صفحه 1 از 2

تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu

ارسال شده: 18 فوریه 2007, 16:20
توسط hr_zareie
سلام
با توجه به اینکه بیشتر بچه ها از فنی هستن ( به غیر از من ) و غالبا کارهای تنظیم و تعمیر ماشینشونو خودشون انجام میدن , بعضی وقتها شاید احتیاج به تست بعضی از سنسورها داشته باشن تا از صحت عملکرد اونها مطمئن بشن .

تست اهمی یه روش ساده و خوب برای شناسایی قطعات خرابه :


پمپ بنزین : مقاومت کمتر از 1 اهم
انژکتورها : مقاومت dc سیم پیچ 12 اهم . در دمای 2 تا 20 درجه
کویل دوبل : مقاومت سیم پیچ ثانویه 7.35 کیلو اهم
کویل دوبل : مقاومت سیم پیچ اولیه 0.6 اهم
سنسور دمای هوای ورودی : 5457 اهم در دمای صفر درجه
سنسور دمای هوای ورودی : 176.7 اهم در دمای 100 درجه
سنسور دمای مایع خنک کننده : 5896 اهم . تقریبی . در دمای صفر درجه
سنسور دمای مایع خنک کننده 186.6 اهم . تقریبی. در دمای 100 درجه
سنسور سرعت .بین پایه های 2و3 کانکتور 15 کیلو اهم . تقریبی
پتانسیومتر دریچه گاز . بین پایه های 1و2 4000 اهم
استپر موتور . : 52 اهم . بین پایه های D.A
استپر موتور : 52 اهم . بین پایه های C.N

ارسال شده: 19 فوریه 2007, 01:56
توسط بهداد
مگه تو همه ماشينا يكي هست اين ارقام ؟

ارسال شده: 19 فوریه 2007, 10:53
توسط پوريا جمالي
بهداد نوشته شده:مگه تو همه ماشينا يكي هست اين ارقام ؟
منم دقيقا مي خواستم همينو بپرسم.

سلام

ارسال شده: 19 فوریه 2007, 15:25
توسط hr_zareie
روی سیستم خانواده پژو و پراید انژکتوری و مدلهای 80و81 (1800)زانتیا یکیه .راحت تر بگم همه ماشینهایی که از سیستم گروه پژو استفاده میکنن .
من از جزوه های ایران خودرو استفاده کردم :shock:

سلام

ارسال شده: 10 مارس 2007, 16:30
توسط hr_zareie
من رفتم و یه چند تا دیگه جزوه و کتاب گیر اووردم و از توشون تست چند تا دیگه از سنسورها رو میذارم :

سنسور دور موتور - بین پایه های 1و2
پژو , زانتیا , پیکان و سمند = 300 الی 400 اهم
پراید = 300 الی 420 اهم
206 = 300 الی 480 اهم

رله دوبل = مقادیر نشان داده شده بین پایه های 7و12 با پایه های 3و10 باید برابر باشد

گرم کن دریچه گاز = بین 2 پایه آن حدود 10 کیلو اهم باشد

پتانسیومتر co = بین پایه های 1و3 حدود 13 الی 14 کیلو اهم

وایر شمع = بین 2 سر وایر حدود 16 الی 17 کیلو اهم باشد . البته مقاومت وایر با طول آن رابطه مستقیم دارد بطور مثال در یک وایر 40 سانتی مقاومت باید در حدود 9 الی 9.5 کیلو اهم باشد

انژکتور استوانه ای = 9.5 الی 14.5 اهم
انژکتور مخروطی = 12.5 الی 17.5 اهم - البته این مقدار متغیر به علت دمای هوا میباشد

Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu

ارسال شده: 25 دسامبر 2010, 02:43
توسط Montaghed
نبش قبر :div:
کسی از مقاومت استاندارد شمع ها اطلاعی داره؟؟؟
من خونده بودم که روی ماشین هایی نثل پراید و پژو حتما باید از شمع با مقاومت داخلی استفاده کرد
دلیلش رو نفهمیدم و مقدار استاندار تعریف شده براش چقدر باید باشه...
من مقاومت شمع klg پراید رو گرفتم 10 کیلو اهم بود
شمع بوش 4 کیلو اهم

Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu

ارسال شده: 14 ژانویه 2011, 01:02
توسط DUDU
اين اطلاعات رو براي ماشينهاي ديگه چطور و از كجا ميشه گير آورد ؟ مثلا براي اپل كورسا

Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu

ارسال شده: 30 می 2011, 13:42
توسط naninano
برا وایرها مقاومت 16 کیلو خیلی زیاده، مقاومت اونا باید زیر 5 کیلو باشه

Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu

ارسال شده: 18 فوریه 2016, 11:54
توسط amir_zm
سلام به همه اساتید

دوستان یه مشکلی دارن اعصابمو نرو خورد کرده
یه روا با ecu زیمنس هست (دقیقا سیستم انژکتور همون پراید زیمنسه) مشکلش بصورت زیره. گاهی اوقات گاز بالا گیر میکنه، گاهی درسته، گاهی موقع ایستادن خاموش میشه. بیشتر اوقات بالا گیر میکنه و مشکل خاموش شدن وقتی رخ میده که ماشین سالمه و خاموشش میکنی و مثلا بعد از مثلا یه دقیقه روشن میکنی دیگه دور موتور می افته و روشن نمیمونه و باید گاز بدی و بعد از چند دقیقه رانندگی یا دوباره خودش درست میشه یا لا گیر میکنه. کلا گیج میزنه :D
هیچ کدوم از سنسورها خطا ندارن و پارامترها هم به گفته تعمیرکار درست هستن. دو بار هم فلش شده که تا یک روز درست شده و دوباره خراب میشه. استپر تعویض شده و بقیه سنسورها هم با روش تست اهمی و ولتاژی تست شدن. سنسور دریچه گاز هم ولتاژش تو حالت درجا حدودا 0.4 ولت هست و باز گاز دادن تا حدود 4 هم میرسه و طبق راهنمای تعمیرات ایران خودرو عادیه.
به نظرتون دیگه چه چیزی رو تست کنم؟؟؟ :old:
ضمنا مشکل هوا کشیدن هم نداره و دریچه هم شستشو شده. فقط چیزی که به چشم میخوره اینه که استپر داره از ecu دستور اشتباه میگیره. چون همونطور که میدونید وقتی استپر بیرونه و سوییچ رو باز و بسته میکنی باید کله استپر رو به بیرون پرت کنه (در اصل مسیر هوا رو ببنده) ولی الان این اتفاق نمی افته و فقط یه مقدار میاد بیرون و دوباره بر میگرده سر جاش!
لطفا کمک کنید :hb:

Re: تست اهمي سنسور و عملگرهاي مرتبط با Ecu

ارسال شده: 20 فوریه 2016, 17:36
توسط mojjtaba
ای سی هایی که به در ای سی یو هستند و مربوط به استپر میشند رو چک کنید