دستكاري داده هاي ورودي به ECU

بحث در مورد ECU و نحوه كاركردن آن

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
mnsb13600
پست: 4
تاریخ عضویت: 16 دسامبر 2009, 23:04

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط mnsb13600 » 25 دسامبر 2009, 18:08

با سلام خدمت اساتید من سمند lx مدل 83 را گازسوز کردم درنصب ایملاتور 2سیم بود که باید به سنسور اکسیژن وصل بشه با توجه به این که ایملاتور نقش گول زدن ای سی یو را دارد قطع یا وصل این سیمها هیچ نقشی در کارکرد موتور ندارد حتی بعد از قطع کردن سیم خاکستری سنسور اکسیژن چراغ چک روشن نمیشود در ضمن کسی اگر نقشه ایملاتور را خواست پی ام بده :gun:
نمایه کاربر
GMRACER
مدیر کلوپ Opel
پست: 5311
تاریخ عضویت: 21 اکتبر 2008, 14:55

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط GMRACER » 09 آگوست 2010, 10:08

دوستان به کمکتون نیاز دارم:
چند وقتی هست که ای سی یو ماشینم مشکل پیدا کرده. مصرف ماشینم به شدت بالا رفته ولی شتاب ماشین همچنان خوبه. اولش دیاگ زدم و خطای رقیق بودن بیش از حد سوخت رو نشون داد. طرف گفت سنسور اکسیژنه. سنسور رو عوض کردم ولی درست نشد. فکر کردم ایراد ماله سنسوره. یه دونه دیگه هم بستم که اون هم جواب نداد. در نهایت یه تعمیرکار گفت ای سی یو مشکل داره و خطای رقیق بودن سوخت رو میده؟
سوالم اینه اگه خطای رقیق بودن میده پس چرا مصرف سوخت این قدر بالاست؟ مگه نباید خطای غنی بودن سوخت رو بده؟
میشه مداری طراحی کرد که ای سی یو رو گول زد؟ مثلا ولتاز سنسور اکسیژن رو افزایش داد تا به کاهش مصرف سوخت منجر بشه؟ اگه کسی تجربه ای در این زمینه داره ممنون میشم. در ضمن کل صفحات این تاپیکو خوندم ولی هنوز واسم یه چیزایی مبهم مونده. ماشینم هم دوو ریسر هست.
در روزگار جهل، شعور خود جرم است.
babaksinad
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 27 فوریه 2010, 11:43
نوع خودرو: سیناد

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط babaksinad » 15 آگوست 2010, 11:23

نوع ماشین ومشخصات ای سی یو راهم ذکرکنید. دیاگ بزن ودرزمانی که موتورگرم است زمان باشش سوخت را بخوان باید بین 3 تا 4 باشد احتمال زیاد برنامه شما بهم خورده باید برنامه ریزی مجدد بشه .
نمایه کاربر
naninano
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 217
تاریخ عضویت: 26 سپتامبر 2009, 23:11
نوع خودرو: رنو کولیوس و 206تیپ6
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط naninano » 03 دسامبر 2010, 01:09

تا اونجایی که میدونم اگه دمای اشتباه به ECU بره و نسبت سوخت خیلی بالا بره موتور پیش سوزی میکنه و ناک میزنه. هرچند که فکر نمی کنم که 200 هم خیلی زیاد باشه.
soheil1358
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 76
تاریخ عضویت: 27 نوامبر 2010, 09:01
نوع خودرو: جک s5
محل اقامت: ارومیه
تماس:

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط soheil1358 » 05 دسامبر 2010, 13:56

سلام اول یه سوال روا هم 2 تا سنسور داره؟ :ques:
من دومیشو ندیدم
بعدم میشه طریقه وصل مقاومت رو سنسور دمای هوا تو روا با ای سی یو زیمنسم با شکل توضیح بدین
به خاطر اطلاعات مفیدتون ممنونم و خسته نباشید :-?
soheil1358
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 76
تاریخ عضویت: 27 نوامبر 2010, 09:01
نوع خودرو: جک s5
محل اقامت: ارومیه
تماس:

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط soheil1358 » 06 دسامبر 2010, 08:01

soheil1358 نوشته شده:سلام اول یه سوال روا هم 2 تا سنسور اکسیزن داره؟ :ques:
من دومیشو ندیدم
بعدم میشه طریقه وصل مقاومت رو سنسور دمای هوا تو روا با ای سی یو زیمنسم با شکل توضیح بدین
به خاطر اطلاعات مفیدتون ممنونم و خسته نباشید :-?
اکسیزن جا افتاده بود
نمایه کاربر
ghalandar
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 627
تاریخ عضویت: 24 ژولای 2010, 03:23
نوع خودرو: کرسیدا - سمند فروشی

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط ghalandar » 06 آپریل 2011, 23:05

خوب، میشه با SL96 توضیح بدید؟ ماشین من 96 هستش و با توجه به این که مقداری تقویت دارم انجام میدم، نقشه ی کامل ای سی یو 96 با اضافه کردن پتانسیومتر برای گول زدن چه شکلیه. پتانسیومتر رگلاژ میشه و بهترین جواب رو میده.
نه خود خوری- نه کس دهی - گنده کنی - به سگ دهی!
گلوله
پست: 1
تاریخ عضویت: 20 می 2011, 16:11
نوع خودرو: سمندef7

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط گلوله » 20 می 2011, 19:02

سلام اولا كارتون خوبه :-)
وامانظر خودم
من بر اين عقيده ام كه همه چي بايد در كل خوب باشه نه در يك مبدا
ما بايد سعي كنيم رو ورودي اكسيژن متمركز شيم تا سوخت رسيده
به موتور كامل بسوزه تا رو ورودي سوخت بيشتر چون سوخت بيشتر
به منزله سوختن بهتر يا قدرت بيشتر ايجاد كردن توسط موتور نيست
بلكه هزينه بيشتر دادن به سوخت هستش من يه راههايي دارم كه
فعلا دارم روشون كار مي كنم :zz: :who:
نمایه کاربر
rio1
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 430
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2008, 20:49
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط rio1 » 14 ژولای 2011, 19:34

هنوز کسی اینجارو دنبال می کنه ؟

بعد از ۴ بار خوندن همه صفحات آخر سر متوجه نشدم که آیا با دیود میشه خروجی سنسور O2 رو عوض کرد و ECU رو گول زد یا نه ...
آخر سر رفتم یه دیود ۳ آمپر 200 ولت خریدم و سر راه سیم سیگنال سنسور اکسیژن گذاشتم
بعد از گذاشتن دیود سر راه سنسور , سیگنال خروجی که تقریبا از 0.1 تا 0.9 متغیر بود بین 0.1 تا 0.75 محدود شد یعنی بالا 0.75 دیگه نمی رفت ! که خوب گویا اینجوری باید ECU فکر کنه موتور داره Lean کار می کنه درسته ؟
ولی بعد از گذاشت 300 کیلومتر رانندگی شهری هنوز فرقی حس نکردم ! یعنی نه پیشرفتی بوده و نه پسرفتی ! مصرف بنزین هم تکون نخورده ...
نظر دوستان چیه ؟
نمایه کاربر
ARm!n
دنده 3
پست: 3409
تاریخ عضویت: 13 نوامبر 2009, 14:56
نوع خودرو: Cadillac seville1977
محل اقامت: تهران

Re: دستكاري داده هاي ورودي به ECU

پست توسط ARm!n » 15 ژولای 2011, 07:59

به نظر من با تغییر در ولتاژ خروجی سنسور نرو بند (اکسیژن سنور) تاثیر آنچنانی که چه عرض کنم مقدارش بسیار بسیار ناچیزه
چون تو دیفالت ای سی یو تو ای جی او کنترلر چیزی رو برای ای سی یو تعریف میکنن به اسم controller auth که به صورت درصد هست
ما ای اف آر تیبل ای سی یو(جدول نسبت سوخت به هوا) یه سری عدد ثابت داریم که کارخونه اون رو تنظیم کرده که تو چه مپی و دور موتور نسبت سوخت به هوا چقدر باشه

از طرفی یه فیول تیبل هم تو ای سی یو هست که اون هم از قبل تنظیم شده جدولی که بر اساس درو موتور و مپ میزان پاشش رو تایین میکنه
وقتی ای سی یو خروجی سنسور اکسیژن رو میخونه با جدول ای اف آر مقایسه میکنه اگه همون باشه هیچ اقدامی صورت نمیگیره اگه کمتر یا بیشتر باشه میاد به یه نسبتی اون جدول سوخت رو کم یا زیاد میکنه که به جدول ای اف آر نزدیک بشه
حالا ای سی یو اونقدر ها که فکر میکنید برای این کار دستش باز نیست

چون همون controller auth که گفتم یه دصدی تایین شده مثلا 5 درصد یعنی ای سی یو با توجخه به اطلاعاتی که از سنسور اکسیژن میگیره حق داره فقط 5 درصد ازمیزان پاشش رو کم یا زیاد کنه یعنی حتی اگه نسبت سوخت به هوا به 18 برسه و ماشین لین کار کنه و ناک وحشتناک هم بزنه باز هم ای سی یو فقط 5 درصد دخالت داره یعنی اونقدر نیست که چیزی رو تغییر بده
پس دستکاریکردن خروجی سنسور اکسیژن فایده ای نداره
بریا ریچ کار کردن میشه سنسور دمای آب رو دست زد چون وقتی ماشین سرده ای سیس یو از طریق جدول وارم آپ انریچ منت تا حد زیادی اجازه ریچ کردن سوخت رو داره یعنی شما میتینی با وصل کردن یه پتاسیومتر به جای سنسور آب ماشین رو ریچ تر کنید

البته همه اینها دستکاری ههای بسیار ناچیزه
برای یه کار اساسی فقط باید یه ای سی یو ادجاستیبل نصب کرد
ارسال پست

بازگشت به “واحد كنترل كننده الكترونيكي (ECU)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان