اشكال اي سي يو

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
امير معيري
متخصص الكترونيك
پست: 1378
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2007, 17:10
نوع خودرو: ROA d runner - 1385
محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
اینستاگرام: siramir45@
تماس:

پست توسط امير معيري » 25 ژولای 2007, 10:35

Amirmozafar نوشته شده:....ايي سي يو رو باز ميكنم بعد خبرشو به شما ميدم ...فقط چون تا حالا ايي سي يو باز نكردم استرس دارم. یه چیزی یادم رفت.(سنسور متصل به دريچه گاز ( پتانسيومتر متصل به محور دريچه گاز )
در این مورد تست نکردم چون نمیدونم این سنسنور یاپتانسيومتر متصل به محور دريچه گاز اصلا کجا قرار دارند لطفا بگید چه جوری اینا رو تست کنم. تا بعد برم سراغ ایی سی یو.
با سلام

جناب مظفر

در مورد استرس٬عرض كنم٬ به هيچ عنوان جاي نگراني نيست. فكر كنيد كه داريد پره هاي توربين موتور بويينگ 747 رو با انبردست و آچار فرانسه ٬ سفت ميكنيد !! :-( ٬ شوخي كردم ٬ ٬ اين دستگاه هم مثل ديگر دستگاه هاي الكترونيكيه ٬ فقط بايد موقع تست و يا دست زدن احتمالي به بورد يا قطعات ٬ بدن شما فاقد الكتريسيته ساكن باشد .همين .

پتانسيومتر دريچه گاز ٬ دقيقاً ٬ در راستاي محور دريچه گاز ٬ روي بدنه نازل هواي ورودي منيفولد ٬ وصل ميباشد . اشكال در اين سنسور ( چرب يا كثيف شدن قسمت گرافيت پتانسيومتر ) ٬ باعث ايراد در كاركرد موتور خواهد شد ( احتمالا ٬ نوسان در گاز خوردن و يا دور موتور) .

تست مقاومتي اين سنسور كفايت نميكند ٬ بايد باز شده و با اسپري كنتاكت شور خشك ٬ تميز شود ( مثل ولوم راديو يا ضبط صوت ) !!! فقط با اسپري كنتاكت شور خشك !!
Amirmozafar
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 65
تاریخ عضویت: 05 فوریه 2007, 02:15

پست توسط Amirmozafar » 26 ژولای 2007, 02:08

سلام

. اقا ایی سی یو رو باز کردم .اما سراسر مدار اغشته به یک لایه ضخیم چسب سفید رنگ ژلاتینی بود . به هیچ وجه مدار دیده نمیشد. نمیدونم شما از این موضوع اطلاع داشتید .

در مورد تست دیگر سنسورها دوباره دیاگ زدم همه سالم بود. ودیاگ همون ارور که اعصابم و خورد کرده میده(استپ موتور ماندگار). اما وقتی ماشینو با ایی سی یو یدک تعمیرگاه چک میکنم
هیچ اروری دیاگ نمیده نمیدونم چیکار کنم .قیمت ایی سی یو (اس ال 96 سازم )هم گرونه.
امير معيري
متخصص الكترونيك
پست: 1378
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2007, 17:10
نوع خودرو: ROA d runner - 1385
محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
اینستاگرام: siramir45@
تماس:

پست توسط امير معيري » 26 ژولای 2007, 09:37

Amirmozafar نوشته شده:سلام

. اقا ایی سی یو رو باز کردم .اما سراسر مدار اغشته به یک لایه ضخیم چسب سفید رنگ ژلاتینی بود . به هیچ وجه مدار دیده نمیشد. نمیدونم شما از این موضوع اطلاع داشتید .

در مورد تست دیگر سنسورها دوباره دیاگ زدم همه سالم بود. ودیاگ همون ارور که اعصابم و خورد کرده میده(استپ موتور ماندگار). اما وقتی ماشینو با ایی سی یو یدک تعمیرگاه چک میکنم
هیچ اروری دیاگ نمیده نمیدونم چیکار کنم .قیمت ایی سی یو (اس ال 96 سازم )هم گرونه.
با سلام
جناب مظفر گرامي
يكي از دلايلي كه ٬ سازنده ٬ اين بلا رو سر بورد مياره (مدار اغشته به یک لایه ضخیم چسب :: رزين :: سفید رنگ ژلاتینی)٬ اينه كه در صورت بوجود اومدن هرگونه ايراد الكترونيكي در بورد ٬ تعميرات اون ٬ ميسر و يا بصرفه نباشه و بورد تعويض بشه ٬ ( بي مروتي و نامردي كه شاخ و دم نداره كه :???: ) ٬٬شايد مورد ديگه اين باشه كه سازنده ميخواد ٬ طراحيش ٬ بكر بمونه و از روش كپي نشه !! ٬ و مورد سوم اين ميتونه باشه كه ٬ بورد در برابر رطوبت ٬ حرارت و ساير عوامل مخرب فيزيكي ياشيميايي در محل نصبش ٬ محافظت بشه ٬٬ ولي خوب ٬ بهر حال ٬ بعلت محدوديت هاي پيرامون اين قضيه در ايران ٬ براي پرداخت هزينه كمتر ٬ بايد ٬ زمان زيادتر و حوصله بيشتري صرف كرد .
براي اينكه بتونيد به مدار و قطعات بورد ٬ دسترسي داشته باشيد ٬ بايد با يك حلال رزين ٬ اون لايه رو برداريد . به هيچ عنوان از ضربه و يا حرارت ٬ و روشهاي اينچنيني براي برداشتن اين لايه ٬ استفاده نكنيد !!!!!!!! ٬ فقط بايد از حلال مناسب استفاده كنيد .
نمایه کاربر
زنر
متخصص فنی خودرو
پست: 670
تاریخ عضویت: 27 سپتامبر 2005, 20:23

پست توسط زنر » 26 ژولای 2007, 12:02

سلام
دوست عزيز مشكل شما اينه كه فقط با دياگ ارور ميده ؟
يا در حالت خلاص افزايش دور موتور داري؟
امير معيري
متخصص الكترونيك
پست: 1378
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2007, 17:10
نوع خودرو: ROA d runner - 1385
محل اقامت: تهران - تهرانـســــــــر
اینستاگرام: siramir45@
تماس:

پست توسط امير معيري » 26 ژولای 2007, 12:22

زنر نوشته شده:سلام
دوست عزيز مشكل شما اينه كه فقط با دياگ ارور ميده ؟
يا در حالت خلاص افزايش دور موتور داري؟
زنر عزيز ٬ با سلام

اينطور كه معلومه ٬ درايور استپر موتور ايراد داره .
نمایه کاربر
زنر
متخصص فنی خودرو
پست: 670
تاریخ عضویت: 27 سپتامبر 2005, 20:23

پست توسط زنر » 26 ژولای 2007, 12:39

منظور من اينه كه اين دوستمون مشكلي داره ؟ و يا فقط ايجاد ارور در دياگ باعث حساسيت ايشون شده ؟
Amirmozafar
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 65
تاریخ عضویت: 05 فوریه 2007, 02:15

پست توسط Amirmozafar » 27 ژولای 2007, 03:04

دوستان خوب خودم سلام

امير جان ناراحت نشيد. از شما وزنر عزيز ميخوام اي سو تفاهم را فراموش كنيد. زنر عزيز انصافا
امير چيز بدي نگفت.به هر حال من از هردوي شما و از ديگر بچه ها خواهش ميكنم مشكل من پيگير بشيد. و با تشكر مخصوص از امير اقاي گل منو خيلي راهنمايي كرد.

واما در جواب زنر :عزيز اشكالي كه در اين وضعيت پيش اومده اينكه دور موتور بالا رفته و ماشين در جا گاز ميخورد طوري كه عقربه نشان دهنده دور موتور روي 2 ونزديك به 3 است.و حتي گاهي بالاتر ميره.اين تنها اشكاليه كه تو ماشين ظهور كرده.وارور دياگ رو هم كه گفتم.////
در مورد حلال دوست من لطفا اسم تجاري اون يا اسمي كه من به فروشنده كه بگم متوجه بشه.
فقط خواهش ميكنم راهنمايي كنيد :بعد از استفاده از حلال اون چسبه كاملا حل ميشه و ميشه مدار رو ديد . و بعد امير جان اين درايوري كه ميگي من نميدونم يه قطعه است كه بايد عوض بشه ايا اگه بايد يه چيزي رو عوض كنيم ايا تو بازار پيدا ميشه.
در مورد حلال دوست من لطفا اسم تجاري اون يا اسمي كه من به فروشنده كه بگم متوجه بشه.
فقط خواهش ميكنم راهنمايي كنيد :بعد از استفاده از حلال اون چسبه كاملا حل ميشه و ميشه مدار رو ديد . و بعد امير جان اين درايوري كه ميگي من نميدونم يه قطعه است كه بايد عوض بشه ايا اگه بايد يه چيزي رو عوض كنيم ايا تو بازار پيدا ميشه.
نمایه کاربر
باربادوس
پست: 3
تاریخ عضویت: 04 آگوست 2007, 22:25

پست توسط باربادوس » 16 آگوست 2007, 23:19

رله دوبل رو هم كنترل كنيد
نويد پرتو
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 60
تاریخ عضویت: 11 آگوست 2007, 17:20
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران-اگه بعضيا ناراحت نشن و بهشون برنخوره39048832190

پست توسط نويد پرتو » 17 آگوست 2007, 10:53

سلام
20 دقيقه سرباتري رو جدا كن و سپس تجديد حافظه كن .يعني 10 ثانيه سويييچ رو ببند و10 ثانيه سوييچ رو باز بگذار و ماشينو روشن كن .
اگه دوباره دياگ ارور داد،برو تو يactuater testو استپر رو تست كن.
اگه استپر از سر جاش بازي كرد كه مشكل حل شده ولي اگه تكون نخورد،سيم كشي رو چك كن.
اگه سيمكشي سالم بود
اي سي يو ايراد داره
nader_rezaei
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 08 دسامبر 2008, 16:37

Re: اشكال اي سي يو

پست توسط nader_rezaei » 11 ژانویه 2009, 03:55

سلام
این کارا فایده ای نداره. SL96
شما باید آی سی UDQ2916EB-2 را تعویض کنی.
تصویر
ارسال پست

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان