قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

سرعت سنج ديجيتالي

مقاله هاي آموزشي و پروژه در مورد الكترونيك خودرو

مدیر انجمن: امير معيري

نمایه کاربر
مهدي احسان
يار همراه
پست: 2167
تاریخ عضویت: دوشنبه 17 بهمن 1384, 8:33 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران - جنت آباد

پست یک‌شنبه 1 بهمن 1385, 10:24 am

حسين جان دستت درد نكنه
منم خريدارم. :) به دلكوي معمولي پلاتيني كه وصل ميشه؟
راستي كاش يه خودكاري هويه اي چيزي مي ذاشتي كنارش تا اندازه و مقياسش هم مشخص بشه. و معلوم شه از مدل اوليه چقدر كوچكتره! :-)
ولي مديران لطف كنند از اون قسمت كه اين تاپيك ميشه دور سنج ديجيتالي از سرعت سنج جداش كنند. اينجوري اشتباه پيش مياد
نمایه کاربر
مهدي احسان
يار همراه
پست: 2167
تاریخ عضویت: دوشنبه 17 بهمن 1384, 8:33 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران - جنت آباد

پست یک‌شنبه 12 فروردین 1386, 4:17 pm

سلام
سوال بالا رو كه دو ماه پيش پرسيدم پاسخي نيامد .
حسين جي خود دور سنج چي؟ اونم قرار نيست بياد؟ :lol:
نكنه مي خواي بگي زدي تو خط شاتون و متالورژي. دور سنج ديجيتالم كجا بود! :cool:
هنوز مراحلش تموم نشده؟
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 مرداد 1383, 10:14 pm
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: ex.mechanic
Like شده: 29 بار

پست دوشنبه 13 فروردین 1386, 4:27 pm

چت كردن ممنوعه :lol:
به دلكوي معمولي پلاتيني كه وصل ميشه؟
بله به دلكوي معمولي وصل ميشه با كمي اطلاحات كه در طراحيش انجام داديم ميتونه از تمامي
سيستم هاي جرقه زني تاچ بگيره روي موتور 8 سيلندر و انژكتور تست طولاني مدت شده....
كارهاش تمومه تعدادي حاضر شده و فقط منتظر جعبه و دفترچه راهنما هستيم كه خورديم به عيد.
نمایه کاربر
مهدي احسان
يار همراه
پست: 2167
تاریخ عضویت: دوشنبه 17 بهمن 1384, 8:33 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران - جنت آباد

پست پنج‌شنبه 13 دی 1386, 6:50 pm

سلام حسين جان
همونطور كه احتمالا مي دوني من نزديك 4 ماه هست كه از اين دور موتور از دوستتان خريدم.
فقط يه مشكل باهاش دارم كه هر چي دور موتور بالاتر باشه عددي بيشتر از واقعيت رو نشون ميده.

اين مشكل به اين صورته كه:
وقتي كه پايم رو از رو گاز بر مي دارم و ماشين داره با اينرسي خودش و يا شيب زمين حركت مي كنه دور موتور ميره بالا .
مثلا اگر در اين حالت دور موترو 4500 باشه و بعد پام رو بزارم رو پدال و گاز بدم تا ماشين شتاب بگيره دو رموتور 1000 تا 1500 تا پايين مياد و مثلا مياد رو 3200 تا 3500 .
دليل اين نقطه ضعف چيست؟
و چگونه مي توان حلش كرد؟ شما هم برخورد داشتيد تا حالا ؟
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 15 مرداد 1383, 10:14 pm
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: ex.mechanic
Like شده: 29 بار

پست دوشنبه 17 دی 1386, 10:31 am

تمامي دور موتور ها حساست كاري زياد دارن چون بايد در حد ميلي ثانيه تعداد پالس ها رو حساب كنن و اون با
دخيل كردن ضريب به RPM يعني دور در دقيقه تبديل كنن حالا اگر موتور كوچكترين ايرداي داشته باشه مثله
لقي ميل دلكو يا عدم تنظيم بودن جرقه يا حتي آدوانس استاتيك و ديناميك باعث ميشه تا در واحد ميلي ثانيه
يك نوسان (فركاس) اضافي ايجاد بشه و بعد اين فركانس چون در فرمول قرار ميگيره و ضريب ميخوره و قراره در
واحد دقيقه نمايش داده بشه به صورت تغييراتناگهاني خودشو نمايش كه در ساخت دور موتور ها از خاصيت
هيستريس استفاده ميشه ( در تنظم با H1 تا H9 ميشه تنظيمش كرد) تا اين نوسانات مانيتور نشه.
دليل اين نقطه ضعف چيست؟
دقت بسيار بالاي دور موتور + خرابي سيستم جرقه ماشين شما
رونيكا
پست: 4
تاریخ عضویت: دوشنبه 28 مرداد 1387, 11:24 am

پست سه‌شنبه 29 مرداد 1387, 7:59 am

لینک مدار از سایت siliconchip
http://www.siliconchip.com.au/cms/attac ... ?year=2000




اصلاح شده توسط مدیر بخش .
نمایه کاربر
محمد.
راننده حرفه اي
پست: 3233
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 28 آبان 1383, 10:49 pm
نوع خودرو: RC,607,VR,A80Q,FJ75
محل اقامت: پشت فرمون !

پست سه‌شنبه 29 مرداد 1387, 8:10 am

دوست عزيز رسيدن به خير ...

اگر قصد اطلاع رساني و معرفي سايت و مدار داريد راهش اين نيست.

در هر صورت توهين به كاربران بهيچوجه قابل تحمل نيست.

بهتره در همون بخش و با همون كيفيت از كاربري كه مودر توهين قرار گرفته عذر خواهي بشه.
نمایه کاربر
مهدي احسان
يار همراه
پست: 2167
تاریخ عضویت: دوشنبه 17 بهمن 1384, 8:33 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران - جنت آباد

پست یک‌شنبه 3 شهریور 1387, 7:24 am

من به عنوان کسی که از این سرعت سنج از شرکتی که حسین جی معرفی کرده ، خریداری کرده. همین جا اعلام می کنم از خریدم راضی هستم و افتخار می کنم که آدمایی مثل حسین جی در کشور داریم که نه فقط قدرت ساخت یک مدار دارند که انگیزه کار آفرینی و تولید انبوه رو پیدا می کنند و با همه دردسرش کار تولید رو شروع می کنند.

ممکنه کسی که سطح فکرش در حد گرداندن یک مغازه و یا ساخت موردی یک سیستمه به این کار خرده بگیره و قیمت رو بالا اعلام کنه. گر چه احترامش محفوظ ، ولی تولید انبوه یک کالا اون هم تو شهرستانی مثل کرمانشاه با مشکلات بازاریابی و تهیه قطعات و غیره و باز هم تحت برند یک شرکت با هزار مشکل مالیات و بیمه و غیره رو کمتر کسی می تونه تو کشورمون راه بندازه.
امیدوارم حسین جی و دوستانش با این استارتی که زدند بتونند در آینده یک برند قوی و صاحب نام شکل بدهند که در سطح بین المللی فعال باشه. البته اگر برنامه داشته باشند و مشکلات کشور کمرشون رو نشکونه.
rahimbeiky
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 5 شهریور 1389, 5:38 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست جمعه 5 شهریور 1389, 5:57 pm

سلام
دوستان من لینک زیر را ببینید

http://www.sapcounivpress.eclick.ir/php ... ?f=25&t=29
hex41434
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390, 2:31 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390, 2:59 pm

من برای انجام قسمتی از یک پروژه دانشجویی نیازبه آگاهی از چگونگی عملکرد صفحه پشت آمپر پراید دارم. در واقع باید بتونم محل قرارگیری عقربه های سرعت و دورسنج رو با کامپیوتر کنترل کنم. اما هیچ اطلاعاتی از نقشه اش ندارم. مثلا نمی دونم کدوم پایه ها مربوط به حرکت این عقربه هاست و چطوری (با پالس یا...) به حرکت در میاد... دفترچه مربوط به پشت آمپر کاربراتوری رو هم دارم اما این پشت آمپری که دارم، انژکتوری هست. لطفا راهنمایی کنید. ممنون

بازگشت به “مقاله هاي آموزشي و پروژه”