قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

راه شناسايي انژكتورهاي خراب

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
ايمان2
دنده 1
پست: 1628
تاریخ عضویت: چهارشنبه 27 مهر 1384, 11:30 am
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5

پست یک‌شنبه 17 شهریور 1387, 4:12 pm

با دستگاه نمیشه تست کرد عملکرد انژکتور ها رو در 206؟
احسان شفيعي
متخصص فنی خودرو
پست: 300
تاریخ عضویت: جمعه 9 آذر 1386, 9:04 am
نوع خودرو: ef7
محل اقامت: tehran tehranpars
اینستاگرام: efseven7
Like شده: 6 بار

پست یک‌شنبه 17 شهریور 1387, 8:01 pm

سلام دوستان .
اگر به خرابي انژكتورها مشكوك هستيد قبل از معيوب دانستن آن شستشو انژكتور را امتحان كنيد.

ببينيد دوستان همان گونه كه همه مي دانيد. انژكتورها داراي سلونوئیده هستند. انژكتور ها 2 پايه دارند.كه يكي از آنها بسته به مدل خودرو به رله دوبل متصل است و برق مثبت انژکتور توسط این پایه تامین می شود.
پایه دیگر به ecu متصل می شود و ecu با قطع و وصل کردن پایه منفی انژکتور اقدام به کنترل انژکتور می کند.
دستگاه دیاگ فقط می تواند
1- قطع شده مدار
2- اتصال کوتاه مدار
را مورد کنترل قرار دهد. یعنی اگر به عنوان مثال در مسیر سیم کشی و یا سیم پیچ سلونوئیده قطعی ویا اتصال کوتاه برقرار شود دستگاه دیاگ قادر به نشان دادن آن عیب خواهد بود.
دستگاه دیاگ فقط و فقط عیوب برقی انژکتور را کنترل می کند.


Insert Image: تصویر
حال در بعضی از موارد عیوب انژکتور مکانیکی هستند. مثل گشاد کردن و یا گیر پاژ کردن و...........
در کل برای تسط انژکتور
چند راه وجود دارد.
1- اندازه گیری اهم سیم پیچ انژکتور با استفاده از دو پایه آن
1- اندازه گیری ولت ارسالی به انژکتور با استفاده از سوکت متصل به سیم کشی خودرو.
به عنوان مثال در خودرو پژو 206 اهم سیم پیچ داخل انژکتور باید حدود 5/12 اهم باشد.
و یا در پراید باید در حدود 75/11 الی 75/12 باشد.

اینگونه تست ها فقط انژکتورها را از لحاظ مداری تست می کند.
اما از نظر مکانیک انژکتور بایدبنزین را بطور یکنواخت و مخروطی شکل و با زاویه حدود 30 درجه پاشش کنیدهرگونه پاشش دیگر در اینگونه موارد مردود است.برای انجام این تست می توانید از یک تکه کاغذ بزرگ و قرار دادن انژکتور در روبروی کاغذ استفاد کنید.

نکته دیگر فشار بنزین است که معمولا با سوختگی انژکتور اشتباه گرفته می شود.
فشار بنزین در پشت انژکتور باید چیزی درحدود.5/2 الی 3 بار باشد. اگر این فشار پائین تر از حد مجاز باشد ماشین در دورهای بالا و شتاب گیری ناگهانی کم می آورد.
اگر این فشار بیشتر از حد مجاز باشد باعث وارد شدن فشار به مکانیزم انژکتور و در نهایت داغ کردن سیم پیچ و سوختگی سیم پیچ انژکتور می گردد.
خراب انژکتور باعث 3 کارکردن موتور و در مواقی دیگر به دلیل بد پاشیدن سوخت باعث دود کردن اگزوز می شود.

یک تجربه دیگه هم عرض کنم خدمت شما دوستان شاید برای شما جالب باشه یکی از این دوستان انژکتور سوزاند. بعد از تعویض به یکسال نکشیده دوباره سوخت .
با من مشورت کرد گفت چکار کنم می ترسم دوباره تعویض کنم بسوزه .
بنده خدا تصمیم فروش ماشین رو گرفته بود.
چون هرجا برده بود سر در نیاورده بودن ماشین چه مرگش شده.
قابل توجه دوستان این رفیق ما یک پاش تو شما بود یک پاش تو تهران.
خلاصه راستش من که خودم کم آورده بودم فشار بنزین تو ریل سوخت حرف نداشت.
همه چیز در حالت عادی بود ولتاژ ارسالی از ECU اولش شک کردم شاید مکانیک بنده خدا رو سیاه کرده یعنی انژکتور تعویض نکرده مگه میشه به یک سال نکشیده دوباره بسوزه .
این شد که تصمیم گرفتم کل سیستم سوخت رسانی را بترکونیم .
کل سیستم رو باز کردیم ریل سوخت منی فولد باک لوله ها هر چیزی که فکرش کنید.
من بیشتر تمرکز خودم رو روی ریل سوخت انژکتورها قرار داده بودیم و روی پمپ .
خیلی عجیب بود در بعضی از نواحی اثر کمی از زنگ زدگی وجود داشت.
دیگه نا امید شده بودم داشتم باک تقریبا خال ماشین را جابجا می کردم تا دم دست نباشه و فردا بعد از کمی فکر کردن دوباره به ماشین برسم و از نو شروع کنم.
همین که باک را جابجا کردم باک افتاد گفتم اه بنزین لیتر خدات تومن ریخت زمین .
اقا فقط بگم چند لیتر آب از باک بدبخت کشیدیم بیرون باور نمی کنی .
نتیجه بعه علت وجود آب در باک خیلی سریع باعث زنگ زدگی انژکتور می شد.
حالا خدا داند این همه آب چه طور سر از باک این دوست ما در آورده بود.
به نظر من مال پمپ بنزین های شمال بوده.
بنده خدا حروقت ما رو میبینه تشکر می کنه پدر ما رو در آورده . اخه ماشینش کلی رسیده بود ارتفاع رینگ لاستیک از همین کارها که عشقش همه ما رو کشته.
من برگشتم. ☺️
اميررضا 206
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 860
تاریخ عضویت: جمعه 4 مرداد 1387, 12:33 pm
نوع خودرو: رونيز.. 206..پرشيا
Like شده: 3 بار

پست پنج‌شنبه 21 شهریور 1387, 8:21 pm

مرسي احسان جان خيلي خوب بود
اما جواب سوال منو كسي نداد !! :-D
زندگی یعنی عشق ...
نمایه کاربر
عقاب
راهنمای تور 4WD
پست: 2331
تاریخ عضویت: جمعه 20 اردیبهشت 1387, 8:31 pm
نوع خودرو: nissan *2
محل اقامت: بر فراز البرز
اینستاگرام: Oghab_engine_service
Like شده: 2 بار

پست جمعه 22 شهریور 1387, 12:32 am

اميررضا 206 نوشته شده:مرسي احسان جان خيلي خوب بود
اما جواب سوال منو كسي نداد !! :-D
امير جان اين روشي كه شما فرمودي روش كاملي نيست.با اين روش فقط ميشه فهميد انژكتور كار ميكنه يا نه و به قول احسان عزيز ميشه قطعي مدار رو چك كرد .هر چند در آوردن سوكت انژكتور در حال كار از نظر فني كار درستي نيست چون ولتاژ ايجاد شده مصرف نشده و ممكنه بار القاپي به اي سي يو برگرده و اي سي يو دچار مشكل بشه.ضمنا فقط كار كردن انژكتور دليل بر سلامت اون نيست. گشاد شدن و رسوب گرفتن و سرنگي پاشيدن انژكتور رو با درآوردن سوكت نميشه فهميد . تنها راهش همونه كه احسان عزيز گفت. شاد باشي
نمایه کاربر
AR A SH
دنده 1
پست: 1147
تاریخ عضویت: دوشنبه 27 تیر 1390, 8:04 am
نوع خودرو: Land Cruiser

پست چهارشنبه 18 بهمن 1391, 7:11 pm

دوستان ماشین من مدل 1997 هستش.به نظر شما نیاز داره که انژکتورهاش تعویض بشن؟
من در كشوري زندگي مي كنم كه دويدن سهم كساني است كه نمي رسند و رسيدن حق كساني است كه نمي دوند.استاد فرزانه دكتر علی شريعتي
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4055
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
Like شده: 15 بار

پست یک‌شنبه 19 خرداد 1392, 1:16 pm

نحوه پاشش صحيح انژكتورها
وقتي كه رو دستگاه بسته ميشه جداي از ميزان پاشش، شكل اسپري كردن هم ميتونه انژكتور خراب را مشخص كنه.

تصویر

تصویر

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.
مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
sherlock holmes
دنده 2
پست: 2296
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 10 آبان 1388, 9:13 pm
نوع خودرو: ESPERO 94
محل اقامت: تهران

پست دوشنبه 3 شهریور 1393, 2:27 pm

دوده زدن شمع میتونه نشاندهنده خرابی انژکتور باشه؟
نمایه کاربر
SHAHRAM.
دنده 4
پست: 4893
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 فروردین 1389, 9:55 am
نوع خودرو: اف جي ،آزرا ، تندر
محل اقامت: تهران
Like شده: 2 بار

پست دوشنبه 3 شهریور 1393, 2:37 pm

كاركرد تقريبي انژكتورها چند كيلومتره؟ و تو چه بازه اي نياز به بازديد داره؟
اصطحلاک غلطه ،استهلاک درسته

عکسهاتون رو تو http://www.overpic.net آپلود کنید و لینک پنجم رو اینجا قرار بدید

داغدار پدر وفات ٩٣/٨/٧ روز حر
siemens
پست: 6
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 16 دی 1393, 5:47 pm
نوع خودرو: pride

پست چهارشنبه 17 دی 1393, 5:43 pm

برق هر کدام از انژکتورها را قطع کنید (سوکتش رو در بیارید) اگر تفاوتی در کار موتور ایجاد شد انژکتور سالمه وگرنه انژکتور خاصیت تماشاگر داره و در این حالت موتور سه کار میکند (با لرزش غیرطبیعی و توام با ضربه کار میکند). و اگر دستتان را روی درپوش سوپاپ بذارید این لرزش غیرطبیعی رو حس می کنید
نمایه کاربر
206gti
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 60
تاریخ عضویت: جمعه 21 شهریور 1393, 12:10 pm
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 2
محل اقامت: شیراز

پست سه‌شنبه 7 بهمن 1393, 8:15 pm

سلام دوستان ماشین من 206 تیپ 2 مدل 86 با 180.000 تا کارکرد هست مشکلی که دارم خطای اختراق ناقص رو دارم یا miss fire
سوالی که دارم ؟ ماشین من زمانی که چراغ بنزین روشن میشه دیگه خطا نمیزنه یعنی وقتی که بنزین کمه اما زمانی که باک پر باشه نه خیلی از وسط کمتر خطا میزنه حالا میخوام بدونم مشکل از سوزن ها است یا پمپ
خودم فکر می کنم فشار بنزین زیاد هست که باعث مشکل شده یا سوزن ها گشاد شدن یه سوال دیگه امکان داره رگلاتور سوخت خراب باشه و فشار و بالا برده باشه ؟؟؟

کار هایی که کردم تست کویل تست ecu تست رله دوبل و فیلر گیری و گرفتن تایم مجدد موتور و تعویض شمع و وایر شمع تعویض سنسور ناک وتعویض فیلتر بنزین

بازگشت به “سيستم تزريق الكترونيكي (EFI)”