اشكال اي سي يو

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ويكتور
شروع حركت
پست: 30
تاریخ عضویت: 04 ژولای 2008, 19:24

Re: اشكال اي سي يو

پست توسط ويكتور » 05 آپریل 2009, 03:00

این تلفن دادنت کمک کردنتو از چشم انداخت... :smile: اینجام پول؟؟؟ :???:
نمایه کاربر
yalda
مدیر کلوپ دوچرخه
پست: 1703
تاریخ عضویت: 28 ژانویه 2008, 20:10
محل اقامت: سرزمين يلدا ...

Re: اشكال اي سي يو

پست توسط yalda » 03 ژانویه 2010, 15:55

آقا يه سوال ...
اين اي سي يو اتول ما ( پيکان 83 ، ساژم ) همين جوري واسه خودش 14 - 15 تا خطا رديف کرده ... ولي تو قسمت هاي که تو دياگ نشون ميده مشکل داره مشکلي وجود نداره ... چندين جا هم دياگ شده ... حالا چي بايد بشه ؟؟؟
ببخشيد من از انژکتور و اي سي يو سر در نميارم به خاطر همين يکم سوالم کليه...
مهربانی را بیاموزیم ...
نمایه کاربر
abbasGT
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 832
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2009, 16:57
نوع خودرو: LOGAN AUTO

Re: اشكال اي سي يو

پست توسط abbasGT » 12 مارس 2010, 21:21

چند وقت پیش یه ماشین پراید ساژم84آوردن مغازه دوستم روشن نمیشد خلاصه پس از یک نگاه سریع متوجه شدم که چراغ چک هنگامی که سوییچ را باز میکنی روشن نمیشه باتعویض ecu مشکلش حل شد دوستم گفت این سومین موردیه که تاحالا این مشکل براش میاد.ecuرا باز کردم وآی سی L9823را که مربوط به کنترل واحد ها وچراغ چک میشه را عوض کردم ولی جواب نگرفتم .خوشحال میشم کسی راهنمایی کنه. :hb:
نمایه کاربر
faudis8
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 539
تاریخ عضویت: 03 دسامبر 2006, 12:24
نوع خودرو: خط ۱۱!
محل اقامت: شيراز...تهران...کرج

Re: اشكال اي سي يو

پست توسط faudis8 » 18 می 2010, 22:09

سلام
من این مشکل برام 2 سال پیش بوجود اومد. 4 تا استپر رفت تو پاچم1 پیش 3 تا مغازه دار و نماینده ی ایران خودرو بردم تا درست شد.چیزی که خیلی بهم فشار آورد مهندس :-( با تجربه :-( ایران فرقون بود که می گفت ماشین که چیزی اش نیست؟!منم گفتم پس عمه ام داره سر تمام چراغ قرمزا با heel and toe ماشین رو کنترل میکنه!
خلاصه مغازه اخری ادم باسوادی بود. مطمئن بود که استپرش مطمئن هست گفت نمیشه که. فوری رفت سراغ رشته سیمی که از مسیر اصلی جدا شده.....دقیقا مشکل همین جا بود! از 4 تا سیم به دلیل شرایط بد پیچیده شدن و رد شدن سیم ها 2 تاش لخت شده بود و در استانه ی قطعی....نتیجه با وصل شدن این دو تا یا اتصالی شون ماشین یا سالم بود، یا داشت حول 1500 تا 1800 با دور موتور بازی میکرد! یا اینکه خاموش میشد و حتما باید گاز رو نگه میداشتی.
طرف برام درستش کرد.یه کار ساده: لحیم.همین......آخ دوست دارم سر پل صراط گردن اون مهندسه و اون احمقی که توی ایران فرقون 2 تا استپر کرد تو پاجمو بگیرم!! :x
sundivider
پست: 1
تاریخ عضویت: 29 می 2010, 03:03

Re: اشكال اي سي يو

پست توسط sundivider » 29 می 2010, 03:28

سلام
من یه مشکلی دارم که نیاز به کمک خیلی فوری داره. خواهشن هر کسی می تونه کمک کنه
قضیه از این قراراه:

ای سی یو ماشین منو دزد زده (پرشیا 81) این چند روزه هرچی ای سی یو خریدم و آوردم و تست کردم روشن نکرد ماشینو. چیزایی که امتحان کردم: sl96-3 , sl96-d , sl96-1 دیگه خسته شدم خدایی ماشین هم حرکت نمی کنه که ببرم یه جایی تست کنم. مارک همشون هم ساژم بوده. ای سی یویی که دزد زد رو هم نمی دونم چی بوده. اینا رو که وصل کردیم به ماشین دیاگ هم حتی جواب نداد و عدم پاسخگویی در زمان مورد انتظار رو اعلام کرد.
فقط هر کی میدونه تروخدا زودتر منو راحت کنه. خدا خیرتون بده
نمایه کاربر
abbasGT
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 832
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2009, 16:57
نوع خودرو: LOGAN AUTO

Re: اشكال اي سي يو

پست توسط abbasGT » 23 ژوئن 2010, 20:18

ecu خودروی شما از نوعsl96پژو میباشد.تا 2هفته پیش این کالا تو خیابان ملت نایاب بود ولی اخیرا شنیدم ازچین وارد شده میتونی بری پاساژکاشانی توخیابان ملت تهیه کنی.
mavi1365
پست: 7
تاریخ عضویت: 12 سپتامبر 2012, 11:45
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: اشكال اي سي يو

پست توسط mavi1365 » 08 مارس 2013, 14:39

با عرض سلام....


یه سوالی داشتم، من یه پرشیا مدل 84 گرفتم که موتور زانتیاست ولی ELX نیست...چراغ چک موتور روشن خاموش میشد که در دور موتور بالا بیشترم میشد و ماشین انگار گیر میکرد!!!! یه چیزی مایه های ریپ زدن....بردمش دیاگ 3جا که مال هیچکدوم ECU رو نشناخت...اشکال از چی میتونه باشه؟؟؟ فک کنم ECU 7.4.4 BOSCH باشه. اگه ممکن راهنمایی کنین.
نمایه کاربر
enzo666
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 459
تاریخ عضویت: 19 فوریه 2010, 17:08
نوع خودرو: Pars.elx-Corolla-206
محل اقامت: Tehran ---> Gharb

Re: اشكال اي سي يو

پست توسط enzo666 » 22 مارس 2013, 19:50

mavi1365 نوشته شده:با عرض سلام....


یه سوالی داشتم، من یه پرشیا مدل 84 گرفتم که موتور زانتیاست ولی ELX نیست...چراغ چک موتور روشن خاموش میشد که در دور موتور بالا بیشترم میشد و ماشین انگار گیر میکرد!!!! یه چیزی مایه های ریپ زدن....بردمش دیاگ 3جا که مال هیچکدوم ECU رو نشناخت...اشکال از چی میتونه باشه؟؟؟ فک کنم ECU 7.4.4 BOSCH باشه. اگه ممکن راهنمایی کنین.
ecuماشین شما مدل 7.3 بوش هست. این مدل رو دستگاه های دیاگ متفرقه کمتر میتونن شناسایی کنن. تو نمایندگی ایران خودرو که من تست کردم میتونه شناسایی کنه و ایراد رو رفع کنه اما اونجا هم امکان ریست و برنامه ریزی مجدد این ecu نیست.
این مشکلی که میگید میتونه از سنسور دور موتور و یا اینکه بنزین خوبی نزده باشید و موتور شروع به ناک زدن کنه. احتمال داره با تعویض بنزین مشکلتون حل بشه.
dr.karen80
پست: 2
تاریخ عضویت: 18 آپریل 2013, 23:08
نوع خودرو: RD.tuning_caprice

Re: اشكال اي سي يو

پست توسط dr.karen80 » 19 آپریل 2013, 22:18

درورد مجدد
آردی 84 انژکتور با ایسی یو s2000 تا قبل از تصادفم فن رادیاتور در صورتی که دمای موتور بالا بود و موتور رو خاموش میکردم تا خنک کردن روشن بود هم دور تند و هم کند . (یونیت کنترل فن یا هیچ کنترلر اضافه ای هم نداشت و نداره ).

با اینکه در تصادف به موتور آسیبی نرسید و فقط یک رله فن سمت شاگرد تعویض شد . فن بعد از باز کردن سوییچ شروع به کار در دور کند میکرذ . بعد از چک کردن کامل سیم کشی ها و مطمین شدن از صحت همه مسیرها و قطعات . چندین مرکز تعمیر تخصصی ای سی یو نظرشون بر تعویض آی سی فن در ای سی یو بود که تعویض را هم انجام دادم . و این مورد حل شد . ولی مشکلات دیگری بوجود اومد .
در زمان خاموش شدن موتور در صورتی که دمای موتور بالا باشه فن ها کار نمیکنن . و وقتی دوباره استارت میکنم سیستم برای پایین آوردن دما فن رو با دورتند راه اندازی میکنه تا به دمای مطلوب برسه . همین مسله هم باعث شده فرمان دمای موتور بالا به ای سی یو برسه و موتور با تزریق کمتر سوخت استارت کنه که در اکثر موارد استارت دچار مشکل میشه و چندین بار استارت میخوره و باید حتما پدال گاز رو نکه داشت . تمامی سنسورها هم تست شدن هم تعویض .هیچگونه مشکلی در استارت دینام و باتری وجود نداره. و تستی هم که انجام دادم دقیقا قبل از استارت در زمانی که موتور دماش بالاست فن رو روشن گذاشتم 5 الی 10 دقیقه و بعد موتور با نیش استارت روشن میشه . :x
و مشکل بعدی سوییچ اینرسی که به این معقوله مربوط نیست هم از کار افتاده به نوعی اتصال کوتاه شده .
نکته: اکثر تعمیرگاه های تخصصی ای سی یو و باتری سازها... نظرشون بر اینه که آردی انژکتور و ای سی یو اس 2000 این کار را انجام نمیدن :shock: :dava: ولی بنده با اطمینان خدمتتون عرض میکنم که تو یک سال و خورده ای که این ماشین دستم بوده در صورت نیاز فن ها در زمان خاموش بودن کار میکردن. :x
متشکر میشم دوستان در این رابطه یه دستی برسونن این ماشین موتورش 89 تعویض کامله . . گیر بکس و دیفرانسیلش رو هم خودم تو 91 و اویل 92 تعویض و نو شرکتی گذاشتم و تمامی آپشن های یک ماشین جدید روش فعاله بلکه بیشتر برام مهمه که بخاطر این موضوع به دردسر نیوفته
نمایه کاربر
RHJ
شروع حركت
پست: 34
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2010, 12:46
محل اقامت: تهران

Re: اشكال اي سي يو

پست توسط RHJ » 22 آپریل 2013, 08:58

دوستان سلام...
ما یه وانت 86 دوگانه شرکتی داریم که مدتیه رو بنزین تک کار می کنه سوزن انژکتورشم چک کردیم سالم بود ولی میره رو گاز ریپ نمی زنه. بردیم پیش cng کار امولاتور گازشو فکر کنم عوض کرد امتحان کرد دیدیم درست شد. ولی ما عوض نکردیم گفتیم شاید بشه تعمیرش کرد آیا این امکان وجود داره؟ اگه آره کجا تو تهران سمت غرب تهران تعمیرش می کنن؟
راستی ماشین یه سالیم هست که روی گاز یه دفعه می بینی گاز کار نمی کنه انگار مثلا دریچه ی گاز اصلا کار نمی کنه به طوری که اگه نری رو بنزین ماشین خاموش میشه بعد یه مدت دوباره درست میشه (البته رو گاز میره یعنی چراغ گاز روشن میشه) مشکل چی میتونه باشه؟ جدا از استپر ممکنه از امولاتور گازش باشه
و مشکل آخر اینکه ماشین اول صبح یا هر وقت که ماشین مثلا نیم ساعتم حتی خاموش باشه وقتی ماشینو روشن می کنی خوب گاز نمی خوره اصلا دور موتور از 2000 بالاتر نمی ره تا بعد 20 ثانیه حدودا درست میشه...
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید...
داش رضا...
آخرش یه دونه از این کشتیها می خرم ، خودمم جا پارکشو پیدا می کنم
ارسال پست

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان