دور موتور و پين 42 ساژم ؟

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
6600
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2005, 10:31

دور موتور و پين 42 ساژم ؟

پست توسط 6600 » 06 ژانویه 2007, 12:30

با سلام
پین شماره 42 ساژم اطلاعات مربوط به دور موتور را به آمپر ارسال می کند .
سوال این است که آیا اطلاعات به صورت ولتاژ است (میلی ولت) و یا پالس؟
این سوال را به این علت پرسیدم که هدف درست کردن یک دورسنج برای new pk است تاپیک درست کردن دور سنج و مدارات آنرا دیدم به همین دلیل می پرسم چون مدارات دارای مبدل پالس است و اگر ECu این کار را انجام دهد آن قسمت مدار باید حذف شود
با تشکر
نمایه کاربر
سازمان ملل
دانا
پست: 1429
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2004, 09:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط سازمان ملل » 07 ژانویه 2007, 08:59

به صورت پالسه
6600
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2005, 10:31

پست توسط 6600 » 07 ژانویه 2007, 09:35

مرسی و ممنون
دور موتور دیجیتال بصورت کیت یا ساخته شده از کجا می شه تهیه کرد؟؟؟
6600
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2005, 10:31

پست توسط 6600 » 14 ژانویه 2007, 19:16

پين شماره 42 را چگونه روي اي سي يو تشخيص بديم؟
لطفا راهنمايي فرماپيد؟؟؟
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2004, 02:44
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: https://www.instagra
تماس:

پست توسط hossein G » 15 ژانویه 2007, 03:47

خروجي ECU فركانس مثبت داره يعني فركانس 12 ولت .
روي خود سوكت و پايه ECU شماره داره.
دور موتور دیجیتال بصورت کیت یا ساخته شده از کجا می شه تهیه کرد؟
خودم دارم يك مدل ميزنم كه كه روي سون سيگمنت مينويسه دور موتور و شيفت لايت باروگراف داره و... طرح , برد , جعبه و... هم كاملن صنعتي هست كه درست بشه توي قسمت بازار قرارش ميدم.
- قيمتش دارم زور ميزنم زير 20 در بيارد-
.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2004, 02:44
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: https://www.instagra
تماس:

پست توسط hossein G » 15 ژانویه 2007, 04:52

تاپيك هاي قديمي رو ميگشتم كه اينو پيدا كردم !

تصویر
http://i1.tinypic.com/ndlhtd.jpg

اگر ميشه يكي از دوستان اينو به پست بالام اضافه كنه :-D
.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
6600
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2005, 10:31

پست توسط 6600 » 15 ژانویه 2007, 09:06

با تشكر از جوابهاب شما
در ضمن من يك مدل اتوگيج آنالوگ دارم وقتي سيم سبز را به سنسور گلدوني گيربوكس وصل مي كنم دقيق نشان نميده در ضمن تو دور آرام عقربه ميره ميچسبه رو 8
لطفا راهنمايي بفرماپيد در پي كي انژكتوري سيم ورودي (پالس) را بايد به كجا وصل كنم
متشكرم
نمایه کاربر
سازمان ملل
دانا
پست: 1429
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2004, 09:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط سازمان ملل » 15 ژانویه 2007, 09:10

من نقشه پايه هاي اي سي يو رو دارم...
فردا اسكن مي كنم برات مي ذارم و همينطور كه كدوم پايه هست
ولي تا اونجا كه يادمه روي سوكت وسطي بود و يه سيم سفيد و قرمز بود
تنها سيم دورنگ موجود توي اون سوكت همينه
باز صبر كن من اسكن كنم
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3476
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2004, 02:44
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, London
اینستاگرام: https://www.instagra
تماس:

پست توسط hossein G » 15 ژانویه 2007, 11:47

براي نصب كردن دور موتور:
- يك سيم مثبت از IG سويچ
-يك اتصال بدنه ( سيم منفي)
- يك اتصال سيگنال ( تاچ)
وقتي سيم سبز را به سنسور گلدوني گيربوكس وصل مي كنم
اينكار اشتباه محضه :lol:
اون سنسور براي ECU سيگنال ميده نه براي دور موتور.
دور موتور هاي از دو ناحيه تاچ ميگيرن كه يكي كويل جرقه و يكي ECU هست.
توي ماشين هاي كه كويل دوبل دارن قالبن از ECU تاچ ميگيرن.
خود اينكه دور موتور از كويل يا ECU بخواد تاچ بگيره يك مبحثه ديگه ايي چون تاچ كه از كويل گرفته ميشه ولتاژ خييلي زيادي داره اما تاچي كه از ECU گرفته ميشه نهايتن 14 ولت ولتاژ داره و به همين خاطر در نوعي هايي كه از كويل تاچ ميگيرن نياز به فيلتر هاي قوي هست ( ولتاژ تاچ ECU نميتونه از اين فيلتر عبور كنه) و يكي از دلايلي كه ميبني بعضي دور موتور ها نميتونن با تاچ ECU كار كنن همينه. (‌دور موتور ساخت خودم از دو جا ميتونه تاچ بگيره :cool: )
به اين تاپيك هم سري بزن.
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?t=10954
.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
6600
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2005, 10:31

پست توسط 6600 » 16 ژانویه 2007, 10:14

مرسی
همه رو خوندم!
ولی نفهمیدم از کدام پین ecu باید ورودی بگیرم؟ یا از گویل دوبل باید بگیرم؟
اگه میشه نقشه مداری (شماتیک) نصب را بدهید.
من دور موتورم روش کلید 3 4 6 داره که گذاشتم رو 4 در ضمن گفته
for negative ground only یعنی فقط با پالس منفی کار می کنه؟؟؟؟
اگه میشه توضیح بدید؟
اصلا ای سی یو من چه مدلیه عکس ای سی یو و دور سنج را هم گذاشتم اگه لازمه مانول دستگاه دورسنج رو هم بگذارم


http://s29.quicksharing.com/v/784780/15012007.jpg.html
http://s29.quicksharing.com/v/7443142/16012007.jpg.html
ارسال پست

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان