ساخت ecu ایرانی
مدیر انجمن: كوروش پيروز
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک
2. راهنمای استفاده از فوروم
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
1. قوانین تیونینگ تاک

2. راهنمای استفاده از فوروم

- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: 11 آگوست 2013, 06:30
- نوع خودرو: مشخص نشده!
یه سوال
سلام
ببخشید شاید سوال خیلی سطحش پایین باشه.لی من تازه واردم.
من منظور از map رو که باید به ecu شناسوند رو نمیفهمم.
این مپ چیه. آیا میشه به عنوان مثال مپ یه موتور (هرچی بود) رو بزارین تا من متوجه بشم.
سوال بعد اینکه ایا ورودی ecu فقط همین مپ هستش؟
ببخشید شاید سوال خیلی سطحش پایین باشه.لی من تازه واردم.
من منظور از map رو که باید به ecu شناسوند رو نمیفهمم.
این مپ چیه. آیا میشه به عنوان مثال مپ یه موتور (هرچی بود) رو بزارین تا من متوجه بشم.
سوال بعد اینکه ایا ورودی ecu فقط همین مپ هستش؟
- Amirx64
- دنده 1
- پست: 1483
- تاریخ عضویت: 17 ژوئن 2010, 19:21
- نوع خودرو: Samand
- محل اقامت: Esfahan
Re: ساخت ecu ایرانی
مپ یعنی نقشه راه ای سی یو ، یعنی به ای سی یو میفهمه که اگر مثلا درچه گاز اینقدر باز بود ، دور موتور اینقدر بود ، موتوپر ناک میزد یا نه ، حالا چقدر زمان جرقه و غنی سازی سوخت و کلا هر چی روش کنترل داره را به حالتی که توی مپ تعریف شده تغییر بده ، بخوام ساده تر بگم توی یه مپ شماره یک اگر شرایط کاری شماره دو پیش اومد ای سی یو یه دستوراتی را میده ولی همین ای سی یو اگر مپ شماره پنج را مثلا داشته باشه و شرایط کاری شماره یک یک سری دستورات دیگه!!!!!!!! والا بلد نیستم بهتر بگم! البته معمولا ای سی یو ها چندین مپ دارن که بسته به شرایط کاری به هر کدوم که متعلق به اون شرایطه مراجعه میکنن ،
Sent from my GT-P6200 using Tapatalk HD
Sent from my GT-P6200 using Tapatalk HD
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: 11 آگوست 2013, 06:30
- نوع خودرو: مشخص نشده!
Re: ساخت ecu ایرانی
لطف کردین.
متشکر
متشکر
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: 20 آگوست 2013, 23:59
- نوع خودرو: پراید صبا
Re: ساخت ecu ایرانی
سلام
من مدتیه که ب بحث ecu علاقه مند شدم و حتی پایان نامه کارشناسیم هم روی این موضوع بود(رشتم مهندسی برق - الکترونیکه)
البته با پیگیری های زیادی که انجام دادم متوجه شدم هیچ اطلاعاتی تو این ضمینه نه در دانشگاه های کشور و نه در کتاب ها و نه در اینترنت پیدا نمیشه.
چند شرکت و شخص هم بودن که روی این موضوع کار میکردن حاضر نبودن هیچ اطلاعاتی در اختیار دیگران قرار بدن(که البته طبیعیه)
حالا من تصمیم گرفتم اگر امکانش باشه این موضوع رو به عنوان پایان نامه ارشدم انتخاب کنم(البته جواب ارشد هفته دیگه میاد ولی ان شاالله قبولم).
تو این ضمینه چیزی که برام خیلی اهمیت داره اینه که کارو از صفر شروع نکنم
از شما میخوام اگر تو این ضمینه اطلاعاتی ولو اندک دارید و یا تجربه ای تو این راه کسب کردید بیان کنید
با تشکر
اکبر احمدی پور
من مدتیه که ب بحث ecu علاقه مند شدم و حتی پایان نامه کارشناسیم هم روی این موضوع بود(رشتم مهندسی برق - الکترونیکه)
البته با پیگیری های زیادی که انجام دادم متوجه شدم هیچ اطلاعاتی تو این ضمینه نه در دانشگاه های کشور و نه در کتاب ها و نه در اینترنت پیدا نمیشه.
چند شرکت و شخص هم بودن که روی این موضوع کار میکردن حاضر نبودن هیچ اطلاعاتی در اختیار دیگران قرار بدن(که البته طبیعیه)
حالا من تصمیم گرفتم اگر امکانش باشه این موضوع رو به عنوان پایان نامه ارشدم انتخاب کنم(البته جواب ارشد هفته دیگه میاد ولی ان شاالله قبولم).
تو این ضمینه چیزی که برام خیلی اهمیت داره اینه که کارو از صفر شروع نکنم
از شما میخوام اگر تو این ضمینه اطلاعاتی ولو اندک دارید و یا تجربه ای تو این راه کسب کردید بیان کنید
با تشکر
اکبر احمدی پور
- akherat
- سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
- پست: 324
- تاریخ عضویت: 18 ژولای 2012, 08:54
- نوع خودرو: Bio Car
- محل اقامت: پاییتخت
Re: ساخت ecu ایرانی
اوکی
چقد اطلاعات راجع به عایق و فرکانس برخورد میدونی؟
چقد اطلاعات راجع به عایق و فرکانس برخورد میدونی؟
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: 20 آگوست 2013, 23:59
- نوع خودرو: پراید صبا
Re: ساخت ecu ایرانی
میشه بفرمایید منظورتون چیه ؟فکر کنم این لغات تخصصی خودرو باشه و چون من تازه وارد این بحث شدم اطلاعاتم در مورد خودرو بسیار کمه
---- اضافه شده در تاریخ 30 مرداد 1392, 00:05 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----
تو پست ها گشتم
چیزی در مورد این دو موضوع نبود
---- اضافه شده در تاریخ 30 مرداد 1392, 00:05 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----
تو پست ها گشتم
چیزی در مورد این دو موضوع نبود
- akherat
- سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
- پست: 324
- تاریخ عضویت: 18 ژولای 2012, 08:54
- نوع خودرو: Bio Car
- محل اقامت: پاییتخت
Re: ساخت ecu ایرانی
نه اینایی که گفتم مربوط به الکترونیک هست
باید سیم و خود ecu عایق بشه تا وقتی شمع جرقه یا پیستون بالا پایین میره , ماکروت ریست نشه
من تا یه جاهاییش پیش رفتم - من برنامه نویسم و با دوستانه الکترونیکیم مشورت کردم و به مشکل بوجه رسیدیم و اساسی ترین مشکلمون
عایق و دیتا اینتری بود
باید سعی و خطا پیش بره
باید سیم و خود ecu عایق بشه تا وقتی شمع جرقه یا پیستون بالا پایین میره , ماکروت ریست نشه
من تا یه جاهاییش پیش رفتم - من برنامه نویسم و با دوستانه الکترونیکیم مشورت کردم و به مشکل بوجه رسیدیم و اساسی ترین مشکلمون
عایق و دیتا اینتری بود
باید سعی و خطا پیش بره
-
- دنده 3
- پست: 3873
- تاریخ عضویت: 13 فوریه 2009, 11:06
- نوع خودرو: DAEWOO RACER 93
- محل اقامت: مشهد
Re: ساخت ecu ایرانی
البته من حرفه ایی الکترونیک بلد نیستم اما تجربی کار کردم و در حال حاضر هم فعالیتم در زمینه الکترونیک و ردیابهای صنعتی خودرو هست
چون با میکرو و ورودی و خروجی و پروگرم سر و کار دارم توصیه می کنم شما اول یه دیباگر مخصوص ECU بسازید (همون دیاگ)تا بتونید اطلاعات ECU رو بخونید و ببینید چی داخلش می گذره
در مرحله بعد یه ECU استوک ارزون و فراوون تهیه کنید و سعی کنید برنامه روی میکروش رو بخونید (البته معمولا همونطور که خودتون وارد تر هستید میکرو بعد از پروگرام نهایی توسط شرکت سازنده Lock میشه )
به نظر من ساخت سخت افزارش اصلا مهم نیست و راحته چون ما یکسری ورودی داریم از سنسورهای مختلف نظیر سنسور دما و سرعت و فشار و یکسری عملگر مثل سوزن انژکتور و دور آرام و تایمینگ جرقه و یکسری هم رله مثل رله پمپ بنزین
مهم برنامه یا کد روی میکرو هست که بتونه داده های ورودی رو تفسیر کنه و بر اساس اونها دستورات لازم به عملگرها رو برسونه
حال اگر شما یه کد نویس حرفه ایی باشی میتونی اینکارو بکنی منتهی باز هم زمانبر خواهد بود و نیاز به تست های زیاد داره
برای جلوگیری از نویز(به گفته شما فرکانس برخورد) اگر دقت کرده باشید جعبه(قاب)ECU رو فلزی میسازند
کلا به نظرم اگر بشه برنامه یه ECU رو خوند خیلی راحت تر میشه پیش رفت یا اینکه با یکی از شرکتهای سازنده ECU بتونید مکاتبه کنید تا شاید اطلاعاتی بدست بیارید در این زمینه
چون با میکرو و ورودی و خروجی و پروگرم سر و کار دارم توصیه می کنم شما اول یه دیباگر مخصوص ECU بسازید (همون دیاگ)تا بتونید اطلاعات ECU رو بخونید و ببینید چی داخلش می گذره
در مرحله بعد یه ECU استوک ارزون و فراوون تهیه کنید و سعی کنید برنامه روی میکروش رو بخونید (البته معمولا همونطور که خودتون وارد تر هستید میکرو بعد از پروگرام نهایی توسط شرکت سازنده Lock میشه )
به نظر من ساخت سخت افزارش اصلا مهم نیست و راحته چون ما یکسری ورودی داریم از سنسورهای مختلف نظیر سنسور دما و سرعت و فشار و یکسری عملگر مثل سوزن انژکتور و دور آرام و تایمینگ جرقه و یکسری هم رله مثل رله پمپ بنزین
مهم برنامه یا کد روی میکرو هست که بتونه داده های ورودی رو تفسیر کنه و بر اساس اونها دستورات لازم به عملگرها رو برسونه
حال اگر شما یه کد نویس حرفه ایی باشی میتونی اینکارو بکنی منتهی باز هم زمانبر خواهد بود و نیاز به تست های زیاد داره
برای جلوگیری از نویز(به گفته شما فرکانس برخورد) اگر دقت کرده باشید جعبه(قاب)ECU رو فلزی میسازند
کلا به نظرم اگر بشه برنامه یه ECU رو خوند خیلی راحت تر میشه پیش رفت یا اینکه با یکی از شرکتهای سازنده ECU بتونید مکاتبه کنید تا شاید اطلاعاتی بدست بیارید در این زمینه
- Mahyar70
- دنده 4
- پست: 4558
- تاریخ عضویت: 13 می 2010, 18:01
- نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
- محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)
Re: ساخت ecu ایرانی
ساختن سخت نیست ولی برنامه نویسی چالش بر انگیزی میخواد . شما باید با توجه به میزان اطلاعات موجود به تک تک سنسور ها حتی کوچیکترین پارامتری رو در نظر بگیری .
خودم تو ساخت ی ایده برای از مدار خارج کردن سیستم میلسوپاپ بودم که بخش عضیمی از مشکلات ما همینه :دی خودم میخواستم با استفاده از سیم پیچ و بوبین ها سوپاپ هارو کنترل کنم ولی مشکل اینجاس که برنامه ای که باونه این کارو برام بکنه مجود نیست .
خودم تو ساخت ی ایده برای از مدار خارج کردن سیستم میلسوپاپ بودم که بخش عضیمی از مشکلات ما همینه :دی خودم میخواستم با استفاده از سیم پیچ و بوبین ها سوپاپ هارو کنترل کنم ولی مشکل اینجاس که برنامه ای که باونه این کارو برام بکنه مجود نیست .
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
- akherat
- سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
- پست: 324
- تاریخ عضویت: 18 ژولای 2012, 08:54
- نوع خودرو: Bio Car
- محل اقامت: پاییتخت
Re: ساخت ecu ایرانی
اگه میگفتم نویز - میپرسید نویز چیبرای جلوگیری از نویز
واقعا فکز میکنی با یه جعبه فلزی مشکل حله؟
تکنولوژی عایق کردن خیلی پیشرفتس
نوشتن برنامش کاری نداره
ساختن سخت افزار هم کاری نداره
مهم اینکه دیتا ها رو باید دستی وارد کرد
و همونطور که گفتم بشه فرکانس های مختلف رد کرد
چه کسی حاضر است؟
کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان