آموزش ساخت دستگاه دیاگ

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
ninjamore
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 678
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2012, 19:59
نوع خودرو: 405.82.1800
محل اقامت: Tabriz

Re: آموزش ساخت دستگاه دیاگ

پست توسط ninjamore » 22 ژولای 2015, 23:32

سلام دوستان ماشین بنده ایسیو ساژم هستش مدل 82 405 که کابل دیاگش دو پین هستش داخل کاپوت این کابل اسمش چیه من هر چی گشتم نبود ظاهرا obd1 است ولی هیچ چی راجبش نیافتم و این که آیل بین کابل obd1 ,obd2 تفاوتی وجود دارد یا نه مثلا یه تبدیل درست کنیم بزنیم بهم و در آخر هم کابل obd1 خروجیش RXوTXهستش اگه ایجوری باشه که میشه مستقیم به RS233وصل کرد خواهشا اساتید محترم جواب بنده رو بدهند من گیج شدم.
H99D
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 97
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2016, 21:30
نوع خودرو: Samand EF7 CNG 93

Re: آموزش ساخت دستگاه دیاگ

پست توسط H99D » 13 آگوست 2016, 11:25

دوستان برای ساخت دستگاه دیاگ شما اول باید اطلاعات پروتوکل های ارتباطی ecu را داشته باشید یعنی منظورم can , kwp2000 و ... هست و تازه بعد از اون کدهای فرمان یا همون command ها(مثلا فرمان خواندن مقدار پاشش انژکتور و ...) که متاسفانه اکثرا غیر استاندارد هستند و هر شرکت برای خودش کدهای مخصوص خودش رو طراحی کرده.
بدتر از اون اینه که هیچ اطلاعاتی راجع به این کدها در اینترنت پیدا نمیشه...
ارسال پست

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان