قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تقويت موتور و راهاي كم خرجش

سوال و جواب تخصصي پیرامون تقويت خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2628
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 135 بار

پست جمعه 20 بهمن 1396, 12:39 pm

سلام روز بخیر و خسته نباشید
مرسی از پاسخ کامل و سریع شما
بنظر شما دوست عزیزم ،آیا ارزش داره دریچه گاز ماشینم که تازه خریدم عوض کنم ؟!چون ماشین تقریبا نو هست و هفت هزار تا راه رفته.
یعنی تأثیرش محسوس هست؟
یا بزارم وقتی پول دستم اومد با هدرز و... نصب کنم ؟
هدرز از انجین آرت میخام بخرم یک میلیون استیل با پنج سال گارانتی تعویض.
سوال دوم:دریچه همینطوری راحت بسته میشه و با مینی فول و هواکش فیت میشه؟
ببخشید زیاد سوال میپرسم.مرسی.
'-'
Behnamnm
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 دی 1396, 8:55 pm
نوع خودرو: پارس سال
محل اقامت: یاسوج و شیراز

پست جمعه 20 بهمن 1396, 12:45 pm

عکس های دریچه گاز:
زانتیایی 2000 با سیم 206 و بستن با بست:
http://uupload.ir/files/gsez_20180209_150449.jpg
http://uupload.ir/files/xan_20180209_150509.jpg
http://uupload.ir/files/20x0_20180209_150501.jpg
http://uupload.ir/files/2mxv_20180209_150517.jpg
http://uupload.ir/files/aewq_20180209_150541.jpg

عکس نمای کلی موتور و ماشین و میل تعادل:
http://uupload.ir/files/k0sf_20180209_150558.jpg

زانتیایی کردن چراغ های جلو و روشن شدن همزمان نور بالا و پایین:
http://uupload.ir/files/mk27_20180209_150638.jpg

لاستیک 205 ژاپنی سومیتومو و عاج:
http://uupload.ir/files/45t_20180209_150702.jpg
http://uupload.ir/files/37g5_20180209_150707.jpg

هدرز انجین آرت:
http://uupload.ir/files/8q1q_20180209_151013.jpg

وایر شمع های بوژیکورد:
http://uupload.ir/files/3izs_20180209_150727.jpg

شنع دنزو ژاپنی 3 خط سبز ایریدیوم( متاسفانه کارتون اونو پیدا نکردم و آچار بوکس دم دستم نبود که درش بیارم، ولی تو سایت تیونینگ بهنوین میتونید درباره ش بخونید ):
http://uupload.ir/files/15qm_20180209_150744.jpg
میل سوپاپ xum و اندازه ها:
عکس های میل سوپاپ و حین انداختن روی ماشین:
http://uupload.ir/files/q87q_img_20180209_160550.jpg
http://uupload.ir/files/8czh_img_20180209_160552.jpg
http://uupload.ir/files/08nr_img_20180209_160555.jpg
http://uupload.ir/files/g7sx_img_20180209_160557.jpg
http://uupload.ir/files/ayz1_img_20180209_160559.jpg
http://uupload.ir/files/vegj_img_20180209_160609.jpg
http://uupload.ir/files/9jny_img_20180209_160618.jpg
http://uupload.ir/files/tuwf_img_20180209_160639.jpg
http://uupload.ir/files/88ur_img_20180209_160704.jpg
http://uupload.ir/files/hhy0_img_20180209_160704.jpg
اگر سوالی باشه در خدمتم.
ضمنا با تعویض دریچه گاز با مشکل برخواهید خورد که باید نحوه اتصال 3 تا سیم سنسور دریچه گاز رو عوض کنید و بعد ecu رو رستارت کنید که اگر مشکل داشتید بهم اطلاع بدید کمک تون میکنم.
خوش باشید.
ممل-امریکایی نوشته شده:
جمعه 20 بهمن 1396, 12:39 pm
سلام روز بخیر و خسته نباشید
مرسی از پاسخ کامل و سریع شما
بنظر شما دوست عزیزم ،آیا ارزش داره دریچه گاز ماشینم که تازه خریدم عوض کنم ؟!چون ماشین تقریبا نو هست و هفت هزار تا راه رفته.
یعنی تأثیرش محسوس هست؟
یا بزارم وقتی پول دستم اومد با هدرز و... نصب کنم ؟
هدرز از انجین آرت میخام بخرم یک میلیون استیل با پنج سال گارانتی تعویض.
سوال دوم:دریچه همینطوری راحت بسته میشه و با مینی فول و هواکش فیت میشه؟
ببخشید زیاد سوال میپرسم.مرسی.
سلام مجدد.
هدرز انجین آرت معمولیش 1.100 و استیلش 1.400 بود و چون از خود آقای خلیلی مهر از تهرآن سفارش دادم این قیمت ها رو بهم دادن و گفتن هیچ تفاوت عملکردی بین این دوتا نیست و لوله آهنی با آلیاژ استیل آبکاری شده و ظاهر یکی هست ولی چون برخی از دوستان تمایل به آلیاژ استیل بخاطر زیبایی موتور دارن اونو ساختن که تاکید کردن کارایی هردو حتی 1 درصد باهم تفاوت نداره.
کلا طبق تجربه خودم حتما اگر ورودی رو تقویت کردید، خروجی رو هم تقویت کنید و بالعکس اگر خروجی رو تقویت کردید، ورودی رو هم تقویت کنید.
دریچه کاملا کاملا فیت فیت میشه.به نظرم نیازی هم به انداختن منیفولد نیست.اگر دریچه گازتون رو عوض کنید، مطمئن باشید حداقل 1 ثانیه تا 2 ثانیه کاهش شتاب رو دارید.باز کردن و بستن دریچه مثل آب خوردن هست ولی مشکل اینه که باید جای سیم های ورودی به دریچه گاز رو باید عوض کنید.
اگر خواستید این کار رو کنید اطلاع بدید( تلگرام ) تا نحوه بستن سیم ها رو بهتون در فایل ویدیویی یاد بدم.


نحوه اتصال فایریک سیم های دریچه گاز بصورت زیر هست، ولی شما باید جای این سه سیم رو عوض کنید یعنی سیم سبز رو با سبز، سیم زرد رو با قرمز و سفید رو با سفید جابجا کنید ( البته حتما از قبل بست باطری رو بکشید و بعد از اتمام کار 10 بار کلید رو باز و بسته کنید طوریکه صدای پمپ بنزین رو بشنوید و سپس ماشین رو روشن کنید ).

عکس از اتصال اولیه سیم ها( قبل از تغییر دادن ):
http://uupload.ir/files/fi_20180130_150026.jpg

به تفاوت دهنه ی دریچه گاز فابریکی( چپ ) و زانتیایی( راست) نگاه کنید.با بستن دریچه گاز زانتیا 2 برابر هوا وارد میکنید( بدون هیچ گونه تغییر در صدای ماشین و دست زدن به فیلتر و... ):
http://uupload.ir/files/f74s_screenshot ... -31-39.png

اطلاعات در مورد شمع سوزنی ایریدیوم اصلی ژاپنی دنسو:
http://uupload.ir/files/w0n4_screenshot ... -14-21.png
نمایه کاربر
کیهان مالکی
فعال خودروهای داخلی
پست: 2693
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1391, 7:23 am
نوع خودرو: 405GTI
Like شده: 131 بار

پست جمعه 20 بهمن 1396, 4:30 pm

دوست عزیز سعی کنین از گذاشتن پست های متوالی پرهیز کنین و مطالبتون رو در قالب یک پست به اشتراک بذارین .

Behnamnm نوشته شده:
جمعه 20 بهمن 1396, 1:08 pm
به تفاوت دهنه ی دریچه گاز فابریکی( چپ ) و زانتیایی( راست) نگاه کنید.با بستن دریچه گاز زانتیا 2 برابر هوا وارد میکنید( بدون هیچ گونه تغییر در صدای ماشین و دست زدن به فیلتر و... ):
http://uupload.ir/files/f74s_screenshot ... -31-39.png
عکسی که گذاشتین مربوط به دریچه گاز زانتیا 2000 نیست
دریچه گاز سیتروئن سارا هست که روی منیفولد فابریک پژو قابل نصب نیست .
محمد علوی
شروع حركت
پست: 23
تاریخ عضویت: چهارشنبه 4 فروردین 1395, 12:26 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست جمعه 20 بهمن 1396, 7:02 pm

ممل-امریکایی نوشته شده:
چهارشنبه 18 بهمن 1396, 11:00 pm
سلام و خسته نباشید
من تازه داشتم پیشنهاد کاربر عزیز آقای علوی رو میخوندم ضمن تشکر از بیان تجربیاتشون .
ببخشید دوست عزیز قصد زیر سوال بردن نظریات شمارو ندارم...
:o
ضمن تشکر از خوندن پست بنده
نقد خوبه خیلی هم خوبه
قصد من از اینکه گفتم این کار رو نکنید به خاطر نسخه پیچی برخی افراد نابلد بوده که فقط خسارت به دنبال داره
در ضمن من نگفتم پیستون فورج بده!
هر چیزی سر جاش و به موقعش . وقتی شما بر فرض مثال ۵ psi بوست میخوای بدی به پراید پیستون فورج انصافا لازم نیست ولی شاید یکی خواست بندازه! این پیستون فورج برای وقتی لازمه که فشار زیادی قراره به انجین بیاد وگرنه به نظر من پول حروم کردنه و بس.
اون حرف شما هم راجع به نحوه افزایش قدرت متین و کاملا صحیحه . ولی یه سوال
شما یه انجین پراید رو حجم بزن و میل سوپاپم بنداز ، پورت و پولیشم انجام بده و... آیا بدون تغییر تو ضریب دف خودرو به جای خوبی می رسین؟
تو پست اولیم گفتم اول محدودیت رو برطرف کنید بعد برید سراغ کارای دیگه .
در رابطه با هندلینگ و غیره هم قصد اظهار نظر ندارم چون خیلی پراکنده می شه دیگه
اللهم عجل لویک الفرج
Behnamnm
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 7 دی 1396, 8:55 pm
نوع خودرو: پارس سال
محل اقامت: یاسوج و شیراز

پست جمعه 20 بهمن 1396, 9:28 pm

Kayhan3773 نوشته شده:
جمعه 20 بهمن 1396, 4:30 pm
دوست عزیز سعی کنین از گذاشتن پست های متوالی پرهیز کنین و مطالبتون رو در قالب یک پست به اشتراک بذارین .

Behnamnm نوشته شده:
جمعه 20 بهمن 1396, 1:08 pm
به تفاوت دهنه ی دریچه گاز فابریکی( چپ ) و زانتیایی( راست) نگاه کنید.با بستن دریچه گاز زانتیا 2 برابر هوا وارد میکنید( بدون هیچ گونه تغییر در صدای ماشین و دست زدن به فیلتر و... ):
http://uupload.ir/files/f74s_screenshot ... -31-39.png
عکسی که گذاشتین مربوط به دریچه گاز زانتیا 2000 نیست
دریچه گاز سیتروئن سارا هست که روی منیفولد فابریک پژو قابل نصب نیست .
درود بر شما.
اگر توجه کنید در عکسی که گذاشتم اسم سایت تیونینگ تاک بصورت تایپی انگلیسی هست!؛ حرف شما کاملا درست است و این دریچه گاز زانتیا 2000 نیست ولی چون از نظر قطر شبیه به هم بودن! ( البته زانتیا 2000 اون قسمت بالایی رو نداره و دهانه 2000 رو طبیعتا بزرگتر نشون میده ) و من عکسی که در عین حال دریچه فابریک خودم و دریچه زانتیا 2000 رو کنار هم داشته باشه( جهت مقایسه)،نداشتم و از عکس های سایت تیونینگ تاک و پروژه تغییر منیفولد و دریچه توسط یکی از دوستان استفاده کردم تا دوستان فقط بتونن مقایسه کنن.حتما در فرصت مناسب که برم خونه، دوتاش رو در کنار هم عکس خواهم گرفت.
احتمالا فردا برای تغییراتی در سیم گاز( که بست ها حذف بشن ) دریچه رو در میارم و کامل از دهانه زانتیا 2000 براتون عکس میگیرم.
ضمنا علت پی در پی شدن مطالب من، سوال خصوصی و تماس تلفنی بچه ها و سوالاتی بود که تو فریم میپرسیدند و اگر به تایم اونها دقت کنید متوجه اختلاف زمانی خواهید شد.
پروژه تغییر دریچه رو ظاهرا دوست گرامی آقای مهردادیان در مشهد هم انجام داده و تازه متوجه شدم( ایشون دریچه 1800 گذاشتن و من دریچه زانتیا 2000 ) که لینکش رو براتون میذارم:

https://www.aparat.com/v/odCyU/دریچه_گا ... وی_405?amp

:cool: 8
خواهشا اگر دوستان تجربه تقویت گیربکس فابریکی دارند اطلاع بدن و از نحوه انجام، هزینه برامون گزارش کامل با عکس مستند بفرستن.
موفق باشید.
polsarx
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: شنبه 25 تیر 1390, 2:38 pm
نوع خودرو: پزو 405

پست شنبه 25 فروردین 1397, 5:57 pm

Behnamnm نوشته شده:
جمعه 20 بهمن 1396, 12:45 pm
عکس های دریچه گاز:
زانتیایی 2000 با سیم 206 و بستن با بست:
دوست عزیز این کارای که کردید چقدر هزینه شد برای تقوبت و چه مقدار به گشتاور موتور اضافه شد،؟؟

اگر به جای اینکار تو موتور تغییر ایجاد میکردید بهتر نبود

من بوش پیستون عوض کردم و خیلی راضی بودم هزینه بالای هم بر نداشت
Peykan getrak
پست: 6
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 14 آذر 1398, 5:21 pm
نوع خودرو: پیکان 83

پست پنج‌شنبه 19 دی 1398, 3:25 pm

سلام به همه دوستان من پیکان 83 با گیربکس گتراک 6دنده دارم و میخوام اگه بشه یکم با هزینه کم موتور رو تقویت کنم.
لوازمی که میخوام.(شاتون کوتاه تر و سوال شاتون چی باید بگیرم؟ )( وشنیدم که میگن پیستون کوتاه تر هم هست؟) ( واگه هست دوستان راهنمایی کنند که چه پیستونی باید بگیرم) (و یاتاقان ها نمره 10 هست و3 روز هست که عوض شده اگه لازمه عوض بشه راهنمایی کنین؟) (و سوپاپ هارو شنیدم که سوپاپ نیسان میندازن به نظر شما میشه؟) (اویل پمپ که میدونم باید تقویت بشه)
( وسبک تر کردن فلاویل به نظرتون زیاد تاثیر داره؟ )
ممنون میشم راهنمایی کنید اگه چیزی از قلم انداختم بگید
نمایه کاربر
ALISPEED
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 127
تاریخ عضویت: دوشنبه 26 دی 1390, 10:55 pm
نوع خودرو: pontiac Firebird 77
محل اقامت: بوشهر

پست یک‌شنبه 21 اردیبهشت 1399, 6:53 am

سلام دوستان.
میشه منو راهنمایی کنمید که چطور میتونم به سوپاپ ها زاویه بدم ؟ همون زاویه 30.45.60
با یه تراشکار صحبت کردم گفت که دستگاه cnc میخواد و این حرفا.
One life . . . . . . one car
parsak952
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: جمعه 2 خرداد 1399, 7:37 am
نوع خودرو: 405
محل اقامت: تهران
اینستاگرام: parsakh_org

پست شنبه 3 خرداد 1399, 5:44 pm

Peykan getrak نوشته شده:
پنج‌شنبه 19 دی 1398, 3:25 pm
سلام به همه دوستان من پیکان 83 با گیربکس گتراک 6دنده دارم و میخوام اگه بشه یکم با هزینه کم موتور رو تقویت کنم.
لوازمی که میخوام.(شاتون کوتاه تر و سوال شاتون چی باید بگیرم؟ )( وشنیدم که میگن پیستون کوتاه تر هم هست؟) ( واگه هست دوستان راهنمایی کنند که چه پیستونی باید بگیرم) (و یاتاقان ها نمره 10 هست و3 روز هست که عوض شده اگه لازمه عوض بشه راهنمایی کنین؟) (و سوپاپ هارو شنیدم که سوپاپ نیسان میندازن به نظر شما میشه؟) (اویل پمپ که میدونم باید تقویت بشه)
( وسبک تر کردن فلاویل به نظرتون زیاد تاثیر داره؟ )
ممنون میشم راهنمایی کنید اگه چیزی از قلم انداختم بگید

دوست عزیز اگر شما پیستون و شاتون و میل لنگ روا با سر سیلندر روا بندازین راحت 15 اسب میاد رو قدر ماشین و بایه ریمپ میتونید خیلی راحت این قدرت رو بیشتر کنید چون نسبت سوخت و هوا یکم به هم میریزه و با ریمپ اونو دقیق تنظیم میکنن 
هروقت خواستی ریمپ کنی سعی کن با  وایدبند ریمپ کنی چون به صورت دقیق میتونی نسب سوختو هوا رو تنظیم کنه 
و چیزی هم که مهمه اینه که حتما سیستم جرقه و برقت رو تقویت کنی
3544Milad
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 24 تیر 1399, 1:41 pm
نوع خودرو: Rd

پست سه‌شنبه 24 تیر 1399, 1:45 pm

:( سلام راه های تقویت پژو آردی مدل ۸۰ می خواستم بدونم

بازگشت به “سوال و جواب تخصصي تیونینگ”