قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

پروژه ساخت سیستم key less برای خودرو

مقاله هاي آموزشي و پروژه در مورد الكترونيك خودرو

مدیر انجمن: امير معيري

نمایه کاربر
mostafa_naderi
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 683
تاریخ عضویت: دوشنبه 6 خرداد 1387, 10:19 pm
نوع خودرو: AZERA-206T5
محل اقامت: مشهد / اهواز/عسلویه / شیراز

پست سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390, 4:39 pm

سلام
چند وقته که تو فکر این بودم تا سیستم کیلس رو ماشین های که این سیستم و ندارند اجرا کنم مثل مگان که یک اسلات واسه کارت داره و وقتی کارت درون اوون قرار می گیره میشه ماشین و روشن یا خاموش کرد یا مثل ویتارا جدید که این آپشن داره خلاصه اقدامات اولیه انجام شد و به این نتیجه رسیدم که با استفاده از یه کارت الکترونیکی کلید حذف کنمو به جای اوون از یه کارت کوچک اندازه کارت تلفن که هیچی روش نیست و یه چیپ در داخل اوون قرار داده شده اصطلاحا RFID می گن استفاده کنم
سیستم به این صورت که شما با وارد شدن به خودرو کارت مربوط نزدیک صفحه گیرنده می زاری سیستم بعد از شناسایی کارت اجازه می ده شما کلید استارت فشار بدی و ماشین روشن کنی یا امکانات حالت های مختلف سویچ استفاده کنی
قطعات اصلی الکترونیکی هم خریداری شده

این عکس کارت که فعلا هیچ قابی نداره شاید بعد شبیه سویچ مگان بشه


تصویر

تصویر

حالا اولین مشکل اینه که با حذف سویچ قفل فرمونو چه طوری باز کنیم؟؟؟
کلا هر پیشنهاد سوالی دارین ارائه بدین تا بشه یه سیستم کامل بی نقص ساخت
نمایه کاربر
Ali_bi_ghame_donia
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 55
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 فروردین 1390, 4:24 am
نوع خودرو: پژو 405 1.6gl 1993
محل اقامت: بابل

پست سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390, 6:04 pm

مغزی رو واکن
اون تو یه میله هست که فرمونو قفل میکنه
یه میله بهش جوش بده بجای مغزی سلونوید شیر برقی گاز سی ان جی بزار که وقتی فعال بشه بکشتش بیرون فقط مدار فرمانش با خودت که اگه قفل باز نشد چند تا ضرببه بزنه چون باید فرمون و تکون بدی باز بشه
از ایدت خوشم اومد یه جورایی راجع بهش فکر کرده بودم
نمایه کاربر
ABC
مدیر پیشین
پست: 5246
تاریخ عضویت: جمعه 27 شهریور 1388, 10:59 am
نوع خودرو: سری 4

پست سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390, 6:10 pm

سلونوئید خطر داره چون اگه از کار بیوفته توی حرکت فرمون فقل میشه
Simple past,simply past. Screw it all
نمایه کاربر
Ali_bi_ghame_donia
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 55
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 فروردین 1390, 4:24 am
نوع خودرو: پژو 405 1.6gl 1993
محل اقامت: بابل

پست سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390, 6:38 pm

از این قفلهای در بازکن که تو در ها قفل مرکزی رو باز میکنن هم میشه اونا با یه پلاریته جلو میرن با یکی عقب اینجوری با اطمینان تره راست گفتی ها داشتم خودم و به کشتن میدادم البته اگه میزاشتم :smile:
نمایه کاربر
mostafa_naderi
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 683
تاریخ عضویت: دوشنبه 6 خرداد 1387, 10:19 pm
نوع خودرو: AZERA-206T5
محل اقامت: مشهد / اهواز/عسلویه / شیراز

پست سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390, 6:56 pm

تشکر بابت نظرات

من می خوام تا حد امکان ماشینو بهم نریزم یعنی برگردوندن به حالت فابریک راحت باشه مگان قفل فرمون داره؟ چجوری قفل و باز می کنه؟
نمایه کاربر
Ali_bi_ghame_donia
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 55
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 فروردین 1390, 4:24 am
نوع خودرو: پژو 405 1.6gl 1993
محل اقامت: بابل

پست سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390, 7:03 pm

خوب یه دونه استوک بگیر روش کر کن اون قسمت از فرمون که اسمش یادم نیست با مغزی 20 هم در نمیاد
نمایه کاربر
mh_nox
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 578
تاریخ عضویت: شنبه 31 مرداد 1388, 9:43 am
نوع خودرو: تیبا ، R5
محل اقامت: تهران

پست سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390, 7:20 pm

سلام مصطفی جان
خسته نباشی
اولا تبریک می گم به خاطر اینکه شجاعت این کارارو داری
دوما خوشحالم که این تجربیات رو حاظرین با بقیه به اشتراک بذارین
سوما برای من یه سوال پیش اومده که جسارتا ازتون بپرسم
اونم اینکه چه نیازی به این سیستم هست ؟
خب سوئیچ که بهتره ( البته به نظر من )
حالا دلیلشم اینه که این کارت خیلی آسیب پذیره ( البته با فرض اینکه مقاومتش در حد یه کارت تلفن باشه )
بعدم اینکه خود من چون هواس پرتم این کارت رو وقتی تووی ماشین ازش استفاده کردم به فرض برای روشن شدن ماشین ) یا مین دازم روو داشبرد یا این ور اونور !!!!!!!!! در صورتی که سوئیچ رو می دونم که کجاس
امیدوارم که جسارتم رو ببخشی
ممنونم
و برات آرزوی موفقیت می کنم
نمایه کاربر
mostafa_naderi
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 683
تاریخ عضویت: دوشنبه 6 خرداد 1387, 10:19 pm
نوع خودرو: AZERA-206T5
محل اقامت: مشهد / اهواز/عسلویه / شیراز

پست سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390, 7:35 pm

mh_nox نوشته شده:سلام مصطفی جان
خسته نباشی
اولا تبریک می گم به خاطر اینکه شجاعت این کارارو داری
دوما خوشحالم که این تجربیات رو حاظرین با بقیه به اشتراک بذارین
سوما برای من یه سوال پیش اومده که جسارتا ازتون بپرسم
اونم اینکه چه نیازی به این سیستم هست ؟
خب سوئیچ که بهتره ( البته به نظر من )
حالا دلیلشم اینه که این کارت خیلی آسیب پذیره ( البته با فرض اینکه مقاومتش در حد یه کارت تلفن باشه )
بعدم اینکه خود من چون هواس پرتم این کارت رو وقتی تووی ماشین ازش استفاده کردم به فرض برای روشن شدن ماشین ) یا مین دازم روو داشبرد یا این ور اونور !!!!!!!!! در صورتی که سوئیچ رو می دونم که کجاس
امیدوارم که جسارتم رو ببخشی
ممنونم
و برات آرزوی موفقیت می کنم
تشکر شما لطف دارین
من فکر اونجا کردم اگه ماشین روشن باشه و کارت ۱۰سانت از محل اصلی دور بشه سیستم ۳۰ثانیه به شما هشدار می ده که کارت و سر جاش بزاری در غیر این صورت ماشینو خاموش می کنه
خوب هرکس نظری داره دیگه من نظرم این بود که کارت از سویچ بهتره
Ali_bi_ghame_donia نوشته شده:خوب یه دونه استوک بگیر روش کر کن اون قسمت از فرمون که اسمش یادم نیست با مغزی 20 هم در نمیاد
آخرین مرحله اگه به جایی نرسیدم حتما به این موضوع هم فکر می کنم علی جان
نمایه کاربر
Ali_bi_ghame_donia
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 55
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 فروردین 1390, 4:24 am
نوع خودرو: پژو 405 1.6gl 1993
محل اقامت: بابل

پست چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390, 8:12 am

قربانت
اسمش یادم اومد تلسکوپی فرمون مگان و نمیدونم ولی واسه راه افتادن کارت قفل فرمون و خلاص کن فعلا پروژت راه بیفته به ما هم یه کم اطلاعات راجع به نوع ارتباط کارت با ماشین بده البته اگه امکان داره تا شاید منم موازی با شما شروع کردم
نمایه کاربر
ABC
مدیر پیشین
پست: 5246
تاریخ عضویت: جمعه 27 شهریور 1388, 10:59 am
نوع خودرو: سری 4

پست چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390, 8:19 am

به سیستم تشخیص اثر انگشت فکر نمیکنی؟
دیگه نیاز نیست کارت هم باهات باشه...
Simple past,simply past. Screw it all

بازگشت به “مقاله هاي آموزشي و پروژه”