ساخت ecu ایرانی

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
akherat
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 324
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2012, 08:54
نوع خودرو: Bio Car
محل اقامت: پاییتخت

ساخت ecu ایرانی

پست توسط akherat » 09 آپریل 2013, 15:07

سلام
من برنامه نویس هستم و دوستانم به الکترونیک وارد هستن
و از نظر تئوری ساختن ای سی یو کار پیچیده ای نیست
اما سوالی که تو ذهن من هست اینکه چرا تا الان ساخته نشده !!!

بابت همین از شما میپرسم که آیا کار پیچیده ای هست؟

تو ذهنم این بود که بعد ساخت ای سی یو یه ماژول بلوتوث هم براش بزاریم که با گوشی بشه کنترلش کرد و تغیرات را برای شرایط خاص اعمال کرد

چرا تا الان تو ایران ساخته نشده؟
نمایه کاربر
majid_1991
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 787
تاریخ عضویت: 11 ژولای 2009, 17:40
نوع خودرو: 744 v1 206
محل اقامت: شیراز

Re: ساخت ecu ایرانی

پست توسط majid_1991 » 09 آپریل 2013, 15:16

منم قبلا با یه برنامه نویس حرفه ای که به الکترونیکم خیلی وارده صحبت کردم. گفت نمونه اولیه گرون در میاد و بعدش مگه چند تا میتونه بفروشه ؟؟ و توجیه اقتصادی نداره
" ﺍﮔﺮ ﺭﻭﺯﯼ ﺳﺮﻋﺖ ﻣﺮﺍ ﮐﺸﺖ،ﺑرای ﻣﻦ
ﮔﺮﯾﻪ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﻣﻦ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﻣﯽ ﺯﺩﻡ ".
ﭘﻞ ﻭﺍﮐﺮ
نمایه کاربر
akherat
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 324
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2012, 08:54
نوع خودرو: Bio Car
محل اقامت: پاییتخت

Re: ساخت ecu ایرانی

پست توسط akherat » 09 آپریل 2013, 15:41

اتفاقا هزینش حتی از یک میلیونم پایینتر میشه
پردازش تصویر که نداریم پروسس زیاد بگیره فقط اعداد و ارقام هست با یه avr و یا خیلی زیاد با arm میشه حتی میشه یه مانیتور هم روش گذاشت

فکر کنم مشگل یه جا دیگه باشه دوست من

من با ایران خودرو مکاتبه کردم و گفتن تاحالا تو ایران همچین کاری نشده
بابت همین میگم که یه جریان دیگه داره
وقتی میاد برای طراحی یه موتور 3 میلیارد هزینه میکنه 100 میلیون چیزی نیست در تولید
نمایه کاربر
zirehpour
دنده 2
پست: 2240
تاریخ عضویت: 09 دسامبر 2011, 14:21
نوع خودرو: پای پیاده!
محل اقامت: ایران 14

Re: ساخت ecu ایرانی

پست توسط zirehpour » 09 آپریل 2013, 15:54

سلام دوستای عزیز
منم به شدت دوس دارم همچین کاری انجام بشه و خودم هم پایه هستم و تا حد توانم هم از نظر اقتصادی کمک میکنم.
واقعا" چرا این کار تا حالا انجام نشده؟!!!! :who:
علی هستم
ATANLOULOU
مدیر کلوپ 405
پست: 4673
تاریخ عضویت: 02 اکتبر 2008, 11:23

Re: ساخت ecu ایرانی

پست توسط ATANLOULOU » 09 آپریل 2013, 16:00

سلام
شما اگر واقعاً بخوايد دنبال اين كار رو بگيريد امكانش هست و من هم بعيد ميدونم نشدنی باشه. و اصلاً شايد هم شده !!!
بايد با كسانی كه اطلاعات دقيق دارن گفتگو كنيد و جوانب رو بررسی‌ كنيد ای بسا بتونيد يه ECU‌ افترماركت و قابل برنامه ريزی با تخصيص نام مورد علاقه خودتون بسازيد.
تنها مشكلی كه در نهايت خواهد داشت تنظيم MAP خواهد بود كه برای اون به سنسور وايد بند هم احتياج داريد كه ميدونم گرون هستش.
و الا بقيه سنسورها كه مورد خاصی ندارن و قابل تهيه هستن.
پيشنهاد ميكنم تاپيكهای مربوط به ECU و كنترل ها و داده های ورودی رو يه بررسی بفرماييد
و
اگر صلاح دونستيد با مصطفی و مرتضی هم تماس بگيريد.
نمایه کاربر
akherat
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 324
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2012, 08:54
نوع خودرو: Bio Car
محل اقامت: پاییتخت

Re: ساخت ecu ایرانی

پست توسط akherat » 09 آپریل 2013, 16:18

سلام
سنسورها اصلا مهم نیستن فقط مشگل سر اینکه چرا انجام نشده و یا اگر هم شده مطرح نشده
من نمیخوام هم هزینه و هم وقتم هدر بره
شاید بقیه رفتن جلو و دیدن که یه مشگلی هست که حل نشده - (همهش حل میشه هاااا)
خوندن مقادیر سنسورها نباید چیزه خاصی داشته باشه فقط نگرانیم این هست که چرا تا الان انجان نشده
نمایه کاربر
enzo666
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 459
تاریخ عضویت: 19 فوریه 2010, 17:08
نوع خودرو: Pars.elx-Corolla-206
محل اقامت: Tehran ---> Gharb

Re: ساخت ecu ایرانی

پست توسط enzo666 » 10 آپریل 2013, 01:44

معلومه که شدنیه. مگه شرکت کروز الان داره چیکار میکنه؟ ساخت ecu های ایران خودرو همه به عهده این شرکته. پس تو ایران انجام شده.
حالا شما میخوای یه ecuنادر بسازی وضع فرق میکنه.
ساخت ecu برای کسی که با بردهای الکترونیکی اشنایی داره، زیاد سخت نیست. اما کارایی اون هست که تفاوت بین ecuها ایجاد میکنه. سرعت پردازنده ها هستن که این کارایی رو در اختیار اون قرار میدن.
نمایه کاربر
SHAHRAM.
دنده 4
پست: 4893
تاریخ عضویت: 07 آپریل 2010, 14:25
نوع خودرو: اف جي ،آزرا ، تندر
محل اقامت: تهران

Re: ساخت ecu ایرانی

پست توسط SHAHRAM. » 10 آپریل 2013, 01:52

akherat جان هر کاری یک آغازی داره

انشاالله شما شروعش کنید
اصطحلاک غلطه ،استهلاک درسته

عکسهاتون رو تو http://www.overpic.net آپلود کنید و لینک پنجم رو اینجا قرار بدید

داغدار پدر وفات ٩٣/٨/٧ روز حر
نمایه کاربر
akherat
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 324
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2012, 08:54
نوع خودرو: Bio Car
محل اقامت: پاییتخت

Re: ساخت ecu ایرانی

پست توسط akherat » 10 آپریل 2013, 07:21

enzo666 نوشته شده:معلومه که شدنیه. مگه شرکت کروز الان داره چیکار میکنه؟ ساخت ecu های ایران خودرو همه به عهده این شرکته. پس تو ایران انجام شده.
حالا شما میخوای یه ecuنادر بسازی وضع فرق میکنه.
ساخت ecu برای کسی که با بردهای الکترونیکی اشنایی داره، زیاد سخت نیست. اما کارایی اون هست که تفاوت بین ecuها ایجاد میکنه. سرعت پردازنده ها هستن که این کارایی رو در اختیار اون قرار میدن.
سلام
میشه بیشتر توضیح بدی
یعنی همه چیز اون ecu ایرانیه؟
ولی ایران خودرو بهم گفت که تو ایران دانش ساختش نیست
میشه یه لینک یا منبع معتبر برای این موضوع بدی میخوام اطلاعاتمو گردآوری کنم
مرسی

---- اضافه شده در تاریخ 21 فروردین 1392, 07:25 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----
SHAHRAM. نوشته شده:akherat جان هر کاری یک آغازی داره

انشاالله شما شروعش کنید
اول میخواستم برای اینکه از یه شرکت در خارج دعوت نامه بگیرم یه روبات صخره نورد بسازم
حتی طراحی خاصی کردم براش که با آندروید و بلوتوث و وایفای قراربود کار کنه
اما
برام درامدی نداشت چون تو طراحی 5-6 میشد تجاریش کرد
تا اینکه با قیمت سرسامآور ecu مطلع شدم
----
آره من میخوام شروع کنم و دارم یکم از بچه ها اطلاعات میگیرم
ایمیل ایرانخودرو هم پیداکنم متنشو میزارم
نمایه کاربر
mo_re_mo
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 68
تاریخ عضویت: 30 می 2011, 13:16
نوع خودرو: قبلا صبا الان 206 SD
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: ساخت ecu ایرانی

پست توسط mo_re_mo » 10 آپریل 2013, 07:27

سلام
دوستان طراحي ECU از نظر الكترونيك كار خيلي پيچيده اي نيست. يك ميكروكنترلر (البته بايد كاربرد خودرويي داشته باشه) با يك سري ورودي از سنسورهاي مختلف و خروجي به عملگرها شامل رله، انژكتورها و ...
مشكل اصلي در طراحي ECU دونستن تمام شرايط كاركرد موتور و پس از اون استراتژي مناسب براي عملكرد اون براي كم كردن آلايندگي، افزايش توان، با بالاترين راندمان است در هر كدوم از اون شرايطه كه پيدا كردن اين استراتژي به همراه كاليبراسيون موتور تو همون شرايط بيشترين هزينه و زمان رو داره. البته منظور من از شرايط كاركرد موتور شامل دماي هوا، فشار هوا (در ارتفاع مختلف)، نوع رانندگي و ... همه اينها در دورهاي مختلف موتور است. اين همون MAP معروفه كه پس از مقدار دهي اوليه (در حالت استاندارد كاركرد موتور) براي كشور هاي مختلف، منطقه هاي مختلف و خودروهاي مختلف بايستي مقدار دهي شود (اين هم همون كاليبراسيون خودرو)
ارسال پست

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان

cron