قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

مدیر انجمن: دادبه

آيا اين پلاک استاندارد و مطابق با اصالت خودروهاي کلاسيک هست؟

بلي
34
36%
خير
60
64%
 
مجموع رای گیری: 94
نمایه کاربر
ammclaren
دنده 1
پست: 1780
تاریخ عضویت: دوشنبه 3 آبان 1389, 7:17 pm
نوع خودرو: Mercedes-Benz
محل اقامت: همدان

پست چهارشنبه 5 مهر 1391, 5:58 pm

تصویر

رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

مدير عامل كانون جهانگردي و اتومبيلراني با اشاره به اينكه براي تهيه و كار كارشناسي درباره آيين‌نامه شناسايي و صيانت از خودروهاي كلاسيك 2 سال زمان صرف شده است،‌ گفت: كارگروهي براي اجراي مصوبه اين آيين‌نامه، متشكل از نمايندگان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، سازمان حفاظت از محيط زيست، سازمان تربيت بدني (كميته كلاسيك فدراسيون موتورسواري و اتومبيلراني) و كانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران به زودي تشكيل جلسه مي‌دهد.

متن كامل اين آيين‌نامه شناسايي و صيانت از خودروهاي تاريخي (كلاسيك) به شرح زير است:

ماده1- خودروهاي تاريخي به خودروهايي اطلاق مي‌شود كه ضمن حفظ اصالت(كالبدي) از سلامت فني كامل برخوردار باشد. انواع خودروهاي تاريخي به شرح زير است:

الف- خودروهاي نفيس: خودروهايي كه بيش از 50 سال از توليد آن گذشته باشد.

ب- خودروهاي قديمي: خودروهايي كه بيش از 25 ‌سال از توليد آن گذشته باشد و از لحاظ طراحي و مهندسي ساخت و يا كاربردي بي‌نظير باشد.

ج- خودروهاي ويژه: خودروهايي كه داراي بعد فرهنگي باشد.

ماده 2- كارگروهي با حضور نمايندگان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري (رئيس)، حفاظت محيط‌ زيست، تربيت‌بدني(كميته كلاسيك فدراسيون موتور سواري و اتومبيلراني)، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران(معاونت راهنمايي و رانندگي)، كانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران و وزارت صنايع و معادن به منظور شناسايي مصاديق خودروهاي تاريخي و اتخاذ تدابير هماهنگ براي حفظ و صيانت از آن‌ها تشكيل مي‌شود. دبيرخانه كارگروه مذكور در كانون ياد شده مستقر مي‌شود.
ماده 3- وظايف كارگروه موضوع ماده (2) به شرح زير است:

الف- شناسايي، تشخيص، دسته‌بندي و معرفي خودروهاي موضوع ماده (1) به مراكز مرتبط براي حفظ آن‌ها با رعايت حفظ سرمايه‌ مجموعه‌داران.

ب- تهيه ليست و معرفي خودروهاي موضوع ماده (1) براي صدور شناسنامه و پلاك توسط نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و ابلاغ آن از طريق سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري.

ج- تعيين مقدار كيلومتر تردد سالانه و ثبت در شناسنامه تاريخي خودرو.

د- تدوين دستورالعمل‌هاي اجرايي لازم و ارايه آن به مراجع ذي‌ربط قانوني در صورت لزوم.

ماده 4- نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران موظف است براي خودروهاي تاريخي شناسنامه تاريخي و پلاك خاصي را طراحي و مجوز تردد آن را صادر كند.

ماده 5- صدور شناسنامه تاريخي و نصب پلاك تردد مشروط به اخذ معاينه فني خودرو است.

ماده 6- معاينه فني خودروهاي تاريخي بايد متناسب با ضوابط فني زمان توليد آن انجام گيرد.

ماده 7- دستگاه‌هاي متولي از رده خارج كردن خودروها موظفند نظر كارگروه موضوع ماده (2) را اخذ كنن

:hb:

اين خودش جاي بسي نقد و بررسي داره. اما اينکه پلاک ملي کلاسيک از نظر اندازه و قيافه بايد اين شکلي باشه، (به نظر غير استاندارد مياد) مسئولين حتما توضيح بهتري دارن!
نمایه کاربر
Lord of Monster
دنده 1
پست: 1348
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 بهمن 1389, 11:38 am
نوع خودرو: Jaguar_Benz_BMW
محل اقامت: طوس

پست چهارشنبه 5 مهر 1391, 6:16 pm

هنوز خیلی مونده این پلاک رو روی ماشینای کلاسیک ببینیم...
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=80439&start=80
بازسازي مرسدس بنز
280S w116 ....Golden Monster
نمایه کاربر
a021lireza
دنده 1
پست: 1200
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 بهمن 1389, 4:23 pm
نوع خودرو: sx132-405-pazhan
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 5 مهر 1391, 6:18 pm

این تاپیک تقریبا تکراری هست و توی کلوپ آمریکایی مفصل در این باره بحث میشه
حداقل یکسال طول میکشه تا عملی بشه و فکر کنم 4-5 ماه تا توسط پلیس به صورت رسمی رونمایی بشه
مای فیوریت کار ایز لندروور دیفندر آی لایک ایت
نمایه کاربر
ammclaren
دنده 1
پست: 1780
تاریخ عضویت: دوشنبه 3 آبان 1389, 7:17 pm
نوع خودرو: Mercedes-Benz
محل اقامت: همدان

پست چهارشنبه 5 مهر 1391, 6:23 pm

این تاپیک تقریبا تکراری هست و توی کلوپ آمریکایی مفصل در این باره بحث میشه
همه که به کلوپ آمريکايي سر نميزنن! براي اينکه اکثريت ببينن بهتره تو هر کلوپي مطرح بشه
نمایه کاربر
Lord of Monster
دنده 1
پست: 1348
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 بهمن 1389, 11:38 am
نوع خودرو: Jaguar_Benz_BMW
محل اقامت: طوس

پست چهارشنبه 5 مهر 1391, 6:25 pm

"""ج- تعيين مقدار كيلومتر تردد سالانه و ثبت در شناسنامه تاريخي خودرو."""

اکثر خودرو های کلاسیکی که دیدم (بعضا بالای 50 سال) سرعت سنج شون کار نمیکرده!

به خودرو های بالا تر از 25 سال که اشاره شده احتمالا مربوط به اونهایی میشه که تو کشور کم هستن نه مثل شورلت ها و بنز ها و ....
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=80439&start=80
بازسازي مرسدس بنز
280S w116 ....Golden Monster
نمایه کاربر
ammclaren
دنده 1
پست: 1780
تاریخ عضویت: دوشنبه 3 آبان 1389, 7:17 pm
نوع خودرو: Mercedes-Benz
محل اقامت: همدان

پست چهارشنبه 5 مهر 1391, 6:53 pm

اکثر خودرو های کلاسیکی که دیدم (بعضا بالای 50 سال) سرعت سنج شون کار نمیکرده!

به خودرو های بالا تر از 25 سال که اشاره شده احتمالا مربوط به اونهایی میشه که تو کشور کم هستن نه مثل شورلت ها و بنز ها و ....
با توجه به:
ب- خودروهاي قديمي: خودروهايي كه بيش از 25 ‌سال از توليد آن گذشته باشد و از لحاظ طراحي و مهندسي ساخت و يا كاربردي بي‌نظير باشد.
قطعا خودروهايي شمال اين طرح ميشن که از همه نظر بي نظير و تمامي قطعات اونها مشابه نمونه فابريک و سالم بوده و کار کنه.
در غير اينصورت اونقدر ماشين قديمي هست تو خيابونا که هنوز ازشون استفاده ميشه و خيلي از اونا ديگه فرسوده شده (بدليل استفاده نادرست) و اگه قرار باشه به اينام پلاک بدن فکر نکنم منطقي به نظر بياد.
نمایه کاربر
M!LAD-ZI
دنده 1
پست: 1801
تاریخ عضویت: جمعه 17 دی 1389, 5:03 pm
نوع خودرو: Tiggo7_Kia Optima
محل اقامت: Tehran
Like شده: 1 بار

پست چهارشنبه 5 مهر 1391, 7:06 pm

مهندس ساخت بینظیر که سلیقه ای نیست احیانا؟!
ا
با چنین فرقه ی نسناس، یقین پاپوش است
اتهامی که به شخصِیت شیطان خورده!
نمایه کاربر
saenamaragha
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 119
تاریخ عضویت: شنبه 16 بهمن 1389, 10:00 pm
نوع خودرو: دو پا
محل اقامت: تهران

پست چهارشنبه 5 مهر 1391, 7:40 pm

سلام. دوستای گلم کجا سیر میکنید؟ اینا همه بامبوله بابا. این بی پدرو مادرا فقط دنبال سر کیسه کردن مردم زبون بسته هستن. از هر کیم بابت پلاک دادن مقدار معتنا بهی پول خواهند گرفت.حالا خواهید دید.وگرنه درد اینا فرسودگیو آلودگیو این مسایل نیستو درد اینا جبران کسریه .....
saenamaragha=در زبان پهلوی به معنای سیمرغ میباشد
حکمت هستم
نمایه کاربر
ammclaren
دنده 1
پست: 1780
تاریخ عضویت: دوشنبه 3 آبان 1389, 7:17 pm
نوع خودرو: Mercedes-Benz
محل اقامت: همدان

پست چهارشنبه 5 مهر 1391, 7:52 pm

مهندس ساخت بینظیر که سلیقه ای نیست احیانا؟!
متوجه نشدم! :who:
نمایه کاربر
saeedd
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 322
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 10 خرداد 1388, 12:23 pm
نوع خودرو: براوو
محل اقامت: مـشــــــهد مقدس

پست چهارشنبه 5 مهر 1391, 8:58 pm

خداکنه از ابتدا فرایندی کامل و کم نقص بنویسند.

بازگشت به “كلوپ خودروهاي آلماني”