قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

پراید توربو Pride HB b3 TURBO engine

پروژه هاي تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 تیر 1388, 7:27 pm
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست جمعه 20 خرداد 1390, 12:39 pm

داشتم به یه داستانی فکر میکردم
من کلا از اینکه بیام بگم صبح چی خوردم شب چیکار کردم خوشم نمیاد
منظورم اینه که هر کاری رو ماشین بکنم بیام جار بزنم!
وگرنه تاحالا کم حرکت نزدم ولی خب این حرکتا زیاد جالب نبود از نظر خودم البته برای تاپیک زدن و این حرفا
ناسلامتی فروم تخصصیه اینجا نه پشت شهرداری!

این تاپیکم واسه این زدم که اگر نمیزدم تو رفاقت حق کشی کرده بودم
داستان ازونجا شروع شد که من داشتم تو نت دنبال یه مطلب راجب ECU میگشتم که با این سایت آشنا شدم!
اولین باری هم که تو جمع غیر مجازی تی تی اومدم مسابقه سیستم صوتی بود که یه نفر پیله کرده بود به جعبه قلیون تو صندوق عقب ماشین ما کنار باکس ساب کنوود 3000 غافل از اینکه اون جعبه آچار ما بود!
اینجا بود که با مصطفی و مرتضی آشنا شدم و به عبارتی خر کیف!


بعد 1 سال که یه توربو با خودمون تو صندوق عقب یدک میکشیدیم اومدیم و زدیم به سیم آخر
البته وقتشو پیدا کردم!

یهو رفتم دادم یه فلنج اگزوز استیل 16 میلیمتری با واتر جت برام درآوردن و لوله استیل و زانویی استیل و ... خریدم که بدم به مصطفی برام یه هدرز واسه توربویی که از مرتضی گرفته بودم بسازه
از شانس من مصطفی مشغول یه رونیز شده بود! سیستم اگزوز و هدرز واسه توربو کردنش!
منم که آروم نمیگیرم خودم دست به کار شدم
اول اومدم بهترین جای توربو واسه سوار شدنش رو پیدا کردم با یه ترفندی حالت قرار گرفتن دوتا فلنج رو ثابت کردم
باز منتظر موندم که مصطفی شروع کنه که بازم کار داشت
باز مشغول شدم و دوتا از سیلندرا رو تکلیفشو مشخص کردم خال جوش زدم و مصطفی وسط کارش جوش لوله ها رو هم داد!
مثل چی موندم تو گل واسه اینکه دیگه راهی واسه اون دوتای دیگه پیدا نکردم!
مصطفی گفت انقد باید فکر کنی که کچل بشی البته جور دیگه!

منم نزدیک 3 روز هر روز 100 مدل طرح دادم تا بلاخره یه راهی پیدا کردم که هم عقلانی باشه هم...
نتیجه شد این: البته اینجا هنوز تموم نشده
تصویر
تصویر
تصویر

مصطفی انقد وقت پیدا نکرد که خودم خورد خورد کاراشو انجام دادم و بلاخره هدرز تموم شد و توربو نصب شد و موند لوله های آب و روغن
اونارم کشیدم و توربو الان سر جاشه فقط مونده فرستادن بوست تو موتور که فعلا وقتش نیست چون هنوز کارای زیادی دارم باید موتورو بیارم پایین و ...
الباقیشم بعدا میگم
همینجا جاداره یه تشکر اساسی از مصطفی و مرتضی بکنم بلکه تو رفاقت حداقل شرمنده نباشم
منکه خداییش شاگردی کردم پیششون و انصافا بهتر از هر کسی میدونم این دو نفر کین چه تو کار چه رفاقت
البته یه وقتام....

راستی اول از همه :
قبل از پست زدن بخوانید

اینم عکس تو موتور ما که 1 ساله آب ندیده به خودش
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر


اینم آخر کار
تصویر
تخلیه روغن توربو به کارتل اینجا که سوار کردم برگشت بخار روغن مزاحمتی ایجاد نمیکرد
تصویر
تصویر
ورودی آب توربو که از پولکی آب رو بلوک گرفتم
تصویر
خروجی آب توربو
تصویر
ورودی روغنم از جای سنسور فشار روغن گرفتم
این چسب کاریا و کثیف کاریام لزومی نداشت فقط از خستگی بود! بعدا که تموم شد عکس میذارم ندونید با چشم ببینید یا گوش!
اون پستم واسه این بود باقالی کاری نشه که کار حمید زیاد نشه!
الان تو حرکت تو دور 3000 سوت زدنش شروع میشه خدا رحم کنه وقتی بوست بره تو موتور!
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 تیر 1388, 7:27 pm
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست چهارشنبه 25 خرداد 1390, 2:01 pm

دیروز با نیت پکوندن موتور بوست رو بدون ای سی یو و اینتر کولر و خلاصه هیچی فرستادم تو موتور
نیتم این بود که یه بلایی سرش بیارم
فقط یکم ecu رو گول زدم و به لطف مدل 83 بودن و دلکو داشتن! تایم جرقه رو انگولک کردم که لاقل کمتر ناک بزنه (البته گاها تو دور بالا میخواد بزنه ولی وقتی دیدم هر کاری کردم نپکید! دیگه دلم نیومد بذارم 6000 تا دائما دور بخوره که البته فقط هوا بود و بنزینی در کار نبود!!!)
فردا واشر سرسیلندر رو عوض میکنم که لاقل تراکم یکم بیاد پایین! با این بلایی که سرش اوردم دلم نماد بیخود پیستونا رو یا حتی رینگشو عوض کنم با کمپرس سنج گرفتم ردیف بود
شرایط موتور عالی بود
الان 18:1ه!
بنزین اصلا همخونی با بوست نداره به هیچ وجه اما تغییر تو راه رفتن کاملا مشهوده! بخصوص وقتی هنوز ماشین سرده و دمای هوا به 110 درجه نرسیده!
فردا اگه بشه ایر تو واتر کولرم سوار میکنم
احتمالا بزودی هم ای سی یو بیاد و جایگزین بشه (دقایق پایانی بازیه دعا کنید گل نخوریم!)
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 تیر 1388, 7:27 pm
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست شنبه 28 خرداد 1390, 5:49 pm

این هدرز طبق توضیحاتی که قبلا دادم و پاک شد (البته کسی مقصر نبود) مخصوص برای این توربو ساخته شد که بهترین جای ممکن سوار بشه و قطر و زوایا و ... حساب شدس
والا ما فکر میکردیم همه تو موتور پراید رو دیدن واسه همین به این عکسا بسنده کردیم
عرضم به خدمتتون این عکسا نیاز به یکم دقت بیشتر داره که کاملا گویاست که چی کجا قرار گرفته
عکس از قبلش که ندارم اما رو یه ماشین مشابه عکس میگیرم و براتون میذارم که معلوم باشه قبلش چی بود ایشالا به این بخشش بعد از اتمام کار بیشتر رسیدگی میکنم (منظورم زوایا و عکسای بهتره) چون الان قابل ارائه نیست

بریم سر این داستان که الان چند روزه دارم با ماشین با ecu فابریک و بوست میرم و میام بلکه ببینیم میپکه یا نه
با وجود ناک تو دور بالای 4000 و تاختن کمو بیش بی رحمانه هنوز هیچ اتفاقی براش نیفتاده
این تصور که کسی بخواد بدون ECU اجستیبل ماشین توربو کنه اصلا به ذهنتونم خطور نکنه چون من هر راهی بود رفتم که بشه (البته برای تجربه نه جواب گرفتن) اما نشد که نشد
واما راه رفتن ماشین
هنوز که هیچی رو براه نیست باید بگم هیولای کوچولویی شده واسه خودش!
یه کلیپ بود خواستم بذارم اما گفتم اصل داستان بی مزه میشه
فقط میگم برای پراید 1300 وحشتناکه
ایداد یادم رفت بگم
ECU Mega خواهد بود که دست مرتضی رو میبوسه
ماشینم اگه خدا بخواد تا آخر هفته قصد دارم جمش کنم!

راستی هپلی جان عذر میخوام اسمتونو نمیدونم یه سوال شما واسه 10 15 اسب تا چه حد هزینه میکنی؟
واقعا به 15 اسب قانعی با توربو؟
این ماشین راحت پراید با موتور BP رو میبلعه
نمایه کاربر
davood kazemi
دنده 2
پست: 2257
تاریخ عضویت: شنبه 27 شهریور 1389, 4:16 pm
محل اقامت: ahwaz
Like شده: 10 بار

پست شنبه 28 خرداد 1390, 8:50 pm

درود
میشه هزینه و زمانی که برای این پروژه گذاشتید رو اعلام کنید؟
ابا ترمز ها و جلو بندی خودرویتان را هم تقویت کرده اید؟
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 تیر 1388, 7:27 pm
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست شنبه 28 خرداد 1390, 9:06 pm

والا راجب هزینه که گفتن نه بپرسید نه بگید! حمید میاد تارومار میکنه
زمان رو هم نمیدونم از کجا محاسبه کنم
1 سال پیش تاحالا که داشتم یه توربو تو صندوق عقب ماشین قبلیم حمل میکردم یا این چند روزی که وقت گذاشتم پاش!
اینو فعلا داشته باشید تا ECU بیاد رو ماشین
توجه کنید که یکی بدون توربوه یکی با توربو
از کیفیت بد صدا هم عذر میخوام
اون چراغ دستی هم که روشنه مال اینه که یه قطره روغن ترمزم نداشت
این که گذاشتم بهترین شرایط ماشین من بود بدون توربو و بعدی با توربو و ECU فابریک البته سایز لاستیک 185/55/14 رو در نظر بگیرید
همینطور دور موتور 4000 برای شروع حرکت بدون توربو و 2500 برای شروع حرکت با توربو!
فیلم پراید توربو البته فقط جهت تنوع وگرنه این فقط یه نمونه کوچیک قبل از اتمام کاره
خوبیش به اینه که زیر 3000 ماشین شهریه و مثل سابق و دقیقا اونجا که بایذ ! بوست میاد کمک!
اين تموم نشده ماشين بود بعدا صفر تا هرجا شما بخوايد ميذارم. راستي اين دنده يك بود
آخرین ويرايش توسط 1 on M3HD! HB, ويرايش شده در 0.
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 تیر 1388, 7:27 pm
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست سه‌شنبه 31 خرداد 1390, 9:22 pm

خب خدارو شکرECUهم ردیف شد :)
سیم کشی هم تموم شد :-)
فقط مونده ایر تو واتر کولر و یکم خورده کاری :box:
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 تیر 1388, 7:27 pm
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست سه‌شنبه 7 تیر 1390, 9:11 pm

سلام
چند روز کاری پیش اومد نبودم بدقولی شد!!!
خیلی‌ ممنون اما همچین قصدی نداشتم!!!
راجع به توربو هم بعدا میگم همینطور بقیه سوالاتون رو توی پی‌ام جواب میدم
دیروز موتور ماشینو باز کردم
یه دست رینگو پیستون نو خریدم هم وزن کردم با دقت دهم گرم
وزن پیستونا ۲۸۷.۰ گرم!!! (با گژنپین و رینگ)
وزن شاتونا ۴۴۴.۰ گرم!!! (با یاطاقان)
شاتونا رو یکم هم سبک کردم!
الان از نظر بالانس فقط می‌شه روی میل لنگ ایراد گذشت که اونم فعلا چاره ای نیست ولی‌ از قبل خیلی‌ بهتر می‌شه!
موتور همه چیش استاندارد بود
فقط رینگ دوتا از سیلندرا با دوتا دیگه فرق داشت!!! همینطور یکی‌ از شاتونا که اونم از شاهکار‌های خودرو ساز محترم میتون باشه!!! یا مکانیک خوش سلیقه (اونم برای همچین تنوعی)
راستی‌ یاتاقان متحرک هم عوض شد!
اینم چنتا عکس
تصویر
تصویر
تصویر
اینم اوضاع داخل موتور ما قبل از تغییرت!!!
تصویر
راستی‌ یادم رفت بگم موتورو باز کردم که تراکم رو بیارم پایین که این کارا رو هم در کنارش انجام دادم
s2009
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 276
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1390, 6:50 pm
نوع خودرو: sd+tu5 82
محل اقامت: صندوق عقب!

پست پنج‌شنبه 9 تیر 1390, 1:27 pm

سلام خدمت مهندس ! بالانس موتور جه جوري رديف كردي؟ تراش كاري كردي؟يا زياد كاري؟!!!!راستي واسه جه استيجي؟ ببخشيدا هي سوال مي كنيم تازه وارديم ديكه!
خریدار هدرز engine art تیپ 5 دست 2
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 تیر 1388, 7:27 pm
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا

پست پنج‌شنبه 9 تیر 1390, 11:28 pm

ساعت 3 صبح ماشين كارش تموم شد. تراكم اومد پايين! ديگه خبري از لرزش تخيلي موتور تو دور بالا نيست حتي تا 6500.
راستي اون پيستونارو ننداختم. يه دست شركتي خريده بودم اونارو انداختم.
وزن پيستونا با رينگ و گژنپين شد 281.0 گرم!
دور خوردن موتور تازه آدميزادي شده.
حالا بجاي مهندس جواب ميدم تا بياد.
تراشكاري كه نه! همون زياد كاري بود.
بالانس ازين جهت كه وقتي مجموعه قطعات موتور كه يا در حال چرخشن يا به چيزي كه ميچرخن وصلن وقتي بالانس نباشن معلومه چه داستاني ميشه!
من اول از همه با اين كار مقاومت شاتونا رو بالا بردم اينطور كه سطحشون صاف صاف شد!! بعد تو همين بين وزنشون هم كم شد! (با گرفتن زائده ها برجستگيها و اضافات) و همينطور هم وزنشون كردم. پيستونارو هم هموزن كردم. حتي 7 گرم هم با هم اختلاف داشتن! كه الان حتي يك دهم گرم هم تفاوت ندارن.
ديگه دارم از خستگي ميمورم!
فعلا...!!!

بازگشت به “پروژه های استیج II”