اصطلاحات رایج برای تعمیرات نرم افزاری ecu در خانواده پژو

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
sasan hatami
يار همراه
پست: 1134
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2010, 12:30
نوع خودرو: 405 GLX TU5
محل اقامت: اسفراین

اصطلاحات رایج برای تعمیرات نرم افزاری ecu در خانواده پژو

پست توسط sasan hatami » 05 آگوست 2013, 07:58

سلام دوستان

لطفا در این تاپیک اصطلاحات رایج در تعمیرات نرم افزاری ecu رو توضیح بدید و روش های انجام این کار ها و همچنین موارد مورد نیاز هر کدوم.
مثلا :
-ریست کردن ecu با دستگاه دیاگ (عیب یاب) چجوری انجام میشه و چه موقع نیاز به ریست هست ؟

-فلش کردن ecu با دستگاه دیاگ (عیب یاب) چجوری انجام میشه و چه موقع نیاز به فلش کردن هست ؟ تفاوت فلش کردن و ریست کردن در چیست ؟

-دانلود کردن ecu با دستگاه دیاگ (عیب یاب) چجوری انجام میشه و چه موقع نیاز به دانلود کردن هست ؟ تفاوت دانلود کردن و فلش کردن در چیست ؟

-آپگرید کردن ecu با دستگاه دیاگ (عیب یاب) چجوری انجام میشه و چه موقع نیاز به آپگرید کردن هست ؟ تفاوت آپگرید کردن و دانلود کردن در چیست ؟

-چونه میشود از نرم افزار ecu بکاپ تهیه کرد و در موقع لزوم از این بکاپ استفاده کرد ؟

و ....

دوستان اگه برای انجام هر کدوم از این موارد ، دستگاه و نرم افزار مربوطه رو هم بگید خیلی عالی میشه.

ممنون
チューニング
نمایه کاربر
soshianet_2009
دنده 2
پست: 2482
تاریخ عضویت: 11 سپتامبر 2009, 01:11
نوع خودرو: peugeot405 xu7 16v
محل اقامت: TEH

Re: اصطلاحات رایج برای تعمیرات نرم افزاری ecu در خانواده پژو

پست توسط soshianet_2009 » 05 آگوست 2013, 20:30

خوب تقریبا مورد 1 و 2 یکی هستن اما من دقیق نمیدونم اما یکی از دوستانم تعمیرکار ای سی یو هست و من برا تغییر نرم افزار ای سی یو ماشینم پیشش میرم
و معمولا با Air ای سی رو جدا میکنه و داخل ای سی پروگرامر میذاره و از طریق کامپیوتر نرم افزار جدید رو روش نصب میکنه و دوباره آی سی رو جا میزنه
بعضی ای سی یو ها هم دیدم که چندتا سیم که یک سرش پورت میخوره رو روی بعضی قسمتهای خاص ای سی یو لحیم میکنن و بعد اون پورت رو به کامپیوتر وصل میکنن و از اون طریق برنامه میدن
اما مثل اینکه رو همه این روش جواب نمیده من دیدم که برا زیمنس جواب داد این روش
یه شرکت هست که نرم افزار دیاگ با پورتش رو 175 توما ن میده و به قول خودشون کاربرد خانگی داره
سوالاتت هم از این بنده حدا میپرسم
https://chat.whatsapp.com/G1V5YHFwkmM2a6liVj2jY3
نمایه کاربر
sasan hatami
يار همراه
پست: 1134
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2010, 12:30
نوع خودرو: 405 GLX TU5
محل اقامت: اسفراین

Re: اصطلاحات رایج برای تعمیرات نرم افزاری ecu در خانواده پژو

پست توسط sasan hatami » 05 آگوست 2013, 20:55

داوود جان از اینکه به این تاپیک رونق دادید خیلی ممنونم.

من شنیدم که بدون باز کردن ایسییو هم میشه همه این کارها رو انجام داد.فقط نرم افزار و اینترفیس مخصوصش باید باشه.

اگه در مورد دانلود و پروگرم کردن بدون باز کردن ایسییو هم از دوستتون بپرسید خیلی عالی میشه.

ممنون
チューニング
نمایه کاربر
eman-206
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 822
تاریخ عضویت: 13 سپتامبر 2010, 13:53
نوع خودرو: سمند EF7
محل اقامت: اصفهان

Re: اصطلاحات رایج برای تعمیرات نرم افزاری ecu در خانواده پژو

پست توسط eman-206 » 13 آگوست 2013, 17:44

برای فلش کردن یک روش هست که آی سی فلش رو از ای سی یو جدا میکنن و با پروگرامر دوباره برنامه روش میریزن..مث عوض کردن ویندوز کامپیوتر.
یه آی سی تو برخی ای سی یو ها هم هست که ایپیرام نام داره و محل ذخیره شدن کانفیگ یا همون پیکربندی تنظیمات ای سی یو هست...این آی سی 8 پایه رو هم با دیاگ میشه سرویس کرد که همون مقدار دهی اولیه یا ریسته و هم میشه صورت کامل پاک کرد و با پروگرامر برنامه ربزی جدید کرد.
دانلود ای سی یو هم همون عمل فلش کردن ای سی یو هست با دستگاه دیاگ که این امکان روی همه دیاگ های توی بازار وجود نداره.
آپگرید هم همون فلش هست که وقتی از یک ورژن پایین به بالا تبدیل میشه اصطلاحا آپگرید شده و برعکس هم داونگرید میگن..
در مورد زمان نیاز به این اعمال هم باید بگم که دلایل زیادی میتونه باشه..مث بد کارکردن،دود کردن ،3کارکردن،مصرف بالا،کاهش کشش ماشین و . . . .
کارهایی مث تعویض کلید و صفر کردن کیلومتر و .... هم امکان پذیره..
تقریبا همه این کارها (نه همشون) رو میشه با دستگاه های جدید تعمیر ای سی یو بدون باز کردن اون انجام داد
در خدمتم
تاپیک معرفی و مشکلات مربوط به ECU انواع دوو
viewtopic.php?f=84&t=97697
نمایه کاربر
sasan hatami
يار همراه
پست: 1134
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2010, 12:30
نوع خودرو: 405 GLX TU5
محل اقامت: اسفراین

Re: اصطلاحات رایج برای تعمیرات نرم افزاری ecu در خانواده پژو

پست توسط sasan hatami » 13 آگوست 2013, 20:19

eman-206 نوشته شده:برای فلش کردن یک روش هست که آی سی فلش رو از ای سی یو جدا میکنن و با پروگرامر دوباره برنامه روش میریزن..مث عوض کردن ویندوز کامپیوتر.
یه آی سی تو برخی ای سی یو ها هم هست که ایپیرام نام داره و محل ذخیره شدن کانفیگ یا همون پیکربندی تنظیمات ای سی یو هست...این آی سی 8 پایه رو هم با دیاگ میشه سرویس کرد که همون مقدار دهی اولیه یا ریسته و هم میشه صورت کامل پاک کرد و با پروگرامر برنامه ربزی جدید کرد.
دانلود ای سی یو هم همون عمل فلش کردن ای سی یو هست با دستگاه دیاگ که این امکان روی همه دیاگ های توی بازار وجود نداره.
آپگرید هم همون فلش هست که وقتی از یک ورژن پایین به بالا تبدیل میشه اصطلاحا آپگرید شده و برعکس هم داونگرید میگن..
در مورد زمان نیاز به این اعمال هم باید بگم که دلایل زیادی میتونه باشه..مث بد کارکردن،دود کردن ،3کارکردن،مصرف بالا،کاهش کشش ماشین و . . . .
کارهایی مث تعویض کلید و صفر کردن کیلومتر و .... هم امکان پذیره..
تقریبا همه این کارها (نه همشون) رو میشه با دستگاه های جدید تعمیر ای سی یو بدون باز کردن اون انجام داد
در خدمتم
ممنون که پاسخ دادید.

چندتا سوال :

ماشین من 405 tu5 me744 که یه بار بردم نمایندگی و به اصرار برقکارشون به دیاگ متصل شد برای سنجیدن مقدار مصرف ، ایشون گفت مصرفش بالاست و زمان پاشش زیاده ، باید دانلودش کنیم تا درست بشه و مصرفش کم بشه و مثلا دانلودش کرد که حدود 15 دقیقه طول کشید .بعد از این کار مصرف که اصلا تغییری نکرد و ماشین فقط در حالت کولر بطور محسوس کم جان شده و در دور های قبل از کات آف ، حالتی شبیه کات آف داره.در حالت کولر خاموش هیچ مشکلی نداره.
الان برای رفع این مشکل چه کار باید کرد ؟ دانلود ؟ آپگرید ؟ یا ....
البته میخوام روشی بدون باز کردن ecu باشه.
ممنون
チューニング
نمایه کاربر
eman-206
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 822
تاریخ عضویت: 13 سپتامبر 2010, 13:53
نوع خودرو: سمند EF7
محل اقامت: اصفهان

Re: اصطلاحات رایج برای تعمیرات نرم افزاری ecu در خانواده پژو

پست توسط eman-206 » 14 آگوست 2013, 08:14

sasan hatami اگه بگم این آقایونی که توی ایران خودرو دست به این کارها میزنن هیچی حالیشون نیست باور نمیکنین..این اتفاقا زیاد میوفته.اصلا اون مقدار پاشش که به شما گفتند مصرفش زیاده نشون دهنده مصرف ماشین نیست..اون میزان پاشش سوزن هاست با واحد میلی ثانیه در حالت درجا و برای اندازه گیری مصرف دقیق فقط از روی کیلومتر و باک بنزین میشه اقدام کرد..
تازه موتور تی یو 5 اینقدر پیشرفته هست که اینا هم ازش سر در نمیارن..من بازم بعید می دونم دانلود هم شده باشه..شما بی زحمت مدل ماشین و نوع ای سی یو رو بگو تا ببینم میتونم کمکت کنم یا نه.
تاپیک معرفی و مشکلات مربوط به ECU انواع دوو
viewtopic.php?f=84&t=97697
نمایه کاربر
sasan hatami
يار همراه
پست: 1134
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2010, 12:30
نوع خودرو: 405 GLX TU5
محل اقامت: اسفراین

Re: اصطلاحات رایج برای تعمیرات نرم افزاری ecu در خانواده پژو

پست توسط sasan hatami » 14 آگوست 2013, 08:41

ممنون آقا ایمان که پاسخ سوالاتمو میدید.
مدل ماشین 405TU5-GLX مدل 17-3-1390 و ایسییو ME7.4.4 و پدال گازش هم به صورت سیمی-برقی هست و دریچه گاز برقی هست.در پدال های مدل سیمی-برقی ، پدال سیمی هست و سیم مذکور در داخل کاپوت یه چیزی مثل پتانسیومتر رو میچرخونه و این قطعه یه سوکت 4 سیمه داره که به ایسییو متصل هست.
ممنون
チューニング
نمایه کاربر
eman-206
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 822
تاریخ عضویت: 13 سپتامبر 2010, 13:53
نوع خودرو: سمند EF7
محل اقامت: اصفهان

Re: اصطلاحات رایج برای تعمیرات نرم افزاری ecu در خانواده پژو

پست توسط eman-206 » 14 آگوست 2013, 10:00

ساسان جان ای سی یو ماشین شما بوش هست...موتور تی یو 5 دریچه گاز برقی داره و سیم گاز در اون وجود نداره..شما اول از همه یه سری به شمع های ماشینت بزن و در صورت خراب بودن با نوع مناسب ار برند بوش عوض کن.به هیچ وجه از شمع های ارزان قیمت موجود در بازار استفاده نکن.(حتما اصل بخر)
در مرحله بعد هم فیلتر بنزین رو تعویض کن و آخر سر با برداشتم سر باتری به مدت 30 دقیقه و وصل مجدد ماشینو تست کن.انشالا که حل میشه.
تاپیک معرفی و مشکلات مربوط به ECU انواع دوو
viewtopic.php?f=84&t=97697
نمایه کاربر
sasan hatami
يار همراه
پست: 1134
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2010, 12:30
نوع خودرو: 405 GLX TU5
محل اقامت: اسفراین

Re: اصطلاحات رایج برای تعمیرات نرم افزاری ecu در خانواده پژو

پست توسط sasan hatami » 14 آگوست 2013, 11:30

همه کارهای فوق انجام شده و فقط اون 30 دقیقه برداشتن سر باطری رو انجام ندادم،انجام میدم و خبرشو میدم.
ممنون آقا ایمان :hb:
チューニング
نمایه کاربر
eman-206
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 822
تاریخ عضویت: 13 سپتامبر 2010, 13:53
نوع خودرو: سمند EF7
محل اقامت: اصفهان

Re: اصطلاحات رایج برای تعمیرات نرم افزاری ecu در خانواده پژو

پست توسط eman-206 » 14 آگوست 2013, 13:42

پس یه احتمال کوچیک میدم که اون آقایی که دستکاری کرده ای سی یو رو ، فایل کانفیگ اشتباه روی ایپرام زده باشه.. بازم اگه کاری ازم بر بیاد در خدمتم
تاپیک معرفی و مشکلات مربوط به ECU انواع دوو
viewtopic.php?f=84&t=97697
ارسال پست

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان