تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu
مدیر انجمن: كوروش پيروز
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک
2. راهنمای استفاده از فوروم
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
1. قوانین تیونینگ تاک

2. راهنمای استفاده از فوروم

- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
- hr_zareie
- متخصص فنی خودرو
- پست: 242
- تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2006, 17:50
- تماس:
تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu
سلام
با توجه به اینکه بیشتر بچه ها از فنی هستن ( به غیر از من ) و غالبا کارهای تنظیم و تعمیر ماشینشونو خودشون انجام میدن , بعضی وقتها شاید احتیاج به تست بعضی از سنسورها داشته باشن تا از صحت عملکرد اونها مطمئن بشن .
تست اهمی یه روش ساده و خوب برای شناسایی قطعات خرابه :
پمپ بنزین : مقاومت کمتر از 1 اهم
انژکتورها : مقاومت dc سیم پیچ 12 اهم . در دمای 2 تا 20 درجه
کویل دوبل : مقاومت سیم پیچ ثانویه 7.35 کیلو اهم
کویل دوبل : مقاومت سیم پیچ اولیه 0.6 اهم
سنسور دمای هوای ورودی : 5457 اهم در دمای صفر درجه
سنسور دمای هوای ورودی : 176.7 اهم در دمای 100 درجه
سنسور دمای مایع خنک کننده : 5896 اهم . تقریبی . در دمای صفر درجه
سنسور دمای مایع خنک کننده 186.6 اهم . تقریبی. در دمای 100 درجه
سنسور سرعت .بین پایه های 2و3 کانکتور 15 کیلو اهم . تقریبی
پتانسیومتر دریچه گاز . بین پایه های 1و2 4000 اهم
استپر موتور . : 52 اهم . بین پایه های D.A
استپر موتور : 52 اهم . بین پایه های C.N
با توجه به اینکه بیشتر بچه ها از فنی هستن ( به غیر از من ) و غالبا کارهای تنظیم و تعمیر ماشینشونو خودشون انجام میدن , بعضی وقتها شاید احتیاج به تست بعضی از سنسورها داشته باشن تا از صحت عملکرد اونها مطمئن بشن .
تست اهمی یه روش ساده و خوب برای شناسایی قطعات خرابه :
پمپ بنزین : مقاومت کمتر از 1 اهم
انژکتورها : مقاومت dc سیم پیچ 12 اهم . در دمای 2 تا 20 درجه
کویل دوبل : مقاومت سیم پیچ ثانویه 7.35 کیلو اهم
کویل دوبل : مقاومت سیم پیچ اولیه 0.6 اهم
سنسور دمای هوای ورودی : 5457 اهم در دمای صفر درجه
سنسور دمای هوای ورودی : 176.7 اهم در دمای 100 درجه
سنسور دمای مایع خنک کننده : 5896 اهم . تقریبی . در دمای صفر درجه
سنسور دمای مایع خنک کننده 186.6 اهم . تقریبی. در دمای 100 درجه
سنسور سرعت .بین پایه های 2و3 کانکتور 15 کیلو اهم . تقریبی
پتانسیومتر دریچه گاز . بین پایه های 1و2 4000 اهم
استپر موتور . : 52 اهم . بین پایه های D.A
استپر موتور : 52 اهم . بین پایه های C.N
- بهداد
- دنده 2
- پست: 2833
- تاریخ عضویت: 22 ژانویه 2006, 18:42
- نوع خودرو: 335 E93
- پوريا جمالي
- سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
- پست: 417
- تاریخ عضویت: 13 آگوست 2005, 18:54
- نوع خودرو: مشخص نشده!
- محل اقامت: پونك - سردار جنگل
- hr_zareie
- متخصص فنی خودرو
- پست: 242
- تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2006, 17:50
- تماس:
سلام
من رفتم و یه چند تا دیگه جزوه و کتاب گیر اووردم و از توشون تست چند تا دیگه از سنسورها رو میذارم :
سنسور دور موتور - بین پایه های 1و2
پژو , زانتیا , پیکان و سمند = 300 الی 400 اهم
پراید = 300 الی 420 اهم
206 = 300 الی 480 اهم
رله دوبل = مقادیر نشان داده شده بین پایه های 7و12 با پایه های 3و10 باید برابر باشد
گرم کن دریچه گاز = بین 2 پایه آن حدود 10 کیلو اهم باشد
پتانسیومتر co = بین پایه های 1و3 حدود 13 الی 14 کیلو اهم
وایر شمع = بین 2 سر وایر حدود 16 الی 17 کیلو اهم باشد . البته مقاومت وایر با طول آن رابطه مستقیم دارد بطور مثال در یک وایر 40 سانتی مقاومت باید در حدود 9 الی 9.5 کیلو اهم باشد
انژکتور استوانه ای = 9.5 الی 14.5 اهم
انژکتور مخروطی = 12.5 الی 17.5 اهم - البته این مقدار متغیر به علت دمای هوا میباشد
سنسور دور موتور - بین پایه های 1و2
پژو , زانتیا , پیکان و سمند = 300 الی 400 اهم
پراید = 300 الی 420 اهم
206 = 300 الی 480 اهم
رله دوبل = مقادیر نشان داده شده بین پایه های 7و12 با پایه های 3و10 باید برابر باشد
گرم کن دریچه گاز = بین 2 پایه آن حدود 10 کیلو اهم باشد
پتانسیومتر co = بین پایه های 1و3 حدود 13 الی 14 کیلو اهم
وایر شمع = بین 2 سر وایر حدود 16 الی 17 کیلو اهم باشد . البته مقاومت وایر با طول آن رابطه مستقیم دارد بطور مثال در یک وایر 40 سانتی مقاومت باید در حدود 9 الی 9.5 کیلو اهم باشد
انژکتور استوانه ای = 9.5 الی 14.5 اهم
انژکتور مخروطی = 12.5 الی 17.5 اهم - البته این مقدار متغیر به علت دمای هوا میباشد
- Montaghed
- دنده 1
- پست: 1535
- تاریخ عضویت: 22 فوریه 2009, 02:59
- نوع خودرو: پژو پارس
- محل اقامت: اهــــــواز
Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu
نبش قبر
کسی از مقاومت استاندارد شمع ها اطلاعی داره؟؟؟
من خونده بودم که روی ماشین هایی نثل پراید و پژو حتما باید از شمع با مقاومت داخلی استفاده کرد
دلیلش رو نفهمیدم و مقدار استاندار تعریف شده براش چقدر باید باشه...
من مقاومت شمع klg پراید رو گرفتم 10 کیلو اهم بود
شمع بوش 4 کیلو اهم

کسی از مقاومت استاندارد شمع ها اطلاعی داره؟؟؟
من خونده بودم که روی ماشین هایی نثل پراید و پژو حتما باید از شمع با مقاومت داخلی استفاده کرد
دلیلش رو نفهمیدم و مقدار استاندار تعریف شده براش چقدر باید باشه...
من مقاومت شمع klg پراید رو گرفتم 10 کیلو اهم بود
شمع بوش 4 کیلو اهم
تاپیک پاسخگویی تون آپ و تنظیم موتور آنلاین:
viewtopic.php?f=80&t=101053
viewtopic.php?f=80&t=101053
-
- سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
- پست: 55
- تاریخ عضویت: 31 مارس 2009, 02:44
- نوع خودرو: اپل کورسا 95 تیپ 2
- محل اقامت: تهران
Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu
اين اطلاعات رو براي ماشينهاي ديگه چطور و از كجا ميشه گير آورد ؟ مثلا براي اپل كورسا
- naninano
- سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
- پست: 217
- تاریخ عضویت: 26 سپتامبر 2009, 23:11
- نوع خودرو: رنو کولیوس و 206تیپ6
- محل اقامت: تهران
- تماس:
Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu
برا وایرها مقاومت 16 کیلو خیلی زیاده، مقاومت اونا باید زیر 5 کیلو باشه
-
- شروع حركت
- پست: 22
- تاریخ عضویت: 28 ژولای 2015, 15:42
- نوع خودرو: مشخص نشده!
Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu
سلام به همه اساتید
دوستان یه مشکلی دارن اعصابمو نرو خورد کرده
یه روا با ecu زیمنس هست (دقیقا سیستم انژکتور همون پراید زیمنسه) مشکلش بصورت زیره. گاهی اوقات گاز بالا گیر میکنه، گاهی درسته، گاهی موقع ایستادن خاموش میشه. بیشتر اوقات بالا گیر میکنه و مشکل خاموش شدن وقتی رخ میده که ماشین سالمه و خاموشش میکنی و مثلا بعد از مثلا یه دقیقه روشن میکنی دیگه دور موتور می افته و روشن نمیمونه و باید گاز بدی و بعد از چند دقیقه رانندگی یا دوباره خودش درست میشه یا لا گیر میکنه. کلا گیج میزنه
هیچ کدوم از سنسورها خطا ندارن و پارامترها هم به گفته تعمیرکار درست هستن. دو بار هم فلش شده که تا یک روز درست شده و دوباره خراب میشه. استپر تعویض شده و بقیه سنسورها هم با روش تست اهمی و ولتاژی تست شدن. سنسور دریچه گاز هم ولتاژش تو حالت درجا حدودا 0.4 ولت هست و باز گاز دادن تا حدود 4 هم میرسه و طبق راهنمای تعمیرات ایران خودرو عادیه.
به نظرتون دیگه چه چیزی رو تست کنم؟؟؟
ضمنا مشکل هوا کشیدن هم نداره و دریچه هم شستشو شده. فقط چیزی که به چشم میخوره اینه که استپر داره از ecu دستور اشتباه میگیره. چون همونطور که میدونید وقتی استپر بیرونه و سوییچ رو باز و بسته میکنی باید کله استپر رو به بیرون پرت کنه (در اصل مسیر هوا رو ببنده) ولی الان این اتفاق نمی افته و فقط یه مقدار میاد بیرون و دوباره بر میگرده سر جاش!
لطفا کمک کنید
دوستان یه مشکلی دارن اعصابمو نرو خورد کرده
یه روا با ecu زیمنس هست (دقیقا سیستم انژکتور همون پراید زیمنسه) مشکلش بصورت زیره. گاهی اوقات گاز بالا گیر میکنه، گاهی درسته، گاهی موقع ایستادن خاموش میشه. بیشتر اوقات بالا گیر میکنه و مشکل خاموش شدن وقتی رخ میده که ماشین سالمه و خاموشش میکنی و مثلا بعد از مثلا یه دقیقه روشن میکنی دیگه دور موتور می افته و روشن نمیمونه و باید گاز بدی و بعد از چند دقیقه رانندگی یا دوباره خودش درست میشه یا لا گیر میکنه. کلا گیج میزنه

هیچ کدوم از سنسورها خطا ندارن و پارامترها هم به گفته تعمیرکار درست هستن. دو بار هم فلش شده که تا یک روز درست شده و دوباره خراب میشه. استپر تعویض شده و بقیه سنسورها هم با روش تست اهمی و ولتاژی تست شدن. سنسور دریچه گاز هم ولتاژش تو حالت درجا حدودا 0.4 ولت هست و باز گاز دادن تا حدود 4 هم میرسه و طبق راهنمای تعمیرات ایران خودرو عادیه.
به نظرتون دیگه چه چیزی رو تست کنم؟؟؟

ضمنا مشکل هوا کشیدن هم نداره و دریچه هم شستشو شده. فقط چیزی که به چشم میخوره اینه که استپر داره از ecu دستور اشتباه میگیره. چون همونطور که میدونید وقتی استپر بیرونه و سوییچ رو باز و بسته میکنی باید کله استپر رو به بیرون پرت کنه (در اصل مسیر هوا رو ببنده) ولی الان این اتفاق نمی افته و فقط یه مقدار میاد بیرون و دوباره بر میگرده سر جاش!
لطفا کمک کنید

-
- سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
- پست: 100
- تاریخ عضویت: 13 اکتبر 2010, 18:52
Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu
ای سی هایی که به در ای سی یو هستند و مربوط به استپر میشند رو چک کنید
چه کسی حاضر است؟
کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان