قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

مقدار سوخت تزریق شده

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
عقاب
راهنمای تور 4WD
پست: 2331
تاریخ عضویت: جمعه 20 اردیبهشت 1387, 8:31 pm
نوع خودرو: nissan *2
محل اقامت: بر فراز البرز
اینستاگرام: Oghab_engine_service
Like شده: 2 بار

پست جمعه 27 شهریور 1388, 10:51 am

شاید اطلاق (فرکانس ) در این خصوص زیاد مناسب نباشه. احتمالا منظور شما از فرکانس تعداد دفعات ارسال ولتاژ به انژکتور در واحد زمان هست .. یعنی تعداد دفعات باز و بسته شدن انژکتورها در یک ثانیه. که این مقدار هم با دور موتور مستیقما ارتباط داره.با فرض شما مامیتونیم دور موتور را هم فرکانس در نظر بگیریم ولی لفظ فرکانس در جائی کار برد داره که ما با تولید امواج ( سینوسی و مربعی و ...) سروکار داشته باشیم .
باز و بسته شدن انژکتورها به حالت صفر و یک هست . ولتاژ مشخص (12ولت) با مدت زمان مشخص به بوبین انژکتور ارسال میشه.تعداد ارسال ولتاژ ممکنه از 700 پالس در دقیقه ( دور آرام) تا 6500 پالس در دقیقه ( رد لاین) متغیر باشه. و مدت زمان هر پالس هم بسته به چگونگی زیر بار بودن موتور و دمای موتور و زاویه دریچه گاز و ... متغیره که در ecu با دقت بسیار بالا تعریف شده. و میزان مصرف خودرو بستگی زیادی به این مدت زمان داره.
HAMID
instagram:OGHAB_engine_service
نمایه کاربر
ROOZBEH ///AMG
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 436
تاریخ عضویت: دوشنبه 25 آذر 1387, 6:17 pm
نوع خودرو: w126 w115 w109
محل اقامت: شیراز

پست جمعه 27 شهریور 1388, 11:00 am

اقایون از جواب های خوبتون متشکرم.
حلا یه سوال دیگه:
اگر ما عرض پالس(میلی ثانیه) را داشته باشیم سایز انژکتور را هم داشته باشیم(cc/min یا lb/hr ) میتونیم مقدار سوخت پاشیده شده را به دست بیاریم؟
نمایه کاربر
حمید.
متخصص فنی تخصصی
پست: 2443
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 خرداد 1386, 3:58 pm
Like شده: 1 بار

پست جمعه 27 شهریور 1388, 2:13 pm

عقاب نوشته شده:شاید اطلاق (فرکانس ) در این خصوص زیاد مناسب نباشه. احتمالا منظور شما از فرکانس تعداد دفعات ارسال ولتاژ به انژکتور در واحد زمان هست .. یعنی تعداد دفعات باز و بسته شدن انژکتورها در یک ثانیه. که این مقدار هم با دور موتور مستیقما ارتباط داره.با فرض شما مامیتونیم دور موتور را هم فرکانس در نظر بگیریم ولی لفظ فرکانس در جائی کار برد داره که ما با تولید امواج ( سینوسی و مربعی و ...) سروکار داشته باشیم .
باز و بسته شدن انژکتورها به حالت صفر و یک هست . ولتاژ مشخص (12ولت) با مدت زمان مشخص به بوبین انژکتور ارسال میشه.تعداد ارسال ولتاژ ممکنه از 700 پالس در دقیقه ( دور آرام) تا 6500 پالس در دقیقه ( رد لاین) متغیر باشه. و مدت زمان هر پالس هم بسته به چگونگی زیر بار بودن موتور و دمای موتور و زاویه دریچه گاز و ... متغیره که در ecu با دقت بسیار بالا تعریف شده. و میزان مصرف خودرو بستگی زیادی به این مدت زمان داره.
حرف دوستان برای ما حجت! اما من دوباره که بعضی از رفرنسهام مراجه کردم،همانند
EFI Training manual toyota motor corporation دیدم از واژه فرکانس و واحد هرتز(کیلوهرتز) استفاده شده!!! :lol:
roozbehamg نوشته شده:اقایون از جواب های خوبتون متشکرم.
حلا یه سوال دیگه:
اگر ما عرض پالس(میلی ثانیه) را داشته باشیم سایز انژکتور را هم داشته باشیم(cc/min یا lb/hr ) میتونیم مقدار سوخت پاشیده شده را به دست بیاریم؟
بله با یک ضرب و تقسیم ساده
Hamidreza Talati
Student of Autmotive Engineering
Freelance Automotive Journalist
نمایه کاربر
ROOZBEH ///AMG
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 436
تاریخ عضویت: دوشنبه 25 آذر 1387, 6:17 pm
نوع خودرو: w126 w115 w109
محل اقامت: شیراز

پست جمعه 27 شهریور 1388, 3:42 pm

بله با یک ضرب و تقسیم ساده
پس منظورتون اینه که فشار هوا اونقدر تاثیر نداره.یعنی بدون لحاظ کردن فشار هوا و نسبت مخلوط هوا و سوخت خیلی دقت را پایین نمیاره.آره؟راستی نسبت مخلوط بنزین و هوا هم در شرایط مختلف تغییر میکنه؟
نمایه کاربر
حمید.
متخصص فنی تخصصی
پست: 2443
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 خرداد 1386, 3:58 pm
Like شده: 1 بار

پست جمعه 27 شهریور 1388, 3:49 pm

roozbehamg نوشته شده:
بله با یک ضرب و تقسیم ساده
پس منظورتون اینه که فشار هوا اونقدر تاثیر نداره.یعنی بدون لحاظ کردن فشار هوا و نسبت مخلوط هوا و سوخت خیلی دقت را پایین نمیاره.آره؟راستی نسبت مخلوط بنزین و هوا هم در شرایط مختلف تغییر میکنه؟
برادر شما مپ رو توی پالس ود لحاظ کردین!! بله مسلماً تغییر میکنه!
Hamidreza Talati
Student of Autmotive Engineering
Freelance Automotive Journalist
نمایه کاربر
ROOZBEH ///AMG
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 436
تاریخ عضویت: دوشنبه 25 آذر 1387, 6:17 pm
نوع خودرو: w126 w115 w109
محل اقامت: شیراز

پست جمعه 27 شهریور 1388, 6:49 pm

چیرو لحاظ کردم؟میشه بیشتر توضیح بدید؟اگه بخام مقدار دقیق سوخت پاشیده شده را به دست بیارم چه چیزایی لازم دارم و از کجا میتونم پیداشون کنم.اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
نمایه کاربر
حمید.
متخصص فنی تخصصی
پست: 2443
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 خرداد 1386, 3:58 pm
Like شده: 1 بار

پست جمعه 27 شهریور 1388, 7:19 pm

شما پالس ود و فلو ریت رو بدست بیار بقیش کاری نداره دیگه! عرضش به میلی ثانیه هستش*فلو ریت به میلی ثانیه=میزان پاشش
Hamidreza Talati
Student of Autmotive Engineering
Freelance Automotive Journalist
نمایه کاربر
عقاب
راهنمای تور 4WD
پست: 2331
تاریخ عضویت: جمعه 20 اردیبهشت 1387, 8:31 pm
نوع خودرو: nissan *2
محل اقامت: بر فراز البرز
اینستاگرام: Oghab_engine_service
Like شده: 2 بار

پست شنبه 28 شهریور 1388, 9:05 am

roozbehamg نوشته شده:اقایون از جواب های خوبتون متشکرم.
حلا یه سوال دیگه:
اگر ما عرض پالس(میلی ثانیه) را داشته باشیم سایز انژکتور را هم داشته باشیم(cc/min یا lb/hr ) میتونیم مقدار سوخت پاشیده شده را به دست بیاریم؟
عرض پالس + قطر دهانه نازل + اختلاف فشار بین ریل سوخت و منیفولد
HAMID
instagram:OGHAB_engine_service
نمایه کاربر
حمید.
متخصص فنی تخصصی
پست: 2443
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 خرداد 1386, 3:58 pm
Like شده: 1 بار

پست شنبه 28 شهریور 1388, 9:43 am

حمید جان در محاسبه فلو ریت مگه قطر دهانه نازل حساب نمیشه؟؟؟ یعنی در فیول پرشور ثابت یک مسئله ذاتی انژکتور هستش دیگه...
خوب اینطوری که بیشتر در میاد،چون یک بار تو پالس ود حساب شده یکبار هم اینجا حساب میشه!
Hamidreza Talati
Student of Autmotive Engineering
Freelance Automotive Journalist
نمایه کاربر
ROOZBEH ///AMG
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 436
تاریخ عضویت: دوشنبه 25 آذر 1387, 6:17 pm
نوع خودرو: w126 w115 w109
محل اقامت: شیراز

پست شنبه 28 شهریور 1388, 12:17 pm

اقا حالا ما آخر چه کار کنیم؟اختلاف فشار بین ریل سوخت و منیفولد را از کجا به دست بیاریم؟اقا مگه اگر ما سایز انژکتور را بر حسب cc/min یا cc/msecond داشته باشیم و در عرض پالس بر حسب میلی ثانیه ضرب کنیم مقدار سوخت به دست نمیاد؟

بازگشت به “سيستم تزريق الكترونيكي (EFI)”