به خیلی از چیزاش ساده و راحته و حتی قطعاتش نسبت به هم رده های خودش . لنت این ماشین نمایندگی جلوشو میده ۲۰۰ تومن ولی توی بازار با ۷۰ تومن میتونی تهیه کنی با این وضعی که این مملکت داره شک نکنید وضع تمام خودروها هم از این بهتر نیست پس زیاد نترسین ماشین خوبیه و خیلی آرومه


[*]نگرش درست نیمی از موفقیت است[*][/color][/b]
نمایه کاربر
mehrvarz2000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 200
تاریخ عضویت: شنبه 10 آبان 1393, 4:30 pm
نوع خودرو: پژو 207i
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط mehrvarz2000 » یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 2:08 am

Clarkson نوشته شده:
شنبه 26 خرداد 1397, 10:43 pm
mehrvarz2000 نوشته شده:
شنبه 26 خرداد 1397, 7:28 pm
mehrvarz2000 نوشته شده:
جمعه 25 خرداد 1397, 3:36 pm
دوستان لوازم بسترن b50f راحت گیر میاد؟ با توجه به توقف تولید ممکنه لوازمش نایاب بشه؟
آخه دیروز به نمایندگی آزادی زنگ زدم، کسی که گوشی و برداشت گفت این ماشین ۲ ساله تولید نمیشه و برای فروش نداریم. گفت دست دومشم نخر، لوازمش گیر نمیاد. لطفا راهنمایی کنید.
من می خواستم یه بسترن b50f بخرم که این مطلب متوقفم کرد:
http://www.javankhodro.ir/49890/کابوس-خ ... ترن-سوارا/
عزیز دلم عکس b50f رو تو مقاله گذاشته در حالی که b50 یه چیز دیگست. موتور b50 از نوع 1.6 فولکس واگن جتا هست. تعداد محدودی تا سال 93 مونتاژ شد و به علت عدم استقبال مردم سریعا متوقف شد. موتور b50f از نوع 1.8 مزدا 6 سری GG سال 2008.
طراحی داخلی و خارجی سیستم الکترونیک ، گیربکس و هزاران قطعه دیگه هم با b50 متفاوت هست.
به هر شکل هیچ کدام از خودرو های باکیفیت در داخل تولید ایران نیستن و قطعات وابسته به واردات و روابط تجار ایرانی با کشور سازنده خودرو هست.
از نظر روابط تجاری ، ایران فعلا با چین همکاری داره و بقیه کشورها موانعی رو برای ارسال قطعه به ایران مطرح می کنن.
دوستم شیشه جلوی سانروف رو سقف خودروش شکسته بود. خودرو هیوندای سوناتا وای اف 2012 بود که ماشالله مثل پشکل تو خیابونا رژه میرن. طبیعیه که نمایندگی و یا بازار بشه گیرش آورد. ولی متاسفانه گیر نیومد و با بارندگی های اخیر ماشینش زمین گیر شد. یه قطعه پلاستیکی براش طراحی و با چسب آببندی کردم تا بتونه فعلا از خودروش بصورت محدود استفاده کنه. پس از تماسی که از نمایندگی باهش گرفتن مراجعه کرد برای تعویض این قطعه حیاتی. تو نمایندگی بهش گفتن این چیه چسبوندی و ... . بکن اینو. این بنده خدا هم کنده بود. پس از انتظار چند ساعته گفته بودن اشتباه شده و قطعه شما هنوز بدستمون نرسیده . این رفیق ما مجدد با دماغ آویزون اومد پیش من و گفت به دادم برس! یکی دیگه از اون قطعاتی که برای سقفم ساختی درست کن که بیچاره شدم.
خلاصه اینکه یا باید قطعه کمیاب خارجی استفاده کنید و یا خودرو ایرانی با قطعات فوق العاده بی کیفیت ولی فراوان. :smile:
در مورد مشکل کولر با یه تنظیم ساده سنسور دمای اواپراتور مشکل حل میشه و بحثی که در مورد ارتفاع کف خودرو مطرح کرده بود در مورد بسیاری از خودرو ها این داستان بدتر از بسترن هست و بهتر نیست. مثل سراتو مثل مزدا 3 مثل سوناتا یا حتی خودرو قدیمی تری مثل ماکسیما. خودرو هایی که طراحی نیمچه اسپرتی دارن و ارتفاع خودرو به خاطر هندلینگ و تعادل بهتر در پیچها کمتر از ال نود یا سمند ویا 405 هست.
این که قطعات کمیاب باشه قابل قبوله، اما این که نایاب باشه کار رو سخت می کنه. طبیعتا در این حالت فروش هم سخت میشه.
اگر ماشینی رو طی ۳ هفته تا یک ماه نشه فروخت به نظرم اسمش میشه سخت.

کسی از دوستان بسترن b50f کم کارکرد و سالم و تمیز برای فروش سراغ داشت لطفا اطلاع بده.


207i: نمد زیر کاپوت، روکش صندلی فابریک، دزدگیر تصویری، محافظ فلزی رکاب، قفل ECU، قفل زاپاس، کروز کنترل و لیمیتر، رادیو پخش کنوود، interface رادیو پخش، چراغ داشبورد، فلاپ راهنمادار آینه بغل، Dim sport
نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 294
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 فروردین 1395, 3:04 am
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Clarkson » یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 3:23 am

باید پذیرفت که خودرو یک کالای مصرفی مثل هزاران کالای دیگست و نگاه سرمایه ای به این کالا فقط باعث عذاب روحی میشه.
چیزی که برای من مهم بود، هنگام خرید خودرو ، این بود که در قبال هزینه ای که برای این کالای مصرفی میکنم کیفیت خوبی رو دریافت کنم و در ضمن این کالا برای من و خانوادم امنیت بیاره. امنیت از نظر ظاهری و باطنی.
اینکه قراره دیگران چه قضاوتی در مورد انتخابم داشته باشن اصلا برام مهم نبود. این که صاحب اول و آخرش هم باشم برام مهم نبود. مهم این بود که خواسته های منو در زمانی که ازش می خوام استفاده کنم برآورده کنه و در طی زمان برام کسل کننده نباشه.
این خودرو حد اقل منو به 90 درصد خواسته هام رسونده و ازش راضیم.
و اما خواسته های من:
1-امنیت در رانندگی و احساس آرامش.
2- شتاب مناسب در مواقع لزوم.
3-آپشن های کاربردی.
4-هندلینگ مناسب.
5-قیافه جسورانه و در عین حال منحصر به فرد.
6-خاص بودن چهره و کم بودن قیافه خودرو در سطح عام جامعه.
7- دوام در تجهیزات و قطعات حساس و کلیدی.
8-سایز مناسب و فضای کافی برای مسافرتهای خانوادگی.
9-دارا بودن اصالت در طراحی و پلتفرم.
10-روحیه اسپرت و خشن و در عین حال متین و آروم در فنر بندی که این تناقض به ندرت پیش میاد.
ممکنه خودرو های دیگه ای همه این مشخصات، بعلاوه برند شناخته شده در سطح عموم جامعه داشته باشن، و از بازار خرید و فروش خوبی هم برخوردار باشن ولی همه اینها در کنار قیمت تمام شده ، برای من که دلال نیستم و مصرف کننده هستم، و نمی خوام بخش زیادی از دارایی زندگیم رو بابت یک تن و نیم آهن و پلاستیک و فوم و شیشه به باد بدم، این خودرو علیرغم خدمات دهی ضعیف و حتی نبود برخی قطعات می تونه انتخاب منصفانه ای باشه.
ایران کشور ایدآلی برای این تیپ انتخابها نبوده ، نیست و نخواهد بود. کما اینکه ممکنه در کشورهای پیشرفته و صاحب تکنولوژی هم انتخابها در موارد دیگه ای غیر از بحث خودرو ایدآل نباشه. به هر شکل هر جای دنیا شرایط خاص خودش رو داره و در کشور ما بعلت فرهنگ ظاهر بینی و مصرف گرایی و کمی افسردگی ناشی از عدم ارتباط قوی با سایر کشورها ، مقوله خودرو، بیش از حد اهمیتش ، مهم شده. در حالیکه این سرمایه باید در خدمت انسان سازی ، گشت و گذار و مسافرت به نقاط دیدنی دنیا و کسب تجربه، تفریحات سالم و شادی بخش و همچنین سلامت جسم و روح قرار بگیره.
به امید روزی که همه ما بتونیم بدور از هر گونه تعصب ، انتخابهای صحیح و حساب شده ای داشته باشیم و از عمر محدودی که در اختیار داریم کمال استفاده رو ببریم.


اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
نمایه کاربر
mehrvarz2000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 200
تاریخ عضویت: شنبه 10 آبان 1393, 4:30 pm
نوع خودرو: پژو 207i
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط mehrvarz2000 » یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 11:35 am

Clarkson نوشته شده:
یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 3:23 am
باید پذیرفت که خودرو یک کالای مصرفی مثل هزاران کالای دیگست و نگاه سرمایه ای به این کالا فقط باعث عذاب روحی میشه.
چیزی که برای من مهم بود، هنگام خرید خودرو ، این بود که در قبال هزینه ای که برای این کالای مصرفی میکنم کیفیت خوبی رو دریافت کنم و در ضمن این کالا برای من و خانوادم امنیت بیاره. امنیت از نظر ظاهری و باطنی.
اینکه قراره دیگران چه قضاوتی در مورد انتخابم داشته باشن اصلا برام مهم نبود. این که صاحب اول و آخرش هم باشم برام مهم نبود. مهم این بود که خواسته های منو در زمانی که ازش می خوام استفاده کنم برآورده کنه و در طی زمان برام کسل کننده نباشه.
این خودرو حد اقل منو به 90 درصد خواسته هام رسونده و ازش راضیم.
و اما خواسته های من:
1-امنیت در رانندگی و احساس آرامش.
2- شتاب مناسب در مواقع لزوم.
3-آپشن های کاربردی.
4-هندلینگ مناسب.
5-قیافه جسورانه و در عین حال منحصر به فرد.
6-خاص بودن چهره و کم بودن قیافه خودرو در سطح عام جامعه.
7- دوام در تجهیزات و قطعات حساس و کلیدی.
8-سایز مناسب و فضای کافی برای مسافرتهای خانوادگی.
9-دارا بودن اصالت در طراحی و پلتفرم.
10-روحیه اسپرت و خشن و در عین حال متین و آروم در فنر بندی که این تناقض به ندرت پیش میاد.
ممکنه خودرو های دیگه ای همه این مشخصات، بعلاوه برند شناخته شده در سطح عموم جامعه داشته باشن، و از بازار خرید و فروش خوبی هم برخوردار باشن ولی همه اینها در کنار قیمت تمام شده ، برای من که دلال نیستم و مصرف کننده هستم، و نمی خوام بخش زیادی از دارایی زندگیم رو بابت یک تن و نیم آهن و پلاستیک و فوم و شیشه به باد بدم، این خودرو علیرغم خدمات دهی ضعیف و حتی نبود برخی قطعات می تونه انتخاب منصفانه ای باشه.
ایران کشور ایدآلی برای این تیپ انتخابها نبوده ، نیست و نخواهد بود. کما اینکه ممکنه در کشورهای پیشرفته و صاحب تکنولوژی هم انتخابها در موارد دیگه ای غیر از بحث خودرو ایدآل نباشه. به هر شکل هر جای دنیا شرایط خاص خودش رو داره و در کشور ما بعلت فرهنگ ظاهر بینی و مصرف گرایی و کمی افسردگی ناشی از عدم ارتباط قوی با سایر کشورها ، مقوله خودرو، بیش از حد اهمیتش ، مهم شده. در حالیکه این سرمایه باید در خدمت انسان سازی ، گشت و گذار و مسافرت به نقاط دیدنی دنیا و کسب تجربه، تفریحات سالم و شادی بخش و همچنین سلامت جسم و روح قرار بگیره.
به امید روزی که همه ما بتونیم بدور از هر گونه تعصب ، انتخابهای صحیح و حساب شده ای داشته باشیم و از عمر محدودی که در اختیار داریم کمال استفاده رو ببریم.
من فرمایش شما رو قبول دارم، اما به هر حال ما داریم در ایران زندگی می کنیم. کشوری که از بیشتر شاخص‌های ارزیابی یک زندگی خوب کیلومترها دور هستیم و باید متناسب با این شرایط زندگی خودمون رو تنظیم کنیم.
برای من خرید یک ماشین همیشه همراه با ریسک خواهد بود، چرا که بخش قابل توجهی از سرمایه مالی که در زندگی برای خودم و خانواده خودم فراهم کردم رو دارم هزینه می‌کنم. شاید این سرمایه بعدها دیگه جبران پذیر نباشه و سال‌های آتی زندگی رو با مشکل همراه کنه.
من به شخصه خیلی به بسترن B50F علاقه دارم. اصلا هم به ملیت این برند کاری ندارم و احساس می کنم در این حدود قیمت واقعا عالی هست. اما برای من اهمیت زیادی داره که اگر زمانی خواستم ماشین رو عوض کنم بتونم بفروشمش و گزینه دیگری جایگزینش کنم. یا اگر مشکلی داشت بتونم لوازم یدکی اون رو تهیه کنم و آسایشم رو تأمین کنه.
رو همین حساب هست که از شما عزیزان نظراتتون رو به عنوان افراد مطلع پرسیدم و امیدوارم با راهنمایی صحیح و به دور از تعصب شما بتونم انتخاب درستی داشته باشم.


207i: نمد زیر کاپوت، روکش صندلی فابریک، دزدگیر تصویری، محافظ فلزی رکاب، قفل ECU، قفل زاپاس، کروز کنترل و لیمیتر، رادیو پخش کنوود، interface رادیو پخش، چراغ داشبورد، فلاپ راهنمادار آینه بغل، Dim sport
نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 294
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 فروردین 1395, 3:04 am
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Clarkson » یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 12:21 pm

mehrvarz2000 نوشته شده:
یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 11:35 am
Clarkson نوشته شده:
یک‌شنبه 27 خرداد 1397, 3:23 am
باید پذیرفت که خودرو یک کالای مصرفی مثل هزاران کالای دیگست و نگاه سرمایه ای به این کالا فقط باعث عذاب روحی میشه.
چیزی که برای من مهم بود، هنگام خرید خودرو ، این بود که در قبال هزینه ای که برای این کالای مصرفی میکنم کیفیت خوبی رو دریافت کنم و در ضمن این کالا برای من و خانوادم امنیت بیاره. امنیت از نظر ظاهری و باطنی.
اینکه قراره دیگران چه قضاوتی در مورد انتخابم داشته باشن اصلا برام مهم نبود. این که صاحب اول و آخرش هم باشم برام مهم نبود. مهم این بود که خواسته های منو در زمانی که ازش می خوام استفاده کنم برآورده کنه و در طی زمان برام کسل کننده نباشه.
این خودرو حد اقل منو به 90 درصد خواسته هام رسونده و ازش راضیم.
و اما خواسته های من:
1-امنیت در رانندگی و احساس آرامش.
2- شتاب مناسب در مواقع لزوم.
3-آپشن های کاربردی.
4-هندلینگ مناسب.
5-قیافه جسورانه و در عین حال منحصر به فرد.
6-خاص بودن چهره و کم بودن قیافه خودرو در سطح عام جامعه.
7- دوام در تجهیزات و قطعات حساس و کلیدی.
8-سایز مناسب و فضای کافی برای مسافرتهای خانوادگی.
9-دارا بودن اصالت در طراحی و پلتفرم.
10-روحیه اسپرت و خشن و در عین حال متین و آروم در فنر بندی که این تناقض به ندرت پیش میاد.
ممکنه خودرو های دیگه ای همه این مشخصات، بعلاوه برند شناخته شده در سطح عموم جامعه داشته باشن، و از بازار خرید و فروش خوبی هم برخوردار باشن ولی همه اینها در کنار قیمت تمام شده ، برای من که دلال نیستم و مصرف کننده هستم، و نمی خوام بخش زیادی از دارایی زندگیم رو بابت یک تن و نیم آهن و پلاستیک و فوم و شیشه به باد بدم، این خودرو علیرغم خدمات دهی ضعیف و حتی نبود برخی قطعات می تونه انتخاب منصفانه ای باشه.
ایران کشور ایدآلی برای این تیپ انتخابها نبوده ، نیست و نخواهد بود. کما اینکه ممکنه در کشورهای پیشرفته و صاحب تکنولوژی هم انتخابها در موارد دیگه ای غیر از بحث خودرو ایدآل نباشه. به هر شکل هر جای دنیا شرایط خاص خودش رو داره و در کشور ما بعلت فرهنگ ظاهر بینی و مصرف گرایی و کمی افسردگی ناشی از عدم ارتباط قوی با سایر کشورها ، مقوله خودرو، بیش از حد اهمیتش ، مهم شده. در حالیکه این سرمایه باید در خدمت انسان سازی ، گشت و گذار و مسافرت به نقاط دیدنی دنیا و کسب تجربه، تفریحات سالم و شادی بخش و همچنین سلامت جسم و روح قرار بگیره.
به امید روزی که همه ما بتونیم بدور از هر گونه تعصب ، انتخابهای صحیح و حساب شده ای داشته باشیم و از عمر محدودی که در اختیار داریم کمال استفاده رو ببریم.
من فرمایش شما رو قبول دارم، اما به هر حال ما داریم در ایران زندگی می کنیم. کشوری که از بیشتر شاخص‌های ارزیابی یک زندگی خوب کیلومترها دور هستیم و باید متناسب با این شرایط زندگی خودمون رو تنظیم کنیم.
برای من خرید یک ماشین همیشه همراه با ریسک خواهد بود، چرا که بخش قابل توجهی از سرمایه مالی که در زندگی برای خودم و خانواده خودم فراهم کردم رو دارم هزینه می‌کنم. شاید این سرمایه بعدها دیگه جبران پذیر نباشه و سال‌های آتی زندگی رو با مشکل همراه کنه.
من به شخصه خیلی به بسترن B50F علاقه دارم. اصلا هم به ملیت این برند کاری ندارم و احساس می کنم در این حدود قیمت واقعا عالی هست. اما برای من اهمیت زیادی داره که اگر زمانی خواستم ماشین رو عوض کنم بتونم بفروشمش و گزینه دیگری جایگزینش کنم. یا اگر مشکلی داشت بتونم لوازم یدکی اون رو تهیه کنم و آسایشم رو تأمین کنه.
رو همین حساب هست که از شما عزیزان نظراتتون رو به عنوان افراد مطلع پرسیدم و امیدوارم با راهنمایی صحیح و به دور از تعصب شما بتونم انتخاب درستی داشته باشم.
با توجه به شرایطی که توصیف کردی و اینکه بخش زیادی از سرمایه زندگیت رو می خوای برای خودرو هزینه کنی به هیچ وجه این خودرو و خودرو های مشابهش رو به شما توصیه نمی کنم. بیشتر از نیمی از سرمایه نقدیتون رو برای این کالا مصرف نکنید! نیم دیگر رو به سرمایه های با قابلیت تبدیل شوندگی سریع و از بین نرفتنی تبدیل کنید.
در مورد خودرو هم صفر ثبت نامی و شرایطی مناسب بهترین گزینه هست. تو این وضع و اوضاع ریسک خودرو دسته دوم رو به هیچ وجه قبول نکنید.


اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
نمایه کاربر
mehrvarz2000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 200
تاریخ عضویت: شنبه 10 آبان 1393, 4:30 pm
نوع خودرو: پژو 207i
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط mehrvarz2000 » چهارشنبه 30 خرداد 1397, 11:21 am

امکانش هست یکی از دوستان فاصله زیر سپر جلو تا زمین بسترن B50F رو اندازه بگیره و به من بگه؟ اگر این محبت رو بفرمایید ممنون میشم. می خوام بدونم به رمپ پارکینگمون می گیره یا نه.


207i: نمد زیر کاپوت، روکش صندلی فابریک، دزدگیر تصویری، محافظ فلزی رکاب، قفل ECU، قفل زاپاس، کروز کنترل و لیمیتر، رادیو پخش کنوود، interface رادیو پخش، چراغ داشبورد، فلاپ راهنمادار آینه بغل، Dim sport
نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 294
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 فروردین 1395, 3:04 am
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Clarkson » چهارشنبه 30 خرداد 1397, 3:25 pm

mehrvarz2000 نوشته شده:
چهارشنبه 30 خرداد 1397, 11:21 am
امکانش هست یکی از دوستان فاصله زیر سپر جلو تا زمین بسترن B50F رو اندازه بگیره و به من بگه؟ اگر این محبت رو بفرمایید ممنون میشم. می خوام بدونم به رمپ پارکینگمون می گیره یا نه.
زاویه تقریب از جلو 15 درجه هست. یعنی اگر یه تخته mdf رو به محل تماس چرخ جلو و زمین بچسبونین تا 15 درجه نسبت به افق می تونید بیاریدش بالا تا نوک دماغه سپر از پایین رو لمس کنه. این عدد بیشتر به کارتون میاد. ولی اگر بخواهید بدونید فاصله سپر بصورت عمودی چقدر هست باید سرنشین و بار رو در نظر بگیرید. در خودرو من فاصله عمودی زیر سپر بدون سرنشین و بار 208 میلی متره. هرچه به چرخ نزدیک تر میشین سینی هم اضافه میشه. این در حالی هست که چرخ موانع رو با خودش بالا میاره و هیچ گاه تماسی با زمین نخواهند داشت.
عوامل مختلفی در گیر کردن زیر خودرو ، خصوصا منبع اگزوز ، به رمپ داره. از فاصله دومحور گرفته تا نحوه طراحی رمپ. بهترین کار اینه که از یه نفر بخواین با b50f و سرنشین بیاد تو پارکینگ و تست کنید.


اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
نمایه کاربر
mehrvarz2000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 200
تاریخ عضویت: شنبه 10 آبان 1393, 4:30 pm
نوع خودرو: پژو 207i
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط mehrvarz2000 » پنج‌شنبه 31 خرداد 1397, 2:36 am

Clarkson نوشته شده:
چهارشنبه 30 خرداد 1397, 3:25 pm
mehrvarz2000 نوشته شده:
چهارشنبه 30 خرداد 1397, 11:21 am
امکانش هست یکی از دوستان فاصله زیر سپر جلو تا زمین بسترن B50F رو اندازه بگیره و به من بگه؟ اگر این محبت رو بفرمایید ممنون میشم. می خوام بدونم به رمپ پارکینگمون می گیره یا نه.
زاویه تقریب از جلو 15 درجه هست. یعنی اگر یه تخته mdf رو به محل تماس چرخ جلو و زمین بچسبونین تا 15 درجه نسبت به افق می تونید بیاریدش بالا تا نوک دماغه سپر از پایین رو لمس کنه. این عدد بیشتر به کارتون میاد. ولی اگر بخواهید بدونید فاصله سپر بصورت عمودی چقدر هست باید سرنشین و بار رو در نظر بگیرید. در خودرو من فاصله عمودی زیر سپر بدون سرنشین و بار 208 میلی متره. هرچه به چرخ نزدیک تر میشین سینی هم اضافه میشه. این در حالی هست که چرخ موانع رو با خودش بالا میاره و هیچ گاه تماسی با زمین نخواهند داشت.
عوامل مختلفی در گیر کردن زیر خودرو ، خصوصا منبع اگزوز ، به رمپ داره. از فاصله دومحور گرفته تا نحوه طراحی رمپ. بهترین کار اینه که از یه نفر بخواین با b50f و سرنشین بیاد تو پارکینگ و تست کنید.
مرسی از پاسختون. رمپ پارکینگ ما طوری هست که مزدا ۳ نیو گیر می کنه. ضمنا برای ورود به پارکینگ باید ماشین از سطح شیبدار بره بالا و از روی پیاده رو رد بشه که ارتفاع پیاده رو حدود ۲۵ سانتیمتر هست و زاویه شیب سطح شیبدار فکر کنم حدود۲۵ درجه باشه.
ماشین خودم که الان ۲۰۷ هست توی رمپ حدود ۵ سانت با زمین فاصله داره. البته خب همیشه بدون سرنشین اضافه از رمپ رد میشم اما برای ورود به پارکینگ ماشین پر هست.


207i: نمد زیر کاپوت، روکش صندلی فابریک، دزدگیر تصویری، محافظ فلزی رکاب، قفل ECU، قفل زاپاس، کروز کنترل و لیمیتر، رادیو پخش کنوود، interface رادیو پخش، چراغ داشبورد، فلاپ راهنمادار آینه بغل، Dim sport
نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 294
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 فروردین 1395, 3:04 am
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Clarkson » پنج‌شنبه 31 خرداد 1397, 1:19 pm

mehrvarz2000 نوشته شده:
پنج‌شنبه 31 خرداد 1397, 2:36 am
Clarkson نوشته شده:
چهارشنبه 30 خرداد 1397, 3:25 pm
mehrvarz2000 نوشته شده:
چهارشنبه 30 خرداد 1397, 11:21 am
امکانش هست یکی از دوستان فاصله زیر سپر جلو تا زمین بسترن B50F رو اندازه بگیره و به من بگه؟ اگر این محبت رو بفرمایید ممنون میشم. می خوام بدونم به رمپ پارکینگمون می گیره یا نه.
زاویه تقریب از جلو 15 درجه هست. یعنی اگر یه تخته mdf رو به محل تماس چرخ جلو و زمین بچسبونین تا 15 درجه نسبت به افق می تونید بیاریدش بالا تا نوک دماغه سپر از پایین رو لمس کنه. این عدد بیشتر به کارتون میاد. ولی اگر بخواهید بدونید فاصله سپر بصورت عمودی چقدر هست باید سرنشین و بار رو در نظر بگیرید. در خودرو من فاصله عمودی زیر سپر بدون سرنشین و بار 208 میلی متره. هرچه به چرخ نزدیک تر میشین سینی هم اضافه میشه. این در حالی هست که چرخ موانع رو با خودش بالا میاره و هیچ گاه تماسی با زمین نخواهند داشت.
عوامل مختلفی در گیر کردن زیر خودرو ، خصوصا منبع اگزوز ، به رمپ داره. از فاصله دومحور گرفته تا نحوه طراحی رمپ. بهترین کار اینه که از یه نفر بخواین با b50f و سرنشین بیاد تو پارکینگ و تست کنید.
مرسی از پاسختون. رمپ پارکینگ ما طوری هست که مزدا ۳ نیو گیر می کنه. ضمنا برای ورود به پارکینگ باید ماشین از سطح شیبدار بره بالا و از روی پیاده رو رد بشه که ارتفاع پیاده رو حدود ۲۵ سانتیمتر هست و زاویه شیب سطح شیبدار فکر کنم حدود۲۵ درجه باشه.
ماشین خودم که الان ۲۰۷ هست توی رمپ حدود ۵ سانت با زمین فاصله داره. البته خب همیشه بدون سرنشین اضافه از رمپ رد میشم اما برای ورود به پارکینگ ماشین پر هست.
من این چند روز تهرانم. اگه می خوای خصوصی آدرس و تلفنت رو بده یه تست مختصر بکنیم.


اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
نمایه کاربر
Clarkson
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 294
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 فروردین 1395, 3:04 am
نوع خودرو: بسترن b50f

Re: تاپیک جامع بسترن B50 و B50f (تجربه سواری-مزایا و معایب)-FAW

پست توسط Clarkson » جمعه 1 تیر 1397, 11:57 pm



اگر پیاده هم شده است سفر کن ،در ماندن می پوسی.
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “اف اي دبليو (فاو) بسترن FAW Besturn”