برای ریست کردن Password خود میتواید از گزینه کلمه عبورم را فراموش کرده ام استفاده کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت پوشه Spam , Junk mail را حتما بررسی کنید.
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

ساخت امپلی فایر

نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1890
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 4:20 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 11 بار
تماس:

سه‌شنبه 5 مرداد 1395, 9:34 am

arooni نوشته شده:
بسم الله نوشته شده:
AMIR N نوشته شده:من واسه بار از المنت های بخاری برقی استفاده کردم
ک حدود 480 وات توان از منبع سویچینگ گرفتم بدون افت حتی 1دهم ولت
انشالله با توان 1 کیلو وات فیلمشو اپلود میکنم
سلام
اونا در ولتاژ 220 ولت توانشون 500 واته ولتاژ 60 ولت فقط 36 وات از منبع تغذیه ات توان می کشه،چون مقاومتشون حدود 100 اهمه
خب کوتاهش میکنیم..منم خودم با المنت منبع تغذیمو تست کردم .به دوسر 40+و40- وصلش کردم و تا 5.2 آمپر بدون افت میداد :grin:
راستی دادا امیر واسه خازن خروجی چند میکرو گذاشتی؟سلف هم باشون سری کردی؟
خروجی +و- مال من حدود 0.5 ولت اختلاف داره با اینکه دوتا ترانس با هسته EE گذاشتم و تازه یکیشم شکسته( ولی با چسب قطره ای چسبوندمش).مال شما چرا 1 ولت اختلاف داره با اینکه تیروئیده؟البته شاید خیلی مهم نباشه واسه آمپ.
راستی دوستان دیود شاتکی فوق سریع با دیود شاتکی سریع واسه یکسوسازی چه فرقی داره تو این مدار؟
واسه خروجی سویچینگ من ب سلف اعتقادی ندارم پس واسش نمیزارم
خازن خروجی هم این مدار ب ظرفیت بالایی نیاز نداره چون فیدبکش واقعا سریع کار میکنه و ولتاژ اونقدر ها نوسان نداره ک نیاز به بانک خازنی زیادی داشته باشه
از طرفی من خودم شخصا خیلی خوشم میاد در امپو ک باز میکنم ی تعداد خازن صافی زیادی داشته باشه امپ
پس شاید ی بانک خازنی همی توی ورودی و هم توی خروجی سویچینگ بزارم با ظرفیت 10 هزار میکرو فاراد البته چون خازن های خروجی باید 63 ولت باشه هم قیمتش زیاد میشه و هم حجمش حالا تا ببینیم چی میشه
اینا چون 2 تا هسته هست و مثل هم پیچیده نشده این اخطلاف 1 ولت رو توی 60 ولت داره و چیز عادی هم هست و نمیشه هم تقریبا دست بهش زد چون خروجی مدار حدود 13 دور پیچیده شده و 60 ولت هست ک هر ی دور حدود 5 ولت هست پس واسه 1 ولت عملا نمیشه دست به هسته زد و قسمت بد ترش اینه ک نمیدونی مشکل از کدوم هستس
به علاوه مشکلی هم توی مدار ایجاد نمیکنه یه هیچ وجه
با 2 تا دیود هم میشه این ولتاژ رو کمشون کرد
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
نمایه کاربر
arooni
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 710
تاریخ عضویت: دوشنبه 31 شهریور 1393, 5:42 pm
نوع خودرو: slx tu5
محل اقامت: اصفون

سه‌شنبه 5 مرداد 1395, 10:45 am

حالا که فکر میکنم به این نتیجه میرسم که این مقدار کم اختلاف ولتاژ تو پیچیدن سیمها پیش میاد.چون رشته ها کنار هم کنارهم پیچیده میشه و هسته حلقویه ممکنه طول سیمها رو دوتا هسته یکم متفاوت دربیاد و اختلاف جزیی پیش بیاد.
اون سلف تو خروجی هم مثل ترانس پالس پیچیده میشه که اگه خازن زیاد تو خروجی گذاشتی موقع راه اندازی یدفعه فشار رو دیودها نیاد.البته منم چون جا نداشتم نگذاشتم .و دیودها هم اکثرا جریان لحظه ای بالایی را میتونند تحمل کنند.
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1890
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 4:20 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 11 بار
تماس:

سه‌شنبه 5 مرداد 1395, 11:45 am

arooni نوشته شده:حالا که فکر میکنم به این نتیجه میرسم که این مقدار کم اختلاف ولتاژ تو پیچیدن سیمها پیش میاد.چون رشته ها کنار هم کنارهم پیچیده میشه و هسته حلقویه ممکنه طول سیمها رو دوتا هسته یکم متفاوت دربیاد و اختلاف جزیی پیش بیاد.
اون سلف تو خروجی هم مثل ترانس پالس پیچیده میشه که اگه خازن زیاد تو خروجی گذاشتی موقع راه اندازی یدفعه فشار رو دیودها نیاد.البته منم چون جا نداشتم نگذاشتم .و دیودها هم اکثرا جریان لحظه ای بالایی را میتونند تحمل کنند.
به جای اون سلف میشه خازن سافت استارت رو با ظرفیت بیشتری گزاشت
دیود های من خیلی گردن کفت تر از این حرف ها هستن
با وجود این ک من هسته ها رو دادم بیرون واسم پیچیدند و تا نگاشون میکنی خیلی شبیه به هم هستن ولی باز هم این مشکل رو داره
ههمون طور ک گفتم مشکلی ندار مدار ولی اگه بخوایم خیلی دقیق بشیم میتونیم با 2 تا دیود ک سری میکنم توی راه این ولتاژ 1/5 ولت رو کاملا کم کرد
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
نمایه کاربر
arooni
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 710
تاریخ عضویت: دوشنبه 31 شهریور 1393, 5:42 pm
نوع خودرو: slx tu5
محل اقامت: اصفون

سه‌شنبه 5 مرداد 1395, 5:14 pm

راستی امیر جان دیود ها یکسوساز را چی گذاشتی؟
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1890
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 4:20 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 11 بار
تماس:

سه‌شنبه 5 مرداد 1395, 8:43 pm

arooni نوشته شده:راستی امیر جان دیود ها یکسوساز را چی گذاشتی؟
اگه درست یادم باشه حروفش رو rhrp30120 بود
ک 30 امپر 120 ولت هست
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
بسم الله
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 626
تاریخ عضویت: جمعه 23 خرداد 1393, 11:12 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: خیابان پیروزی

سه‌شنبه 5 مرداد 1395, 11:45 pm

سلام
بهتر بود از دیود هایی با ولتاژ متناسب با (حداکثر ولتاژ مورد استفاده) به کار می بردید که Vf کمتری داشتند مخصوصا دیود شاتکی استفاده می کردید
نمایه کاربر
arooni
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 710
تاریخ عضویت: دوشنبه 31 شهریور 1393, 5:42 pm
نوع خودرو: slx tu5
محل اقامت: اصفون

چهارشنبه 6 مرداد 1395, 12:05 am

AMIR N نوشته شده:
arooni نوشته شده:راستی امیر جان دیود ها یکسوساز را چی گذاشتی؟
اگه درست یادم باشه حروفش رو rhrp30120 بود
ک 30 امپر 120 ولت هست
دادا این 1200 ولته نه 120 و با ولتاژ فروارد 3 ولت!بهتره یه دیود 200 یا 150ولتی انتخاب کنی.این دیود تلفاتش زیاد میشه.
من کلی گشتم یه دیود 200 ولتی با Vfزیر 0.8 ولت پیدا کردم البته 5 آمپره ولی دوتا موازی میبندم.
مثلا mbr20150 دوبل دیوده که 20 آمپر و150 ولتیه. که میشه دیود دوبلشو موازی کرد که بشه 40 آمپر.Vf زیر 0.9 داره.نیکو میده 1200 ت.
آخرین ويرايش توسط 1 on arooni, ويرايش شده در 0.
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
بسم الله
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 626
تاریخ عضویت: جمعه 23 خرداد 1393, 11:12 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: خیابان پیروزی

چهارشنبه 6 مرداد 1395, 12:25 am

arooni نوشته شده:
AMIR N نوشته شده:
arooni نوشته شده:راستی امیر جان دیود ها یکسوساز را چی گذاشتی؟
اگه درست یادم باشه حروفش رو rhrp30120 بود
ک 30 امپر 120 ولت هست
دادا این 1200 ولته نه 120 و با ولتاژ فروارد 3 ولت!بهتره یه دیود 200 یا 150ولتی انتخاب کنی.این دیود تلفاتش زیاد میشه.
من کلی گشتم یه دیود 200 ولتی با Vfزیر 0.8 ولت پیدا کردم البته 5 آمپره ولی دوتا موازی میبندم.
سلام
MBR20200 یا MBR20H200 بگیرید
نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1921
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 مرداد 1393, 9:22 pm
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

چهارشنبه 6 مرداد 1395, 12:35 pm

سلام دوستان :hb:

امیر جان تبریک میگم واسه منبع سوئیچینگ که ساختید :-) بسیار عالی :-)
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1890
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 4:20 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 11 بار
تماس:

چهارشنبه 6 مرداد 1395, 3:26 pm

ehsan 1045 نوشته شده:سلام دوستان :hb:

امیر جان تبریک میگم واسه منبع سوئیچینگ که ساختید :-) بسیار عالی :-)
سلام
ممنون
راستش اون چیزی ک انتظار داشتم نشد
روی توان 1300 وات کلی افت ولتاژ داره ((میاد روی 108 ولت ولی باید روی 125 ولت باشه ))
هیتسینکم خیلی داغ میشه ک دلیلشو پیدا کردم ((همون طور ک دوستان گفتن دیود ها باید عوض بشه))
من اسکپ ندارم برا همین خیلی کارم مشکله
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “مباحث سيستمهاي صوتي و تصويري خودرو”