قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

New Mazda 3(BL) 2010~2013

تصویر مباحث مربوط به مزدا

مدیر انجمن: MaZi Zo0M Z0oM

نمایه کاربر
Sh_R
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 28 مهر 1388, 11:20 am
نوع خودرو: Mazda 3 Hatchback
محل اقامت: سنندج
اینستاگرام: sh_r_52
Like شده: 1 بار

پست یک‌شنبه 8 دی 1398, 4:46 am

روغن و صافیهای مختلف تعویض شد، اما با حساب سرانگشتی هر لیتر حدود 180
android
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 185
تاریخ عضویت: شنبه 15 آبان 1389, 11:42 am
Like شده: 26 بار

پست یک‌شنبه 8 دی 1398, 4:12 pm

Sh_R نوشته شده:
یک‌شنبه 8 دی 1398, 4:46 am
روغن و صافیهای مختلف تعویض شد، اما با حساب سرانگشتی هر لیتر حدود 180
چقدر گرون :x
هرچند هزار کیلومتر لازمه عوض بشه؟
نمایه کاربر
Sh_R
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 28 مهر 1388, 11:20 am
نوع خودرو: Mazda 3 Hatchback
محل اقامت: سنندج
اینستاگرام: sh_r_52
Like شده: 1 بار

پست دوشنبه 9 دی 1398, 10:23 am

android نوشته شده:
یک‌شنبه 8 دی 1398, 4:12 pm
Sh_R نوشته شده:
یک‌شنبه 8 دی 1398, 4:46 am
روغن و صافیهای مختلف تعویض شد، اما با حساب سرانگشتی هر لیتر حدود 180
چقدر گرون :x
هرچند هزار کیلومتر لازمه عوض بشه؟
لطفا صفحات قبلی مطالعه بشه
نمایه کاربر
arshan95
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه 9 آذر 1398, 6:44 pm
نوع خودرو: مزدا 3 نيو
محل اقامت: بندرعباس
اینستاگرام: rezaei.mehdi
Like شده: 12 بار

پست یک‌شنبه 22 دی 1398, 4:22 am

android نوشته شده:
یک‌شنبه 8 دی 1398, 4:12 pm
Sh_R نوشته شده:
یک‌شنبه 8 دی 1398, 4:46 am
روغن و صافیهای مختلف تعویض شد، اما با حساب سرانگشتی هر لیتر حدود 180
چقدر گرون :x
هرچند هزار کیلومتر لازمه عوض بشه؟
تو دفترچه مزدا نوشته تا كيلومتر 150 هزار تا نياز به تعويض نيست مگر اينكه نياز بشه حالا تعويض يا شارژش بهتره اگر نحوه استفاده از ماشين نرمال هست تا 150 هزار دستش نزنين اما اگر رانندگي پرشتاب داريد و يا در مناطق خيلي گرم هستيد به نسبت زود تر تعويض بشه اينكه تعدادي دوستان روي كيلومتر 60 هزار اقدام به تعويض ميكنن ضروري نيست
my son, my life, my world
akbert
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 165
تاریخ عضویت: چهارشنبه 6 خرداد 1394, 5:57 am
نوع خودرو: ِDeleted Account 2.0
محل اقامت: فروم حذف شده
Like شده: 5 بار

پست یک‌شنبه 22 دی 1398, 4:28 am

پیمایش کیلومتری! از اهمیت زیاد برخوردار نیست صرفاً چک کردن هر از گاهی روغن گیربکس و تغییر رنگ از البالویی به رنگ های دیگه نشونه تعویضه
نمایه کاربر
s.diaco
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 119
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 16 دی 1395, 10:12 am
نوع خودرو: مزدا ۳ نیو
Like شده: 7 بار

پست یک‌شنبه 22 دی 1398, 8:09 am

من روی ۴۰ هزارتا عوضش کردم و تأثیر محسوسی روی افزایش شتاب ماشین داشت.
android
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 185
تاریخ عضویت: شنبه 15 آبان 1389, 11:42 am
Like شده: 26 بار

پست دوشنبه 23 دی 1398, 9:06 pm

arshan95 نوشته شده:
یک‌شنبه 22 دی 1398, 4:22 am
android نوشته شده:
یک‌شنبه 8 دی 1398, 4:12 pm
Sh_R نوشته شده:
یک‌شنبه 8 دی 1398, 4:46 am
روغن و صافیهای مختلف تعویض شد، اما با حساب سرانگشتی هر لیتر حدود 180
چقدر گرون :x
هرچند هزار کیلومتر لازمه عوض بشه؟
تو دفترچه مزدا نوشته تا كيلومتر 150 هزار تا نياز به تعويض نيست مگر اينكه نياز بشه حالا تعويض يا شارژش بهتره اگر نحوه استفاده از ماشين نرمال هست تا 150 هزار دستش نزنين اما اگر رانندگي پرشتاب داريد و يا در مناطق خيلي گرم هستيد به نسبت زود تر تعويض بشه اينكه تعدادي دوستان روي كيلومتر 60 هزار اقدام به تعويض ميكنن ضروري نيست
به نظرم باید زودتر عوض کنیم و ترافیک هم در نظر بگیریم
چون من مسیر 3 کیلومتری رو هر روز نیم ساعت تو ترافیکم! همش هم در حال ایستادن و راه افتادن که فشار میاره به گیربکس
akbert نوشته شده:
یک‌شنبه 22 دی 1398, 4:28 am
پیمایش کیلومتری! از اهمیت زیاد برخوردار نیست صرفاً چک کردن هر از گاهی روغن گیربکس و تغییر رنگ از البالویی به رنگ های دیگه نشونه تعویضه
تغییر رنگ فکر نمیکنم روش دقیقی باشه :who:
اساتید نظرشون چیه؟
نمایه کاربر
arshan95
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه 9 آذر 1398, 6:44 pm
نوع خودرو: مزدا 3 نيو
محل اقامت: بندرعباس
اینستاگرام: rezaei.mehdi
Like شده: 12 بار

پست سه‌شنبه 24 دی 1398, 7:15 pm

android نوشته شده:
دوشنبه 23 دی 1398, 9:06 pm
arshan95 نوشته شده:
یک‌شنبه 22 دی 1398, 4:22 am
android نوشته شده:
یک‌شنبه 8 دی 1398, 4:12 pm
Sh_R نوشته شده:
یک‌شنبه 8 دی 1398, 4:46 am
روغن و صافیهای مختلف تعویض شد، اما با حساب سرانگشتی هر لیتر حدود 180
چقدر گرون :x
هرچند هزار کیلومتر لازمه عوض بشه؟
تو دفترچه مزدا نوشته تا كيلومتر 150 هزار تا نياز به تعويض نيست مگر اينكه نياز بشه حالا تعويض يا شارژش بهتره اگر نحوه استفاده از ماشين نرمال هست تا 150 هزار دستش نزنين اما اگر رانندگي پرشتاب داريد و يا در مناطق خيلي گرم هستيد به نسبت زود تر تعويض بشه اينكه تعدادي دوستان روي كيلومتر 60 هزار اقدام به تعويض ميكنن ضروري نيست
به نظرم باید زودتر عوض کنیم و ترافیک هم در نظر بگیریم
چون من مسیر 3 کیلومتری رو هر روز نیم ساعت تو ترافیکم! همش هم در حال ایستادن و راه افتادن که فشار میاره به گیربکس
akbert نوشته شده:
یک‌شنبه 22 دی 1398, 4:28 am
پیمایش کیلومتری! از اهمیت زیاد برخوردار نیست صرفاً چک کردن هر از گاهی روغن گیربکس و تغییر رنگ از البالویی به رنگ های دیگه نشونه تعویضه
تغییر رنگ فکر نمیکنم روش دقیقی باشه :who:
اساتید نظرشون چیه؟
تغییر رنگ به نظر منم روش خیلی دقیقی نیست اما اکثر دوستان روی کیلومتر ۶۰ هزار معمولا تعویض میکنن و به نظر خیلی زوده فقط به یه شرط مشکلی نیست روغن اصلی پیدا بشه که دیگه فرقی نداره و استاد کار وارد با روش درست انجامش بده
my son, my life, my world
akbert
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 165
تاریخ عضویت: چهارشنبه 6 خرداد 1394, 5:57 am
نوع خودرو: ِDeleted Account 2.0
محل اقامت: فروم حذف شده
Like شده: 5 بار

پست چهارشنبه 25 دی 1398, 8:41 am

من چند تا عکس بزارم منظور از تغییر رنگ و تصمیم به تعویض بر این اساسه
و زیاد به کیلومتر ثابت و ذکر عدد حساس نیست یعنی یکی با شرایط سختی ماشین رو ازش کار میکشه در 30 هزار تا تغییر نیازه یکی هم 100 هزار تا کار کرده و همیشه تو جاده بوده
تصویر

تصویر

لااقل ماشینهای ژاپنی که من دفترچه اشونو دیدم از ذکر عدد ثابت صرفه نظر کردند و ارزیابی بصری و بویایی ! از نمونه روغن ته گیج رو توصیه کردند
و شرایطی رو هم که استفاده سنگین از ماشین رو احتمال دادند توصیه به تعویض نه فقط روغن گیربکس بلکه کل مواد و مایعات مصرفی در کیلومترهای خیلی پایین تر از سرویسهای دوره ای کردند.
korosh002
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 190
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 دی 1389, 6:40 am
نوع خودرو: 206 تيپ 2
محل اقامت: تهران

پست شنبه 28 دی 1398, 5:05 pm

سلام دوستان
من موقعی که دنده عقب میگیرم از چرخ ها صدایی شبیه صدای لنت میاد ولی از داخل چرخ که نگاه میکنم لنت سالمه . فقط هم موقع دنده عقب این اتفاق می افته به‌مظرتون‌مشکل چیه ؟

بازگشت به “مزدا Mazda”