سابربن یا بلیزر

تصویر خودرو های سدان جنرال موتورز GM | خودروهای کوپه جنرال موتورز GM| وانت و شاسی بلند های جنرال موتورز GM

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
LOLA
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: چهارشنبه 19 بهمن 1390, 6:34 pm
نوع خودرو: chevrolet-mitsubishi

Re: سابربن یا بلیزر

پست توسط LOLA » شنبه 22 شهریور 1393, 11:08 pm

دو سه تا پست قبلی خعلی باحال بود انصافا کلی خندیدیم دمتون گرم.
البته من سابرین نداشتم ولی سابربن یا suburban دارم
در مورد لندرور با موتور وی هشت بیوک رگال بگم که شاسیش ضعیفه و دفرش هم عمرا به پای دفر سابربن نرسه!!!!
بلیزر ماشین نرم و خیلی خوبیه که یه ضعفی در آفرود سنگین(منظور تپه نوردی نیست) نسبت به سابربن یا وانت دوفر شوی داره که اونم پولوس ضیفتره به نسبت وزنش. دیگه دفر رنجرور بماند.
موتور بلیزر 5700 سی سی ولی موتور رگال 3800 سی سی پس بلیزر قویتره!!!
توی آمریکا نه تنها شورلت و لوازمش ارزونه بلکه همه چیز ارزونه چون ارزش پولشون بالاست و درآمدهای ما رو ندارن!!!
سوبربن از سال 1935 تولید میشده و تا الان هم پرچمش بالاست
http://ttupload.ir/uploads/6b06800px-19 ... burban.jpg

سابربن دو دفر کمیاب و با ارزشه مخصوصا تو ایران ولی تک دفرش زیاده و فقط بدرد آمبولانس و مسافرت میخوره.
ببین شما این صخره رو میتونی با چی بالا بری؟پاترول؟رنجرور؟تویوتا؟یا حتی بلیزر؟
لبخند ملیح یادتون نره :smile:
http://www.youtube.com/watch?v=tgw2S8uQZuo
با هیچ کدوم حتما میگید با این لاستیکا میشه ولی نه چون باید طول ماشین هم بلند باشه وگرنه کله میکنه.در ضمن با این لاستیکا پلوس هم خورد نکنید!!
در مجموع اگه بخوای یه آفرود خفن بری باید یه ماشین خفن بسازی که فابریک ماشین برات محدودیتی ایجاد نکنه از قبیل استحکام شاسی و دفر و پلوس و گیربکس و ...که اول وانت دو کابین دودفر بعد سابربن یا وانت تک کابین دودفر بعدم دیگه نمیدونم چی بگم
کافیه یک سری به یوتیوب بزنید و مسابقات جهانی آفرود رو ببنید اونوقت قیاس کنید.


>>>>>>>جانوران به دو دسته تقسیم میشن یا انگل هستند یا میزبان انگل<<<<<<<
پس انسان باش
نمایه کاربر
Arthas
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 190
تاریخ عضویت: جمعه 20 شهریور 1388, 3:16 pm
نوع خودرو: گلف نسل ٢-گلف نسل ١
محل اقامت: تهران

Re: سابربن یا بلیزر

پست توسط Arthas » یک‌شنبه 23 شهریور 1393, 1:25 pm

دوست گلم سوال دارم
""""در مورد لندرور با موتور وی هشت بیوک رگال بگم که شاسیش ضعیفه و دفرش هم عمرا به پای دفر سابربن نرسه!!!!""""
این که میگی چی هست ؟
لندرور با موتور وی هشت بیوک ؟؟؟؟؟
شاسی ضعیف ؟
دوست گلم ....
اگر افرود حرفه ای یا مسابقه ای بخوای بری اصلا هیچ کدوم از این ماشین ها حرفی ندارند برای گفتن
و با شاسی رنو هم میشه افرودر حرفه ای ساخت .
و اینکه افرود با صخره نوردی فرق داره گلم و این لینکی که شما گزاشتی رو دیدم ،اون ماشین روش کار شده گلم و به هیچ عنوان استاندارد نیست و پست هارو بخون و قبل اینکه خندت بگیره باز خوب دقت کن به حرف های گفته شده .

دوست عزیزم بلیزر انجین های مختلفی داره 4.1 - 4.7 - 5.0 و 5.7 که عموما موتور های 350 روشون کمیاب هستش ( اوم پایین زدی نوع خودرو شوی ،پس فکر کنم بدونی چی دارم میگم )
که با باکس های تی اچ 350 گند میزنن به زندگیه راننده ماشین !
----
دوست من افرود خفن یعنی چی ؟ جامپینگ ؟ مانتین کلایمبینگ ؟ دیرت کلایمبینگ ؟ دیرت رولینگ ؟ میتونم 1000 تا نوع افرود دیگم بگم و هرکدوم از اینها ماشین مخصوص خودشو میخواد .

دوست عزیز بودجه در اختیارم بزار من با پیکان از اون صخره میرم بالا
مانستر لیفت ساختن سادست ،همین ماشین رو توی شن بندازی تا 1 سال اون تو گیر میکنه یا تو گل بندازی ماشین از جاش جم نمیخوره
شما هم به نظرم وقتت رو هدر نده با دیدن یوتیوب و ماشین های کار شده ،عموما اینجور ماشین ها فقط اسم پلتفرم ماشین روش مونده و هیچیش برای خودش نیست
یا حق !


VW Is Not Just a Brand , Its a LifeStyle
نمایه کاربر
LOLA
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: چهارشنبه 19 بهمن 1390, 6:34 pm
نوع خودرو: chevrolet-mitsubishi

Re: سابربن یا بلیزر

پست توسط LOLA » یک‌شنبه 23 شهریور 1393, 8:44 pm

Arthas نوشته شده:دوست گلم سوال دارم
""""در مورد لندرور با موتور وی هشت بیوک رگال بگم که شاسیش ضعیفه و دفرش هم عمرا به پای دفر سابربن نرسه!!!!""""
این که میگی چی هست ؟
لندرور با موتور وی هشت بیوک ؟؟؟؟؟
شاسی ضعیف ؟
دوست گلم ....
اگر افرود حرفه ای یا مسابقه ای بخوای بری اصلا هیچ کدوم از این ماشین ها حرفی ندارند برای گفتن
و با شاسی رنو هم میشه افرودر حرفه ای ساخت .
و اینکه افرود با صخره نوردی فرق داره گلم و این لینکی که شما گزاشتی رو دیدم ،اون ماشین روش کار شده گلم و به هیچ عنوان استاندارد نیست و پست هارو بخون و قبل اینکه خندت بگیره باز خوب دقت کن به حرف های گفته شده .

دوست عزیزم بلیزر انجین های مختلفی داره 4.1 - 4.7 - 5.0 و 5.7 که عموما موتور های 350 روشون کمیاب هستش ( اوم پایین زدی نوع خودرو شوی ،پس فکر کنم بدونی چی دارم میگم )
که با باکس های تی اچ 350 گند میزنن به زندگیه راننده ماشین !
----
دوست من افرود خفن یعنی چی ؟ جامپینگ ؟ مانتین کلایمبینگ ؟ دیرت کلایمبینگ ؟ دیرت رولینگ ؟ میتونم 1000 تا نوع افرود دیگم بگم و هرکدوم از اینها ماشین مخصوص خودشو میخواد .

دوست عزیز بودجه در اختیارم بزار من با پیکان از اون صخره میرم بالا
مانستر لیفت ساختن سادست ،همین ماشین رو توی شن بندازی تا 1 سال اون تو گیر میکنه یا تو گل بندازی ماشین از جاش جم نمیخوره
شما هم به نظرم وقتت رو هدر نده با دیدن یوتیوب و ماشین های کار شده ،عموما اینجور ماشین ها فقط اسم پلتفرم ماشین روش مونده و هیچیش برای خودش نیست
یا حق !
والا من سعی میکنم تا از چیزی اطلاع ندارم در موردش حرف نزنم چون بعدا یکی میاد ضایم میکنه!!!!
در مورد دفر که سادست یک نگاه به دفر عقب رنجرور بندازید یک نگاهی هم به دفر عقب سابربن:
http://ttupload.ir/uploads/a1d6IMG-0618.jpg
http://ttupload.ir/uploads/a1d60010or-0 ... n-axle.jpg
صد در صد شاسیش هم از یک ماشین 2.5 تنی یا لااقل وانت دیگه ضعیفتره!
در مورد موتور GM روی رنجروور که از خودم نمیگم اگه ویکی پدیا رو قبول دارید و انگلیسی بلدید این لینکشه اگه نه که دیگه حرفی نیست:
http://en.wikipedia.org/wiki/Range_Rover
در مورد شاسی رنو هم میشه بیشتر توضیح بدید؟اصلا شاسی پیدا میکنید که روش لوله کاری کنید؟؟؟
این عکسایی هم که گذاشتم همشون فابریکی هستن حالا چی؟
http://ttupload.ir/uploads/dc8a1990-che ... mas123.jpg
http://ttupload.ir/uploads/2428131-1105 ... uarter.jpg
http://ttupload.ir/uploads/2428suburban ... rs-433.jpg
شما خودت یه حرف میزنی بعد نقضش میکنی اول میگی صخره نوردی آفرود نیست بعد میگی 1000 نوع آفرود داریم ....آخر کدوم حرفتو ملاک قرار بدیم؟
جدا بلیزر با موتور 350 کمیابه ؟
شما با پیکان که هیچچی با فرقون هم میتونی بری آفرود ولی حرف من از اول همین بود نخوندی که من نوشته بودم اگه بخوای یه آفرود خفن برید باید یه ماشین خفن درست کنید حالا میتونید یه پیکان (حتی فرقون) رو آنلیمیتد کنید که باید تغیراتی اعمم از نصب شاسی ، نصب دفر جلو متناسب با دفر عقب ، نصب گیربکس با کمک ، فرمون هیدرولیک ، فنر و....
یا میتونید یه سابربن یا وانت بگیرید یکم لیفتش کنید و 4 تا لاستیک بزرگ بندازید زیرشو....
یا بلیزر یا لندرور بگیرید دفر قوی بندازید لیفت کنید لاستیک و ...برید آفرود نسبتا سنگین
مانستر لیفت ساختش سادست؟جدی؟اگه سادست لا اقل میشه مراحل ساختش رو بگید فقط بگید حالا ساختش پیشکش!!!
تو گل میمونه؟تو شن گیر میکنه؟نمیتونه جامپ کنه؟مطمینی؟
خوب این ویدیو ها از همین ماشین رو میدیدی بعد نظر میدادی:
http://www.youtube.com/watch?v=rMJxoEOV ... YZhOIq3lEK
http://www.youtube.com/watch?v=IoxPGW-i ... YZhOIq3lEK
عزیزم شما نگران من نباش برو یک فکری به حال خودت بکن من خودم ماشین مانستر کردم تو ایران لنگه نداره همه قطعاتشم فابریکیه خودشه.
یکم اطلاعات فنی داشته باش که بتونی از خودت دفاع کنی و هر حرفی رو نزنی.
ولی در مجموع از گروه روور بخصوص لندروور هم خوشم میاد.
بنز یونیماگ هم واقعا تو آفرود خفنه!!!


>>>>>>>جانوران به دو دسته تقسیم میشن یا انگل هستند یا میزبان انگل<<<<<<<
پس انسان باش
نمایه کاربر
Arthas
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 190
تاریخ عضویت: جمعه 20 شهریور 1388, 3:16 pm
نوع خودرو: گلف نسل ٢-گلف نسل ١
محل اقامت: تهران

Re: سابربن یا بلیزر

پست توسط Arthas » دوشنبه 24 شهریور 1393, 1:33 am

دوست من یا شما در مورد ماشین استاندارد چیزی نمیدونی یا خودت رو زدی به اون راه ! این ماشین ها استاندارد هستند توی این عکس ها ؟؟؟؟؟؟ والا از خنده دارم زمین گاز میزنم .

میشه بگی با یک نگاه به این دف ها شما چی رو متوجه شدید ؟؟؟؟ نه تورو خدا به این بنده حقیر بفهمون یکم اطلاعاتمون زیاد شه !
لینکی که دادی در مورد موتور اشتباه است و این لینک درست توی ویکی هستش http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine (s ( شکل گیری و ادامه رو هم کامل بخون که بدونی توی اواخر دهه 50 چی شد و بعد چی شد .... )
در مورد رنو هم فقط میگم بهت واویلا ..... همین !
و اما در مورد وزن رنجرور ( صد در صد شاسیش هم از یک ماشین 2.5 تنی یا لااقل وانت دیگه ضعیفتره! ) الان ماشینم دم دست نیست اما فردا یک عکس جالب میزارم برات ،از اونجایی که با این حرفت ثابت کردی دی مورد این ماشین چیزی نمیدونی و طبق روال معمول در حال "اره" هستی .
اره گلم سادست ،این که مسلم هستش ماشین شما که اتفاقا مانستر هم هست اونم از نوع سوپر ماسنتر و همه قطعاتشم فابریک هست توی کل ایران لنگه نداره ! نه نه توی خاور میانه ! نهه نههه توی اسیا !
اطلاعات من در حد روستا ! اما دفعه بعد بدون واژه مانستر رو چه موقع استفاده میکنن و یک تعریف از مانستر کار برات میارم اینجا """ modified or purposely built with extremely large wheels and suspension """
دونه دونه این کلمات نشون دهنده اینه که دوست بسیار با اطلاعاتم .... مانستر فابریک نمیشه .

جواب ویدئو ها
اولی : بیچ رانینگ ؟؟؟؟ جوابی ندارم اما اگر فکر کردی شن اینه دیگه من چی باید بگم ! فقط برو سواحل شمال مردم رو ببین با پراید رو همین بیچ ها !!!! چجوری اشپیل میزنن
دومی : وای خدای من واقعا فوق العاده بود ! فقط یک چیز جالب یک سرچ نشون دهنده این هست که ماد کلیمبینگ اینی که نشون دادی نیست و خب شما نرفتی ! البته ببخشید یادم نیود مانستر کار فابریک شما شاید رفته باشه اینجور جاها اما عموما توی ماد کلیمبینگ یک چاله اب رو در نظر نمیگیرن و خوب این حرکت رو خیلی از دوستان افرودر با ماشین حتی پاژن قدیم هم انجام دادن ! تازه فابریک !!!!!!!! لول

لندرور های دیفیندر بهترین ها هستن یا اون جثه کوچیک و کاملا فابریک ( حتی لاستیک ها 205 اشون ) از جاهایی بالا میرن که ادم شاخ در میاره.
یکی از بهترین های افرود هستش یونیماگ و چندین کمپانی دیگه از رو ایده یونی ماشین هایی رو طراحی کردن ، مثل کارخونه روور - جی ام ....


VW Is Not Just a Brand , Its a LifeStyle
نمایه کاربر
Arthas
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 190
تاریخ عضویت: جمعه 20 شهریور 1388, 3:16 pm
نوع خودرو: گلف نسل ٢-گلف نسل ١
محل اقامت: تهران

Re: سابربن یا بلیزر

پست توسط Arthas » دوشنبه 24 شهریور 1393, 1:40 am

جدی خسته شدم ! اقا ممنون بابت تفریح دلپذیری که برام فراهم کردی ،حرف هایی که زدی مخصوصا """"من خودم ماشین مانستر کردم تو ایران لنگه نداره همه قطعاتشم فابریکیه خودشه"""" کل بحث رو معلوم کرد ،دیگه بقیشم مهم نیست .
شما با سواد من بی سواد و بی اطلاعات فنی ،شما قاتل بروس لی و مانستر مودیفایر و من شاگرد تعمیرکار موتور گازی .
کیپ دریمینگ دوست من .


VW Is Not Just a Brand , Its a LifeStyle
نمایه کاربر
LOLA
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: چهارشنبه 19 بهمن 1390, 6:34 pm
نوع خودرو: chevrolet-mitsubishi

Re: سابربن یا بلیزر

پست توسط LOLA » دوشنبه 24 شهریور 1393, 10:04 am

Arthas نوشته شده:جدی خسته شدم ! اقا ممنون بابت تفریح دلپذیری که برام فراهم کردی ،حرف هایی که زدی مخصوصا """"من خودم ماشین مانستر کردم تو ایران لنگه نداره همه قطعاتشم فابریکیه خودشه"""" کل بحث رو معلوم کرد ،دیگه بقیشم مهم نیست .
شما با سواد من بی سواد و بی اطلاعات فنی ،شما قاتل بروس لی و مانستر مودیفایر و من شاگرد تعمیرکار موتور گازی .
کیپ دریمینگ دوست من .
عموجون شما که در مورد ماشینای استاندارد میدونی میتونی بهم بگی کجاشون غیر فابریکه؟نکنه منظورت لاستیکاشونه یا چراغای روی سپرشون؟ کاری نداره بزن گوگل ببین چقدر برات سابربن مانستر فابریک میاره با دفر و شاسی فابریک حالا بزن رنجرور ببین چندتا میتونی بشمری اصلا پیدا کردی عکسشو بذار واسمون که در حال راه رفتن باشه البته؟؟؟
اگه واقعا آفرود سرت میشد میفهمیدی که تو آفرود یکی از پارامترهای تعیین کننده برای آنلیمیتد کردن دفرها و گیربکسه که اون عکسایی که گذاشتم فابریکی خودشونن البته اگه بتونید تشخیص بدید و از سابربن چیزی سرتون بشه!!!
نمیدونم عینک زدی یا نه؟ ولی به دفرها نگاه کنی متوجه تفاوت در اندازشون میشید.
در مورد موتور هم عزیزجان سرچ زدی موتور روور بعد میای میگی بیا این موتور رنجروور رو هم زده نه داداش برو سرچ بزن موتور رنج روور ببین اولین سری موتورهای رنجروور رو بیوک و بی ام دبیلیو تامین کردن.حرف شما مثه اینه که بگی موتورهای پیکان رو از اول ایرانخودرو زده در حالی که موتورهای فابریک پیکان واسه تالبوته و الان بگی بیا این سایت پیکان موتوراش ایرانیه هه هه هه هه؟داری خودتو گول میزنی؟؟؟با خودت چند چندی؟
نکنه حتما رنو هم داری که داری اینجور افسوس میخوری؟؟؟
داداش اره رو شما میزنید وگرنه نمیومدید تو تاپیک {سابربن یا بلیزر} حرف از رنجروور و پیکان و رنو و فرغون و .... بزنید فقط واسه خودشیرینی.
طرف داره تو شوش رو وانت جی ام 5 تن تیراهن میزنه رو ماشین که 30 ساله کارش اینه اونوقت میای میگی شاسی رنجروور قوی تره ؟؟؟؟
خوب باشه ماشین تو ماشین آقا پلیسه خوبه عمو؟
چی شد مانستر لیفت درست کردن مگه آب خوردن نبود؟چرا مراحلش رو نام نبردی؟؟؟؟
نمیخواستم اینکارو بکنم ولی این عکسارو از مانسترم برا اولین بار تو نت میذارم تا فقط برای اینکه فکت بیوفته و صدای بطری از خودت در بیاری چون حاضرم شرط ببندم چیزی سر در نمیاری شمایی که یه بلبرینگ عوض کردن چرخ رو عاجزی و فقط ادعات میشه بدون داری با کسی کل کل میکنی که کارش طراحی و ساخته مانستره تو ایران شایدم خاور میانه تک البت که نرود میخ آهنین در سنگ(زیربندی رو ببین بعد تته پته کن) اگه تو ایران لنگشو دیدی نه تو بلکه هرکی لطف کنه یه عکس بذاره :
http://ttupload.ir/uploads/5c402.jpg
http://ttupload.ir/uploads/5c40020520103361.jpg
http://ttupload.ir/uploads/5c401.jpg
"بیچ رانینگ،بیچ ها،ماد کلیمبینگ" اینارو نوشتی که بگی کلاس زبان میری عموجون آفرین حالا ترم چندی؟Lets talk english????
عزیز اون شن نوردی نبود پرش بود که نیای بگی این اگه 20 سانت بپره چرخاش میوفته بدنه میپوکه!!!
اون گل نوردی نیس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما رفتی گل نوردی؟حتما با اون رنجروور با اون لاستیکا 205 آره :-( بابا شما روی سنگ پای قزوین رو سفید کردی دمت گرم استاد گنده گوZی هستی خیلی هم ادعات میشه!!!
داداش اونچیزی که واس شما رویاست واس ما خاطرست.برو با بزرگترت بیا تو بخش GM زرت و پرت کن
همون GM که موتور ماشینتو تولید کرده!!!!


>>>>>>>جانوران به دو دسته تقسیم میشن یا انگل هستند یا میزبان انگل<<<<<<<
پس انسان باش
نمایه کاربر
LOLA
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: چهارشنبه 19 بهمن 1390, 6:34 pm
نوع خودرو: chevrolet-mitsubishi

Re: سابربن یا بلیزر

پست توسط LOLA » شنبه 19 مهر 1393, 12:39 am

چی شد از این حالت :-( به این حالت :shock: :div: تبدیل شدن بعضیا؟؟؟
این جیمی کوچولو 2 سال طراحی و ساخت زیربندی و بازسازیش طول کشیده و در مراحل پایانی صافکاری و رنگه!!!
فقط برای بستن فک بعضیا:
تصویر
تصویر


>>>>>>>جانوران به دو دسته تقسیم میشن یا انگل هستند یا میزبان انگل<<<<<<<
پس انسان باش
نمایه کاربر
Vito Corleone
دنده 4
پست: 4929
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 آذر 1386, 11:25 pm
نوع خودرو: Honda Civic

Re: سابربن یا بلیزر

پست توسط Vito Corleone » دوشنبه 21 مهر 1393, 11:51 am

دوستان اینجا رو ببینید:

http://www.tuningtalk.com/~tuning/forum ... &start=740

جواب اکثر سوالات پرسیده شده وجود داره.

در مورد مقایسه ی توانمندی های آفرود بلیزر و سابربن با گزینه های موجود در کشور، در کلوپ آفرود تاپیک های مناسب و دقیقی هست.

در هر صورت تمام مباحث مطرح شده تکراری هستن و تاپیک در تاپیک راهنمای خرید شاسی بلند ادغام میشه.

:eek:


Freedom comes when you learn to let go
Creation comes when you learn to say no
قفل شده قفل شده

بازگشت به “جنرال موتورز GM”