پاک کردن خطا بدون دیاگ

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
meisam miraki
دنده 2
پست: 2870
تاریخ عضویت: 19 سپتامبر 2011, 00:44
نوع خودرو: LX EF7 بنزینی
محل اقامت: سنندج 51 <3

Re: پاک کردن خطا بدون دیاگ

پست توسط meisam miraki » 12 سپتامبر 2012, 16:37

اون بابای که دیاگ رو درست کرده خر نبوده که بهش میگن عیب یاب @!!!اگه اینجوری بود که هیچ تعمیر کاری پولشو دور نمیرخت دیاگ بگیره.........
تازه وقتی باتری ساعت دیواری خونتون رو در میاری چه اتفاقی میفته؟ فکرشو بکن!تموم تنظیمات دیاگ از جمله زمان جرقه.آوانس.ریتارد.کارکرد سنسور ها......از بین میره و درضمن مصرف سوخت بالا میره.من چهار ساله مکانیک میخونم و تو بازار هم شنیدم که نباید بیشتر از 15دقیقه کانکتور یا باتری رو قطع کنی.15 دقیقه نباید موتور با دور بیش از 1000درجه کار کنه.ماشین های که مدت زیادی تو پارکینگ هستن حداقل باید 5روز یکبار روشن بشن
نمایه کاربر
شهاب16016
دنده 1
پست: 1383
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2010, 14:08
نوع خودرو: Pars ELX
محل اقامت: تهران

Re: پاک کردن خطا بدون دیاگ

پست توسط شهاب16016 » 12 سپتامبر 2012, 17:13

یعنی چی ماشین نباید 15 دقیقه بیشتر از دور 1000کار کنه ؟؟
توی دفترچه تعمیرات تخصصی ماشین من شیوه هواگیری رادیاتور اینه که ماشین او وقتی روشن میشه تا وقتی که 2 بار فنش دور کند کار کنه دور بین 1500 تا 2000 ثابت حفظ بشه ...اگر همچین چیزی ضرر داشت توی دفترچه تخصصی نمینوشت ...
یا خیلی از تعمیرات تخصصی اولین مرحلش نوشته جدا کردن باطری و اون تعمیرات تا 6-7 ساعت هم قراره طول بکشه و ... پس اینجوری هم نیست که 20 دقیقه جدا کردنش بخواد ضرر داشته باشه .
تحریم ایران خودرو و سایپا ...

http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... start=1245
نمایه کاربر
عباس درايور
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 681
تاریخ عضویت: 08 آگوست 2008, 00:39
نوع خودرو: 132 - renault duster
محل اقامت: صومعه سرا

Re: پاک کردن خطا بدون دیاگ

پست توسط عباس درايور » 13 سپتامبر 2012, 03:06

ببنید دوستان بهمین راحتیا نیست که اگه ECU بهش تا مدتی برق نرسه اطلاعاتش میپره و بهم میریزه.شما موبایلتون یا کامپیوتر رو فرض کنید که شارژش تموم شده و مدتی شارژ نمیکید حالا با روشن کردن دوباره همه چی توش پاک شده؟؟؟ مسلما نه.(روی ماشینایی که تصادف میکنن و مدتی طول میکشه که تا درست بشن این قضیه صدق میکنه)
در مورد خطا ها دسته ای از عیوب پایدار هستن و دسته ای نا پایدار.
مثلا بعضی وقتا رو بعضی از پراید ها دیده شده که ایموبلایزر دارن استارت میزنی روشن نمیشه دوباره سوییچ رو در میاری استار میزنی روشن میشه که این به عنوان یه خطا عدم ارتباط..... توی ECU ثبت میشه.
شما هرکاری کنی خطا دوباره بر میگرده.در واقع مث یه و*** میمونه
Dash.Mahyar
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 499
تاریخ عضویت: 10 ژوئن 2011, 01:03
نوع خودرو: Mazda 323 FL
محل اقامت: بندرعباس

Re: پاک کردن خطا بدون دیاگ

پست توسط Dash.Mahyar » 13 سپتامبر 2012, 15:26

دوستان ماشین من 4 ماه ECU بهش وصل نبود .الان مشخص هست که ماشین منظم کار نمیکنه
روزگارم برخلاف آرزوهایم گذشت.
نمایه کاربر
M@H@N
متخصص فنی دوو
پست: 2700
تاریخ عضویت: 15 فوریه 2010, 21:21
نوع خودرو: E$PERO
تماس:

Re: پاک کردن خطا بدون دیاگ

پست توسط M@H@N » 15 سپتامبر 2012, 23:39

بد کار کردن ربطی به این موضوع نداره دوست عزیز.اگر ماشین 4 ماه خواب بوده ایراد میتونه از سیستم سوخت رسانی یا شمع ها یا سیستم جرقه باشه . ای سی یو 10 سال هم که کار نکنه مشکلی واسش پیش نمیاد . نمونه واضح ای سی یو های استوکی هست که تو بازاره و خدا میدونه چند سال خاک خورده ولی وقتی نصب میشه مثل ساعت کار میکنه اگر سایر موارد درست باشه . ماشین انژکتوری زیاد دیدم سال ها خواب بوده و بعد استارت مجدد بدون مشگل کار میکرده . خطا ها هم 1 سری موقت هست که با برداشتن بست باطری پاک میشه و 1 سری حتما باید با دستگاه دیاگ پاک بشه
.البته نوع ای سی یو هم تفاوت داره
:eek:
سخت است آزاد کردن نادان هایی که زنجیرهای خود را می پرستند
meisam miraki
دنده 2
پست: 2870
تاریخ عضویت: 19 سپتامبر 2011, 00:44
نوع خودرو: LX EF7 بنزینی
محل اقامت: سنندج 51 <3

Re: پاک کردن خطا بدون دیاگ

پست توسط meisam miraki » 19 سپتامبر 2012, 12:48

هوا گیری در زمانی انجام میشه که یا پیچ هوا گیری داشته باشه مث پژو پیچ رو باز میکنی تا وقتی که چن قطره آ بریزه ولی برای پراید و اکثر خودرو ها راه خوب اینه که صبح که آب رادیات سرده درب رادیات رو باز کنی و آب برییزی :) :P
sohrab54
پست: 2
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2012, 12:23
نوع خودرو: t6
محل اقامت: semnan

Re: پاک کردن خطا بدون دیاگ

پست توسط sohrab54 » 13 اکتبر 2012, 10:45

باسلام خدمت همه اساتيد
بايد بگم كهecuهرخودرو روي اي سي فلشش برنامه مخصوص خودرو رايت ميشه كه قابل ريست شدن نيست فقط باtnmيا دستگاههاي مشابه كه توانايي انجام اين كار رو دارند.خطاي ثبت شده روي ecuفقط از طريق دستگاه مخصوص اين كار كه عموما اكثر تعميرگاهها دارن انجام ميشه .خدمت دوستمون عرض كنم كه گوشي تلفن همراه اگه مدتي بدون باطري باشه تاريخ و ياعتش ريست ميشه ولي اطلاعات شخصي شما ازجمله مخاطبين و اس ام اس و بقيه اطلاعاتتون ميمونه.بهتره واسه پاك كردن خطا به تعميرگاه يا هركجا كه امكاناتشو دارن مراجعه كنيد
نمایه کاربر
bijan darbari
دنده 2
پست: 2170
تاریخ عضویت: 30 نوامبر 2009, 15:45
نوع خودرو: SAMAND EF7 CNG
محل اقامت: سمنان
تماس:

Re: پاک کردن خطا بدون دیاگ

پست توسط bijan darbari » 16 اکتبر 2012, 21:00

سلام

روش پاک کردن و ریست ecu که حداقل رو ecu ماشین من جواب داده این بود:
- کابل منفی رو جدا کنید.
- چند ثانیه صبر کنید.
- کابل منفی رو وصل کنید.
- سوییچ را کامل باز کنید و 20 ثانیه صبر کنید و بعد 20 ثانیه سوییچ رو ببندید.
- سوییچ را کامل باز کنید و 10 ثانیه صبر کنید و بعد 10 ثانیه استارت بزنید.


ای سی یو من بوش 7.4.9 هستش و این کار تونست ارور های داخل ای سی یو رو پاک کنه.
uranus
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 54
تاریخ عضویت: 19 اکتبر 2012, 21:33
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: پاک کردن خطا بدون دیاگ

پست توسط uranus » 02 نوامبر 2012, 20:39

دوستان توی 206های مولتی پلکس به هیچ عنوان بست های باطری را نکشید چون این کار باعث دکالیبره شدن کامپیوترها میشه به خصوص bsi
پروژه بهینه سازی وافزایش توان موتور پرایدهمه بیاید کمک
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 30&t=79057
نمایه کاربر
smart2009
دنده 2
پست: 2050
تاریخ عضویت: 28 ژوئن 2011, 12:42
نوع خودرو: On foot
محل اقامت: شیراز - SHIRAZ
تماس:

Re: پاک کردن خطا بدون دیاگ

پست توسط smart2009 » 02 نوامبر 2012, 21:18

یک دستگاه توی بازار وجود داره که پرینتر سر خود و نمایشگر سر خود داره

اکثر خودروها رو پشتیبانی میکنه

تمامی کابلهای تبدیل برای انواع ecu رو داره

اسم این دستگاه ( عیب یاب ) LAUNCH X431 MASTER هست

توی گوگل سرچ کنید عیب یاب LAUNCH X431 MASTER

این سایتش هست http://www.bba-reman.com/content.aspx?c ... -Diag-Tool

اینم فایل راهنما

http://www.x431.com/upload/DifferencesGX3.pdf

این نمای دستگاه با تمام متعلقاتش هست - قیمتش 1500.000 تومان هست - منوی فارسی هم داره

http://myup.ir/viewer.php?file=98703363651421161475.jpg

تصویر

==========================

http://myup.ir/viewer.php?file=91799302038890686494.jpg

تصویر

======================

http://images03.olx.co.uk/ui/11/61/34/1 ... London.jpg

==================

یک دستگاه دیگه به جز این دستگاه هست هویتش معلوم نیست اما احتمالا ایرانی هستش - رفته بودم بازار قطعات الکترونیک دیدمش !!!

اسم دستگاه ECU FIXER بود - زنگ زدم گفتم کارش چیه گفت ارورهای ECU رو تعمیر میکنه و کارهای دیگه که من نفهمیدم چی بود :smile:

قیمت این دستگاه برای پراید انژکتوزر ساژم 80 تومان با نصب و گارانتی بود !!! برای ماشینهای دیگه مثل 405 و 206 و غیره فرق میکنه !!!

طرف میگفت دیگه ماشینتون ارور بی خود نمیده !!! ظاهرش مثل یک محافظ یکچال با یک کلید تعبیه شده بود ( دقیق یادم نیست !!! )

خلاصه همچین با آب و تاپ تعریف کرد گفتم هوش مصنوعیه !!! :-(

دوستان اگر تونستید مخصوصا در بازار تهران یک پرس و جو بکنید ببینید کارش چیه !!! ارزش داره واسش هزینه کرد یا خیر !!!

در نگاه اول با توجه به قابلیتهاش که روی پوسترش نوشته بود به نظر میومد دستگاه خوبی باشه !!!
بزرگ ترین اقیانوس دنیا آرام است پس آرام باش تا بزرگ باشی...
ارسال پست

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان