ساخت ecu ایرانی
مدیر انجمن: كوروش پيروز
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک
2. راهنمای استفاده از فوروم
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
1. قوانین تیونینگ تاک

2. راهنمای استفاده از فوروم

- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
- akherat
- سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
- پست: 324
- تاریخ عضویت: 18 ژولای 2012, 08:54
- نوع خودرو: Bio Car
- محل اقامت: پاییتخت
Re: ساخت ecu ایرانی
پس ساخت سخت افزار همونطور که گفتم کاری نداره
میمونه نرم افزار
میشه از نرمافزار ای سی یو "مگا" و یا هر چیزه دیگه که بشه بهش دسترسی داشت الگو گرفت؟
اگه لوازمش بود میشد سعی و خطا پیش رفت اما نیست که
من تو ذهنم اینکه بیام برای برندهای معروف تو ایران preset های خاص تو ecu بزارم که مولتیپلتفرم بشه
دقیقا منم فکر میکنم قسمت سختش همین نرمافزارشه چون تاحالا سورس هیچ برنامه ای سی یو رو ندیدم اما خیلی باید احتمال رو در نطر گرفت ولی بالاخره که میشه تموم بشه
میمونه نرم افزار
میشه از نرمافزار ای سی یو "مگا" و یا هر چیزه دیگه که بشه بهش دسترسی داشت الگو گرفت؟
اگه لوازمش بود میشد سعی و خطا پیش رفت اما نیست که
من تو ذهنم اینکه بیام برای برندهای معروف تو ایران preset های خاص تو ecu بزارم که مولتیپلتفرم بشه
دقیقا منم فکر میکنم قسمت سختش همین نرمافزارشه چون تاحالا سورس هیچ برنامه ای سی یو رو ندیدم اما خیلی باید احتمال رو در نطر گرفت ولی بالاخره که میشه تموم بشه
- hamid.de
- سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
- پست: 452
- تاریخ عضویت: 14 آگوست 2007, 20:55
Re: ساخت ecu ایرانی
انشالله!
سخت افزار ای سی یو چیزه آنچنان پیچیده ای نیست و اگر به ای سی یو های 16 یا 32 بیتی آشنایی داشته باشید خواهید دید از لحاظ ساختار سخت افزار آنچنان پیچیده نیستن. البته نه اینکه به راحتی هم بشه ساخت ولی گلوگاه کار سخت افزار نیست... اون چیزی که ای سی یو رو پیچیده میکنه نرم افزار و مهمتر از اون استراتژی های کنترلی هستن که برای مثال تو 16 بیتی ها چیزی بالغ بر 2000 صفحه استراتژی کنترل و حدود 700 تیبل کالیبراسیون و تو 32 بیتی های تورک بیس حدود 7000 صفحه و بیش از 2000 تیبل پیچیده وجود داره که حاصل سالها تحقیق و توسعه شرکت هایی بزرگی مثل بوش ، کنتیننتال ،دلفی ، والئو، دنسو و مگنتی مارلی ... هست. شما اگر به مارکت ای سی یو نگاه کنید میبینید هنوز که هنوزه بازار ای سی یو دست همین چند تا شرکت بزرگ هست. البته شرکت های بزرگ دیگه ای هم خواستند به این حوزه وارد بشن که یه علت کمبود دانش، هزینه های بالای توسعه و همچنین قیمت تمام شده نتونستن با این غولها مبارزه کنن. برای مثال به تازگی شرکت کفیکو هیوندایی که یجورایی بوش کره بود از شرکت بوش جدا شده و خودش میخواد ساخت و توسعه ای سی یو های هیوندای رو بر عهده بگیره، قابل ذکره حدود 20 سال کفیکو با بوش همکاری میکرده و تازه به این باور رسیدن که میتونن خودشون ای سی یوی سطح بالایی طراحی کنن که تو ماشین های روز بشه ازشون استفاده کرد. پس ساخت ای سی یویی که بشه اونو به OEM داد کار یه روز و دو روز و 1 سال و 2 سال نیست.
ای سی یو های افتر مارکتی هم که تو بازار هستن از نظر استراتژی های کنترلی بسیار ساده تر از ای سی یو های شرکتی هستن و طبیعتا نمیتونن حرفی برای گفتن جلو اون ای سی یو داشته باشن. البته لازمه برای مقایسه همه مباحث کنترلی مثل آلایندگی، عیب یابی، مصرف سوخت و ... رو در نظر بگیرید. 99 درصد دانش این ای سی یو ها هم به خاطر نشت اطلاعات از شرکت های بزرگ و یا جابجا شدن افراد تو کارخونه ها بوده و در واقع کپی و یا تلفیقی از نسل خاصی ای سی یو هستن که فرضا بوش اون رو استفاده میکرده. قیمت بالای این ای سی یو ها هم بیشتر نه به خاطر اوپن سورس بودنشون بلکه به خاطر تیراژ پایینشون هست. تعداد شرکت هایی هم که این نوع ای سی یو ها رو ارایه میکنن این روزا خیلی زیاده و از کره و چین تا ایالات متحده میتونید بسیاری از شرکت ها رو پیدا کنید که ای سی یو اوپن سورس میفروشن.
قصد من پشیمون کردنتون نیست ولی بهتره یکم با دید بازتر به این مسئله نگاه کنید و ابعاد و مشکلات کار رو بدونید، وگرنه ساخت ای سی یویی که بتونه موتوری رو روشن کنه و بچرخونه زیاد هم کار سختی نیست
سخت افزار ای سی یو چیزه آنچنان پیچیده ای نیست و اگر به ای سی یو های 16 یا 32 بیتی آشنایی داشته باشید خواهید دید از لحاظ ساختار سخت افزار آنچنان پیچیده نیستن. البته نه اینکه به راحتی هم بشه ساخت ولی گلوگاه کار سخت افزار نیست... اون چیزی که ای سی یو رو پیچیده میکنه نرم افزار و مهمتر از اون استراتژی های کنترلی هستن که برای مثال تو 16 بیتی ها چیزی بالغ بر 2000 صفحه استراتژی کنترل و حدود 700 تیبل کالیبراسیون و تو 32 بیتی های تورک بیس حدود 7000 صفحه و بیش از 2000 تیبل پیچیده وجود داره که حاصل سالها تحقیق و توسعه شرکت هایی بزرگی مثل بوش ، کنتیننتال ،دلفی ، والئو، دنسو و مگنتی مارلی ... هست. شما اگر به مارکت ای سی یو نگاه کنید میبینید هنوز که هنوزه بازار ای سی یو دست همین چند تا شرکت بزرگ هست. البته شرکت های بزرگ دیگه ای هم خواستند به این حوزه وارد بشن که یه علت کمبود دانش، هزینه های بالای توسعه و همچنین قیمت تمام شده نتونستن با این غولها مبارزه کنن. برای مثال به تازگی شرکت کفیکو هیوندایی که یجورایی بوش کره بود از شرکت بوش جدا شده و خودش میخواد ساخت و توسعه ای سی یو های هیوندای رو بر عهده بگیره، قابل ذکره حدود 20 سال کفیکو با بوش همکاری میکرده و تازه به این باور رسیدن که میتونن خودشون ای سی یوی سطح بالایی طراحی کنن که تو ماشین های روز بشه ازشون استفاده کرد. پس ساخت ای سی یویی که بشه اونو به OEM داد کار یه روز و دو روز و 1 سال و 2 سال نیست.
ای سی یو های افتر مارکتی هم که تو بازار هستن از نظر استراتژی های کنترلی بسیار ساده تر از ای سی یو های شرکتی هستن و طبیعتا نمیتونن حرفی برای گفتن جلو اون ای سی یو داشته باشن. البته لازمه برای مقایسه همه مباحث کنترلی مثل آلایندگی، عیب یابی، مصرف سوخت و ... رو در نظر بگیرید. 99 درصد دانش این ای سی یو ها هم به خاطر نشت اطلاعات از شرکت های بزرگ و یا جابجا شدن افراد تو کارخونه ها بوده و در واقع کپی و یا تلفیقی از نسل خاصی ای سی یو هستن که فرضا بوش اون رو استفاده میکرده. قیمت بالای این ای سی یو ها هم بیشتر نه به خاطر اوپن سورس بودنشون بلکه به خاطر تیراژ پایینشون هست. تعداد شرکت هایی هم که این نوع ای سی یو ها رو ارایه میکنن این روزا خیلی زیاده و از کره و چین تا ایالات متحده میتونید بسیاری از شرکت ها رو پیدا کنید که ای سی یو اوپن سورس میفروشن.
قصد من پشیمون کردنتون نیست ولی بهتره یکم با دید بازتر به این مسئله نگاه کنید و ابعاد و مشکلات کار رو بدونید، وگرنه ساخت ای سی یویی که بتونه موتوری رو روشن کنه و بچرخونه زیاد هم کار سختی نیست
“When you are in light, everything will follow you. But when you enter dark, even your own shadow will not follow you....... that is life”
.... Adolf
- akherat
- سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
- پست: 324
- تاریخ عضویت: 18 ژولای 2012, 08:54
- نوع خودرو: Bio Car
- محل اقامت: پاییتخت
Re: ساخت ecu ایرانی
دقیقا درست میگید
خیلی استفاده کردم
الان فهمیدم که چرا ecu های فابریک قابل دستکاری نیست !!!
---- اضافه شده در تاریخ 21 فروردین 1392, 08:28 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----
یه پیشنهاد دیگه
اوکی ما نمیتونیم نرمافزار ای سی یو رو مثل بوش و زیمنس و ... بزنیم
آیا بنظر شما میشه مپ شونو تغیر داد؟
مثلا من به ای سی یو یه ماژول بلوتوث وصل کنم و برای آنروید هم یه نرم افزار بنویسم که اطلاعات ای سی یو رو بخونه و مپ رو بتونه تغییر بده و مثلا حالت ریس و یا ترافیک و یا ... انتخاب کنه حتی error های ای سی رو هم نشون بده
این شدنیه؟
خیلی استفاده کردم
الان فهمیدم که چرا ecu های فابریک قابل دستکاری نیست !!!
---- اضافه شده در تاریخ 21 فروردین 1392, 08:28 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----
یه پیشنهاد دیگه
اوکی ما نمیتونیم نرمافزار ای سی یو رو مثل بوش و زیمنس و ... بزنیم
آیا بنظر شما میشه مپ شونو تغیر داد؟
مثلا من به ای سی یو یه ماژول بلوتوث وصل کنم و برای آنروید هم یه نرم افزار بنویسم که اطلاعات ای سی یو رو بخونه و مپ رو بتونه تغییر بده و مثلا حالت ریس و یا ترافیک و یا ... انتخاب کنه حتی error های ای سی رو هم نشون بده
این شدنیه؟
-
- مدیر کلوپ 405
- پست: 4673
- تاریخ عضویت: 02 اکتبر 2008, 11:23
Re: ساخت ecu ایرانی
سلام
برای ECUهای افترماركت بله شدنيه و بعضيهاشون اصلاً چنين گزينه هايی هم خودشون دارن.
برای ECU های استاندارد اگر بشه چنين كاری كرد يا حداقل بشه بين چند MAP از پيش تعيين شده شيفت كرد خيلی جالب ميشه.
برای ECUهای افترماركت بله شدنيه و بعضيهاشون اصلاً چنين گزينه هايی هم خودشون دارن.
برای ECU های استاندارد اگر بشه چنين كاری كرد يا حداقل بشه بين چند MAP از پيش تعيين شده شيفت كرد خيلی جالب ميشه.
- hamid.de
- سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
- پست: 452
- تاریخ عضویت: 14 آگوست 2007, 20:55
Re: ساخت ecu ایرانی
شما در صورتی میتونید تو نرم افزار ای سی یو تغییرات بدید که به سورس کدش دسترسی داشته باشید. برای تغییر کالیبراسیون هم نیاز به شناخت استراتژی کنترل+ نرم افزار مرتبط کالیبراسیون+ ای سی یو اوپن سورس هست.
سوییچ کردن بین چند مپ تو ای سی یو های شرکتی هم بر اساس نیاز خودروساز وجود داره. برای مثال تو 206 اگر دقت کنید با تغییر پیکربندی ای سی یو از حالت گیربکس دستی به اتوماتیک یه سری از تیبل ها و یا استراتژی ها که از پیش برای گیربکس اتوماتیک کالیبره شدند جایگزین تیبل های قبلی میشن. یا در صورت استفاده یه موتور برای خودروهای مختلف بر اساس نوع تفاوت فرضا سایز چرخ و نسبت دنده و ضریب درگ ... تیبل های مختلفی از پیش کالیبره میشن که بشه از یه ای سی یو با سخت افزار و نرم افزار یکسان تو چند خودرو با تغییر پیکربندی ساده در انتهای خط تولید استفاده کرد. تغییر مپ با هدف ریس و ترافیک و ... برای خودروهای پر تیراژ موضوعیت نداره و بیشتر تو خودروهای خاص مورد استفاده قرار میگیرند و یا ای سی یو های افترمارکت.
سوییچ کردن بین چند مپ تو ای سی یو های شرکتی هم بر اساس نیاز خودروساز وجود داره. برای مثال تو 206 اگر دقت کنید با تغییر پیکربندی ای سی یو از حالت گیربکس دستی به اتوماتیک یه سری از تیبل ها و یا استراتژی ها که از پیش برای گیربکس اتوماتیک کالیبره شدند جایگزین تیبل های قبلی میشن. یا در صورت استفاده یه موتور برای خودروهای مختلف بر اساس نوع تفاوت فرضا سایز چرخ و نسبت دنده و ضریب درگ ... تیبل های مختلفی از پیش کالیبره میشن که بشه از یه ای سی یو با سخت افزار و نرم افزار یکسان تو چند خودرو با تغییر پیکربندی ساده در انتهای خط تولید استفاده کرد. تغییر مپ با هدف ریس و ترافیک و ... برای خودروهای پر تیراژ موضوعیت نداره و بیشتر تو خودروهای خاص مورد استفاده قرار میگیرند و یا ای سی یو های افترمارکت.
“When you are in light, everything will follow you. But when you enter dark, even your own shadow will not follow you....... that is life”
.... Adolf
- akherat
- سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
- پست: 324
- تاریخ عضویت: 18 ژولای 2012, 08:54
- نوع خودرو: Bio Car
- محل اقامت: پاییتخت
Re: ساخت ecu ایرانی
سلام
با دوستانم دارم صحبت میکنم
اگه به توافق رسیدیم اعلام میکنم و کار رو شروع میکنم و میگم چی می خوام بسازم
اگر هم نرسیدم که باز اعلام میکنم
فقط آیا دوستان در فروشش پس از ثابت شدن کاراییش کمکم میکنید؟
آیا اصلا به نظر شما یه محصول افتر مارکت ایرانی حرفی برای گفتن داره؟
دوستان آیا شما پیشنهادی برای ساخت چیزی دارید که کاربردی باشه؟
---- اضافه شده در تاریخ 22 فروردین 1392, 00:29 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----
دوست من
دستگاه من قرار وصل بشه به پورت دیاگ و اطلاعات رو از اوم میگیره - انگار ماشین رو وصل کاردی به دیاگ
واسه تغییر مپ هم همینطور
در مورد خودرو ها که فرمودین :
اتفاقا در مواقغی برای راننده مهم قدرت هست مثلا موقع کل کل پس میتونه میزان سوخت رو زیاد کنه و یا در مواقعی میخواد از حداقل قدرت استفاده کنه مثل ترافیک
فقط آیا بعد تغییرات باید ecu ری استارت بشه یا نه؟
با دوستانم دارم صحبت میکنم
اگه به توافق رسیدیم اعلام میکنم و کار رو شروع میکنم و میگم چی می خوام بسازم
اگر هم نرسیدم که باز اعلام میکنم
فقط آیا دوستان در فروشش پس از ثابت شدن کاراییش کمکم میکنید؟
آیا اصلا به نظر شما یه محصول افتر مارکت ایرانی حرفی برای گفتن داره؟
دوستان آیا شما پیشنهادی برای ساخت چیزی دارید که کاربردی باشه؟
---- اضافه شده در تاریخ 22 فروردین 1392, 00:29 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----
مرسیhamid.de نوشته شده:شما در صورتی میتونید تو نرم افزار ای سی یو تغییرات بدید که به سورس کدش دسترسی داشته باشید. برای تغییر کالیبراسیون هم نیاز به شناخت استراتژی کنترل+ نرم افزار مرتبط کالیبراسیون+ ای سی یو اوپن سورس هست.
سوییچ کردن بین چند مپ تو ای سی یو های شرکتی هم بر اساس نیاز خودروساز وجود داره. برای مثال تو 206 اگر دقت کنید با تغییر پیکربندی ای سی یو از حالت گیربکس دستی به اتوماتیک یه سری از تیبل ها و یا استراتژی ها که از پیش برای گیربکس اتوماتیک کالیبره شدند جایگزین تیبل های قبلی میشن. یا در صورت استفاده یه موتور برای خودروهای مختلف بر اساس نوع تفاوت فرضا سایز چرخ و نسبت دنده و ضریب درگ ... تیبل های مختلفی از پیش کالیبره میشن که بشه از یه ای سی یو با سخت افزار و نرم افزار یکسان تو چند خودرو با تغییر پیکربندی ساده در انتهای خط تولید استفاده کرد. تغییر مپ با هدف ریس و ترافیک و ... برای خودروهای پر تیراژ موضوعیت نداره و بیشتر تو خودروهای خاص مورد استفاده قرار میگیرند و یا ای سی یو های افترمارکت.
دوست من
دستگاه من قرار وصل بشه به پورت دیاگ و اطلاعات رو از اوم میگیره - انگار ماشین رو وصل کاردی به دیاگ
واسه تغییر مپ هم همینطور
در مورد خودرو ها که فرمودین :
اتفاقا در مواقغی برای راننده مهم قدرت هست مثلا موقع کل کل پس میتونه میزان سوخت رو زیاد کنه و یا در مواقعی میخواد از حداقل قدرت استفاده کنه مثل ترافیک
فقط آیا بعد تغییرات باید ecu ری استارت بشه یا نه؟
-
- شروع حركت
- پست: 42
- تاریخ عضویت: 26 نوامبر 2011, 21:55
Re: ساخت ecu ایرانی
سلام دوست عزیز akherat
یکی از دوستان با ایدی 1.7_G2 میگفت که این کار را انجام داده برا مشورت و همفکری میتونید از طریق پی ام
ببینید کار به چه صورته
http://tt.tuningtalk.com/forum/memberli ... le&u=57913
یکی از دوستان با ایدی 1.7_G2 میگفت که این کار را انجام داده برا مشورت و همفکری میتونید از طریق پی ام
ببینید کار به چه صورته
http://tt.tuningtalk.com/forum/memberli ... le&u=57913
- Amirx64
- دنده 1
- پست: 1483
- تاریخ عضویت: 17 ژوئن 2010, 19:21
- نوع خودرو: Samand
- محل اقامت: Esfahan
Re: ساخت ecu ایرانی
بله
امیر خان کارای دیگه هم کرده ، البته موضوع توجیح اقتصادی نداره ،
امیر خان کارای دیگه هم کرده ، البته موضوع توجیح اقتصادی نداره ،
- Amirx64
- دنده 1
- پست: 1483
- تاریخ عضویت: 17 ژوئن 2010, 19:21
- نوع خودرو: Samand
- محل اقامت: Esfahan
Re: ساخت ecu ایرانی
ببینید به ازای هر سنسور یه مجهول توی معادله اگر اضافه کنی و سعی کنی مثلا همیشه ۱ بشه این معادله و فقط چند پارامتر کم توی دستات باشه میشه این جدول ها ، یعنی باید بدونی توی یه معادله بیست مجهولی اگر ایکس تغییر کرد باید ایگرگ را باید چطوری تغییر داد تا همیشه نتیجه یکی باشه ، البته این مثال ساده بود و خیلی پیچیده تر از این حرفهاست.
چه کسی حاضر است؟
کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان