قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

تاپیک جامع ECU ( سوال و جواب - مشکلات - تغییرات )

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

نمایه کاربر
baghaei
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 219
تاریخ عضویت: شنبه 21 خرداد 1390, 6:08 am
نوع خودرو: E12 1.8
محل اقامت: rasht

پست چهارشنبه 6 تیر 1397, 12:57 pm

ممل-امریکایی نوشته شده:
سه‌شنبه 5 تیر 1397, 9:34 am
ممل-امریکایی نوشته شده:
شنبه 19 خرداد 1397, 4:06 am
باسلام
طبق تجربه خودم و گفته های دوستان ،ظاهرا در برخی از تولیدات دوسال اخیر ایرانخودرو ؛برنامه ECUبه نحوی تغییر داده شده است که ماشین بیشتر از ۱۶۰ کیلومتر سرعت نره.
ماشین خودم ال ایکس ۹۶ ای سی یو کروز و موتور ایکس یو هفت ،دیروز هرکاری کردم بالاتر از ۱۶۰ نرفت.در صورتی که ماشینهای قبلی خیلی راحت تا ۱۷۰میرفتن.
سوال اول
آیا دوستانی که ماشین مشابه یا مدل ۹۵ دارن ،با این تجربه روبه رو شده اند؟
سوال دوم
کسی تا کنون کاری برای رفعش انجام داده؟
باتشکر.
کسی از دوستان این مورد را تاحالا روی ماشینش تست کرده؟؟؟مدل۹۵به بعد...
منتظر یاری گر م تان هستیم.... :hb:
سلام
دوست عزیز هر نوع تنطیم مجدد برنامه های ecu های مورد استفاده در این دو خودرو ساز وطنی نیازمند پرداخت هزینه به شرکتهای اصلی طراح ecu هست
منطقی به نظر نمیرسه که این خودرو سازهای......... نگران امنیت ما باشن و برای محدود کردن سرعت خودرو هاشون این هزینه رو پرداخت کنن
این دوتا شرکت دست به هرکاری دارن میزنن که قیمت تمام شده محصول رو کاهش و سودشون رو افزایش بدن
بجای این کار براشون خیلی راحت تره که بقدری از کیفیت محصول بزنن که 160 تا رو هم به زور راه برن :smile:
لطفآ مشخصات ماشینتون از قبیل مدل و مارک ecu رو بفرمایین شاید بتونم خدمتی انجام بدم
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2628
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 2:32 pm
نوع خودرو: ۴۰۵/پارس/سمند/آزرا
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Like شده: 135 بار

پست چهارشنبه 6 تیر 1397, 3:10 pm

سلام دوست عزیز
من که مدل و برند ECUرا بالا ذکر کردم.در ضمن من هم باور نمیکردم تا اینکه خودم ماشین صفر خریدم و بعد از اب بندی تست کردم.به هیچ عنوان بالاتر از۱۶۰نمیره.دقیقا قفل میشه. اونها نگران امنیت نیستند بلکه بخاطر اینکه ماشینها در گارانتی هزینه درست نکنن این کار رو میکنن.
تغییر در نرم افزار هزینه زیادی ندارد ،فقط یک برنامه میخاد که الان تیونینگ کارها هم انجام میدهند.
'-'
سیدعلی۶۵
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 آبان 1398, 5:35 pm

پست جمعه 3 آبان 1398, 8:03 am

دوستان سلام
یک پژو مدل۹۷ موتورxu7 که بعد از چند بار ریمپ (یبارش با نرم افزار وینولز بوده و یبار هم تی ان ام) حالا ایسیو به هر دیاگی متصل نمیشه و شانسی بعضی دیاگ ها وصل میشن .
کسی میدونه چه بلایی سرش اومده وراه حلش چیه؟!!! :zz:
a_jalambadani
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 141
تاریخ عضویت: جمعه 17 دی 1395, 9:03 pm
نوع خودرو: soren ef7-1391
محل اقامت: CHABAHAR
اینستاگرام: a_jalambadani
Like شده: 4 بار

پست شنبه 26 بهمن 1398, 11:41 pm

سلام
میشه بگین ecu بوش 749 بهتره یا ecu کانتینتال کروز با دریچه گاز سیمی.
معایب و مزایای هر کدوم چیه.
ممنون
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1894
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 12:50 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 16 بار

پست دوشنبه 28 بهمن 1398, 3:42 am

سیدعلی۶۵ نوشته شده:
جمعه 3 آبان 1398, 8:03 am
دوستان سلام
یک پژو مدل۹۷ موتورxu7 که بعد از چند بار ریمپ (یبارش با نرم افزار وینولز بوده و یبار هم تی ان ام) حالا ایسیو به هر دیاگی متصل نمیشه و شانسی بعضی دیاگ ها وصل میشن .
کسی میدونه چه بلایی سرش اومده وراه حلش چیه؟!!! :zz:
چطوری دامپ رو از روش برداشتی و دوباره روش ریختی؟؟؟ از obd یا جی تگ؟؟؟
 
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1894
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 12:50 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 16 بار

پست دوشنبه 28 بهمن 1398, 3:45 am

a_jalambadani نوشته شده:
شنبه 26 بهمن 1398, 11:41 pm
سلام
میشه بگین ecu بوش 749 بهتره یا ecu کانتینتال کروز با دریچه گاز سیمی.
معایب و مزایای هر کدوم چیه.
ممنون

هر کدوم واسه خودشون ی خوبی هایی دارن
ولی 749 قوی تره کم مصرف تره و این ک بهتر موتور با بنزین معمولی کار میکنه قابلیت ریمپ اون هم اسون تره ینی دیگه دست اکثر تیونر ها راه افتاده باهاش
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1894
تاریخ عضویت: شنبه 7 بهمن 1391, 12:50 pm
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Like شده: 16 بار

پست دوشنبه 28 بهمن 1398, 3:48 am

ممل-امریکایی نوشته شده:
چهارشنبه 6 تیر 1397, 3:10 pm
سلام دوست عزیز
من که مدل و برند ECUرا بالا ذکر کردم.در ضمن من هم باور نمیکردم تا اینکه خودم ماشین صفر خریدم و بعد از اب بندی تست کردم.به هیچ عنوان بالاتر از۱۶۰نمیره.دقیقا قفل میشه. اونها نگران امنیت نیستند بلکه بخاطر اینکه ماشینها در گارانتی هزینه درست نکنن این کار رو میکنن.
تغییر در نرم افزار هزینه زیادی ندارد ،فقط یک برنامه میخاد که الان تیونینگ کارها هم انجام میدهند.

بله قفل داره و روی 160 تا هست بعضی ای سی یو ها هم 170 تا
ب راختی قابل خذف هست
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
a_jalambadani
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 141
تاریخ عضویت: جمعه 17 دی 1395, 9:03 pm
نوع خودرو: soren ef7-1391
محل اقامت: CHABAHAR
اینستاگرام: a_jalambadani
Like شده: 4 بار

پست دوشنبه 28 بهمن 1398, 8:30 am

AMIR N نوشته شده:
دوشنبه 28 بهمن 1398, 3:45 am
a_jalambadani نوشته شده:
شنبه 26 بهمن 1398, 11:41 pm
سلام
میشه بگین ecu بوش 749 بهتره یا ecu کانتینتال کروز با دریچه گاز سیمی.
معایب و مزایای هر کدوم چیه.
ممنون

هر کدوم واسه خودشون ی خوبی هایی دارن
ولی 749 قوی تره کم مصرف تره و این ک بهتر موتور با بنزین معمولی کار میکنه قابلیت ریمپ اون هم اسون تره ینی دیگه دست اکثر تیونر ها راه افتاده باهاش
خوبی های کانتیننتال کروز نسبت به بوش چیه؟

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”