تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
amir_zm
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 28 ژولای 2015, 15:42
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu

پست توسط amir_zm » 20 فوریه 2016, 19:40

mojjtaba نوشته شده:ای سی هایی که به در ای سی یو هستند و مربوط به استپر میشند رو چک کنید
ممنون دوست عزیز

فقط چون تجربه ش رو ندارم لطف میکنید نحوه تستش رو بفرمایید. من خودمم دیگه به ecu مشکوک و احتمال میدم ic استپر و یا شایدم موقعیت دریچه گاز مشکل داشته باشن
mojjtaba
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 100
تاریخ عضویت: 13 اکتبر 2010, 18:52

Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu

پست توسط mojjtaba » 23 فوریه 2016, 17:04

بهتره به تعمیر کار نشون یدید
معمولا چند تا ای سی کنار هم هستن اگر یکیش خراب بشه همشون باید تعویض بشه
masimili
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 79
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2014, 17:07
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: RE: Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu

پست توسط masimili » 30 سپتامبر 2016, 07:01

amir_zm نوشته شده:سلام به همه اساتید

دوستان یه مشکلی دارن اعصابمو نرو خورد کرده
یه روا با ecu زیمنس هست (دقیقا سیستم انژکتور همون پراید زیمنسه) مشکلش بصورت زیره. گاهی اوقات گاز بالا گیر میکنه، گاهی درسته، گاهی موقع ایستادن خاموش میشه. بیشتر اوقات بالا گیر میکنه و مشکل خاموش شدن وقتی رخ میده که ماشین سالمه و خاموشش میکنی و مثلا بعد از مثلا یه دقیقه روشن میکنی دیگه دور موتور می افته و روشن نمیمونه و باید گاز بدی و بعد از چند دقیقه رانندگی یا دوباره خودش درست میشه یا لا گیر میکنه. کلا گیج میزنه :D
هیچ کدوم از سنسورها خطا ندارن و پارامترها هم به گفته تعمیرکار درست هستن. دو بار هم فلش شده که تا یک روز درست شده و دوباره خراب میشه. استپر تعویض شده و بقیه سنسورها هم با روش تست اهمی و ولتاژی تست شدن. سنسور دریچه گاز هم ولتاژش تو حالت درجا حدودا 0.4 ولت هست و باز گاز دادن تا حدود 4 هم میرسه و طبق راهنمای تعمیرات ایران خودرو عادیه.
به نظرتون دیگه چه چیزی رو تست کنم؟؟؟ :old:
ضمنا مشکل هوا کشیدن هم نداره و دریچه هم شستشو شده. فقط چیزی که به چشم میخوره اینه که استپر داره از ecu دستور اشتباه میگیره. چون همونطور که میدونید وقتی استپر بیرونه و سوییچ رو باز و بسته میکنی باید کله استپر رو به بیرون پرت کنه (در اصل مسیر هوا رو ببنده) ولی الان این اتفاق نمی افته و فقط یه مقدار میاد بیرون و دوباره بر میگرده سر جاش!
لطفا کمک کنید :hb:
سلام،اگر مشکلت فقط همینه این ایراد به گردن خرابی ای سی یو ننداز،یکعدد دریچه گاز شرکت کروز بگیر و نصب کن تمام مشکلت حل میشه و در تمام شرایط هنگام حرکت وقتی کلاچ بگیری میبینی که دور موتور زود برمیگرده پایین،تاکید میکنم فقط شرکت کروز بگیر که با سیستم زیمنس همخوانی داره و مجموع کامل در یک بسته بندی شامل یونیت دریچه گاز مکانیکی+سنسور دیچه گاز+استپر آماده نصب هستش.
در مورد بازکردن و بستن سوییچ هم دقیقا برعکس گفتی،وقتی سوییچ باز میکنی عکس العمل چندانی استپر نشون نمیده،ولی وقتی میبندی پیشفرض برای استارت مجدد استپر چند گام به عقب برمیگرده که وقتی خواستی استارت بزنی ای سی یو فقط روی پاشش و مقدار آن نظارت کنه و پس از روشن شدن استپر کم یا زیاد میکنه که به حالت نرمال برسه.

Sent from my HUAWEI SCL-U31 using Tapatalk
ارسال پست

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان