تجربه سواري با دانگ فنگ H30 - مزايا و معايب

H30 Cross,...

مدیر انجمن: دينگاليگا

E.SUN
پست: 4
تاریخ عضویت: شنبه 11 شهریور 1396, 12:45 pm
نوع خودرو: 206

شنبه 19 خرداد 1397, 5:37 pm

rezadarab1 نوشته شده:
شنبه 19 خرداد 1397, 11:12 am
سلام دوستان
موقع توقف و خاموش کردن ماشین دنده رو حالت N باشه بهتره یا P
با سلام
اگر روی سطح صاف و مسطح پارک کنید (مثل پارکینگ منزل یا اکثر خیابانهای شهری) احتیاجی به گذاشتن در p نیست و همان خلاص و ترمز دستی کفایت می کند. مضافا اینکه اگر خدای نکرده در حالتی که ماشین در حالت پارک است، ماشین دیگری با آن تصادف کند، دنده ها آسیب می بینند.
فقط زمانی که روی شیب تند ماشین را پارک می کنید حتما آن را در حالت پارک قراردهید
rezadarab1
پست: 9
تاریخ عضویت: شنبه 11 فروردین 1397, 8:40 am
نوع خودرو: H30 cross

شنبه 19 خرداد 1397, 8:11 pm

E.SUN نوشته شده:
شنبه 19 خرداد 1397, 5:37 pm
rezadarab1 نوشته شده:
شنبه 19 خرداد 1397, 11:12 am
سلام دوستان
موقع توقف و خاموش کردن ماشین دنده رو حالت N باشه بهتره یا P
با سلام
اگر روی سطح صاف و مسطح پارک کنید (مثل پارکینگ منزل یا اکثر خیابانهای شهری) احتیاجی به گذاشتن در p نیست و همان خلاص و ترمز دستی کفایت می کند. مضافا اینکه اگر خدای نکرده در حالتی که ماشین در حالت پارک است، ماشین دیگری با آن تصادف کند، دنده ها آسیب می بینند.
فقط زمانی که روی شیب تند ماشین را پارک می کنید حتما آن را در حالت پارک قراردهید
ممنون از توضیح جامع و کاملتون دوست عزیز
nasir.mab
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه 22 فروردین 1390, 7:45 pm
نوع خودرو: H30 Cross

یک‌شنبه 20 خرداد 1397, 5:24 am

با سلام به همه دوستان،
تجربه سواری با دانگ فنگ بعد از بیش از 2000 کیلومتر و یه سفر به شمال :
اول اینکه بعد از تحویل گرفتن چراغ چک روشن بود، اما مشکل خاصی وجود نداشت. شتاب ماشین از 206، تندر 90 دستی و ماشین های هم رده به نظرم بهتر اومد، اتاق بسیار جادار (از تند 90 هم جادارتر) صندلی های فوق العاده راحت (مثل 206) کولر خوب ، عدم افت محسوس شتاب با کولر روشن، نویگیشن و مالتی مدیای خوب، صدای نسبتا خوب سیستم صوتی، نمد کاپوت، نور متوسط چراغ های جلو، درزهای متناسب درب ها از مزایای این ماشین می تونه باشه. اما لرزش فرمان توی سرعت بالای 100 کیلومتر (که البته توی ماشین های دیگه هم وجود داره) ضربه های محسوس ماشین در دست اندازها (حتی بیش از 206)، صدای ناهنجار زوزه از قسمت دریچه کولر، لق بودن و صداهای قسمت ترمز دستی از معایبی بود که من باهاش مواجه شدم که عمدتا با یکم صبوری و انرژی قابل رفع شدنه، مصرف بنزین خارج از شهر به کمترین میزان 6.2 در 100 کیلومتر هم می رسه و در شهر گاهی به 12.5 من با یه باک تقریبا پر از شرق تهران تا گیلان رفتم و بعد از 2 روز گشت و گذار برای برگشت یه باک دیگه بنزین زدم. هربار حدود 40 لیتر با توجه به اینکه حدود 10 لیتر در باک بنزین داشتم، به طور میانگین 9 تا 10 لیتر در 100 کیلومتر می سوزونه (شهر و جاده) البته لازم به ذکره که کلی هم تو ترافیک موندم تو رفت و برگشت در تعطیلات. عملکرد ترمز به نظرم معقول میاد و در مقایسه با تندر 90 مدل 94 که داشتم زیاد تفاوتی نداشت (از نظر واکنش ترمز) صندوق ماشین فضایی معقول برای مسافرت داره، یک چمدان دو نفره ، دو کوله پشتی لپ تاپ بزرگ، یک سبد پیکنیک و مقداری وسیله ی دیگه به راحتی توی صندوق جا شد که با کمی دقت و نظم میشد حتی دو چمدان هم توش جا داد. آمپر آب عمدتا در وسط قرار داشت یا کمی بالاتر از وسط که با توجه به نکاتی که دوستان ذکر کردن معقول بوده. ال سی دی کامپیوتر صفری در مدت زمان طولانی که ماشین زیر آفتاب پارک باشه تغییر رنگ میده( کمی سفید میشه) که با خنک شدن ماشین به رنگ طبیعی بر می گرده، روکش صندلی ها بسیار خوب و با کیفیت بود اما بعد از سفر به نظرم تو مدت طولانی تر کمی از فرم میوفته، سان روف عملکرد خوبی داشته و توی بارندگی هم کوچکترین نشتی نداره، پاورهای پنجره ها بسیار با کیفیت و قوی عمل می کنه، جای پا برای صندلی عقب بسیار بیشتر از تندر 90 هست. صندلی های عقب با وجود متحرک بودن از صندلی های تندر 90 با کیفیت تر هستند. جنس داشبرد به شکلی هست که احتمال خط وخش افتادن در برخی قسمت ها زیاده. در مقایسه با 206 بدتر و در مقایسه با تندر 90 تقریبا مشابه هست کمی پایین تر. دید آینه ها خوبه و دید عقب هم معقول به نظر می رسه، چراغ های توی کابین خوب طراحی شدن و کاربردی هستند، رینگ ها به سرعت کثیف میشن و لاستیک های کویر به نظر چندان مرغوب نیستن. داشبرد کوچکی داره اما کنسول تا حدودی این ضعف رو برطرف می کنه، فضای در نظر گرفته شده روی درب ها از داخل برای سرنشینان جلو و عقب کاربردی و مناسبه.تنظیم ارتفاع صندلی راننده چندان تاثیری نداره. در کل به نظرم ماشین سرحال و چابکی میاد با توجه به اتومات بودن (در مقایسه با مگان اتومات که قبلا باهاش روندم) تعویض دنده ها خوبه و ضربه زیادی نداره. بنزین سوپر به شکل محسوسی رو عملکرد ماشین تاثیر گذاره. کنترل ماشین توی جاده هراز روی حالت اسنو در بارندگی شدید خیلی خوب بود. در کل هندلینگ ماشین در سرعت های بالا خوبه. اینا برداشت های من از این ماشین بود تا الان. ببخشید طولانی شد.
mik206
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 22 تیر 1396, 9:46 pm
نوع خودرو: jac j5

سه‌شنبه 22 خرداد 1397, 8:57 pm

سلام دوستان من پدرم یه اچ سی کراس داره. چند روز پیش یهو چراغ اسپرت و حالت برف روشن شد رو صفحه نمایش و کیلومتر شمار و کولرم قطع شد یهو. الان دو روز نمایندگی دارن ایرادو پیدا میکنن. جسارتا کسی این مشکل رو داشته تا بحال؟؟ :who: :who:
نمایه کاربر
MAJID SALMANI
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 79
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 31 تیر 1395, 1:12 pm
نوع خودرو: H30 CROSS
محل اقامت: تهران

چهارشنبه 23 خرداد 1397, 11:07 am

سلام
شب گذشته اولین تجربه رانندگی با H30 را انجام دادم :)
در مقایسه با ماشین قبلی سورن ELX کلاس 11 سواری آرامتری داره
فعلا باید بیشتر رانندگی کنم یه جاده خارج شهر برم ببنم چطوره
حرکت زندگی است و سکون مرگ
ali12345
پست: 1
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 خرداد 1397, 10:24 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

دوشنبه 28 خرداد 1397, 10:36 pm

سلام . دوستان یک سئوال که البته اگر اینجا جاش نباشه معذرت می خوام ولی حتما دوستان می توانند راهنمایی کنند . من یک 206 اس دی وی بیست مدل 91 دارم و مشکل خاصی باهاش ندارم .البته در حد داخل شهر و 35 هزار تا کار کرده .آیا صلاح است که آن را فروخته و یک اچ سی کراس صفر بگیرم .البته از این ماشین هم اغلب داخل شهر استفاده خواهد شد .فقط حوصله خیلی تعمیرگاه رفتن ندارم ؟ نکات فنی و مثبت را بگید متشکر می شوم ....
نمایه کاربر
Saidgta
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 994
تاریخ عضویت: جمعه 21 اسفند 1388, 3:01 pm
نوع خودرو: H30 Cross

سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 4:57 am

ali12345 نوشته شده:
دوشنبه 28 خرداد 1397, 10:36 pm
سلام . دوستان یک سئوال که البته اگر اینجا جاش نباشه معذرت می خوام ولی حتما دوستان می توانند راهنمایی کنند . من یک 206 اس دی وی بیست مدل 91 دارم و مشکل خاصی باهاش ندارم .البته در حد داخل شهر و 35 هزار تا کار کرده .آیا صلاح است که آن را فروخته و یک اچ سی کراس صفر بگیرم .البته از این ماشین هم اغلب داخل شهر استفاده خواهد شد .فقط حوصله خیلی تعمیرگاه رفتن ندارم ؟ نکات فنی و مثبت را بگید متشکر می شوم ....
ماشین صفر توی ایران شانسیه. به خصوص که دو ستاره کیفی هم داشته باشه. اگه براتون اتوماتیک بودن اهمیت داره بدون شک ارتقا به اچ30 کراس انتخاب هوشمندانه ای هست. در غیر این صورت بهتره همین 206 رو که ازش راضی هستید نگه دارید؛ فروختن خودروی سالم در این شرایط کار درستی نیست به نظر من... البته اچ30 در شهر هم مصرف بالایی داره.
نمایه کاربر
Saidgta
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 994
تاریخ عضویت: جمعه 21 اسفند 1388, 3:01 pm
نوع خودرو: H30 Cross

سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 5:00 am

mik206 نوشته شده:
سه‌شنبه 22 خرداد 1397, 8:57 pm
سلام دوستان من پدرم یه اچ سی کراس داره. چند روز پیش یهو چراغ اسپرت و حالت برف روشن شد رو صفحه نمایش و کیلومتر شمار و کولرم قطع شد یهو. الان دو روز نمایندگی دارن ایرادو پیدا میکنن. جسارتا کسی این مشکل رو داشته تا بحال؟؟ :who: :who:
ممکنه از سنسور دور موتور یا سرعت روی گیربکس باشه...
نمایه کاربر
Masoud Valiei
يار همراه
پست: 2962
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 24 خرداد 1384, 10:09 am
نوع خودرو: ام وی ام 530
محل اقامت: کرج
اینستاگرام: masoudvaliei
تماس:

سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 9:08 am

ali12345 نوشته شده:
دوشنبه 28 خرداد 1397, 10:36 pm
سلام . دوستان یک سئوال که البته اگر اینجا جاش نباشه معذرت می خوام ولی حتما دوستان می توانند راهنمایی کنند . من یک 206 اس دی وی بیست مدل 91 دارم و مشکل خاصی باهاش ندارم .البته در حد داخل شهر و 35 هزار تا کار کرده .آیا صلاح است که آن را فروخته و یک اچ سی کراس صفر بگیرم .البته از این ماشین هم اغلب داخل شهر استفاده خواهد شد .فقط حوصله خیلی تعمیرگاه رفتن ندارم ؟ نکات فنی و مثبت را بگید متشکر می شوم ....
سلام
206 وی بیست موتور 1400 داره و ضعیفه و آپشن هم نداره

ولی اچ سی کراس موتور قوی داره و گیربکس اتوماتیک و نسبتا اپشن های خوبی داره (نسبت به وی بیست)

رضایت شما با خودرو فعلی شاید با خرید خودروی داخلی صفر کمی تحت شعاع قرار بگیره چون ما در ایران زندگی میکنیم و کنترل کیفیت خوبی نداریم و هممون داریم دایره خرید قطعات و کنترل کیفیت خودرو ساز رو تکمیل میکنیم و ایراد ها رو ما به خودروساز گوشزد میکنیم

البته به نظر من و اگر من جای شما بودم و پرداخت 60 تومن برای یه خودروی هاچبک و کم ارتفاع برام توجیه داشت و مشکلی نبود اینکارو میکردم -
این نیز بگذرد . . .
نمایه کاربر
mohamadmehr
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 55
تاریخ عضویت: شنبه 6 آبان 1391, 4:30 pm
نوع خودرو: PERSIA_206_H30 CROSS
محل اقامت: اصفهان

سه‌شنبه 29 خرداد 1397, 1:30 pm

mik206 نوشته شده:
سه‌شنبه 22 خرداد 1397, 8:57 pm
سلام دوستان من پدرم یه اچ سی کراس داره. چند روز پیش یهو چراغ اسپرت و حالت برف روشن شد رو صفحه نمایش و کیلومتر شمار و کولرم قطع شد یهو. الان دو روز نمایندگی دارن ایرادو پیدا میکنن. جسارتا کسی این مشکل رو داشته تا بحال؟؟ :who: :who:
من این مشکل را داشتم بردم نمایندگی بعد از کلی بررسی گقتن پینیون کیلومترشمار از داخل گیربکس شکسته و کل گیربکس رو بعداز یک هفته تعویض کردند.
پرواز کن آنگونه که می خواهی وگر نه پروازت میدهند آنگونه که می خواهند
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “دانگ فنگ Dongfeng”