گیربکس های فورد Ford

تصویر مباحث مربوط به فورد Ford , لينكلن Lincoln , مركوري Mercury

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
maziar v8
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 386
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2009, 14:03
نوع خودرو: ديگه هيچي
محل اقامت: تهران

Re: گیربکس اتومبيلهاي آمريكایی

پست توسط maziar v8 » 11 نوامبر 2009, 23:27

fire ford نوشته شده:داداش مازیار طرف خودش گفته گیربکست سالم یا خراب من می خوامش
گیربکسمو با هزینه ی خروندنش به ماشینت بهت میدم

:cry: ما که لاشی نیستیم بخوایم سر کسی کلاه بزاریم

موتور ماشینم 352 با کاربرات 4 دهنس
حالا اگه اساتید لطف کنن و نظر بدن که گیربکس دستی اون فورد کوپه رو بگیرم یا نه ممنون میشم

ما کی یه همچین حرفی زدیم؟!! :(
میل خودته،هرکسی یه سلیقه ای داره ، ولی اتومات سواری یه حال دیگه ای داره،مگر اینکه بخوای با ماشینت کلکل کنی،که خب حیفه
fredy
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 204
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2008, 17:18

Re: گیربکس های فورد Ford

پست توسط fredy » 28 دسامبر 2009, 17:59

از روی کارتل ببین به کدومه اینا میخوره
احتمال زیاد c6 c4 fmx باید باشه

تصویر
saeid3663
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 819
تاریخ عضویت: 09 آپریل 2011, 13:18

Re: گیربکس های فورد Ford

پست توسط saeid3663 » 06 می 2012, 22:01

سلام........

ببخشید جایی رو پیدا نکردم واسه طرح این سوال......

من یه ریو معمولی دارم و قصد دارم که اون رو اتومات کنم ، نوع گیربکسی رو که تعمیرکار پیشنهاد داده گیربکس 3 دنده هست و میگه آمریکاییه . البته آمریکایی بودن رو از چند منبع معتبر دیگه هم شنیدم .

این گیربکس مکانیکی هست و خرابی گیربکس های برقی 4 دنده رو نداره ........... البته نمونه کره ای اون رو روی پراید نصب کردن و هیچ مشکلی نداشته و لی از اون جایی که موتور ریو 1500 سی سی و 16 سوپاپ

هست ، ممکنه قضیه فرق کنه .

سوال من اینجاست که در این گیربکس های 3 دنده آیا دور موتور همیشه بالاست ؟ به موتور فشار نمیاد ؟

کارکردشون چطوره ؟ مثل گیربکس 206 گیج بازی در نمیاره ؟

من خوزستان هستم به همین خاطر واسم خیلی مهمه که مشکلی واسه گیربکس پیش نیاد .

اگه ممکنه یه توضیح کامل بدید...... خیلی گیج شدم......

این گیربکس ها همگی استوک هستن و قطعات مصرفیش رو با نو تعویض میکنن

( البته قصد داشتم پارس اتومات بگیرم ولی کیفیت پایین این ماشین به طور کل منصرفم کرد . )

THANKS
نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2008, 22:59
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P

Re: گیربکس های فورد Ford

پست توسط Arvin_Amarth » 06 فوریه 2013, 17:08

گیربکس اگر از موتور قوی تر باشه عملا ماشین خیلی ضعیف میشه و گیربکس طراحی اش باید با موتور بخونه و اگر موتور ضعیف تر باشه مشکلاتی از جمله تقه زدن های پی در پی به علت عدم تامین فشار روغن کافی و مشکلات دیگه
ولی در مجموع گیربکس اتومات به دلیل اینکه شما کلاچ نمی گیرید و گیربکس و میل لنگ رو قطع و وصل نمی کنید و میل لنگ یک سره با شفت ورودی گیربکس درگیره عمر موتور خیلی بالا میره
در ضمن گیربکس مکانیکی اگر موتور ضعیف باشه چون هم وکیومش کافی نیست و هم فشار روغنش موقع معکوس کشی ها خنگ بازی در میاره صد در صد
نمایه کاربر
ramin_charger71
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 286
تاریخ عضویت: 19 می 2013, 01:01
نوع خودرو: خط 11 با موتور 426
محل اقامت: اذربایجان

Re: گیربکس های فورد Ford

پست توسط ramin_charger71 » 16 ژوئن 2013, 01:02

سلام دوستان ی سوال تخصصی: چجوری میشه گیربکسای کمبانی فورد و زیر مجموعه هاشو از دیگر کمبانی ها تشخیص داد؟
نمایه کاربر
bahramtun
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 77
تاریخ عضویت: 24 نوامبر 2011, 21:57
نوع خودرو: chevy nova
محل اقامت: اراک

Re: گیربکس های فورد Ford

پست توسط bahramtun » 16 ژوئن 2013, 02:44

سلام دوستان یه سوالی داشتم تو این همایش آزادی اردیبهشت نه قبلیش حالا تاریخشو دقیق یادم نیست یه ماستنگ مشکی گذر موقت اومده بود این رو کیلومترش سرعت زده بود 200 کیلومتر خیلی فکرمو مشغول کرده بود یعنی نهایت سرعتش 200 کیلومتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
my life?....my wife?....my love? my chevrolet? never!
نمایه کاربر
Saeed-Sr38
دنده 1
پست: 1293
تاریخ عضویت: 28 ژولای 2010, 14:38
نوع خودرو: !
محل اقامت: Somewhere I Belong

Re: گیربکس های فورد Ford

پست توسط Saeed-Sr38 » 27 ژوئن 2013, 23:30

ramin_charger71 نوشته شده:سلام دوستان ی سوال تخصصی: چجوری میشه گیربکسای کمبانی فورد و زیر مجموعه هاشو از دیگر کمبانی ها تشخیص داد؟
رامین جان واسه فورد هم مثل همون کرایسلره که تو تاپیک خودش توضیح دادم،یعنی از روی شکل کارتل و تعداد پیچ ها:

C-4:
گیربکس 3 دنده-1965 تا 1986
تصویر

کارتل 11 پیچ
تصویر

A4LD:
اوردرایو-1985 به بعد
تصویر

کارتل 18 پیچ
تصویر

C-6:
گیربکس 3 دنده-1966 به بعد
تصویر

کارتل 17 پیچ
تصویر


AOD و AODE و AR70W:
اوردرایو-AOD از 1980 تا 1991-AODE و AR70W از 1991 به بعد
تصویر

کارتل 14 پیچ
تصویر


E40D:
اوردرایو-1989 به بعد
تصویر

کارتل 20 پیچ
تصویر
Will Drive A 1969 Dodge Charger
Always RESTORE , Never DISCARD
نمایه کاربر
ramin_charger71
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 286
تاریخ عضویت: 19 می 2013, 01:01
نوع خودرو: خط 11 با موتور 426
محل اقامت: اذربایجان

Re: گیربکس های فورد Ford

پست توسط ramin_charger71 » 28 ژوئن 2013, 13:51

واقعا ممنونم سعید جان الحق که استادی.ی سوال. این اوردرایو یعنی چی؟. تو این گیربکسای c4 و c6 کدومشون قدرت بیشتری رو تحمل میکردن؟
نمایه کاربر
Saeed-Sr38
دنده 1
پست: 1293
تاریخ عضویت: 28 ژولای 2010, 14:38
نوع خودرو: !
محل اقامت: Somewhere I Belong

Re: گیربکس های فورد Ford

پست توسط Saeed-Sr38 » 29 ژوئن 2013, 07:14

شرمنده میکنی رامین جان،کاری نکردم که،4 تا عکس آپ کردم فقط :-o

اوردرایو،وقتیه که ضریب دنده از 1 کمتر میشه
هر گیربکسی،یه تعداد دنده ی مشخص داره،مثلاً 3 دنده،یا 4 دنده یا .......
تو گیربکس های معمولی،دنده ی آخر،ضریب 1 به 1 داره،ولی گیربکس های اوردرایو،ضریب دنده ی آخرشون کمتر از 1 هستش
مثلاً توی گیربکس ها C-4 و C-6 ضریب دنده ها اینجوریه:
دنده 1: 2.46
دنده 2: 1.46
دنده 3: 1.00
معنی این اعداد هم اینه که توی دنده 1،با هر 2.46 دور که موتور میزنه،خروجی گیربکس 1 دور میچرخه،و توی دنده 2،این نسبت به 1.46 میرسه و توی دنده 3،به ازاء هر دور موتور،خرجی گیربکس هم 1 دور میچرخه

حالا توی حالت اوردرایو،با فرض اینکه ضریب دنده 0.75 باشه(مثلاً) یعنی اینکه با ازاء هر 0.75 دوری که موتور میزنه خروجی گیربکس 1 دور میچرخه
به زبان ساده تر معنیش اینه که توی یه سرعت مشخّص،دور موتور پائین تر از حالتیه که اوردرایو وجود نداشته باشه،نتیجش هم کاهش مصرف سوخت و فشار کمتر به موتوره و طبیعتاً کاربرد اوردرایو توی جاده و طی مسافت های طولانیه

و در مورد اینکه C-4 و C-6 چه گشتاوری رو تحمّل میکنن هم راستش من اطلاعی ندارم :o
Will Drive A 1969 Dodge Charger
Always RESTORE , Never DISCARD
نمایه کاربر
A.L.I
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 841
تاریخ عضویت: 30 ژانویه 2006, 16:29
نوع خودرو: monte74&cougar69
محل اقامت: تهران

Re: گیربکس های فورد Ford

پست توسط A.L.I » 29 ژوئن 2013, 08:34

گیربکس c-6 گشتاور بیشتری رو تحمل میکنه. یه جورایی C-4 مثل th-350 و C-6 مثل th-400 هست.
Performance Unlimited
ارسال پست

بازگشت به “فورد Ford”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان