قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

آموزش ساخت دستگاه دیاگ

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
ninjamore
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 678
تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1391, 4:29 pm
نوع خودرو: 405.82.1800
محل اقامت: Tabriz

پست چهارشنبه 31 تیر 1394, 7:02 pm

سلام دوستان ماشین بنده ایسیو ساژم هستش مدل 82 405 که کابل دیاگش دو پین هستش داخل کاپوت این کابل اسمش چیه من هر چی گشتم نبود ظاهرا obd1 است ولی هیچ چی راجبش نیافتم و این که آیل بین کابل obd1 ,obd2 تفاوتی وجود دارد یا نه مثلا یه تبدیل درست کنیم بزنیم بهم و در آخر هم کابل obd1 خروجیش RXوTXهستش اگه ایجوری باشه که میشه مستقیم به RS233وصل کرد خواهشا اساتید محترم جواب بنده رو بدهند من گیج شدم.
H99D
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 97
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 13 تیر 1395, 5:00 pm
نوع خودرو: Samand EF7 CNG 93

پست شنبه 23 مرداد 1395, 6:55 am

دوستان برای ساخت دستگاه دیاگ شما اول باید اطلاعات پروتوکل های ارتباطی ecu را داشته باشید یعنی منظورم can , kwp2000 و ... هست و تازه بعد از اون کدهای فرمان یا همون command ها(مثلا فرمان خواندن مقدار پاشش انژکتور و ...) که متاسفانه اکثرا غیر استاندارد هستند و هر شرکت برای خودش کدهای مخصوص خودش رو طراحی کرده.
بدتر از اون اینه که هیچ اطلاعاتی راجع به این کدها در اینترنت پیدا نمیشه...

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”